Ο χρήστης Fotios Chatziantoniou
(έχουμε 23 κοινούς φίλους)
Έγραψε (χθες στις 2:37 μ.μ.) στη σελίδα του:
22 Ιουλίου 1980 έως 22 Ιουλίου 2017. Πόσα χρόνια; Νομίζω 37.
Τόσα χρόνια Διακονώ ως Κληρικός την Αγία μας Ορθόδοξη Εκκλησία.
Πώς να σ´ευχαριστήσω Κύριε μου, Κύριε, γιά τήν ΑΓΑΠΗ Σου.
Μέγα Θαύμα.
Εγώ Π Χοικός, η λάσπη, ο συνδεδεμένος ταίς σαρκικαίς επιθυμίαις και ηδοναίς, να Ιερουργώ τα θεία Μυστήρια.
Δόξα Σοί Κύριε. Δόξα Σοί.
Ερώτηση:
Μόνος σας –ως κληρικός, τα ιερουργείτε τα θεία Μυστήρια, ή και με την απαραίτητη συμμετοχή, και, των λαϊκών μελών της Εκκλησίας;
Panagiotis Michalopoulos
Ερώτηση 2:
Στη φωτογραφία σας αυτή, με ποιο ακριβώς δάχτυλο, κάνετε πως ευλογείτε;
Με το μεσαίο ή το παράμεσο, ή και με ποιο άλλο;
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1941045292840512&set=a.1392762837668763.1073741830.100008051801845&type=3&theater
Πήγαινε στο ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Τόπος διαμονής: Θεσσαλονίκη
Τόπος καταγωγής: Αθήνα
https://www.facebook.com/fotios.Chatziantoniou
Ο παπα-Φώτης σιωπά -κρύβεται, αλλά αμολάει τα σκυλιά του -στη σελίδα του –στην ανάρτηση του, για να απαντήσουν στα σχόλια μου:
Mike Solomonidis
24 Ιουλίου στις 7:20 μ.μ.
κ. Παναγιώτη, επειδή ο π. Φώτης είναι ανυστερόβουλος, σου απαντώ εγώ, που μου κάνει μαθήματα Βυζαντινής Μουσικής!
Ο π. Φώτης ευλογεί όπως προβλέπουν οι Εκκλησιαστικές Διατάξεις, κι αν είχατε μεγενθύνει την φωτογραφία, που σας σκανδάλισε, μάλλον δεν θα ρωτούσατε, αφού φαίνεται πιο δάχτυλο έχει την δέουσα κάμψη!
Όμως αφού η ερώτησή σας έπεσε στην αντίληψή μου και αφού λόγω της παροικιακής αποψίλωσης εκτελώ προσωρινά καθήκοντα ιδιαίτερου προσωπικού τιμωρού κι εξαγνιστή, πείτε μου παρακαλώ, από καμιά εκκλησία έχετε περάσει ποτέ, έστω και για λόγο απορίας, ή έτυχε σ' αυτή, που πηγαίνατε εσείς, να σας ευλογούσαν επαναληπτικά με διαφορετικό τρόπο; :)
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Έπρεπε να περάσουν 24 ώρες ιερατικής μουγκαμάρας -υπεκφυγής, για να ευαρεστηθεί τελικά να απαντήσει, και, ο «πάτερ»…
Αφού στο μεταξύ –βέβαια, του κοινοποίησα και την σχετική ανάρτηση μου στο μπλογκ… Τον στρίμωξα, τον ξετρύπωσα, και έδωσε αυτήν την απάντηση:
Fotios Chatziantoniou
25/7/2017, 5:50 μμ
Αγαπητέ μου Παναγιώτη συγγνώμη γιά την αργοπορίαν μου να απαντήσω στά ερωτήματα σου.
Όσον αφορά τό πρώτον ερώτημα: Εννοείται ότι η Θεία Λειτουργία γίνεται μέ την συμμετοχή του λαού. Αυτό άλλωστε σημαίνει η λέξη Λείτος δηλαδή λαός καί έργον.
Καλέ μου Παναγιώτη όμως , δέν έγραψα : Να λειτουργώ, αλλά να ιερουργώ.
Η Ιερουργία ειναι αποκλειστικά έργον των κληρικών όπως άλλωστε λέγει η ευχή που χερουβικού ύμνου, την οποία διαβάζει ο Ιερεύς κατά την ώρα που ο Ιεροψάλτης ψάλλει το" Οι τα χερουβείμ μυστικώς εικονίζοντες". Τί λέγει λοιπόν η ευχη που αναφέρεται μόνο στον Ιερέα η τον Αρχιερέα. "Ουδείς άξιος .........ενδεδυμένον την τής Ιερατείας χάριν .........και ιερουργήσαι το άχραντον Σου Σώμα και το τίμιον αίμα"
Η Ιερουργία λοιπόν στην οποία αναφέρομαι, έχει να κάνει με την μεταβολή του άρτου και τού οίνου Εις Σώμα και αίμα Χριστού.
Μπορεί ο Ιερεύς, όπως εγώ, να είναι ως άνθρωπος, ο αμαρτωλότερος τών ανθρώπων, όμως εφ" όσον ειναι ενδεδυμένος την χάριν της Ιερωσύνης, διά τής Χειροτονίας, τό Άγιο Πνεύμα τελεί τα Μυστήρια ΜΟΝΟΝ , δι" αυτού.
Σχετικά με τό δεύτερο ερώτημα σου: Ζητώ συγγνώμη εκ μέρους του φωτογράφου διά την ατέλειαν του.
Τέλος σ" ευχαριστώ γιά τό ενδιαφέρον σου σχετικά μ" αυτά που βγάζω στό facebook, όχι συχνά. Θέλω να πιστεύω δε ότι, τα ερωτήματα σου είναι καλοπροαίρετα.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1941045292840512&set=a.1392762837668763.1073741830.100008051801845&type=3&theater
Η απάντηση μου:
Panagiotis Michalopoulos
Διαβάζω:
Ο ιερέας, εξομολογείται: «Ουδείς άξιος των συνδεδεμένων ταις σαρκικαίς επιθυμίαις και ηδοναίς προσέρχεσθαι ή προσεγγίζειν ή λειτουργείν σοι, Βασιλεύ της δόξης• το γαρ διακονείν σοι μέγα και φοβερόν και αυταίς ταις επουρανίαις δυνάμεσιν».
Σχολιάζω:
Άρα, εδώ, έχουμε την ταπείνωση του ιερέα σχετικά με τη συμμετοχή του στη διακονία της θ. λειτουργίας.
Συμμετοχή απαραίτητη και αυτή του λαού (ο οποίος πρέπει να έχει και ο ίδιος την ιδία συστολή, το ίσιο ταπεινό φρόνημα) διότι δεν νοείται λειτουργία από τον ιερέα για τον ιερέα, αλλά για τον λαό. Δεν υπάρχει ο λαός για τον ιερέα, αλλά ο ιερέας για να διακονεί το λαό.
25/7/2017 7:04 μμ
Panagiotis Michalopoulos
Ο ιερέας προς τους πιστούς: «Αδελφοί, συγχωρήσατέ μοι τω αμαρτωλώ.»
Σχόλιο:
Αν δεν τον συγχωρήσουν οι αδελφοί, τι γίνεται; Τους ακυρώνει και συνεχίζει;
25/7/2017, 7:05 μμ
Panagiotis Michalopoulos
Διαβάζω:
Και έτσι, γίνεται η μετάβαση από το πρώτο στο δεύτερο μέρος της ευχής.
Ιερεύς «Έτι προσφέρομέν σοι την λογικήν ταύτην και αναίμακτον λατρείαν, και παρακαλούμέν σε και δεόμεθα και ικετεύομεν· κατάπεμψον το Πνεύμά σου το Άγιον εφ ημάς και επί τα προκείμενα δώρα ταύτα. Και ποίησον τον μεν άρτον τούτον τίμιον σώμα του Χριστού σου. Αμήν· το δε εν τω ποτηρίω τούτω τίμιον αίμα του Χριστού σου. Αμήν· μεταβαλών τω Πνεύματί σου τω Αγίω. Αμήν, αμήν, αμήν.
Σχολιάζω:
Ο λαός μένει μουγκός στην έκκληση του ιερέα για συγχώρηση; Μένει απαθής τη στιγμή αυτής της προσευχής; Κάθεται σταυροπόδι και δεν γονατίζει αυτήν την πιο ιερή στιγμή που κατεβαίνει το άγιο πνεύμα; Δεν επαναλαμβάνει και αυτός το τριπλό Αμήν; Τότε ποια η συμμετοχή του λαού στη λειτουργία; Πόσο έγκυρο θα είναι το μυστήριο αυτό;
Σχολιάζω:
Γιατί ο ιερέας μιλάει στον πληθυντικό στην προσευχή αυτή, λέγοντας στο θεό το «προσφέρομέν σοι» το «παρακαλούμέν σε», το «δεόμεθα» και το «ικετεύομεν»; Ποιον εννοεί; Τον ίδιον και τον εαυτό του; Πληθυντικός μεγαλοπρεπείας που λέμε; Ή μήπως αναφέρεται και στο λαό που συν-ιερουργεί μαζί του;
25/7/2017, 7:06 μμ
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1941045292840512&set=a.1392762837668763.1073741830.100008051801845&type=3&theater
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου