Συγγνώμη παιδιά!
«Παιδιά», εννοώ εσάς κ. Καρδάση, και Σταυρούλα, και Επισκέπτη μας…
Συγγνώμη, αν δεν κατάλαβα καλά αν εμείς οι ορθόδοξοι έχουμε ή όχι καμιά διαφορά με τους παπικούς, ως προς στην θεοποίηση της Παναγίας!
Εμείς οι «ορθόδοξοι», που την Παναγία την αποκαλούμε… «θεόν μετά τον θεό»!
Συγγνώμη!
(4 Μαΐου 2015 - 5:33 μ.μ.)
http://xairete.blogspot.gr/2015/05/blog-post_6.html
ΣΧΕΤΙΚΑ:
P. MICHALOPOULOS είπε...
Συνοψίζοντας δηλαδη, φίλτατε κ. Καρδάση…
1. Έχουμε μια αίρεση, τον Νεστοριανισμό, ο οποίος ονομάζει «Χριστοτόκο» την Παναγία. Άρα είχε δίκιο η Σταυρούλα που μου έλεγε ότι με αυτό (με το να μου αρέσει αυτός ο ορισμός) πέφτω σε αίρεση. Σωστά;
Και λέτε, ότι Νεστοριανοί είναι και οι σημερινοί Συροϊακωβίτες που πιστεύουν ότι ο Χριστός είναι μόνον άνθρωπος, που θεώθηκε, αλλά όχι Θεός!
Βέβαια εγώ με τον όρο «Χριστοτόκος», δεν αρνήθηκα την εξ αρχής θεότητα του Χριστού! Φαίνεται όμως ότι κάποιοι (και αυτοί είμαστε εμείς οι ορθόδοξοι) αρνούνται ότι η Παναγία γέννησε Χριστό, αλλά δέχονται ότι γέννησε απλά έναν Μανώλη, που στα εβραϊκά σημαίνει «ο θεός είναι μαζί μας»!!! (Τσίριον! –Μανώλης! Ακούγαμε στο «ένα βότσαλο στη λίμνη»)
2. Έλεγα στη συζήτηση με την Σταυρούλα ότι το ένα άκρο του ορισμού «Θεοτόκος», είναι οι Μονοφυσίτες. Μας επιβεβαιώνετε, λοιπόν τώρα κι εσείς, ότι αυτοί πράγματι θεωρούν, ότι ο Χριστός είναι μόνο Θεός και όχι άνθρωπος, ότι η ανθρώπινη φύση απορροφήθηκε από την θεία. Καλά τα θυμόμουν δηλαδη από τα θρησκευτικά με τον κ. Ηλία Μπαραμπούτη, στη Σιβιτανίδειο! Χα!
3. Παρά λοιπόν το ότι η ορθοδοξία, μοιάζει να είναι πιο κοντά σε αυτούς τους λεγόμενους Μονοφυσίτες (οι Κόπτες είναι αυτοί ή οι Αρμένιοι;), έχει ένα πείσμα (όπως καταλαβαίνω σήμερα από το σχόλιο σας) να αποκαλεί την Παναγία «Θεοτόκο», σαν μια κόντρα γεροντικής άνοιας εκ μέρους της, με τον Νεστοριανισμό, κόντρα δηλαδη με τον όρο «Χριστοτόκος»!
4. Λέτε λοιπόν και υποστηρίζετε -εσείς που ξέρετε καλύτερα -σαν εκκλησιολογος και ιστορικός που είστε, ότι το 431 στην Έφεσο η Γ΄ Οικουμενική Σύνοδος, δογμάτισε, ότι η Παναγία γέννησε, όχι μόνον άνθρωπο, αλλά ΚΑΙ Θεό, γι' αυτό πρέπει να ονομάζεται Θεοτόκος. Άλλωστε και ο Θωμάς (να το θυμηθούμε και αυτό) αναφώνησε -όταν είδε αναστημένο τον Χριστό: «ο Κύριος μου, και ο θεός μου»! Σωστά;
5. Υποστηρίζετε λοιπόν ότι είναι σωστός ο ορισμός «Θεοτόκος», και αιρετικός ο ορισμός «Χριστοτόκος», και ότι επομένως στο διάλογο μου με τη Σταυρούλα (μορφωμένη και εκείνη σαν εσάς, πανεπιστημιακός και όχι του δημοτικού σχολείου όπως εγώ), εκείνη είχε το δίκιο -αν και έκλεισε διακριτικά η κοπέλα με ένα «o.k», και δεν με κατήχησε περισσότερο.
Έτσι δεν είναι;
(4 Μαΐου 2015 - 4:48 μ.μ.)
P. MICHALOPOULOS είπε...
ΥΓ
Να ζητήσω λοιπόν εδώ και τώρα συγγνώμη για την «πλάνη» μου; Και να προσέρχομαι κανονικά -από τώρα και στο έξης, στις συνάξεις της «ορθόδοξης» εκκλησίας, και να συμμετέχω άφοβα κι εγώ στις ακολουθίες της, πεπεισμένος ότι δεν θα είμαι αιρετικός; Ακόμα και όταν ψέλνω μαζί με τον Δεσπότη, το… «Υπεραγία Θεοτόκε, Σώσον ημάς»!
http://xairete.blogspot.gr/2015/05/blog-post_6.html
Επισκέπτης, είπε...
Καλό μήνα, Χριστός Ανέστη.
Εφόσον θυμηθήκατε τον επισκέπτη, ας συμμετέχει κι αυτός στη συζήτηση, υπενθυμίζοντας την πάγια τοποθέτησή του ότι η Εκκλησία οφείλει να συμφωνεί στα πάντα με την Αγία Γραφή, την Καινή, τη νέα διαθήκη του Θεού και όσα ισχύοντα εκ της Π.Δ.
Αρμοδιότητα και υποχρέωση της Εκκλησίας είναι να παραδίδει από γενιά σε γενιά αναλλοίωτα τα γνήσια βιβλία της Κ.Δ. και Π.Δ. (κανόνας - κείμενο) και να τα εφαρμόζει με την σωστή ερμηνεία (όταν απαιτείται ερμηνεία).
Κάθε διαφοροποίηση της εκκλησίας από την Αγία Γραφή, δεν αποδεικνύει δήθεν ανωτερότητα της Εκκλησίας έναντι της Αγίας Γραφής αλλά εκτροπή (κοινώς τα κάνει σκ@τ@).
Υπό αυτό το πρίσμα υπάρχει και το χωρίον Τιτ. 3,8 που αν το εφαρμόζαμε, κι εμείς και οι ανά τους αιώνας διαλεγόμενοι θα ήμασταν όλοι πιο ενωμένοι, διότι κάποιες συζητήσεις ίσως είναι ανωφελείς και μάταιες (όχι υποχρεωτικά αυτή περί "θεοτόκου").
Κάποιες σκέψεις ως προς τον όρο "θεοτόκος":
Κατά τη στιγμή της γέννησης ενός βρέφους απο κάθε γυναίκα δεν δημιουργείται το μωρό, απλά γεννιέται, μετά από 9 μηνών εγκυμοσύνη. Με τη συνδρομή μάλιστα της σύγχρονης ιατρικής επιστήμης, γυναίκες μπορούν να δανείσουν τη μήτρα τους σε έμβρυα άλλων γονέων.
Ας υποθέσουμε ότι η κα Αλέκα και ο κος Γιώργος δεν μπορούν να τεκνοποιήσουν λόγω κάποιας πάθησης της μήτρας της κας Αλέκας ή ασυμβατότητας. Οι γιατροί, παίρνουν ένα ωάριο προερχόμενο από της ωοθήκες της κας Αλέκας και ένα σπερματοζωάριο προερχόμενο από τους όρχεις του κου Γιώργου, γονιμοποιούν σε δοκιμαστικό σωλήνα το ωάριο της Αλέκας με το σπερματοζωάριο του Γιώργου και έπειτα, εμφυτεύουν το γονιμοποιημένο ωάριο στη μήτρα μιας άλλης, λεγομένης αναδόχου γυναίκας, της κυρίας Μαρίας, η οποία έτσι αρχίζει να εγκυμονεί ένα ξένο έμβρυο, και σε εννέα μήνες γεννάει ένα βρέφος, τον Νίκο.
Η Μαρία γέννησε τον Νίκο που είναι γνήσιο παιδί του Γιώργου και της Αλέκας, διότι στο DNA του έχει γονίδια από τον πατέρα του, τον Γιώργο και από την μητέρα του την Αλέκα, και όχι από την Μαρία, η οποία όμως τον γέννησε, κι έτσι η Μαρία είναι ανάδοχος μητέρα του Νίκου.
Ο Χριστός είναι θεός και άνθρωπος, τέλειος θεός και τέλειος άνθρωπος. Ως θεός, προϋπήρχε του Σύμπαντος το οποίο αυτός Δημιούργησε ως Είς της Αγίας Τριάδος. Ως άνθρωπος, θεάνθρωπος, συνελήφθη εκ Πνεύματος Αγίου από την Μαρία.
Από τη στιγμή εκείνη, της συλλήψεως, στο έμβρυο, συνυπήρχε η θεότητα, γι΄αυτό και σκίρτησε το βρέφος ο Ιωάννης ο βαπτιστής όταν συναντήθηκαν οι μητέρες τους.
Επί 9 μήνες η Παναγία κυοφόρησε ως έμβρυο το Χριστό, που ήταν θεός και άνθρωπος. Όταν γέννησε η Παναγία τον Χριστό, γέννησε ένα βρέφος που ήταν θεός και άνθρωπος, θεάνθρωπος, ως άνθρωπος μεν "δανείστηκε" το αίμα της σαρκός της μητρός του, ως θεός όμως δεν δημιουργήθηκε από την Παναγία, αλλά όπως είπαμε, προϋπήρχε προ πάντων των αιώνων.
(5 Μαΐου 2015 - 4:33 π.μ.)
http://xairete.blogspot.gr/2015/05/blog-post_6.html
P. MICHALOPOULOS είπε...
Καλό μήνα! Αληθώς Ανέστη!
Ευχαριστούμε για την επίσκεψη και για το σχόλιο τον αγαπητό Επισκέπτη, που πάντα τον θυμόμαστε…
P. MICHALOPOULOS είπε...
Συνοψίζουμε λοιπόν ξανά, και λέμε:
1. Επομένως, αφού η Παναγία δεν γέννησε τον θεό (αφού ο θεός προϋπήρχε), και έτσι δεν είναι σωστό αυτό το «Θεοτόκος» που της έδωσαν σαν τίτλο…
2. Αφού δεν γέννησε έναν απλό άνθρωπο τον Χριστόν, άρα είναι αιρετικό και το «Χριστοτόκος», όταν αυτό -σαν παρατσούκλι, αρνείται την θεότητα του Χριστού…
3. Και αφού γέννησε έναν θεάνθρωπο, τον Κύριο μας τον Ιησού Χριστό…
Τότε, το πιο σωστό θα ήταν να ονομάζεται «Χριστο-θεανθρωπο-γεννήτρια»! Σωστά;
P. MICHALOPOULOS είπε...
ΥΓ. 1
Βέβαια αυτό είναι και κάπως δύσκολο στην προφορά, και έτσι θεωρείται ως πιο βολικό το «Θεοτόκος», αυτός ο ορισμός που βγήκε σε εκείνη τη Σύνοδο -μετά από την κόντρα με το «Χριστοτόκος», όπως μας είπε ο κ. Καρδάσης.
Αλλά έτσι, χάριν ευκολίας, επικράτησε και το άλλο το ξένο κι αυτό με την αγία γραφή, εκείνο το Υπεραγία Θεοτόκε… «σώσον ημάς»! Διότι οι ψαλτάδες μας, όπως μας έχει πει ο αγαπητός Επισκέπτης, δυσκολεύονταν μουσικά στο να πουν το σωστό, το «πρέσβευε υπέρ ημών»!
P. MICHALOPOULOS είπε...
ΥΓ. 2
Κι έτσι, ήρθε και έδεσε η «ορθόδοξη» αιρετική κομπόστα:
Και βασίλισσα η Παναγία, υψηλότερη και από τον θεό στον ουρανό –κατά την υμνολογία της Εκκλησίας, και θεά («θεόν μετά τον θεό» την αποκαλούμε θεολογικά), και επομένως και Σωτήρας η ίδια, κατά το... «σώσον ημάς»!, Σωτήρας ή Σωτήρα, -αντ’αυτού… του μωρού «ανήμπορου» Χριστού!
Και Βασιλομήτωρ βέβαια (Μπρρρ –Φρειδερίκη θυμίζει αυτό), που κρατάει αγκαλιά τον μικρό βασιλέα Χριστό!
(5 Μαΐου 2015 - 5:43 π.μ)
http://xairete.blogspot.gr/2015/05/blog-post_6.html
Επισκέπτης είπε...
Συνέχεια: Με βάση το προηγούμενο σχόλιο μου, το "θεοτόκος" είναι αποδεκτό, με την έννοια ότι η Παναγία γέννησε το Χριστό που είναι και άνθρωπος και θεός. Αλλά δεν δημιούργησε το θεό, ούτε είναι μητέρα του τριαδικού θεού, είναι μητέρα του θεανθρώπου Ιησού.
Θαύμα Μέγα, το ότι στην Τριαδική θεότητα, συμμετέχει πλέον και η ανθρώπινη φύση. Πατήρ, Πνεύμα Άγιον και Υιός που είναι θεός και άνθρωπος.
Επισκέπτης είπε...
Στα υπόλοιπα: Η δική μου τοποθέτηση κύριε Παναγιώτη είναι ναι, οι "ορθόδοξοι" παπίζουμε και ειδωλολατρεύουμε από κάποια εποχή και μετά, όχι μόνο στο θέμα της Παναγίας, αυτή είναι η απάντησή μου, εφόσον με θυμηθήκατε (επισκέπτης).
Στοιχεία της πολυθεϊστικής ειδωλολατρείας παρεισέφρυσαν επί Βυζαντίου στην Ορθοδοξία, όταν μαζικά ειδωλολάτρες έγιναν τυπικά αλλά όχι ουσιαστικά χριστιανοί, τη Φραγκοκρατία στην Ελλάδα (υποταγή και τη συνύπαρξη με τους καθολικούς, την ουνία και τη νοοτροπία της, μέχρι και τις σύγχρονες οικουμενιστικές κινήσεις).
Όταν ορθόδοξοι κηρύττουν από άμβωνος για εν σώματι μετάσταση της Παναγίας, κατ΄εμέ αιρετίζουν. Αν είχαν συμβεί τέτοια πράγματα, αν οι γονείς της λεγόταν Ιωακείμ και Άννα, αν είχε συμβεί σύναξη αποστόλων στο χωρίο Γεθσημανή, αν η Παναγία μεθίστατο εν σώματι στον ουρανό και μάλιστα πετούσε τη ζώνη της στους αποστόλους, αυτά θα τα ανέφεραν τα Ευαγγέλια, οι Πράξεις των Αποστόλων ή κάποια Επιστολή, δεν είναι ασήμαντα γεγονότα ώστε να αποσιωπηθούν στην Καινή Διαθήκη.
P. MICHALOPOULOS είπε...
Συμφωνούμε απόλυτα!
http://xairete.blogspot.gr/2015/05/p-michalopoulos.html
ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ:
P. MICHALOPOULOS είπε...
Κρατάω το…
Ιωάννης Καρδάσης: «Ο Νεστόριος, με τον όρο Χριστοτόκος υποδήλωνε, ότι η Παναγία γέννησε ΜΟΝΟΝ άνθρωπο και αυτή του η θέση καταδικάστηκε, δηλ. με το Χριστοτόκος υπονοούσε γέννηση ανθρώπου. Η Εκκλησία, για να πολεμήσει τη θέση αυτή έπεσε στο άλλο άκρο και την ονόμασε Θεοτόκο, που σημαίνει ότι γέννησε Θεό και έτσι αυτή η ορολογία δεν είναι ακριβής και μονοφυσιτίζει.»
Και σχολιάζω:
Άρα καλά τα είπα προχθές με τη Σταυρούλα, ότι δηλαδη αυτό το «Θεοτόκος» βγάζει μάτι, ότι είναι ένας ορισμός που μονοφυσιτίζει!
Χαίρομαι που συμφωνούμε!
P. MICHALOPOULOS είπε...
Διαβάζω:
«Βέβαια εκφράσεις, όπως Παναγία σώσε με ή άγιε Νικόλαε σώσε με, υποδηλώνει, να πρεσβεύσεις στον Χριστό για να σωθώ από τον κίνδυνο.» (Ιωάννης Καρδάσης)
Σχολιάζω: Νομίζω ότι κακώς συμβαίνει αυτό, ότι κακώς έχει μπει και στην υμνολόγια της Εκκλησίας… Κακώς και ο Δεσπότης βαριέται να πει το «πρέσβευε» και λέει το «σώσον»… Όπως ο άλλος τις προάλλες στους χαιρετισμούς που και το έψαλε, και το επανέλαβε μετά στο κήρυγμα του…
Κήρυγμα, που είχε αυτό το θέμα σαν αποκλειστικό, το ότι δηλαδη… η Παναγία σώζει!
Η Παναγία σώζει, έλεγε και ξαναλέγε, και τον έπαιρναν και οι κάμερες της δημόσιας τηλεόρασης. Σώζει, εξηγούσε, και γι αυτό την παρακαλάμε, γι αυτό της ψέλνουμε και το «σώσον ημάς»!..
P. MICHALOPOULOS είπε...
Διαβάζω:
«Πολλοί θεωρούν, ότι το Παναγία Τριάς αναφέρεται στην Παναγία, ενώ άλλοι απαντούν, ότι ο Χριστός είναι ο γιός της Παναγίας, χωρίς να γνωρίζουν, ότι πρωτίστως είναι ο Υιός του Θεού.» (Ιωάννης Καρδάσης)
Σχολιάζω:
Το έχω δει πολλές φορές σε σχόλια θρησκευτικών σελίδων στο facebook, να λένε δηλαδη οι διαχειριστές αυτό το «Παναγία Τριάς σώσον πάντας ημάς», σαν προσευχή, και να προβάλουν μαζί με αυτό και την εικόνα της Παναγίας!
Άλλα τι να σου κάνουν τα παιδιά, πώς να μην μπερδευτούν, όταν η ίδια θεολογία της Εκκλησίας μας, ονομάζει… «θεόν μετά τον θεόν» την Παναγία! Και οι παπικοί νομίζω ότι κάνουν τον σταυρό τους με τα τέσσερα δάχτυλα, και εννοούν τον πατέρα, τον υιό, το άγιο πνεύμα, και την Παναγία την οποίαν εισάγουν στην θεότητα!
(5 Μαΐου 2015 - 1:00 μ.μ.)
http://xairete.blogspot.gr/2015/05/p-michalopoulos.html
ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ:
Επισκέπτης είπε...
Αγαπητοί κε Ι.Κ. και κε Π. Μ. είναι πλέον γνωστό το βασικό και ίσως μοναδικό σημείο της διαφωνίας μας, και "χωρίς φόβο και πάθος" εν αγάπη και αληθεία είναι καλό να καταγράφεται. Έχω ξαναδιατυπώσει μεν το ότι δεν έχει νόημα να διερωτώμεθα αν η Εκκλησία ή αν η Βίβλος είναι ανώτερη. Είναι ανόμοια πράγματα μη συγκρίσιμα και εξ' άλλου ως προς το θέμα "Καινή Διαθήκη" άλλο είναι η πρώτη Εκκλησία όταν ζούσαν οι θεόπνευστοι - πλήρεις Αγίου Πνεύματος, που έκαναν και αναστάσεις νεκρών συγγραφείς της Καινής Διαθήκης, οι Απόστολοι Χριστού, και άλλο η μετέπειτα Εκκλησία που οφείλει να τηρεί όσα εκείνοι παρέδωσαν άπαξ. Απλά η μετέπειτα των Αποστόλων εκκλησία δεν έχει εξουσία να αλλάξει ούτε ένα ιώτα από τη Βίβλο (στην πρώτη Εκκλησία την θεόπνευστων Αποστόλων, που ήσαν ιδρυτές ως απόστολοι = απεσταλμένοι του Χριστού, οι Απόστολοι, ναι ήσαν "ανώτεροι" από τη Βίβλο γιατί την έγραψαν. Η μετέπειτα Εκκλησία όμως ούτε τη γράφει την Καινή Διαθήκη ούτε τη διορθώνει, απλά οφείλει να την τηρεί ευλαβικά).
-Η Βίβλος είναι ένα θείο βιβλίο, τα ιερά γράμματα, οι Γραφές τις οποίες επικαλείται και ο ίδιος ο Χριστός ως πηγή και μαρτυρία της πίστεως, της αληθείας και της σωτηρίας που ως θεόπνευστο βιβλίο περιέχει λόγο Θεού και λόγο για τον θεό, το έγραψαν δε άπαξ ιδρυτικά μέλη της Εκκλησίας με την φροντίδα και επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος. Δεν θα ξαναγραφεί άλλο βιβλίο της Αγίας Γραφής. Δεν είναι τυχαίο βιβλίο, είναι ένα Συμβόλαιο, μια Διαθήκη του Θεού με τους ανθρώπους όπου ο Θεός φρόντισε να περιληφθούν ΟΛΑ όσα είναι απαραίτητα για την σωτηρία και την πίστη μας. Επίσης σε όσα αφορά την πίστη μας και τη σωτηρία μας αλλά και σε όλα, είναι αλάθητο βιβλίο.
- Η δε Εκκλησία στρατευομένη και θριαμβεύουσα είναι Βασιλεία του Θεού με αρχηγό, βασιλέα, Κύριο τον Ιησού και μέλη τους αγίους, όλους δηλαδή πιστούς Του, τους σωζομένους χριστιανούς. Η Εκκλησία βασίζει όλη τη διδασκαλία και τα δόγματά της στη Βίβλο, η ανάγνωση των Γραφών ήταν η πρώτη θεία λειτουργία, το θείο κήρυγμα κατά τον Χρυσόστομο είναι ιερουργία, η Εκκλησία δεν μπορεί να αυτοσχεδιάζει εκτός Γραφής κι όποτε το κάνει εκτρέπεται.
P. MICHALOPOULOS είπε...
Εγώ, δεν διαφωνώ πια μαζί σας φίλτατε Επισκέπτη μας! Αν στο πρόσφατο παρελθόν είχα παπαγαλίσει κι εγώ (σαν Καντιωτικός) εκείνο το «η Εκκλησία είναι ανώτερη από την αγία γραφή», το είχα κάνει βασιζόμενος στο ότι με πνεύμα άγιο η Εκκλησία μάς παρέδωσε την αγία γραφή, αυτήν την γνησία και όχι κάποια άλλη ψευδεπίγραφη.
Αποδεδείχθηκε όμως τελικά (το ανακάλυψα στο σύντομο αυτό διάστημα που μεσολάβησε) ότι η Εκκλησία σήμερα βασίζεται κυρίως σε εκείνα τα ψευδεπίγραφα ευαγγέλια τα οποία υποτίθεται ότι απέρριψε, τόσο στη διδασκαλία της, όσο και στην υμνολογία της.
P. MICHALOPOULOS είπε...
Και διεκδίκησε λοιπόν αυτή η Εκκλησία το αλάθητο για τον εαυτό της! Αποφάσισε και διέταξε ότι η γραφή δεν είναι θεόπνευστη, ότι είναι ένα χαρτί κάπως πιο ανώτερο από το χαρτί υγείας, το οποίο αυτή θα το αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο, ερμηνεύοντας τα όσα είναι γραμμένα επάνω του -κατά την βούληση της, -κατά τα συμφέροντα της, ισχυριζόμενη ότι έχει και λάθη αυτή η γραφή, τα οποία αυτή η Εκκλησία -ως ανώτερη, θα τα διορθώσει!
P. MICHALOPOULOS είπε...
Υπάρχει μάλιστα και σχετικό διήγημα ρώσου συγγραφέα, σύμφωνα με το οποίο ο Χριστός επιστρέφει στη Γη, και βλέπει αυτά που γίνονται στην Εκκλησία και απορεί και εξανίσταται, οπότε συλλαμβάνεται αμέσως από τους καρδινάλιους και φυλακίζεται. Ο ίδιος ο Αρχηγός της τοπικής Εκκλησίας εκεί, τον επισκέπτεται στο κελί του και του κάνει αυστηρή παρατήρηση, λέγοντας του:
«Τι θέλεις και γύρισες πάλι εδώ; Πάλι επαναστάσεις και ανατροπές γυρεύεις; Πάνε αυτά που ήξερες. Τώρα εμείς τα τακτοποιήσαμε όλα, τα φτιάξαμε όλα τόσο ωραία, τα διορθώσαμε όλα σου τα λάθη, γίναμε καταστημένο εμείς, αρχές και εξουσία -πολιτική και θρησκευτική, εμείς. Άβε, εμείς! Κάτσε λοιπόν στα αυγά σου, και μη τολμήσεις να διανοηθείς ότι μπορείς να χαλάσεις εσύ το έργο μας αυτό! Εδώ θα σαπίσεις, στη φυλακή αυτή, για να έχουμε την ασφάλεια μας, το κεφάλι μας ήσυχο! Αμήν!»
http://xairete.blogspot.gr/2015/05/p-michalopoulos.html
12 σχόλια:
Καλό μήνα, Χριστός Ανέστη. Εφόσον θυμηθήκατε τον επισκέπτη, ας συμμετέχει κι αυτός στη συζήτηση, υπενθυμίζοντας την πάγια τοποθέτησή του ότι η Εκκλησία οφείλει να συμφωνεί στα πάντα με την Αγία Γραφή, την Καινή, τη νέα διαθήκη του Θεού και όσα ισχύοντα εκ της Π.Δ. Αρμοδιότητα και υποχρέωση της Εκκλησίας είναι να παραδίδει από γενιά σε γενιά αναλλοίωτα τα γνήσια βιβλία της Κ.Δ. και Π.Δ. (κανόνας - κείμενο) και να τα εφαρμόζει με την σωστή ερμηνεία (όταν απαιτείται ερμηνεία). Κάθε διαφοροποίηση της εκκλησίας από την Αγία Γραφή, δεν αποδεικνύει δήθεν ανωτερότητα της Εκκλησίας έναντι της Αγίας Γραφής αλλά εκτροπή (κοινώς τα κάνει σκ@τ@).΄Υπό αυτό το πρίσμα υπάρχει και το χωρίον Τιτ. 3,8 που αν το εφαρμόζαμε, κι εμείς και οι ανά τους αιώνας διαλεγόμενοι θα ήμασταν όλοι πιο ενωμένοι, διότι κάποιες συζητήσεις ίσως είναι ανωφελείς και μάταιες (όχι υποχρεωτικά αυτή περί "θεοτόκου").
Κάποιες σκέψεις ως προς τον όρο "θεοτόκος": Κατά τη στιγμή της γέννησης ενός βρέφους απο κάθε γυναίκα δεν δημιουργείται το μωρό, απλά γεννιέται, μετά από 9 μηνών εγκυμοσύνη. Με τη συνδρομή μάλιστα της σύγχρονης ιατρικής επιστήμης, γυναίκες μπορούν να δανείσουν τη μήτρα τους σε έμβρυα άλλων γονέων.
Ας υποθέσουμε ότι η κα Αλέκα και ο κος Γιώργος δεν μπορούν να τεκνοποιήσουν λόγω κάποιας πάθησης της μήτρας της κας Αλέκας ή ασυμβατότητας. Οι γιατροί, παίρνουν ένα ωάριο προερχόμενο από της ωοθήκες της κας Αλέκας και ένα σπερματοζωάριο προερχόμενο από τους όρχεις του κου Γιώργου, γονιμοποιούν σε δοκιμαστικό σωλήνα το ωάριο της Αλέκας με το σπερματοζωάριο του Γιώργου και έπειτα, εμφυτεύουν το γονιμοποιημένο ωάριο στη μήτρα μιας άλλης, λεγομένης αναδόχου γυναίκας, της κυρίας Μαρίας, η οποία έτσι αρχίζει να εγκυμονεί ένα ξένο έμβρυο, και σε εννέα μήνες γεννάει ένα βρέφος, τον Νίκο.
Η Μαρία γέννησε τον Νίκο που είναι γνήσιο παιδί του Γιώργου και της Αλέκας, διότι στο DNA του έχει γονίδια από τον πατέρα του, τον Γιώργο και από την μητέρα του την Αλέκα, και όχι από την Μαρία, η οποία όμως τον γέννησε, κι έτσι η Μαρία είναι ανάδοχος μητέρα του Νίκου.
Ο Χριστός είναι θεός και άνθρωπος, τέλειος θεός και τέλειος άνθρωπος. Ως θεός, προϋπήρχε του Σύμπαντος το οποίο αυτός Δημιούργησε ως Είς της Αγίας Τριάδος. Ως άνθρωπος, θεάνθρωπος, συνελήφθη εκ Πνεύματος Αγίου από την Μαρία.
Από τη στιγμή εκείνη, της συλλήψεως, στο έμβρυο, συνυπήρχε η θεότητα, γι΄αυτό και σκίρτησε το βρέφος ο Ιωάννης ο βαπτιστής όταν συναντήθηκαν οι μητέρες τους. Επί 9 μήνες η Παναγία κυοφόρησε ως έμβρυο το Χριστό, που ήταν θεός και άνθρωπος. Όταν γέννησε η Παναγία τον Χριστό, γέννησε ένα βρέφος που ήταν θεός και άνθρωπος, θεάνθρωπος, ως άνθρωπος μεν "δανείστηκε" το αίμα της σαρκός της μητρός του, ως θεός όμως δεν δημιουργήθηκε από την Παναγία, αλλά όπως είπαμε, προϋπήρχε προ πάντων των αιώνων.
Συνέχεια:
Με βάση το προηγούμενο σχόλιο, το "θεοτόκος" είναι αποδεκτό, με την έννοια ότι η Παναγία γέννησε το Χριστό που είναι και άνθρωπος και θεός. Αλλά δεν δημιούργησε το θεό, ούτε είναι μητέρα του τριαδικού θεού, είναι μητέρα του θεανθρώπου Ιησού. Θαύμα Μέγα, το ότι στην Τριαδική θεότητα, συμμετέχει πλέον και η ανθρώπινη φύση. Πατήρ, Πνεύμα Άγιον και Υιός που είναι θεός και άνθρωπος.
Στα υπόλοιπα:
Η δική μου τοποθέτηση κύριε Παναγιώτη είναι ναι, οι "ορθόδοξοι" παπίζουμε και ειδωλολατρεύουμε από κάποια εποχή και μετά, όχι μόνο στο θέμα της Παναγίας, αυτή είναι η απάντησή μου, εφόσον με θυμηθήκατε (επισκέπτης).
Στοιχεία της πολυθεϊστικής ειδωλολατρείας παρεισέφρυσαν επί Βυζαντίου στην Ορθοδοξία, όταν μαζικά ειδωλολάτρες έγιναν τυπικά αλλά όχι ουσιαστικά χριστιανοί, τη Φραγκοκρατία στην Ελλάδα (υποταγή και τη συνύπαρξη με τους καθολικούς, την ουνία και τη νοοτροπία της, μέχρι και τις σύγχρονες οικουμενιστικές κινήσεις).
Όταν ορθόδοξοι κηρύττουν από άμβωνος για εν σώματι μετάσταση της Παναγίας, κατ΄εμέ αιρετίζουν. Αν είχαν συμβεί τέτοια πράγματα, αν οι γονείς της λεγόταν Ιωακείμ και Άννα, αν είχε συμβεί σύναξη αποστόλων στο χωρίο Γεθσημανή, αν η Παναγία μεθίστατο εν σώματι στον ουρανό και μάλιστα πετούσε τη ζώνη της στους αποστόλους, αυτά θα τα ανέφεραν τα Ευαγγέλια, οι Πράξεις των Αποστόλων ή κάποια Επιστολή, δεν είναι ασήμαντα γεγονότα ώστε να αποσιωπηθούν στην Καινή Διαθήκη.
Συμφωνούμε απόλυτα!
Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάπως τα πράγματα:
Α/ Παναγία Θεοτόκος:
Κατά τον Ιω. Δαμασκηνό, Χριστόν έχουμε με την άσπορο σύλληψη. Έχουμε Χριστόν, που (κατά τη Δ΄ Οικουμενική) είναι Θεός και άνθρωπος με δυο φύσεις (ασυγχύτως, αδιαιρέτως, αχωρίστως κ.λπ.).
Έτσι, κατά κυριολεξίαν η Παναγία έτεκε Θεόν και άνθρωπον, δηλ. Χριστόν, άρα πρέπει (κυριολεκτικά) να ονομάζεται Χριστοτόκος (υπονοώντας ότι γέννησε Θεόν και άνθρωπον).
Ο Νεστόριος, με τον όρο Χριστοτόκος υποδήλωνε, ότι η Παναγία γέννησε ΜΟΝΟΝ άνθρωπο και αυτή του η θέση καταδικάστηκε, δηλ. με το Χριστοτόκος υπονοούσε γέννηση ανθρώπου.
Η Εκκλησία, για να πολεμήσει τη θέση αυτή έπεσε στο άλλο άκρο και την ονόμασε Θεοτόκο, που σημαίνει ότι γέννησε Θεό και έτσι αυτή η ορολογία δεν είναι ακριβής και μονοφυσιτίζει.
Ως προς την Παναγία, ως σωτήρα, τέτοιο πράγμα δεν υπάρχει. Ένας είναι ο σωτήρας, ο Θεός και άνθρωπος Χριστός (προτιμάται ο όρος αυτός, αντί του θεάνθρωπος, που μας θυμίζει τον αλογάνθρωπο Πάνα (άνθρωπος και άλογο)).
Βέβαια εκφράσεις, όπως Παναγία σώσε με ή άγιε Νικόλαε σώσε με, υποδηλώνει, να πρεσβεύσεις στον Χριστό για να σωθώ από τον κίνδυνο.
Το δε όνομα Πανάγιος δίνεται και σε άλλους αγίους, όπως Πανάγιε Νικόλαε.
Το θέμα της Μαριολατρίας των παπικών, δυστυχώς ενδημεί και στην καθ' ημάς Ανατολή. Είναι γεγονός, ότι δεν γνωρίζουμε τι εστί Χριστός και συνδεόμαστε στενά με τον πλησιέστερο άγιο άνθρωπο, που είναι η Παναγία, αλλά βέβαια υπερβαίνουμε τα όρια: Παράδειγμα: Πολλοί θεωρούν, ότι το Παναγία Τριάς αναφέρεται στην Παναγία, ενώ άλλοι απαντούν, ότι ο Χριστός είναι ο γιός της Παναγίας, χωρίς να γνωρίζουν, ότι πρωτίστως είναι ο Υιός του Θεού.
Β/ Αγία Γραφή
Η Εκκλησία είναι πάνω από την Αγία Γραφή, γιατί μέλη της την έγραψαν και άλλα μέλη της την ερμήνευσαν. Έτσι, το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο δεν είναι πάνω από τον άγιο Ματθαίο, που το έγραψε (γι' αυτό και υπάρχουν και λάθη του). Ο δε σπουδαιότερος ερμηνευτής της είναι ο άγιος Ιω. Χρυσόστομος, που χωρίς αυτόν είναι ακατανόητη η αγία Γραφή.
Μόνον οι Προτεστάντες ισχυρίζονται, ότι πάνω από όλα είναι η αγία Γραφή, δηλ. όλη η αλήθεια περιέχεται μεταξύ δυο εξωφύλλων!
Η αγία Γραφή δεν είναι θεόσταλτο βιβλίο, όπως οι Μουσουλμάνοι πιστεύουν για το Κοράνιο ή οι Μορμόνοι για τη Βίβλο. Γι' αυτό και η αγία Γραφή περιέχει και λάθη, γιατί την έγραψαν άνθρωποι, όχι καθ' υπαγόρευση.
Γ/ Εκκλησία
Εκκλησία είναι το σώμα του Χριστού, το σώμα των αγίων, την οποίαν ο Χριστός άφησε στο πόδι του, όταν ανελήφθη και της έδωσε το δικαίωμα να αλλάζει ακόμη και δικές του θέσεις (όπως π.χ. στο θέμα του διαζυγίου ή της νύμφευσης των Επισκόπων).
Η Εκκλησία αυτή αποτελείται από μέλη, που όλα είναι αμαρτωλά και κάνουν λάθη και έχουν κάνει λάθη ακόμη και σε Οικουμενικές Συνόδους, όπως π.χ. στην Α΄, όπου δογμάτισε ότι ο Χριστός γεννήθηκε από τη φύση του Πατέρα, κάτι που αφαίρεσε στην Β΄. Στην Β΄ παρέλειψε να πει κάποια πράγματα, για το άγιο Πνεύμα. Δεν αναφέρει (στο Σύμβολο), ότι είναι Θεός και ομοούσιος με τον Πατέρα και έτσι υποβιβάζεται. Επίσης λέει: "το λαλήσαν δια των Προφητών". Δηλ. δεν λάλησε στους Αποστόλους, στους Πατέρες και τους Αγίους; Στους Προφήτες σταμάτησε;
Βέβαια η ανάλυση και άλλων θεμάτων θα πάρει χρόνο και προς το παρόν αρκούν αυτά τα ολίγα.
ΙΚ
Κρατάω το…
Ιωάννης Καρδάσης: «Ο Νεστόριος, με τον όρο Χριστοτόκος υποδήλωνε, ότι η Παναγία γέννησε ΜΟΝΟΝ άνθρωπο και αυτή του η θέση καταδικάστηκε, δηλ. με το Χριστοτόκος υπονοούσε γέννηση ανθρώπου.
Η Εκκλησία, για να πολεμήσει τη θέση αυτή έπεσε στο άλλο άκρο και την ονόμασε Θεοτόκο, που σημαίνει ότι γέννησε Θεό και έτσι αυτή η ορολογία δεν είναι ακριβής και μονοφυσιτίζει.»
Και σχολιάζω:
Άρα καλά τα είπα προχθές με τη Σταυρούλα, ότι δηλαδη αυτό το «Θεοτόκος» βγάζει μάτι, ότι είναι ένας ορισμός που μονοφυσιτίζει! Χαίρομαι που συμφωνούμε!
Διαβάζω:
«Βέβαια εκφράσεις, όπως Παναγία σώσε με ή άγιε Νικόλαε σώσε με, υποδηλώνει, να πρεσβεύσεις στον Χριστό για να σωθώ από τον κίνδυνο.» (Ιωάννης Καρδάσης)
Σχολιάζω:
Νομίζω ότι κακώς συμβαίνει αυτό, ότι κακώς έχει μπει και στην υμνολόγια της Εκκλησίας… Κακώς ο Δεσπότης βαριέται να πει το «πρέσβευε» και λέει το «σώσον»… Όπως ο άλλος τις προάλλες στους χαιρετισμούς που και το έψαλε, και το επανέλαβε μετά στο κήρυγμα του… Κήρυγμα, που είχε αυτό το θέμα σαν αποκλειστικό, το ότι δηλαδη… η Παναγία σώζει! Η Παναγία σώζει, έλεγε και ξαναλέγε, και τον έπαιρναν και οι κάμερες της δημόσιας τηλεόρασης. Σώζει, εξηγούσε, και γι αυτό την παρακαλάμε, γι αυτό της ψέλνουμε και το «σώσον ημάς»!..
Διαβάζω:
«Πολλοί θεωρούν, ότι το Παναγία Τριάς αναφέρεται στην Παναγία, ενώ άλλοι απαντούν, ότι ο Χριστός είναι ο γιός της Παναγίας, χωρίς να γνωρίζουν, ότι πρωτίστως είναι ο Υιός του Θεού.» (Ιωάννης Καρδάσης)
Σχολιάζω:
Το έχω δει πολλές φορές σε σχόλια θρησκευτικών σελίδων στο facebook, να λένε δηλαδη οι διαχειριστές αυτό το «Παναγία Τριάς σώσον πάντας ημάς», σαν προσευχή, και να προβάλουν μαζί με αυτό και την εικόνα της Παναγίας!
Άλλα τι να σου κάνουν τα παιδιά, πώς να μην μπερδευτούν, όταν η ίδια θεολογία της Εκκλησίας μας, ονομάζει… «θεόν μετά τον θεόν» την Παναγία! Και οι παπικοί νομίζω ότι κάνουν τον σταυρό τους με τα τέσσερα δάχτυλα, και εννοούν τον πατέρα, τον υιό, το άγιο πνεύμα, και την Παναγία την οποίαν εισάγουν στην θεότητα!
Αγαπητοί κε Ι.Κ. και κε Π. Μ. είναι πλέον γνωστό το βασικό και ίσως μοναδικό σημείο της διαφωνίας μας, και "χωρίς φόβο και πάθος" εν αγάπη και αληθεία είναι καλό να καταγράφεται. Έχω ξαναδιατυπώσει μεν το ότι δεν έχει νόημα να διερωτώμεθα αν η Εκκλησία ή αν η Βίβλος είναι ανώτερη. Είναι ανόμοια πράγματα μη συγκρίσιμα και εξ' άλλου ως προς το θέμα "Καινή Διαθήκη" άλλο είναι η πρώτη Εκκλησία όταν ζούσαν οι θεόπνευστοι - πλήρεις Αγίου Πνεύματος, που έκαναν και αναστάσεις νεκρών συγγραφείς της Καινής Διαθήκης, οι Απόστολοι Χριστού, και άλλο η μετέπειτα Εκκλησία που οφείλει να τηρεί όσα εκείνοι παρέδωσαν άπαξ. Απλά η μετέπειτα των Αποστόλων εκκλησία δεν έχει εξουσία να αλλάξει ούτε ένα ιώτα από τη Βίβλο (στην πρώτη Εκκλησία την θεόπνευστων Αποστόλων, που ήσαν ιδρυτές ως απόστολοι = απεσταλμένοι του Χριστού, οι Απόστολοι, ναι ήσαν "ανώτεροι" από τη Βίβλο γιατί την έγραψαν. Η μετέπειτα Εκκλησία όμως ούτε τη γράφει την Καινή Διαθήκη ούτε τη διορθώνει, απλά οφείλει να την τηρεί ευλαβικά).
-Η Βίβλος είναι ένα θείο βιβλίο, τα ιερά γράμματα, οι Γραφές τις οποίες επικαλείται και ο ίδιος ο Χριστός ως πηγή και μαρτυρία της πίστεως, της αληθείας και της σωτηρίας που ως θεόπνευστο βιβλίο περιέχει λόγο Θεού και λόγο για τον θεό, το έγραψαν δε άπαξ ιδρυτικά μέλη της Εκκλησίας με την φροντίδα και επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος. Δεν θα ξαναγραφεί άλλο βιβλίο της Αγίας Γραφής. Δεν είναι τυχαίο βιβλίο, είναι ένα Συμβόλαιο, μια Διαθήκη του Θεού με τους ανθρώπους όπου ο Θεός φρόντισε να περιληφθούν ΟΛΑ όσα είναι απαραίτητα για την σωτηρία και την πίστη μας. Επίσης σε όσα αφορά την πίστη μας και τη σωτηρία μας αλλά και σε όλα, είναι αλάθητο βιβλίο.
- Η δε Εκκλησία στρατευομένη και θριαμβεύουσα είναι Βασιλεία του Θεού με αρχηγό, βασιλέα, Κύριο τον Ιησού και μέλη τους αγίους, όλους δηλαδή πιστούς Του, τους σωζομένους χριστιανούς. Η Εκκλησία βασίζει όλη τη διδασκαλία και τα δόγματά της στη Βίβλο, η ανάγνωση των Γραφών ήταν η πρώτη θεία λειτουργία, το θείο κήρυγμα κατά τον Χρυσόστομο είναι ιερουργία, η Εκκλησία δεν μπορεί να αυτοσχεδιάζει εκτός Γραφής κι όποτε το κάνει εκτρέπεται.
Κι επειδή μπορεί να σφάλλω στις διατυπώσεις, ως μη ειδικός, Σχετική Παραπομπή :
http://www.philologus.gr/4/68-2010-01-01-01-22-30/87-2009-02-01-20-30-18
Εγώ δεν διαφωνώ πια μαζί σας φίλτατε Επισκέπτη μας! Αν στο πρόσφατο παρελθόν είχα παπαγαλίσει κι εγώ (σαν Καντιωτικός) εκείνο το «η Εκκλησία είναι ανώτερη από την αγία γραφή» το είχα κάνει βασιζόμενος στο ότι με πνεύμα άγιο η Εκκλησία μάς παρέδωσε την αγία γραφή, αυτήν την γνησία και όχι κάποια άλλη ψευδεπίγραφη.
Αποδεδείχθηκε όμως ότι τελικά (το ανακάλυψα στο σύντομο αυτό διάστημα που μεσολάβησε) ότι η Εκκλησία βασίζεται κυρίως σε εκείνα τα ψευδεπίγραφα ευαγγέλια τα οποία υποτίθεται ότι απέρριψε, τόσο στη διδασκαλία της, όσο και στην υμνολογία της.
Και διεκδίκησε λοιπόν αυτή η Εκκλησία το αλάθητο για τον εαυτό της! Αποφάσισε και διέταξε ότι η γραφή δεν είναι θεόπνευστη, ότι είναι ένα χαρτί κάπως πιο ανώτερο από το χαρτί υγείας, το οποίο αυτή θα το αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο, ερμηνεύοντας τα όσα είναι γραμμένα επάνω του -κατά την βούληση της, -κατά τα συμφέροντα της, ισχυριζόμενη ότι έχει και λάθη αυτή η γραφή, τα οποία αυτή η Εκκλησία -ως ανώτερη, θα τα διορθώσει!
Υπάρχει μάλιστα και σχετικό διήγημα ρώσου συγγραφέα, σύμφωνα με το οποίο ο Χριστός επιστρέφει στη Γη, και βλέπει αυτά που γίνονται στην Εκκλησία και απορεί και εξανίσταται, οπότε συλλαμβάνεται αμέσως από τους καρδινάλιους και φυλακίζεται. Ο ίδιος ο Αρχηγός της τοπικής Εκκλησίας εκεί, τον επισκέπτεται στο κελί του και του κάνει αυστηρή παρατήρηση, λέγοντας του: «Τι θέλεις και γύρισες πάλι εδώ; Πάλι επαναστάσεις και ανατροπές γυρεύεις; Πάνε αυτά που ήξερες. Τώρα εμείς τα τακτοποιήσαμε όλα, τα φτιάξαμε όλα τόσο ωραία, τα διορθώσαμε όλα σου τα λάθη, γίναμε καταστημένο εμείς, αρχές και εξουσία -πολιτική και θρησκευτική, εμείς. Άβε, εμείς! Κάτσε λοιπόν στα αυγά σου, και μη τολμήσεις να διανοηθείς ότι μπορείς να χαλάσεις εσύ το έργο μας αυτό! Εδώ θα σαπίσεις, στη φυλακή αυτή, για να έχουμε την ασφάλεια μας, το κεφάλι μας ήσυχο! Αμήν!»
Δημοσίευση σχολίου