Δευτέρα, 18 Αυγούστου 2014
Αλλά αυτή η μούχλα, αυτή η μαυρίλα (αυτή η μη εικόνα –αλλά κάρβουνο) είναι εκείνο ακριβώς το στοιχείο που την κάνει (σαν από μαύρη μαγεία) …«πραγματικό θησαυρό για το νησί της Σαλαμίνας και για την Ορθοδοξία»! Για τα παγκάρια, δηλαδή!
P. MICHALOPOULOS είπε...Δηλαδη ήταν μια θαμμένη «θαυματουργός» εικόνα της Παναγίας, και γι αυτό η Παναγία –αφού αυτήν την εικόνα είχε για εργαλείο για να κάνει θαύματα, έβαλε τον Κανέλλο να σκάψει και να τη βρει!
Αναρίθμητα είναι τα παρόμοια περιστατικά, τεχνάσματα προφανώς για να βαφτίσουν μια εικόνα θαυματουργή –αφού εμφανίστηκε θαυματουργικά τάχα, και για να έχει έτσι μεγάλη πελατεία το προσκύνημα της!..
Και ήταν τόσο θαυματουργή αυτή η εικόνα που έκατσε και την είχε σαπίσει η υγρασία!
Αλλά αυτή η μούχλα, αυτή η μαυρίλα (αυτή η μη εικόνα –αλλά κάρβουνο) είναι εκείνο ακριβώς το στοιχείο που την κάνει (σαν από μαύρη μαγεία) …«πραγματικό θησαυρό για το νησί της Σαλαμίνας και για την Ορθοδοξία»!
Για τα παγκάρια, δηλαδή!
Πάλι καλά που είναι "φανερωμένη" μεν, ζωγραφισμένη από χέρι ανθρώπου δε.
Ως γνωστόν, κυκλοφορεί επισημότατα και "ιστορικότατα" η διδαχή, -και "άλαλα τα χείλη των ασεβών" που δεν την αποδέχονται και δεν προσκυνούν την "σεπτή" εικόνα - ότι κάποιες άλλες εικόνες Παναγίας είναι ... λέει ... αχειροποίητες (δεν τις ζωγράφισε χέρι ανθρώπου), όταν βέβαια δεν είναι έργα χειρών του ... ευαγγελιστή Λουκά (εκτός από απόστολος, συγγραφεύς θεόπνευστος ευαγγελίου και ιατρός, διωκόμενος ως κήρυξ Ευαγγελίου και περιοδεύων κηρύσσων, στις ελεύθερες ώρες του ... αγιογραφούσε εικόνες Παναγίας, μη τηρών το "ου ποιήσεις σεαυτώ είδωλον ουδέ παντός ομοίωμα ...".
Γι αυτό και εμείς κατ΄αναλογία δεν εφαρμόζουμε το υπόλοιπο της Εντολής: "ου προσκυνήσεις ουδέ μη λατρεύσεις αυτοίς".
Άπαντες παρακούουμε τον Νόμο πράττοντας αντίθετα από τα παραγγελόμενα από το Θεό, αντίθετα και από τα εφαρμοζόμενα από την πρώτη Αποστολική Εκκλησία που δεν είχε εικόνες και άρα ούτε προσκυνήσεις και λατρείες εικόνων.
Φροντίζουμε μάλιστα να δημιουργούμε και "άλλοθι"!
Αφού εμείς "προσκυνούμε και λατρεύουμε" τα είδωλα και τα ομοιώματα ("πραγματικός θησαυρός για τα παγκάρια" δηλαδή, όπως το εξηγείτε) φροντίσαμε ώστε, Ευαγγελιστής και Απόστολος, ή και ... η ... Θεότητα να τα έχει ποιήσει τα είδωλά μας, και να συντελεί δι΄ οραμάτων (συνήθως σε γυναίκες) στην αποκάλυψή τους έστω και τυλιγμένων με σύγχρονα υλικά.
Πώς λοιπόν να μην τα προσκυνήσουμε και λατρέψουμε; Ασεβείς θα γίνουμε;
Όχι παίζουμε... (εν ου παικτοίς οι θεοεμπαίκτες).
P. MICHALOPOULOS είπε...
Αυτό που λέτε, ότι τάχα κάποιες εικόνες της Παναγίας είναι «αχειροποίητες», δεν το ήξερα! Μόνο πριν από λίγες μέρες άκουσα (στο βίντεο του ρεπορτάζ) από ένα Δεσπότη στο κήρυγμα του, να ονομάζει ξανά και ξανά… «αχειροποίητη» την εικόνα της Παναγίας εκεί στο πανηγύρι όπου χοροστατούσε. Είναι μάλιστα το πανηγύρι αυτό, μέσα σε κάποιο θέμα που σχολίασα τις προάλλες, αλλά για άλλο λόγο. Αυτό όμως το «αχειροποίητη» το παράκαμψα, δεν το ανάφερα, διότι δεν το είχα καταλάβει τότε.
Τώρα που το λέτε ξανά εσείς, το κατάλαβα!
Και είναι φοβερό, είναι ανατριχιαστικό, είναι και καταπληκτικό αυτό που διαπιστώνω (γέρασα για να το καταλάβω) ότι δυστυχώς δεν έχουμε αφήσει τίποτε από την αρχαία, την ειδωλολατρική θρησκεία των ελλήνων, που να μη το έχουμε αντιγράψει επακριβώς!
Έγραφα πριν από αρκετά χρόνια σε μια λογομαχία που είχα με νεο-ειδωλολάτρες που ενοχλούνταν από αυτό, το ότι δηλαδη τους ονόμαζαν ειδωλολάτρες (προτιμούσαν το «εθνικός»), τους έγραψα σε σχόλιο μου ότι πράγματι είναι ειδωλολατρική η αρχαία θρησκεία διότι πίστευαν στ΄ αλήθεια ότι μέσα στα αγάλματα κατοικούσαν οι θεοί που παρίσταναν αυτά τα είδωλα…
Τους έγραψα δε και κάτι που είχα μάθει τότε, ότι δηλαδή πριν από τα μαρμάρινα αγάλματα υπήρχαν ξύλινα τέτοια κατασκευάσματα ειδώλων, κάποια κούτσουρα που τα ονόμαζαν «Διηπετή», διότι πίστευαν ότι δεν ήταν κατασκευασμένα από χέρι άνθρωπου αλλά τα είχε πετάξει ο ίδιος ο Δίας από τον ουρανό!
Σχετικό:
Τρίτη, 19 Αυγούστου 2008
Διαβάζω στην Εγκυκλοπαίδεια του Χάρη Πάτση να λέει για τα «ξόανα», τα οποία δεν τα διαχωρίζει από τα «είδωλα», ότι:
Τα ξόανα, είναι αρχαίο είδος αγάλματος (ομοίωμα και όχι εικόνα), καμωμένο από ξύλο. Αυτά τα είδωλα - ξόανα (χοντροκομμένα κατασκευάσματα από κορμό δέντρου), οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι... έπεφταν από τον ουρανό! Γι' αυτό τα ονόμαζαν «διηπετή», ότι δηλαδή τα πετούσε ο Δίας!!! Και αυτά, είχαν μέσα στους ναούς τους, μέχρι που έφτασαν στην κατασκευή αγαλμάτων από μάρμαρο. Και στα είδωλα (λέει το ίδιο λεξικό), σύμφωνα με την πίστη των αρχαίων, κατοικούσαν οι «θεότητες» εκείνες, τα ομοιώματα των οποίων και αποτελούσαν!!!
http://idololatres.blogspot.gr/2008/08/blog-post_6864.html
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2013


2 σχόλια:
Χαίρετε!
Διάβασα το σχόλιο και τις παραπομπές σας στα προ ετών κείμενά σας! Ομολογητής πίστεως!
Τον όρο "αχειροποίητη" εικόνα" τον γνωρίζω από παιδί, αφού με το σχολείο εκκλησιαζόμασταν στον ναό της "Αχειροποιήτου" στη Θεσαλονίκη, και φυσικά οι δάσκαλοι μας είχαν εξηγήσει γιατί λεγόταν έτσι (Παναγία Αχειροποίητος) από την εικόνα που "δεν τη ζωγράφισε χέρι ανθρώπου" ... !!! (έλεος!!!).
Για τα διιπετή ή διηπετή ή διοπετή, επίσης είχα ακουστά, αφού μάλιστα στην περικοπή Πραξ. ιθ΄23-41 που πρόσφατα σχολιάσαμε στο "ΧΑΙΡΕΤΕ", με αφορμή την επίθεση των αργυροκόπων (τεχνιτών ειδών ευσεβείας - ναϊσκων της Αρτέμιδος, (Μεγάλη η Άρτεμις Εφεσίων") κατά των Χριστιανών, αναφέρεται Διοπετές : 35 "καταστείλας δὲ ὁ γραμματεὺς τὸν ὄχλον φησίν· ἄνδρες ᾿Εφέσιοι, τίς γάρ ἐστιν ἄνθρωπος ὃς οὐ γινώσκει τὴν ᾿Εφεσίων πόλιν νεωκόρον οὖσαν τῆς μεγάλης θεᾶς ᾿Αρτέμιδος καὶ τοῦ Διοπετοῦς".
Γέρασα όμως κι εγώ, και δεν είχα συνδυάσει τις έννοιες "διιπετές" και "αχειροποίητος" που είναι άλλη μια απόδειξη ότι τα ειδωλολατρικά τερτίπια των αρχαίων ειδωλολατρών πέρασαν όχι μόνο στην λαϊκή χριστιανική θρησκεία, αλλά και πιο θεσμικά, αφού ... "άλαλα τα χείλη των ασεβών των μη προσκυνούντων την εικόνα την σεπτήν την ιστορηθείσα υπό του Αποστόλου, Λουκά ιερωτάτου, την οδηγήτριαν"...
Όσο πιο αχειροποίητη ή έστω φανερωμένη είναι η εικόνα, όπως όσο πιο διηπετές το ξόανο, μ' ένα σμπάρο τρία τρυγώνια: τόσο πιο εύκολα ποδηγετούνται οι αφελείς με παρόμοιας φιλοσοφίας "οράματα" και "αποκαλύψεις", τόσο πιο φανατικός εναντίον των αληθινών πιστών που δεν τα χάφτουν γίνεται ο κακόδοξος θρησκόληπτος όχλος αλλά και τόσο πιο πολύ γεμίζει το παγκάρι.
Χαίρετε εν Κυρίω, επισκέπτης.
ΣΧΟΛΙΟ:
Πού είσαι ρε Σταυρούλα, και χάνεσαι κάθε λίγο και λιγάκι; Ε;
Ακούς ρε παιδί μου, τον «Επισκέπτη» μας; Ε;
Ακούω να λες!
http://xairete.blogspot.gr/2014/08/blog-post_725.html
Δημοσίευση σχολίου