Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

Αλλά αυτή η μούχλα, αυτή η μαυρίλα (αυτή η μη εικόνα –αλλά κάρβουνο) είναι εκείνο ακριβώς το στοιχείο που την κάνει (σαν από μαύρη μαγεία) …«πραγματικό θησαυρό για το νησί της Σαλαμίνας και για την Ορθοδοξία»! Για τα παγκάρια, δηλαδή!

Αλλά αυτή η μούχλα, αυτή η μαυρίλα (αυτή η μη εικόνα –αλλά κάρβουνο) είναι εκείνο ακριβώς το στοιχείο που την κάνει (σαν από μαύρη μαγεία) …«πραγματικό θησαυρό για το νησί της Σαλαμίνας και για την Ορθοδοξία»! 
Για τα παγκάρια, δηλαδή!
Διαβάζω:
monastiria.gr
2 hrs ago

Αρκετά μοναστήρια της Παναγίας πανηγυρίζουν το ερχόμενο Σάββατο, στην Απόδοση της Κοίμησης της Υπεραγίας Θεοτόκου (23 Αυγούστου). Ένα απ' αυτά είναι και η Ιερά Μονή Παναγίας Φανερωμένης Σαλαμίνας.
Η Ιερά Μονή Φανερωμένης Σαλαμίνας βρίσκεται στα βόρεια παράλια του νησιού απέναντι από το Μεγάλο Πεύκο (σημ. Νέα Πέραμος) των Μεγάρων. Ιδρύθηκε το 17ο αιώνα από το Λάμπρο Κανέλλο, μετέπειτα Όσιο Λαυρέντιο.

Όπως μαθαίνω λοιπόν…
Σκάβοντας ο όσιος στα ερείπια παλαιότερης μονής του 13ου αιώνα, στον τόπο που του υπέδειξε η Παναγία, βρήκε τη θαυματουργό εικόνα της, μαυρισμένη μεν από την υγρασία, πραγματικό όμως θησαυρό για το νησί και την Ορθοδοξία.

ΣΧΟΛΙΑΖΩ:
Δηλαδη ήταν μια θαμμένη «θαυματουργός» εικόνα της Παναγίας, και γι αυτό η Παναγία –αφού αυτήν την εικόνα είχε για εργαλείο για να κάνει θαύματα, έβαλε τον Κανέλλο να σκάψει και να τη βρει!
Αναρίθμητα είναι τα παρόμοια περιστατικά, τεχνάσματα προφανώς για να βαφτίσουν μια εικόνα θαυματουργή –αφού εμφανίστηκε θαυματουργικά τάχα, και για να έχει έτσι μεγάλη πελατεία το προσκύνημα της!.. 

Και ήταν  τόσο θαυματουργή αυτή η εικόνα που έκατσε και την είχε σαπίσει η υγρασία! 
Αλλά αυτή η μούχλα, αυτή η μαυρίλα (αυτή η μη εικόνα –αλλά κάρβουνο) είναι εκείνο ακριβώς το στοιχείο που την κάνει (σαν από μαύρη μαγεία) …«πραγματικό θησαυρό για το νησί της Σαλαμίνας και για την Ορθοδοξία»! 
Για τα παγκάρια, δηλαδή!
Διαβάζω ακόμα:
«Η εικόνα της Θεοτόκου ονομάσθηκε Φανερωμένη, διότι ακριβώς φανερώθηκε στον Όσιο. Το ίδιο όνομα έλαβε και η Μονή την οποία ανοικοδόμησε το 1682 μ.Χ. ο Όσιος, ο οποίος έγινε μοναχός και έπειτα χαρισματικός ηγούμενός της με το όνομα Λαυρέντιος.»
http://www.monastiria.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=396&lang=el

ΣΧΕΤΙΚΟ:

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πάλι καλά που είναι "φανερωμένη" μεν, ζωγραφισμένη από χέρι ανθρώπου δε. Ως γνωστόν κυκλοφορεί επισημότατα και "ιστορικότατα" η διδαχή, -και "άλαλα τα χείλη των ασεβών" που δεν την αποδέχονται και δεν προσκυνούν την "σεπτή" εικόνα - ότι κάποιες άλλες εικόνες Παναγίας είναι ... λέει ... αχειροποίητες (δεν τις ζωγράφισε χέρι ανθρώπου), όταν βέβαια δεν είναι έργα χειρών του ... ευαγγελιστή Λουκά (εκτός από απόστολος, συγγραφεύς θεόπνευστος ευαγγελίου και ιατρός, διωκόμενος ως κήρυξ Ευαγγελίου και περιοδεύων κηρύσσων, στις ελεύθερες ώρες του ... αγιογραφούσε εικόνες Παναγίας, μη τηρών το "ου ποιήσεις σεαυτώ είδωλον ουδέ παντός ομοίωμα ...". Γι αυτό και εμείς κατ΄αναλογία δεν εφαρμόζουμε το υπόλοιπο της Εντολής: "ου προσκυνήσεις ουδέ μη λατρεύσεις αυτοίς". Άπαντες παρακούουμε τον Νόμο πράττοντας αντίθετα από τα παραγγελόμενα από το Θεό, αντίθετα και από τα εφαρμοζόμενα από την πρώτη Αποστολική Εκκλησία που δεν είχε εικόνες και άρα ούτε προσκυνήσεις και λατρείες εικόνων. Φροντίζουμε μάλιστα να δημιουργούμε και "άλλοθι"! Αφού εμείς "προσκυνούμε και λατρεύουμε" τα είδωλα και τα ομοιώματα ("πραγματικός θησαυρός για τα παγκάρια" δηλαδή, όπως το εξηγείτε) φροντίσαμε ώστε , Ευαγγελιστής και Απόστολος, ή και ... η ... Θεότητα να τα έχει ποιήσει, τα είδωλά μας και να συντελεί δι΄ οραμάτων (συνήθως σε γυναίκες) στην αποκάλυψή τους έστω και τυλιγμένων με σύγχρονα υλικά. Πώς λοιπόν να μην τα προσκυνήσουμε και λατρέψουμε; Ασεβείς θα γίνουμε;

Όχι παίζουμε... (εν ου παικτοίς οι θεοεμπαίκτες).

P. MICHALOPOULOS είπε...

Αυτό που λέτε, ότι τάχα κάποιες εικόνες της Παναγίας είναι «αχειροποίητες», δεν το ήξερα! Μόνο πριν από λίγες μέρες άκουσα (στο βίντεο του ρεπορτάζ) από ένα Δεσπότη στο κήρυγμα του, να ονομάζει ξανά και ξανά… «αχειροποίητη» την εικόνα της Παναγίας εκεί στο πανηγύρι όπου χοροστατούσε. Είναι μάλιστα το πανηγύρι αυτό, μέσα σε κάποιο θέμα που σχολίασα τις προάλλες, αλλά για άλλο λόγο. Αυτό όμως το «αχειροποίητη» το παράκαμψα, δεν το ανάφερα, διότι δεν το είχα καταλάβει τότε.
Τώρα που το λέτε ξανά εσείς, το κατάλαβα! Και είναι φοβερό, είναι ανατριχιαστικό, είναι και καταπληκτικό αυτό που διαπιστώνω (γέρασα για να το καταλάβω) ότι δυστυχώς δεν έχουμε αφήσει τίποτε από την αρχαία, την ειδωλολατρική θρησκεία των ελλήνων, που να μη το έχουμε αντιγράψει επακριβώς!
Έγραφα πριν από αρκετά χρόνια σε μια λογομαχία που είχα με νεο-ειδωλολάτρες που ενοχλούνταν από αυτό, το ότι δηλαδη τους ονόμαζαν ειδωλολάτρες (προτιμούσαν το «εθνικός»), τους έγραψα σε σχόλιο μου ότι πράγματι είναι ειδωλολατρική η αρχαία θρησκεία διότι πίστευαν στ΄ αλήθεια ότι μέσα στα αγάλματα κατοικούσαν οι θεοί που παρίσταναν αυτά τα είδωλα…
Τους έγραψα δε και κάτι που είχα μάθει τότε, ότι δηλαδή πριν από τα μαρμάρινα αγάλματα υπήρχαν ξύλινα τέτοια κατασκευάσματα ειδώλων, κάποια κούτσουρα που τα ονόμαζαν «Διηπετή», διότι πίστευαν ότι δεν ήταν κατασκευασμένα από χέρι άνθρωπου αλλά τα είχε πετάξει ο ίδιος ο Δίας από τον ουρανό!

P. MICHALOPOULOS είπε...

Σχετικό:
Τρίτη, 19 Αυγούστου 2008

Έλα μαζί μας...
http://idololatres.blogspot.gr/2008/08/blog-post_6864.html

P. MICHALOPOULOS είπε...

Τρίτη, 19 Αυγούστου 2008
Διαβάζω στην Εγκυκλοπαίδεια του Χάρη Πάτση να λέει για τα «ξόανα», τα οποία δεν τα διαχωρίζει από τα «είδωλα», ότι: Τα ξόανα, είναι αρχαίο είδος αγάλματος (ομοίωμα και όχι εικόνα), καμωμένο από ξύλο. Αυτά τα είδωλα - ξόανα (χοντροκομμένα κατασκευάσματα από κορμό δέντρου), οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι... έπεφταν από τον ουρανό! Γι' αυτό τα ονόμαζαν «διηπετή», ότι δηλαδή τα πετούσε ο Δίας!!! Και αυτά, είχαν μέσα στους ναούς τους, μέχρι που έφτασαν στην κατασκευή αγαλμάτων από μάρμαρο. Και στα είδωλα (λέει το ίδιο λεξικό), σύμφωνα με την πίστη των αρχαίων, κατοικούσαν οι «θεότητες» εκείνες, τα ομοιώματα των οποίων και αποτελούσαν!!!

http://idololatres.blogspot.gr/2008/08/blog-post_6864.html