Μνημόσυνα: Η πεμπτουσία της αίρεσης που λέγεται Εκκλησία της Ελλάδος Α.Ε.
...και (σε παρένθεση) σχολιάζω…
Του Πρωτ. Νικολάου Μανώλη
Τό Σάββατο πρό τής Πεντηκοστής είναι Ψυχοσάββατο, δηλαδή “μνεία πάντων τών απ’ αιώνος κοιμηθέντων ευσεβώς Χριστιανών”.
Πρός τιμήν τους προσκομίζουν οι πιστοί κόλλυβα.
(Τιμή στην τσέπη του παπά, σίγουρα!)
Τά κόλλυβα είναι σιτάρι βρασμένο. Έχουν τή μορφή στολισμένου δίσκου ή πιάτου μέ ξηρούς καρπούς, καρύδια, σταφίδα, ρόδι καί κυρίως ζάχαρη. Συμβολίζουν τήν κοινή μας ανάσταση.
(Σωστά! Όλα αυτά, ένας συμβολισμός είναι!)
Δυστυχώς, η ουσιαστική αυτή προσφορά πρός τούς κεκοιμημένους αδελφούς μας
(μετάφραση: προσφορά στην τσέπη του ξύπνιου παπά, από εμάς τους κοιμισμένους…),
τόσο από λειτουργική (τι λειτουργική, ρε;)
όσο καί από σωτηριολογική (μη χέσω!) οπτική, τά τελευταία χρόνια έχει υποστεί αλλοιώσεις καί διαφοροποιήσεις πού τείνουν νά απαξιώσουν τή σημασία καί τό μέγεθος τού Μυστηρίου. (= μυστήριο, το μνημόσυνο και η κηδεία για το αγράμματο παπαδαριό!..)
Είναι παράξενο, σέ μιά εποχή πού οι νοικοκυρές, καταφέρνουν νά παρασκευάσουν τά πιό πολύπλοκα γλυκά, νά μήν έχουν διάθεση νά βράσουν λίγο στάρι, γιά νά τιμήσουν τούς κεκοιμημένους συγγενείς τους. (άντε πάλι η τιμή! Αφού υπάρχουν και τα γραφεία τελετών, με τα οποία συνεργάζονται, και, οι παπάδες, ρεεεε!)
Πηγή: pentapostagma.gr
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Γράφει για κηδείες και μνημόσυνα, ο Αρχιμ. π. Δανιήλ Αεράκης
«..Και αναφέρομαι βεβαίως, και ευθέως, στο θέμα της κηδείας και του μνημοσύνου. Δύο ακολουθίες, όπου προσφέρεται η αναστάσιμη ελπίδα..»
«Και μετατρέπεται ο Ναός σε λουλουδάδικο και ειδωλολατρικό χώρο!..»
...Διότι, πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα έχει η εκμετάλλευση του ανθρωπίνου πόνου, όταν αυτή γίνεται από λειτουργούς όχι της επιστήμης (π.χ. γιατροί με φακελάκια), αλλά της... Εκκλησίας!
Και αναφέρομαι βεβαίως, και ευθέως, στο θέμα της κηδείας και του μνημοσύνου. Δύο ακολουθίες, όπου προσφέρεται η αναστάσιμη ελπίδα, έχουν καταντήσει ευκαιρίες πλουτισμού για τα οργανωμένα κυκλώματα. Οι θρησκέμποροι, συνδεδεμένοι φοβερά με τα Γραφεία Τελετών (Κηδειών) κάνουν χρυσές δουλειές.
Να μερικές σχετικές προτάσεις με ανάλογες «ταρίφες»:
Θέλετε στην κηδεία (ή στο μνημόσυνο) Δεσπότη; Ζητούν εξηγήσεις οι συγγενείς. Και η εξήγηση δίνεται: «Ο Δεσπότης διαβάζει μία ευχή, που συγχωρούνται οι αμαρτίες του πεθαμένου. Και όχι μόνο, αλλά θα δείξετε και την ιδιαίτερη αγάπη σας στο συγγενή σας». Ο πενθών συγγενής σπεύδει να δεχθεί και Δεσπότη. Και αμέσως τα τηλεφωνήματα στους συμβεβλημένους Δεσποτάδες! Υπολογίζονται μερικοί Δεσποτάδες να εισπράττουν υπέρογκα ποσά, χωρίς φυσικά να εκδίδουν καμία απόδειξη (Στ' αλήθεια, γιατί το ΣΔΟΕ δεν περνάει και στο χώρο των κηδειών και μνημοσύνων, να δει δεσποτάδες και παπάδες, πώς εισπράττουν αφορολόγητα υπέρογκα ποσά;.
Άλλη πρόταση: «Θέλετε Αρχιμανδρίτη στην κηδεία (ή μνημόσυνο); Είναι κάτι σαν μικρός Δεσπότης!. Και αυτός λαμπρύνει την τελετή και οι ευχές του πιάνουν!». Και ο πενθοφορών αποδέχεται, μια που ο Αρχιμανδρίτης θα εισπράξει λιγότερα! Και ο κηδειάρχης προσθέτει: «μήπως θέλετε και πολλούς παπάδες; Είναι πιο σίγουρο για την ψυχή όταν πολλοί παπάδες λαμβάνουν μέρος!». Αποδέχεται και τη νέα πρόταση ο& πελάτης! Και οι παπάδες και οι αρχιμανδρίτες αφήνουν το ναό τους, κάποτε και πριν τελειώσει η θ. Λειτουργία, και τρέχουν στους νεκρούς!
Άλλη πρόταση: «Θέλετε και χορωδία;». Ο πελάτης, μη γνωρίζοντας, ότι κάθε ναός έχει τους ψαλτάδες του, αποδέχεται και τη χορωδία. Και σπεύδουν να αφήσουν τα αναλόγια τους οι φανατικοί στο βυζαντινό ύφος ψαλτάδες, για να ψάλουν ευρωπαϊκά στη χορωδία (γράφε κοροϊδία!).
Άλλη πρόταση: «θέλετε και στολισμούς; έχουμε τη δυνατότητα να καλύψουμε όλο το ναό με γλάστρες, λουλούδια και πέπλα. Έχουμε και ειδικούς προβολείς και ειδικές προθήκες». Αποδέχονται και την πρόταση αυτοί οι ταλαίπωροι. Και μετατρέπεται ο Ναός σε λουλουδάδικο και ειδωλολατρικό χώρο!
Πότε θα πάψει η κοροϊδία;
Πότε η Εκκλησία θα ξαναγίνει χώρος της Αναστάσεως;
http://rasoforoi.blogspot.gr/2008/08/blog-post_1997.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου