Panagiotis Michalopoulos:
Αν λέτε για τον γέροντα Παΐσιο, έχω να σας πω ότι δεν πρόκειται για έναν συνηθισμένο γέροντα! Πρόκειται για ένα… θρύλο! Δεν υπάρχει ανοησία ή αιρετική δοξασία που να μην την έχουν αποδώσει σε αυτόν. Ποιοι; Οι όποιοι προβοκάτορες που θέλουν έτσι να την πασάρουν στον ορθόδοξο λαό.
Είπε και έκανε διάφορα παλαβά ο άνθρωπος αυτός, αλλά πολλοί οπαδοί του («τρομοκρατική οργάνωση» στον ορθόδοξο χώρο) το έχουν παρακάνει… Χρησιμοποιούν τον γέρο αυτό, σαν αμπαλάζ των δικών του ιδεών ως προερχόμενοι από διάφορες αιρέσεις τις οποίες τάχα απαρνήθηκαν λέει, και τώρα είναι… ορθόδοξοι!
Αυτοί λοιπόν, πακέτο με τους λεγόμενους «χριστιανο» - φασίστες, τον έχουν κάνει μια γελοιογραφία τον γέροντα αυτό… Κάτι σαν τον "Νασταρδίν Χότζα", να πούμε, κάτι σαν τον "Ταρζάν σε νέες περιπέτειες", και γενικά αντίγραφο διαφόρων καρτούν!
Έτσι, τον κάνουν αρεστό ΚΑΙ σε κάθε φανατικό, ΚΑΙ, σε κάθε πλανεμένο και εκτός της Εκκλησίας άνθρωπο!..ΙΚ
Αυτός λοιπόν ο γέροντας-θρύλος είχε στο κελί του και το διαφήμιζε το βιβλίο της αιρετικής τηλε-ευαγγελίστριας αμερικάνας M. Relfe "The new money system" (που διαφήμιζε τον εαυτό της ως προφήτισσας, μιας και ήταν παντρεμμένη με το Χριστό!).
Και όπως λέει το "Γεροντικό": Όταν ένας μοναχός έχει αιρετικό βιβλίο στο κελί του, δεν μπαίνει πλέον η Παναγία, μέχρι να το πετάξει".
Ανώνυμος είπε...
Μπορεί να αποδειχθεί οτι του τα φόρτωσαν;
Υπάρχει περίπτωση να ανακαλυφθεί με κάποιο τρόπο ποιά απο αυτά που έχουν γραφεί ήταν δικά του και ποιά του τα φόρτωσαν;
To βιβλίο της M. Relfe σίγουρα το είχε στο κελί του και το διαφήμιζε;
Απ ότι είδα το βιβλίο έχει σχέση με το 666 και το σφράγισμα του αντιχρίστου.
P. MICHALOPOULOS είπε...
«Μπορεί να αποδειχθεί ότι του τα φόρτωσαν;»
Γείτονας μου, κατηχητόπουλό μου στην ενορία μου στην αγία Βαρβάρα Αργυρούπολης το 1977 (μαθητής γυμνασίου τότε), γιος του εφημέριου Δημήτρη Χρονόπουλου, όταν μεγάλωσε ήταν κολλητός του γέροντα.
Από τότε λοιπόν, σύμφωνα με την μαρτυρία του νεαρού κυρίου Χρονόπουλου (από συζήτηση που είχαμε προ ετών), υπήρχαν λέει διάφορες διαδόσεις για δήθεν διδασκαλίες του Παΐσιου…
Τα μάθαινε αυτά ο Παΐσιος και τους έλεγε, σε αυτούς που ήταν κοντά του και τον είχαν σαν γκουρού:
«Δεν έχω πει εγώ τέτοια πράγματα! Από μόνοι τους τα βγάζουν! Τι να κάνω λοιπόν, να μη ξαναμιλήσω για να μην έχουν υλικό να διαστρέφουν τα λεγόμενα μου;».
P. MICHALOPOULOS είπε...
«Υπάρχει περίπτωση να ανακαλυφθεί με κάποιο τρόπο ποιά από αυτά που έχουν γραφεί ήταν δικά του και ποιά του τα φόρτωσαν;»
Δυστυχώς, όχι! Είναι πλέον τόσος πολύς, τόσος μεγάλος αυτός ο αχταρμάς, που δεν μπορεί κανείς πλέον να κάνει τον διαχωρισμό!
Ο γέροντας, βλέπετε, δεν φρόντισε έγκαιρα, όσο ακόμα ζούσε να αντιδράσει έντονα (μόνο μυξόκλαιγε τάχα, κάποτε), δεν φρόντισε να αποκηρύξει τις διαδόσεις, και να καταγγείλει τους διαδοσίες.
Είτε διότι δεν τολμούσε, είτε (το κυριότερο, το πιο πιθανό) διότι κολακευόταν κιόλας κατά βάθος, που τόσοι πολλοί μιλούσαν γι αυτόν, έστω και αν μεγαλοποιούσαν κάποια από αυτά που έλεγε ή έκανε.
Είχε αυτήν την πετριά του φιγουρατζή -από τα νιάτα του- ο κακομοίρης ο Παΐσιος!..
P. MICHALOPOULOS είπε...
«To βιβλίο της M. Relfe σίγουρα το είχε στο κελί του και το διαφήμιζε; Απ ότι είδα το βιβλίο έχει σχέση με το 666 και το σφράγισμα του αντιχρίστου.»
Μάλιστα! Η σχετική πληροφορία, είναι αληθινή!
Προέρχεται από τον πιο σεβαστό, τον πιο αξιόπιστο κύριο που γνωρίζω: από τον πιο πάνω σχολιαστή με τα αρχικά ΙΚ, και πρόκειται για τον αγαπητό κ. Ιωάννη Καρδάση.
12 Μαρτίου 2013 - 3:51 μ.μ.
http://xairete.blogspot.gr/2011/03/blog-post_08.html
18 σχόλια:
Καλά όλα αυτά, αλλά όχι και να αποκαλείται και «Παστίτσιος» ο γ. Παΐσιος, στο facebook!
Αx, τι ακούει το καημένο το γεροντάκι! Θα τρίζουν τα κόκαλα του στον τάφο!
Έλεος πια!
Μπορεί μεν, ο γέροντας Παΐσιος να μη τρώγεται, να μη διαβάζονται δηλαδή όσα τερατώδη του αποδίδουν (διάφοροι παράφρονες ρασοφόροι) ότι έκανε ή είπε…
Αλλά όχι και Παστίτσιος!
Όχι τέτοια στο ταλαίπωρο το γεροντάκι… Το αμόρφωτο, το ονειροπαρμένο, το πειραγμένο στα νιάτα του από τον καπνό…
Το αποτελειωμένο δε και στα τελευταία του δε από καρκίνο και μαλάκυνση εγκεφάλου…
Έλεος πια! Λυπηθείτε το!
Καλά τα λέτε! Συμφωνούμε μαζί σας.
Έχουμε άλλωστε αναφερθεί εκτεταμένα στο θέμα για τον «Παστίτσιο», σε καμιά σαρανταριά αναρτήσεις εδώ στο μπλογκ.
http://xairete.blogspot.gr/search/label/Gerontas-Pastitsios
Πάντως άτομα που τον έχουν γνωρίσει δεν μου είπαν κάτι αρνητικό.
Αντιθέτως μου περιέγραφαν ένα ταπεινό , σοβαρό και "καθαρό" άτομο.
Άλλωστε δίδασκε ταπείνωση όπως και όλοι οι πατέρες.
Δεν είναι τυχαίο οτι ο γέροντας Πορφύριος μιλούσε τόσο επαινετικά για αυτόν.
Έμαθα επίσης οτι έχει αφήσει χειρόγραφο βιβλίο που λέγεται τα σημεία των καιρών.
Τώρα γιατί δεν άφησε χειρόγραφα για όλα αυτά που υποστήριζε δεν γνωρίζουμε τα κινητρά του.
(Ισως πίστευε οτι οι κολλητοί του θα αναλάμβαναν να αποκαταστήσουν την αλήθεια.Ίσως και όχι)
Δεν θεωρώ όμως οτι υπήρχε δόλος .
Όσο με το να λέμε " Είχε αυτήν την πετριά του φιγουρατζή -από τα νιάτα του- ο κακομοίρης ο Παΐσιος!"θεωρώ οτι αδικούμε πολύ το γέροντα
«Έμαθα επίσης οτι έχει αφήσει χειρόγραφο βιβλίο που λέγεται τα σημεία των καιρών.»
Γνώριζε τίποτε γράμματα ο γέροντας; Ήξερε καθόλου να γράφει; Ή ήταν τελείως κούτσουρο, σαν εκείνα τα κομμάτια από κορμούς δέντρων που είχε για ντεκόρ –καθίσματα- στο εξοχικό του, εκεί που δεχόταν τους οπαδούς του;
Το λέω αυτό, διότι όταν προ ετών κυκλοφόρησε η επίσημη βιογραφία του, αυτός ο χρυσόδετος τόμος, και έπεσε το βιβλίο αυτό στα χέρια μου, δεν θυμάμαι να είδα κάτι σχετικό με χειρόγραφα.
Αν θυμάμαι δε καλά, στην τελευταία σελίδα υπήρχε μόνο ένα σημείωμα του, μια φράση του, κάτι σαν να ζητούσε συγγνώμη, και μια δυσανάγνωστη υπογραφή.
Μιλάμε δηλαδή για ένα ορνιθοσκάλισμα, κάτι που δεν συνηγορεί στην αυθεντικότητα των λεγόμενων χειρογράφων του, αυτών των καλλιγραφημένων, των επιστημονικά τοποθετημένων τάχα χειρόγραφων του.
Εκτός κι αν τα σοφίσματα του τα υπαγόρευε, και του τα έγραφε καλλιγραφικό εκείνος ο Άγγελος που σε άλλη τερατολογία των κολλητών του, του έκανε λέει τις δουλειές όταν ήταν άρρωστος, που τον περιποιόταν εκεί που έμενε.
«Δεν είναι τυχαίο οτι ο γέροντας Πορφύριος μιλούσε τόσο επαινετικά για αυτόν.»
Κάτι άκουσα…
Να λέει ο ένας τον άλλον τηλεόραση έγχρωμη ή ασπρόμαυρη, κάτι τέτοιο!
Ήταν και οι δυο διάσημοι για τα τηλε-οράματα τους, για τα μαγικά τους κόλπα!
«Όσο με το να λέμε " Είχε αυτήν την πετριά του φιγουρατζή -από τα νιάτα του- ο κακομοίρης ο Παΐσιος! " θεωρώ οτι αδικούμε πολύ το γέροντα.»
Σύμφωνα με την επίσημη βιογραφία του…
Ήθελε από πιτσιρίκος να τράβα την προσοχή!
1. Έμπαινε λέει, νύχτα σε ανοιχτούς τάφους στο νεκροταφείο…
2. Έτρεχε ξυπόλητος στο κοφτερό ξερό θερισμένο χόρτο, και μάτωνε τα πόδια του…
3. Ήταν το καλό παιδί, και μια τουρκάλα γειτόνισσα του, τον καλούσε λέει κάθε πρώτη του μήνα στο σπίτι της για να της κάνει ποδαρικό… Ελπίζω να μην του κόλλησε τίποτε!..
4. Είχε σαν νέος, αμφιβολίες και τότε λέει του παρουσιάστηκε μπούστο ο Χριστός, ίδιος ηθοποιός του Χόλυγουντ…
5. Εργαζόταν λέει, παραπάνω στα χωράφια, και έκανε τις αγροτικές δουλειές και των συνομήλικων του, των νεαρών γειτόνων του, για να τους πείθει μετά ότι έχουν ελεύθερο χρόνο και να κάθονται και να τον ακούνε να τους βγάζει λόγο…
6. Όταν φόρεσε το ράσο, θεωρήθηκε αυτόματα Άγιος… Έτσι η τουρκάλα φίλη του, έπαιρνε λέει χώμα από τα παπούτσια του, και έτριβε το βλαμμένο χέρι της (πώς έπαθε το χέρι της; Μήπως το είχε απλώσει στον πιτσιρικά Παΐσιο, παλιά;)
7. Όταν έγινε μοναχός, κρυβόταν λέει στο ναό από φόβο, βλέποντας στο ιερό στη θ. λειτουργία τον Χριστό σφαγμένο, πριν ακόμα αρχίσει η σχετική μυσταγωγία…
8. Όταν πέθανε ο παπα-Τύχωνας ο γέροντας του, και αναλήφθηκε, εκείνος προσπαθούσε να τον κρατήσει στη γη βαστώντας τα πόδια του αλλά εκείνος, του γλίστρησε και πέταξε…
Και άλλες αναρίθμητες… μαλακίες!!!..
Το χειρόγραφο βρίσκεται στο gerontes wordpress.
Έχει αρκετά ορθογραφικά λάθη.
Ο Παϊσιος το δημοτικό σχολείο είχε τελειώσει.
«Στη συνέχεια, μεταφέρθηκε στην Ηγουμενίτσα και κατέληξε στην Κόνιτσα. Εκεί ο Αρσένιος τελείωσε το δημοτικό σχολείο και πήρε το απολυτήριο του με βαθμό οκτώ και διαγωγή εξαίρετο.»
Οι πληροφορίες μου είναι απο την wikipedia.
Ώστε μόνο το δημοτικό σχολείο είχε τελειώσει, ο συγγραφέας του χειρόγραφου! Θα έλεγε κανείς ότι είχε τελειώσει το Λύκειο, και τη σχολή καλών τεχνών, το αγγελικό αυτό καλλιγραφικό χέρι!
Τώρα εσείς λέτε ότι έχει και λάθη!
Πού να βλέπατε, τι λάθη είχε... αυτή η ίδια η Παναγία όταν έγραφε τα μηνύματα της πάνω στα βυζιά της αγίας Αθανασίας του Αιγάλεω!
Μιλάμε για μεγάλη πρόοδο!
Α, πριν γράφοντας για τον φιγουρατζή Παΐσιο τον αναφέρατε σαν πατέρα: «Άλλωστε δίδασκε ταπείνωση όπως και όλοι οι πατέρες.»
Ξέχασα να σας πω ότι τους καλόγερους που δεν έχουν ιεροσύνη (ο Πορφύριος, είχε) δεν τους αποκαλούμε πατέρες!
<>Εντάξει,συγνώμη για το ότι αποκάλεσα πατέρα τον Παϊσιο.
Επίσης απο μια γρήγορη ματιά στο χειρόγραφο ίσως έκανα λάθος για το ότι στο χειρόγραφο υπάρχουν λάθη, και αυτό γιατί κάποιες λέξεις που χρησιμοποιούνται σήμερα στη δημοτική μπορούν να γράφονται με δύο τρόπους όπως σωρό-σορό.Στο χειρόγραφο υπάρχει καθαρεύουσα και πολυτονικό σύστημα.Μπορεί ένας φιλόλογος που γνωρίζει απ αυτά να δεί εάν στο χειρόγραφο υπάρχουν λάθη;
Συγχωρεμένος να είστε! :)
Σας ευχαριστώ για τα σχόλια. Χάρηκα που τα είπαμε! Χαίρετε! :D
Σας ευχαριστώ για τα σχόλια. Χάρηκα που τα είπαμε! Χαίρετε! :D
http://xairete.blogspot.gr/2013/03/d_6405.html
Θα ήθελα να ήξερα καλέ μου κύριε, ο γέροντας Παΐσιος εάν ζούσε και τον γνωρίζατε από κοντά ξέρετε εάν θα λέγατε μπροστά του τα λόγια που λέτε και τώρα, χώνοντάς τον κάθε φορά και πιο βαθιά στη γη;
Επίσης, ελπίζω πως για σας δεν έχει μιλήσει κάποιος με τέτοιο απαξιωτικό τρόπο, για οποιονδήποτε λόγο (που αν ήταν κακεντρεχής σίγουρα θα έψαχνε να βρει λόγο για να σας μειώσει και μάλιστα, χωρίς να του έχετε δώσει καν αφορμή), πόσο μάλλον ο γέροντας Παΐσιος που κατά τα άλλα, ήταν ένας απλός Χριστιανός Ορθόδοξος μοναχός όπως όλοι οι άλλοι.
Και τίποτα παραπάνω (για τον ίδιο).
Δε θέλω να αναφερθώ στο εάν υπάρχουν αλλοιώσεις και υπερβολές στα λεγόμενα του γέροντα, γιατί αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Και πάντα συμβαίνει αυτό, για διάφορους λόγους τους οποίους τους θεωρώ επακόλουθους όταν τα λεγόμενα κάποιου καταγράφονται σε χαρτί (εκτός και αν υπάρχουν ηχογραφημένες οι συνομιλίες μέσω των οποίων επαληθεύονται τα αναφερόμενα).
Το να πετάτε όμως αβάσιμους ισχυρισμούς και προσβολές χωρίς αποδείξεις, όπως χωρίς αποδείξεις είναι και τα λεγόμενά του που έχουν εκδοθεί κατά μετά θάνατον άγνοιά του (που στο κάτω - κάτω και μόνο από σεβασμό στο γεγονός ότι έχει πεθάνει, θα έπρεπε να λέτε λιγότερα), δεν σας κάνει ίδιο με αυτούς τους "δήθεν ιερωμένους" και "δήθεν χριστιανούς" τους οποίους κατηγορείτε ότι υπάρχουν στην εκκλησία;
Εάν η ζωή ενός ανθρώπου έχει παραποιηθεί, τί φταίει αυτός;
Όταν ο ίδιος δεν έχει υπάρξει υποκείμενο διαφθοράς, δεν έχει κλέψει, δεν έχει καταχραστεί δημόσιο και ιδιωτικό χρήμα, δεν έχει παρουσιάσει άλλο πρόσωπο ιδιωτικά και άλλο δημόσια και εν γένει δεν έχει κάνει εν γνώσει του κακό σε κανέναν..
Πώς μπορείτε να λέτε αυτά τα πράγματα, ενώ στην ουσία ο ίδιος σα φυσιογνωμία είναι, αν μη τί άλλο, από τους πιο απλούς και τίμιους κληρικούς τους οποίους έχω συναντήσει.
Εάν διαφωνείτε, υπάρχουν φαντάζομαι και άλλοι τρόποι να εκφράζετε την αντίρρησή σας.
Σε καμία περίπτωση όμως δε θεωρώ σωστό να παραποιείτε εσείς πλέον, την προσωπικότητα του γέροντα ως "αλάθητος δικαστής".
Τροφή για σκέψη όλα αυτά.
Καλή συνέχεια σας εύχομαι.
«Σε καμία περίπτωση όμως δε θεωρώ σωστό να παραποιείτε εσείς πλέον, την προσωπικότητα του γέροντα ως "αλάθητος δικαστής".»
Πού, και πώς, και πότε, παραποίησα εγώ, την προσωπικότητα του γέροντα; Θεωρώ τον εαυτό μου έναν απλό ερευνητή και έναν καλόπιστο σχολιαστή σε δημόσιους διαλόγους. Αλάθητος δικαστής είναι μόνον ο θεός, αυτός που έχει ήδη κρίνει -και αυτόν- τον πεθαμένο γέροντα.
Και εμένα με κρίνει, αλλά και εσάς..
Καλό βράδυ σας εύχομαι.
Και εσάς θα σας κρίνει, και έμενα, και κάθε άνθρωπο στην τελική κρίση, στη Δεύτερη Παρουσία Του. Η οποία κρίση είναι και τελική τη στιγμή του θανάτου μας, αν τότε είμαστε στην αμαρτία οπότε κατακρινόμαστε, ή στην Εκκλησία οπότε και δικαιωνόμαστε. Αυτή είναι η κρίση του θεού, η απόλυτη η αλάνθαστη κρίση.
Η άλλη κρίση, αυτή των ανθρώπων, η δική μας (με την οποίαν εκφραζόμαστε τώρα) δηλαδή όσων ζούμε ακόμα, είναι κρίση σχετική. Έχει την έννοια της ομολογίας του τι πιστεύουμε, και του σχολιασμού, της κατάθεσης δηλαδή της άποψης του καθενός μας σχετικά με πρόσωπα και με καταστάσεις. Και αν η κρίση μας αυτή (αυτή πχ που κάνω εγώ ή αυτή που κάνετε εσείς) είναι ευάρεστη στο θεό, αν είναι τέτοια όπως εκείνος την υπαγορεύει, αν είναι δίκαιη δηλαδή (και όχι κατ όψιν, επηρεασμένη από την δεσποτοκρατία - την εντυπωσιακή θεωρία ας πούμε κάποιου δεσπότη, ή από την γεροντολατρία – την τυφλή υποταγή στον όποιον αυτοανακηρύσσεται αλάθητος γέροντας) τότε θα ακούσουμε αμέσως – από τώρα, από τη ζωή αυτή, το… «Μπράβο, σωστά έκρινες» όπως είπε ο Κύριος τότε, στον Μαθητή Του.
Χάρηκα που τα είπαμε! Καληνύχτα, καλό ξημέρωμα! Χαίρετε!
Χάρηκα που τα είπαμε!
Καληνύχτα, καλό ξημέρωμα!
Χαίρετε!
http://xairete.blogspot.gr/2014/01/blog-post_30.html
Αναρτήθηκε από P. MICHALOPOULOS , σήμερα, στις 9:20 π.μ.
3. Όπως δεν με άκουσαν και για τον γέροντα Παΐσιο όταν διαπίστωσα αμέσως μετά το θάνατο του ότι σκοτεινές δυνάμεις επεξεργάζονται την προβολή του γέροντα, να τον εμφανίζουν όπως αυτοί θέλουν, με σκοπό την κατασκευή ενός εκτρώματος («οσίου Παϊσίου», τάχα) κομμένου και ραμμένου στα μέτρα τους.
Έτσι, φτάσαμε σε νέα γελοιοποίηση της Εκκλησίας, και για το θέμα αυτό.
http://xairete.blogspot.gr/2014/01/blog-post_2354.html
Δημοσίευση σχολίου