ΣΧΕΤΙΚΟ:
Εάν απολυτοποιήσουμε την προτροπή του Χριστού «μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε» (Ματθ. 5,7) θα πρέπει να απενεργοποιήσουμε μέσα μας τη λειτουργία της «κρίσεως», η οποία, όμως είναι στοιχείο του «κατ’ εικόνα» που ελάβαμε από το Θεό.
Άνθρωπος χωρίς «κρίση», είναι ένας άνθρωπος άνους που δεν μπορεί να ξεχωρίση τον λόγο του Θεού από τις συμβουλές του διαβόλου, που δεν μπορεί να διακρίνη το καλό από το κακό.H λειτουργία της «κρίσεως»
π.χ. Στο Ιωάννου στο κεφάλαιο 7, στ.24 «μη κρίνετε κατ’ όψιν, αλλά την δικαίαν κρίσιν κρίνατε».
Συγχρόνως, μας αποκαλύπτει ο Χριστός, με τον ίδιο Ευαγγελιστή, σε άλλο σημείο, και μια άλλη διάσταση του ρήματος «κρίνω», που σημαίνει «καταδικάζω»: «Εάν τις μου ακούση των ρημάτων και μη πιστεύση, εγώ ου κρίνω αυτόν· ου γαρ ήλθον ίνα κρίνω τον κόσμον αλλ’ ίνα σώσω τον κόσμον» (12,47).
«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ»Νοέμβριος 2009
Αριθμ. Τεύχους 89
Βίοι, παράλληλοι:
Η "orthodoxia-ellhnismos.gr", γράφει… Και το "agioritikovima.gr", το αναπαραγάγει και το προβάλει!
(Η σατανική σπορά του κωλόγερου Παΐσιου, αποδίδει τέτοια γαϊδουράγκαθα.)
Διαβάζω Σήμερα:
Δυστυχώς, πέφτουμε συχνά στήν αμαρτία τής κατακρίσεως. Θά μπορούσα νά τήν κατατάξω στήν κυριότερη αμαρτία πού μαστίζει τήν κοινωνία καί ιδιαιτέρως τούς εκκλησιαστικούς κύκλους. Ξεχνάμε ότι υπάρχει στήν Γραφή ξεκάθαρη εντολή νά μήν κρίνουμε κανέναν.
Πρίν κατακρίνουμε κάποιον, άς αναλογιστούμε τί πάμε νά πράξουμε. Όπως λέει η Γραφή, «ποιός σέ έβαλε κριτή τού αδελφού σου;», «μέ τό μέτρο πού κρίνεις θά κριθείς», «μή κρίνεις γιά νά μή κριθείς»...
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου