ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ:
Δευτέρα, 25 Αυγούστου 2014
Και έτσι, οι εικόνες αυτές, τα αντίγραφα, είναι ισότιμα σε θαυματουργική αξία και σε τιμή με τα πρωτότυπα! Γι αυτό, όταν γίνεται μια επίσημη υποδοχή ενός τέτοιου «θαυματουργού» αντιγράφου μιας διάσημης εικόνας...
Τα Themata-Orthodoxias, είπαν…
«Γιατί μερικές εικόνες συμβαίνει να είναι θαυματουργές;»
Γιατί έτσι το θέλει ο Θεός.
Ο Θεός, καθώς είναι δεσπότης του σύμπαντος, μπορεί κάθε πράγμα να το χρησιμοποιήσει ως όργανο του ελέους Του.
Παναγιώτης Μιχαλόπουλος, είπε…
Βέβαια, σχετικά με την απόφαση του θεού να κάνει μια εικόνα θαυματουργή, είναι να απορεί κανείς για αυτήν την επιμονή του θεού, να συνεχίζει το θαύμα (το ένα κάποιο θαύμα που μπορεί να έγινε μέσα από την όποια εικόνα), να συνεχίζει εργολαβικά το θαύμα με αυτήν την συγκεκριμένη και την τόσο εμπορική πλέον –για τα πανηγύρια- ΜΑΓΙΚΗ εικόνα…
Και να θαυματουργεί ο «διότι έτσι του αρέσει» θεός, όχι μόνο μέσα από το πρωτότυπο της χαρακτηρισμένης «σαν θαυματουργή» αυτής εικόνας, αλλά και μέσα από το όποιο ευλογημένο αντίγραφο της, εγγυημένο για την αυθεντικότητα του από τον μάγο της φυλής, από τον τοπικό δεσπότη (της Βέροιας πχ).
Παναγιώτης Μιχαλόπουλος, είπε…
Όταν η μαλακία πάει σύννεφο, όταν μάλιστα πέφτει και από πολύ ψηλά…
Τότε…
Μπορεί να είναι και το -σαν χρυσή βροχή- σπέρμα του Δία, που γονιμοποιεί…
Μπορεί να είναι η ουρανοκατέβατη «Αγία Επιστολή» του Χριστού τάχα, ή αυτή η μεγάλη Πέτρα που προσκυνεί το Ισλάμ!
Μπορεί να είναι ένα κούτσουρο –θεότητα, που πέταξε από ψηλά ο Δίας για να λατρεύεται…
Μπορεί να είναι μια εικόνα «φανερωμένη», σάπια μάλιστα, μια μουτζούρα, η οποία αφού «φανερώθηκε» πρέπει να λατρεύεται και να θεωρείται θαυματουργική…
Μπορεί να είναι μια ειδικής παραγγελίας εικόνα, μια εικόνα που βαφτίστηκε σαν αγιογραφημένη τάχα από τον Ευαγγελιστή Λουκά… Ώστε να αποκτήσει την ανάλογη εμπορική αξία, όπως αυτό το καρτούν με τίτλο «Η Παναγία των Ιεροσολύμων»!
Μπορεί ακόμα, να είναι μια «αχειροποίητη» εικόνα… Φτιαγμένη ίσως χωρίς χέρι, ενδεχομένως από κάποιον κουλό αγιογράφο ο οποίος σαν εναλλακτικό εργαλείο χρησιμοποίησε μάλλον κάποιο άλλο όργανο του σώματος του, όπως μεγάλο στόμα, μακρύ πόδι, σταθερό πέος, κλπ…
Η Παναγία Κανάλα, ειπε…
Πολλοί έχουν τη γνώμη ότι οι πρώτες εικόνες της Παναγίας είναι του Αποστόλου Λουκά. Δεν είναι σωστό αυτό. Οι πρώτες εικόνες της Παναγίας είναι οι αχειροποίητες, δηλαδή χωρίς ανθρώπινο χέρι.
Παρόμοια αχειροποίητη εικόνα ήταν και εκείνη του Ιερού Μανδηλίου με τη μορφή του προσώπου του Κυρίου που αποτυπώθηκε από τον ιδρώτα του Χριστού.
Συμπερασματικά, οι τρείς αχειροποίητες εικόνες, μια του Κυρίου και δύο της Παναγίας μας, και οι τρείς του Ευαγγελιστού Λουκά, απαντούν στους ασεβείς που δεν δέχονται τις εικόνες.
Ο Εκλεκτός Σχολιαστής μας, είπε...
Από ασεβή παραμύθια, πρόστυχα θεοεμπαικτικά ψεύδη και διασπορά σατανοκίνητων φαντασιώσεων για τη μητέρα του Κυρίου μας και κάποιους αποστόλους, οι οποίες κάποια στιγμή ίσως αποπροσανατολίσουν ή ωθήσουν κάποιους πιστούς σε πειρασμό, ειδωλολατρεία, αμφιβολία, σιμωνία, απιστία, θεοεμπαιξία, απείθεια στο θείες εντολές, ασέβεια, λατρεία υποκατάστατων (ουκ ελάτρευσαν τον κτίσαντα αλλά την κτίσιν οι μη θεόφρονες) αναπαραγωγή και διασπορά των ασεβών μύθων αλλά κι έμπνευση για άλλους, αντιχριστολατρεία κ.ά. άλλο τίποτα!
ΣΥΝΝΕΦΟ !!!
Αλλά γιατί δεν ολοκληρώσατε το "πάζλ" της αναπαραγωγής των ασεβών και αντίχριστων μύθων υποκατάστατων της αληθινής πίστης;
'Έπειτα από όλα αυτά τα ασεβή παραμύθια, προσετέθη επισήμως, με επικάλυψιν θείας ευσεβείας, η κατάλληλη απειλή, προς συμμόρφωσιν και παραδειγματισμόν των Ορθώς φρονούντων ελευθέρων πνευμάτων:
"Άλαλα τα χείλη των "ασεβών" των μη προσκυνούντων την εικόναν σου την σεπτήν, την ιστορηθείσαν υπό του αποστόλου, Λουκά ιερωτάτου, την οδηγήτριαν"...
Κι ας προσπαθούσε ο καταρτισμένος λυκειάρχης μας να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα και να μας πείσει ότι ... ιστορηθείσαν δεν σημαίνει "ζωγραφισθείσα" αλλά σημαίνει ότι "έγραψε την ιστορία της στο ευαγγέλιό του ο Λουκάς" κι ότι η πράξη της ζωγραφικής δεν λέγεται "ιστόρηση" αλλά "ανιστόρηση" κατά το άσμα " σ' αντιστόρησα παντοκρατόρισσα" (άλλη ασέβεια αυτή, αφού είναι μεν μήτηρ του Παντοκράτορος αλλά όχι και ... παντοκρατόρισσα). Ό,τι και να λέει ο λυκειάρχης, οι έχοντες τα "καλαθάκια" και τα "παγκάρια" δίπλα τους, θα μας παραμυθιάζουν ότι οι εικόνες είναι έργα του Λουκά ή και αχειροποίητες. Και παρά τη θεία εντολή να λατρεύουμε και να προσκυνούμε μόνο το Θεό μας (ου προσκυνήσεις ουδέ μη λατρεύσεις αυτοίς) θα μας φοβερίζουν:
"άλαλα τα χείλη των ασεβών των μη προκυνούντων την "εικόνα την σεπτήν".
http://xairete.blogspot.gr/2014/08/blog-post_311.html
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
AGIA-EPISTOLH, Agiografies-Monkey.Business, AXEIROPOIHTH-EIKONA, H-PANAGIA-MYRIZEI-TON-KRINO, TO-AGIO-GASTRWMA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου