Πέμπτη 31 Μαΐου 2018

Στον «πανίερο» ναό, της Αναστάσεως… Δηλαδή όχι σε όποιον κι όποιον, αλλά σε αυτόν στα Ιεροσόλυμα, όπου τάχα και ο τάφος του Χριστού… Εκεί λοιπόν, η πιο μεγάλη τοπική ατραξιόν (θεάτρου –τσίρκου) είναι η ετήσια «θαυματουργική» αφή, του λεγόμενου «αγίου φωτός»! Εκτάκτως όμως, εξίσου ιδιαίτερο ενδιαφέρουν παρουσιάζουν -στα ενδιάμεσα διαστήματα, και οι εμφανίσεις –λίγες αλλά καλές, που κάνει αιφνιδιαστικά -κατά καιρούς, και αυτός ο ίδιος ο Κύριος… Όπως αγιογραφείται εδώ (στο διάσημο αυτό ναό), να επιδίδεται με τρέλα (φωτο) σε φανταστικές φιγούρες μπαλέτου, τύπου Μπολσόι της Μόσχας!

ΔΙΑΒΑΖΩ:
ΣΧΟΛΙΑΖΩ:
Στον «πανίερο» ναό, της Αναστάσεως…
Δηλαδή όχι σε όποιον κι όποιον, αλλά σε αυτόν στα Ιεροσόλυμα, όπου τάχα και ο τάφος του Χριστού… 
Εκεί λοιπόν, η πιο μεγάλη τοπική ατραξιόν (θεάτρου –τσίρκου) είναι η ετήσια «θαυματουργική» αφή, του λεγόμενου «αγίου φωτός»! 
Εκτάκτως όμως, εξίσου ιδιαίτερο ενδιαφέρουν παρουσιάζουν -στα ενδιάμεσα διαστήματα, και οι εμφανίσεις –λίγες αλλά καλές, που κάνει αιφνιδιαστικά -κατά καιρούς, και αυτός ο ίδιος ο Κύριος…
Όπως αγιογραφείται εδώ (στο διάσημο αυτό ναό), να επιδίδεται με τρέλα (φωτο) σε φανταστικές φιγούρες μπαλέτου, τύπου Μπολσόι της Μόσχας! 
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=170959443744760&set=pcb.170960310411340&type=3&theater
ΣΧΕΤΙΚΑ:
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΑΣ, ΤΣΙΡΚΟ!

1. Σήμερα, γιορτάζει ο Άγιος Ερμείας, που μαρτύρησε στην περίοδο των πρώτων διωγμών κατά των χριστιανών. Σύμφωνα με την βιογραφία του, «αρνήθηκε να θυσιάσει στα μιαρά ειδωλολατρικά ξόανα», δηλαδή στα ειδωλολατρικά αγάλματα της αρχαίας ελληνικής θρησκείας που επικρατούσε τότε, επί ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Έτσι μαρτύρησε! 2. Μετά, ήρθε η βυζαντινή αυτοκρατορία η οποία δεν δίωκε τον χριστιανισμό, αλλά τον έκανε κρατική Εκκλησία, και επέβαλε την προσκύνηση νέων ειδώλων –ξόανων: τις εικόνες! Αυτές, που προσκυνούμε και λατρεύουμε μέχρι σήμερα!

Διαβάζω:
Ο Άγιος Μάρτυς Ερμείας, ζούσε στα Κόμανα της Καππαδοκίας την εποχή του αυτοκράτορα των Ρωμαίων Αντωνίνου Πίου. Είχε από νεαρή ηλικία ενταχθεί στα στρατεύματα του Καίσαρα και γρήγορα ξεχώρισε για την γενναιότητα, την ανδρεία και το αγωνιστικό του φρόνημα, τα οποία αντλούσε από την πίστη του στον Ιησού Χριστό.
Την περίοδο της βασιλείας του Μάρκου Αυρήλιου (138 - 161 μ.Χ.) ξέσπασε μεγάλος διωγμός κατά των χριστιανών, μεταξύ δε των πρώτων που συνέλαβαν, ήταν και ο Ερμείας, αγνοώντας και τις μεγάλες του υπηρεσίες στην πατρίδα αλλά και τα σεβάσμια γηρατειά του. 

Οδηγήθηκε μπροστά στο Δούκα Σεβαστιανό, ο οποίος τον διέταξε να θυσιάσει τα είδωλα. Ο Άγιος όμως ακλόνητος και ακατάβλητος, αρνήθηκε να προδώσει τον Κύριό του και να θυσιάσει στα μιαρά ειδωλολατρικά ξόανα. 
Με τη γλυκύτητα δε πού τον διέκρινε, απάντησε στις προτροπές των τυράννων «Θα ήταν πολύ ανόητο σεβαστέ άρχοντά μου να αφήσω το φως και να προτιμήσω το σκοτάδι, να εγκαταλείψω την αλήθεια και να ασπασθώ το ψέμα, να παραιτηθώ από τη ζωή και να προτιμήσω το θάνατο. Θα ήταν λοιπόν παράλογο στο τέλος της ζωής μου να χάσω αυτά τα πολύτιμα αγαθά».
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1702516093173291&set=a.103324329759150.6983.100002447499959&type=3&theater

Απεικονίσεις του Αγίου Πνεύματος και της Αγίας Τριάδος ξένες προς την Ορθόδοξη Παράδοση

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Ο χρήστης Κατερινα Μποτσαρη κοινοποίησε ένα σύνδεσμο, της σελίδας orthodoxia.online
28 Μαΐου στις 9:37 π.μ.

Απεικονίσεις του Αγίου Πνεύματος και της Αγίας Τριάδος ξένες προς την Ορθόδοξη Παράδοση 
Η απεικόνιση της Αγ. Τριάδας είναι απότοκος της Θεολογίας της και καταγράφει τις σχέσεις μεταξύ των τριών προσώπων. Είναι γνωστό ότι στην Ορθόδοξη Εικονολογία επιτρεπτή είναι η απεικόνιση μόνον όσων είδαμε και συνέβησαν ιστορικά, των προφητικών οράσεων και συμβόλων, του σαρκωθέντα Υιού και Λόγου του Θεού, της Θεοτόκου και των Αγίων.
Η απεικόνιση της Αγίας Τριάδας ως τριών προσώπων, όπου απεικονίζεται ο Πατέρας ως «παλαιός των ημερών», ο Υιός ως νέος και το Άγ. Πνεύμα «εν είδει περιστεράς» είναι εικόνα ξένη προς την διδασκαλία των Πατέρων, μεταφερθείσα στον Ορθόδοξο χώρο από τη Δύση, μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης.
Η απεικόνιση αυτή αποτελεί συγκαλυμμένη ειδωλολατρία, καθώς μέσα από ορθολογιστικές διαδικασίες περιθέτει σωματικά σχήματα στη θεότητα. Η αποτύπωση των ενδοτριαδικών σχέσεων ευνοεί την παπική αντίληψη περί του τρόπου ύπαρξης του Αγ. Πνεύματος, δηλ. εκπορευόμενου από τον Πατέρα και τον Υιόν εξ ίσου, που είναι η γνωστή πλάνη του filioque. Επίσης η εικόνα αυτή, παρουσιάζοντας διαφορά στις μορφές Πατέρα και Υιού ως προς τη σωματική ηλικία, δίνει την εντύπωση πως ο Υιός είναι νεώτερος του Πατέρα, αντίληψη που ευνοεί τους νέο-Αρειανούς Χιλιαστές και τους αρνητές της θεότητας του Υιού, Εβραίους και Μουσουλμάνους.
Για το θέμα αυτό της απεικόνισης της Αγίας Τριάδας έχει διατυπώσει η Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδος, η οποία ως γνωστόν ασχολήθηκε αποκλειστικά με το θέμα των εικόνων, τη θέση της καθολικής Εκκλησίας. Στον δογματικό όρο της Συνόδου αναφέρεται ρητά, σε τι υλικό και με πια ύλη πρέπει να ζωγραφίζεται μια εικόνα και σε ποια τοποθεσία είναι δυνατόν να υπάρχει: «….. ανατίθεσθαι τας σεπτάς και αγίας εικόνας, τας εκ χρωμάτων και ψηφίδος και ετέρας ύλης επιτηδείως εχούσης, εν ταις αγίαις του Θεού εκκλησίαις, εν ιεροίς σκεύεσι και εσθήσι, τοίχοις τε και σανίσιν, οίκοις τε και οδοίς…..«.
Το θέμα της απεικόνισης του Θεού Πατέρα ως «παλαιού των ημερών» σε απεικονίσεις παλαιοδιαθηκικών οραμάτων (όπως π.χ. του οράματος του Δανιήλ) υπήρξε αντικείμενο εξέτασης κατά τη διάρκεια της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου. Εκεί οι Πατέρες της Συνόδου ρωτούν δια του στόματος του Πάπα Ρώμης αγίου Γρηγορίου Β΄: «Δια τι τον πατέρα του Κυρίου Ιησού Χριστού ουχ ιστορούμεν και ζωγραφούμεν;» για να δώσουν αμέσως την απάντηση: «Επειδή ουκ οίδαμεν τις εστίν (…) και ει εθεασάμεθα και εγνωρίσαμεν καθώς τον υιόν αυτού, κακείνον αν είχομεν ιστορήσαι και ζωγραφήσαι» (PG XII 963 E).
Επίσης για την απεικόνιση του αγίου Πνεύματος η ίδια η Σύνοδος αναφέρει: «….. καίτοι των ευαγγελικών ουδαμώς παραδεδοκότων γραμμάτων, ότι γέγονε περιστερά το άγιον πνεύμα, αλλά ότι εν είδει περιστεράς ώφθη ποτέ» (PG XIII 181 A).
Πρέπει να σημειωθούν εδώ δύο στάσεις ριζικά αντιφατικές προς το κείμενο των πράξεων της Ζ΄ Οικ. Συνόδου, δυο αγίων της Εκκλησίας μας, του αγίου Μακαρίου Καλοχερά εκ Πάτμου και του αγίου Νικοδήμου του αγιορείτη. Ο πρώτος κτυπώντας τους ρωμαιοκαθολικούς ρωτά: «Είναι χριστιανοί αυτοί, που αντίθετα προς την Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο, αναπαριστάνουν τον αόρατο Πατέρα;».
Από την πλευρά του ο άγιος Νικόδημος παρατηρεί: «Συμπεραίνεται ότι ο άναρχος Πατήρ πρέπει να ζωγραφίζεται καθώς εφάνη εις τον προφήτην Δανιήλ ως παλαιός των ημερών. Ει δε και Πάπας Γρηγόριος εν τη προς τον Ίσαυρον Λέοντα επιστολή λέγει, ότι δεν ιστορούμεν τον Πατέρα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. αλλά τούτο λέγει απλώς, αλλ’ ότι δεν εζωγραφούμεν αυτόν κατά την θείαν φύσιν» (Πηδάλιο, σελ. 320).
Ο άγιος Νικόδημος μοιράζεται σ’ αυτό το θέμα την άποψη, που είναι αποδεκτή από την εποχή του αγίου Μακαρίου (18ος αιώνας) και απομακρύνεται από τον τρόπο που η Εκκλησία αντιλαμβάνεται τα οράματα των προφητών.
Είναι αλήθεια, ότι για την Εκκλησία η αγιότητα δεν ήταν ποτέ συνώνυμη του αλάθητου. Καθώς το είπε με σοφία ο Εφέσου άγιος Μάρκος, για τον ωριγενισμό του αγίου Γρηγορίου Νύσσης: «συμβαίνει κάποιος να είναι διδάσκαλος και ωστόσο να μην τα λέει όλα τέλεια σωστά. Διότι ποια ανάγκη θα υπήρχε για τους Πατέρες να κάνουν Οικουμενικές Συνόδους, αν καθένας τους σε τίποτε δεν απομακρυνόταν από την αλήθεια;».
Αλλά το θέμα της απεικόνισης  της Αγίας Τριάδας έχει λήξει τελεσίδικα στην Μεγάλη Σύνοδο της Μόσχας το 1666, όπου μέσα στις πράξεις της Συνόδου, το κεφάλαιο 43 είναι αφιερωμένο στο ζήτημα της εικόνας της θεότητας και ιδιαίτερα του Θεού Πατέρα. Αυτό το κεφάλαιο έχει τον τίτλο: «Περί των εικονογράφων και του Σαβαώθ».
Στις αποφάσεις της Συνόδου για το συγκεκριμένο θέμα, αναφέρονται τα εξής: «Θεσπίζουμε ότι ένας ικανός ζωγράφος που, ταυτόχρονα, είναι ένας καλός άνθρωπος (με εκκλησιαστική αξιοπρέπεια), θα διορίζεται διδάσκαλος των εικονογράφων, αρχηγός και επιμελητής. ΄Ετσι οι αγνοούντες δεν θα μπορούν να χλευάζουν τις άγιες εικόνες του Χριστού, της Μητέρας του και των αγίων Του, τις άσχημες και κακοζωγραφισμένες. και θα σταματήσει η ματαιοδοξία μιας δήθεν σοφίας, που έχει οδηγήσει στην συνήθεια να ζωγραφίζει ο καθένας κατά τη φαντασία του χωρίς αυθεντική αναφορά και μάλιστα ξεκινώντας από ποικίλες αναπαραστάσεις, τον Κύριο Σαβαώθ. Εντελλόμεθα να μην ζωγραφίζεται στο εξής η εικόνα του Κυρίου Σαβαώθ σύμφωνα με μη λογοκριμένες οράσεις και ανάρμοστες, διότι κανείς δεν έχει δει τον Κύριο Σαβαώθ (δηλαδή τον Θεό Πατέρα) με σάρκα. Μόνος ο Χριστός έχει εικονιστεί, όπως τον είδαν σαρκωμένο, δηλαδή αναπαριστανόμενο με το σώμα Του και όχι κατά την θεότητά Του. το ίδιο και η υπεραγία Μητέρα του Θεού και οι άλλοι άγιοί Του…..
….. Είναι εντελώς παράλογο να εικονογραφούν τον Κύριο Σαβαώθ (δηλαδή τον Πατέρα), με άσπρα γένια, με τον μονογενή Υιό στο στήθος Του και ένα περιστέρι ανάμεσά Τους, διότι κανείς δεν είδε τον Πατέρα μέσα στην Θεότητά Του. 

ο Πατέρας, πράγματι δεν έχει σάρκα και ο Υιός δεν εγεννήθη κατά σάρκα από τον Πατέρα προ των αιώνων. Κι’ αν ο προφήτης Δαβίδ λέει: «εκ γαστρός προ εωσφόρου εγέννησά σε» (Ψαλμ. ΡΘ΄ 3), αυτή η γέννηση, σίγουρα, δεν είναι σωματική. αυτή ήταν ανέκφραστη και απερινόητη. Διότι ο ίδιος ο Χριστός λέει στο Ευαγγέλιο: «ουδείς γινώσκει τον Πατέρα ειμή ο Υιός«. Και ο προφήτης Ησαΐας ζητά στο 40ο κεφάλαιο: «τίνι ωμοιώσατε κύριον και τίνι ομοιώματι ωμοιώσατε αυτόν; μη εικόνα εποίησεν τέκτων ή χρυσοχόος χωνεύσας χρυσίον περιεχρύσωσεν αυτόν ομοίωμα κατασκεύασεν αυτόν; (18-19)». Το ίδιο και ο άγιος απόστολος Παύλος λέει στο κεφάλαιο 17 των Πράξεων: «γένος ουν υπάρχοντες του Θεού ουκ οφείλομεν νομίζειν χρυσώ ή αργύρω ή λίθω χαράγματι τέχνης και ενθυμήσεως ανθρώπου το θείον είναι όμοιον«. Και ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός λέει επίσης (Περί ουρανού, κεφ. 20 για την εικόνα): «Μόνον δε το Θείον απερίγραπτόν εστι πάντα πληρούν και πάντα περιέχον και πάντα περιορίζον ως υπέρ πάντα ον και πάντα δημιουργήσαν«. Ο άγιος Γρηγόριος ο Διάλογος το απαγορεύει επίσης με παρόμοιο τρόπο. Να γιατί ο Κύριος Σαβαώθ που είναι η Θεότητα και η γέννηση του μονογενούς Υιού προ των αιώνων, γίνονται αντιληπτοί μόνο από το πνεύμα μας. όσο για την αναπαράστασή τους σε εικόνα δεν αρμόζει σε καμία περίπτωση ούτε είναι δυνατή.
Εξ άλλου στη θ. λειτουργία του αγίου Ιωάννη του Χρυσόστομου χαρακτηριστική είναι η ευχή που υποδηλώνει το αδύνατο της αναπαράστασης του Κυρίου Σαβαώθ: «Συ γαρ ει Θεός ανέκφραστος, απερινόητος, αόρατος, ακατάληπτος…..«.
Και το Άγιον Πνεύμα δεν είναι από τη φύση του ένα περιστέρι, αλλά Θεός. Κανείς, λοιπόν, δεν είδε ποτέ το Θεό, καθώς μαρτυρεί ο άγιος ευαγγελιστής και θεολόγος Ιωάννης. Ωστόσο, στην αγία βάπτιση του Χριστού στον Ιορδάνη ποταμό, το Άγιον Πνεύμα φάνηκε με τη μορφή περιστεριού και γι’ αυτό ακριβώς μπορούμε να το αναπαριστάνουμε με τη μορφή αυτή σ’ αυτό μόνο το μέρος. Αλλού, αυτοί που κατανοούν τα πράγματα πνευματικά δεν εικονίζουν το Άγιον Πνεύμα με τη μορφή περιστεριού. στο Όρος Θαβώρ, για παράδειγμα, παρουσιάστηκε με τη μορφή γνόφου (νεφέλης) και αλλού με άλλο τρόπο» (υπενθυμίζεται η καιόμενη βάτος στον Μωϋσή και οι πύρινες γλώσσες της Πεντηκοστής).
«Κατά τον Διονύσιο τον Αρεοπαγίτη, Σαβαώθ μεταφράζεται από την εβραϊκή γλώσσα με την έκφραση «ο κύριος των Δυνάμεων». 

Επομένως, ο Κύριος των Δυνάμεων είναι η Αγία Τριάς, ο Πατέρας, ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα. Και αν ο προφήτης Δανιήλ λέει ότι είδε τον παλαιό των ημερών καθήμενον επί θρόνου κρίσεως, δεν εννοεί τον Πατέρα, αλλά τον Υιό, ο οποίος στην Δευτέρα Παρουσία Του, θα κρίνει παν έθνος δια της φοβεράς Του κρίσεως.
Ζωγραφίζουν επίσης στις εικόνες του Ευαγγελισμού τον Κύριο Σαβαώθ, που φυσά με το στόμα Του κι αυτή η πνοή φθάνει στην κοιλιά της αγίας Θεομήτορος. Αλλά ποίος το είδε αυτό και ποία αγία Γραφή το μαρτυρεί; Από πού το πήραν αυτό; είναι φανερό, ότι μια τέτοια χρήση και άλλα παρόμοια πράγματα τα υιοθέτησαν και τα δανείστηκαν από ανθρώπους μάταιης γνώσης ή μάλλον από πνεύμα διαταραγμένο ή απόν. Να γιατί παραγγέλλουμε να σταματήσουν στο εξής αυτές οι μεταφερμένες από αλλού εικονογραφίες, που η μάταιη γνώση γέννησε…..».
Και η Σύνοδος καταλήγει: «Τα λέμε αυτά για να αποστομώσουμε τους εικονογράφους, για να σταματήσουν να κάνουν λαθεμένες εικόνες και μάταιες και στο εξής να μη ζωγραφίζουν τίποτε σύμφωνα με τις ατομικές τους ιδέες και χωρίς αυθεντικές αναφορές».
Υπάρχει όμως παράσταση της Αγίας Τριάδας, που να συμφωνεί με τα ιερά κείμενα; Ναι υπάρχει και αυτή είναι η κλασσική εικόνα της φιλοξενίας του Αβραάμ, που τόσο επιτυχημένα έχει εικονίσει ο άγιος Ανδρέας Ρουμπλιέφ (Andrei Rublev) (τον 14ο αιώνα), δηλ. την φιλοξενία των τριών προσώπων (αγγέλων) από τον Αβραάμ.
Η Τριάδα του Ρουμπλιέφ ακολουθεί με αυστηρή συνέπεια την τάξη του Συμβόλου της Πίστης (από αριστερά στα δεξιά): Πατέρας, Υιός, Άγιο Πνεύμα. Τα ενδύματα του μεσαίου αγγέλου έχουν τα χρώματα του σαρκωμένου Λόγου, στα οποία περιλαμβάνεται ο μανδύας, προφανώς πάνω στο ιμάτιο – σύμβολο μηνύματος. Ένα μανδύα λιγότερο εμφανή, οπωσδήποτε στον τόνο του ιματίου, βλέπουμε στο δεξιό Άγγελο – σύμβολο της τρίτης υπόστασης.
Όσο για τον εικονογραφικό συμβολισμό, αυτή η εικόνα παρουσιάζει την θεμελιώδη εκκλησιαστική θέση: η Εκκλησία είναι η αποκάλυψη του «Πατρός εν Υιώ και Αγίω Πνεύματι». Το κτίσμα, σπίτι του Αβραάμ, είναι μια εικόνα της Εκκλησίας πάνω από τον Άγγελο του πρώτου προσώπου. η δρυς του Μαμβρή – δένδρο της ζωής και του ξύλου του Σταυρού, πάνω από τον Άγγελο του δευτέρου προσώπου – είναι ένδειξη της οικονομίας του Υιού του Θεού. τέλος, έχουμε το βουνό, σύμβολο πνευματικής ανόδου, πάνω από τον Άγγελο του τρίτου προσώπου. Πρέπει να προστεθεί, ότι το νόημα αυτής της εικόνας είναι επικεντρωμένο στο ποτήρι της ευχαριστίας, θείο δείπνο. Επίσης παρατηρείται, ότι ο αριστερά Άγγελος (Πατέρας) ατενίζει με βλέμμα κατά πολύ υψηλότερο, απ’ ότι οι άλλοι δυο, οι οποίοι έχουν ελαφρά κλίση της κεφαλής προς αυτόν.
Ακριβώς σ’ αυτή την εικόνα, «η ενέργεια του πνεύματος» μισάνοιξε στον μοναχό Ανδρέα Ρουμπλιέφ την έννοια της παλαιοδιαθηκικής αποκάλυψης, μια νέα θέα της τριαδικής ζωής. Η εικόνα θ’ αποδειχθεί τόσο δυνατή ώστε, «μεταξύ όλων των φιλοσοφικών αποδείξεων της ύπαρξης του θεού, το πιο πειστικό είναι το συμπέρασμα: Υπάρχει η Τριάδα του Ρουμπλιέφ, υπάρχει ο Θεός».
Ι. ΚΑΡΔΑΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΟ:
Απαγορευμένες απεικονίσεις της Αγίας Τριάδος
ΣΧΟΛΙΑ:
Robin Edison 
Έχω βαρεθεί να βλέπω αυτές τις μέρες, (εν όψει της εορτής του Άγιου Πνεύματος) αναρτήσεις με το περιστέρι.
Πρέπει κάποιος να πληροφορήσει όλους αυτούς τους θρησκοευλαβείς, ότι το Άγιον Πνεύμα δεν είναι "πουλί ".
Στο τροπάριο αναφέρεται «εν είδει περιστεράς» και ο ευαγγελιστής Ματθαίος στο στίχο 3,16 μας λέει: «καὶ βαπτισθεὶς ὁ Ἰησοῦς ἀνέβη εὐθὺς ἀπὸ τοῦ ὕδατος· καὶ ἰδοὺ ἀνεῴχθησαν αὐτῷ οἱ οὐρανοί, καὶ εἶδε τὸ Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ καταβαῖνον ὡσεὶ περιστερὰν (σαν περιστέρι) καὶ ἐρχόμενον ἐπ᾿ αὐτόν·»
Λέγει σχετικά ο ιερός Χρυσόστομος: το δε Πνεύμα ου φύσιν ανέλαβε περιστεράς. Διό τούτο και ο Ευαγγελιστής ουκ είπεν, ότι εν φύσει περιστεράς, αλλ’ εν είδει περιστεράς• ουκούν ουδέ μετά ταύτα εν τούτω ώφθη τω σχήματι, αλλά τότε μόνον… Και γαρ έτερον οικονομίας αλήθεια, κου όψεως πρόσκαιρου συγκατάβασις» (Ε.Π.Ε. 9, 394).
Panagiotis Michalopoulos 

Η χρήστης «Maria Kirki», κοινοποίησε ένα βίντεο του χρήστη «Ζωή Στο Χωριό» (3 ώρες πριν), και εύχεται… «Χρόνια πολλά στις εκκλησίες της Αγίας Τριάδας!!».
Στο βίντεο, βλέπουμε σκηνές από την βλάσφημη εικονογράφηση της αγίας τριάδας.
Αυτής, της επονομαζόμενης και ως… «καλώς τα παπάρια μας, τα δυο» –ένας νέος και ένας γέρος, «και το πουλί μας το σηκωμένο» –ένα περιστέρι που πετά από πάνω!
http://xairete.blogspot.com/2018/05/maria-kirki-3.html
https://www.facebook.com/katerina.botsari.1/posts/896895493852469


Σύμφωνα με την σύντομη εναρκτήρια προσευχή του πατρός Αυγουστίνου Καντιώτη, «τον κόσμον τον σώζει ο τριαδικός θεός μόνο», και καμιά παναγία που λένε. Την παναγία την αναφέρει πρώτη μεν, αλλά πακέτο με όλους τους αγίους -αλλά και τους αγγέλους, να πρεσβεύουν μόνο! Την άκουσα χιλιάδες φορές –από έφηβος ακόμα και νέος μετά, κατά την δεκαετία του ΄60, στην αρχή των κηρυγμάτων του, και έχει αποτυπωθεί στην μνήμη μου… Αλλά πέρασαν και πάνω από 50 χρόνια από τότε, και πιστεύω να μην κάνω λάθος καταγράφοντας την τώρα, και ότι την θυμάμαι με απόλυτη ακρίβεια…

Παναγία τριάς, σώσον τον κόσμον!
Παναγία Δέσποινα Θεοτόκε…
Άγιοι Άγγελοι και Αρχάγγελοι…
Τίμιε Πρόδρομε, βαπτιστά…
Αποστόλων δωδεκάς…
Πατέρες και Διδάσκαλοι της Εκκλησίας…
Όσιοι και μάρτυρες, οι καλώς αθλήσαντες και στεφανωθέντες,
Ποιήσατε πρεσβείαν προς τον Κύριον, του ελεηθήναι και σωθήναι τας ψυχάς ημών.
Αμήν!

ΣΚΟΤΩΝΕ ΔΡΑΚΟΥΣ;

ΔΙΑΒΑΖΩ:
ΣΧΟΛΙΑΖΩ:
Panagiotis Michalopoulos 
ΣΚΟΤΩΝΕ ΔΡΑΚΟΥΣ;
https://www.facebook.com/xrysoula.giannakou/posts/1782471958510353

ΣΧΕΤΙΚΟ:

Το πρώτο άναμμα καντηλιού της εικόνας αυτής, μετά το τραγικό δυστύχημα που είχε ο προηγούμενος καντηλανάφτης. Έπεσε ηρωικά, στο καθήκον! Γκρεμοτσακίστηκε από τη σκάλα, στη προσπάθεια του να ανάψει το καντήλι, και να ασπαστεί τα πόδια του Χριστού!

https://www.facebook.com/tomegagerontikon/photos/a.1620037131602339.1073741829.1619991804940205/2048246402114741/?type=3&theater

Η Παναγία της Τήνου, μικρή;

Τετάρτη 30 Μαΐου 2018

Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: «Αν ήσουν μπάλα του ποδοσφαίρου και ο θεός -με μια κλωτσιά πέναλτι (penalty), σε έβαζε γκολ –μπλουμ, κατευθείαν μέσα στο καζάνι της κόλασης, ποιος θα ήταν ο αντίλογος σε αυτό το χαρούμενο παιχνίδι;»

Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
20 ώρες πριν
«Ο Θεός δεν τιμωρεί, ο άνθρωπος αυτοτιμωρείται, απομακρυνόμενος από το Θεό. Είναι, ας πούμε: Εδώ νερό, εκεί φωτιά. Είμαι ελεύθερος να διαλέξω, βάζω το χέρι μου στο νερό, δροσίζομαι, το βάζω στη φωτιά, καίγομαι».

Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης
Panagiotis Michalopoulos
"Ο Θεός δεν τιμωρεί" 
ΚΑΙ Η ΚΟΛΑΣΗ; ΤΑ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΟΜΟΡΡΑ; Ο ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟΣ;

Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ 
Ο Θεός είναι άναρχος, απαθής και αιώνιος, είναι αγάπη, αλλά και δικαιοσύνη. 
Κάτω από δεδομένες "ιστορικές" συνθήκες, για λόγους που εντάσσονται στη θεία πρόνοια, έπραξε ως όφειλε μετά από πληθώρα προειδοποιήσεων και διάθεσης σωτηρίας των πιστών ακολούθων του και εφαρμοστών του θελήματός του, πράγμα που έκανε.
Το λεγόμενο ευσεβές υπόλοιπο. 
Όμως, αν ο άνθρωπος ακολουθήσει ή όχι το Θεό, αυτό αφορά τον ίδιο και τη διαχείριση της θεόσδοτης ελευθερίας που του δόθηκε. 
Με ανάλογες συνέπειες σε κάθε περίπτωση...

Panagiotis Michalopoulos 

Διαβάζω:
Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: «Ο Θεός δεν τιμωρεί, ο άνθρωπος αυτοτιμωρείται, απομακρυνόμενος από το Θεό. Είναι, ας πούμε: Εδώ νερό, εκεί φωτιά. Είμαι ελεύθερος να διαλέξω, βάζω το χέρι μου στο νερό, δροσίζομαι, το βάζω στη φωτιά, καίγομαι».
Μετάφραση:
Σου λέει ο θεός ότι…
1. Δεν θα τιμωρηθείς αν με πιστέψεις, διότι εγώ απλά θα σου ανοίξω την πόρτα, και θα μπεις μόνος σου στον παράδεισο, στη δροσιά!..
2. Θα τιμωρηθείς όμως αυτόματα -από μόνος σου, αν δεν με πιστέψεις…
Διότι θα πας από δική σου επιλογή στην κόλαση, κατευθείαν μπλουμ, μέσα στα καζάνια, να καίγεσαι.
Εγώ ο θεός σου, συμμετέχω ουδέτερα σε αυτό... Aπλά για θα σου δώσω την κατάλληλη κλωτσιά –αυτήν που αποζητούσε ο κώλος σου, για να πας εκεί.
Έτσι, για πλάκα!
Σαν εμείς -οι τρεις της αγίας τριάδας, να σε παίζουμε σαν μπάλα -ρε φίλε!
Δεν σου αρέσει το παιχνίδι, το ποδόσφαιρο;
https://www.facebook.com/OrthodoxChris/photos/a.1006617066051691.1073741827.274543992592339/1888193771227345/?type=3&theater

«Αμάν, Βαγγελίστρα μου!», ήταν μια από τις ατάκες του Βασίλη Αυλωνίτη, στην ταινία «Λατέρνα –Φτώχια- και Φιλότιμο». Και δεν εννοούσε την στολισμένη φωτο, στη λατέρνα που κουβαλούσε… Εννοούσε, την άλλη -επίσης στολισμένη εικόνα… Την βλάσφημα και ασεβώς στολισμένη, και σκεπασμένη εντελώς, με χαϊμαλιά: τάματα, χρυσά τιμαλφή κλπ… Αυτήν δηλαδή την εικόνα –την ξεφτιλισμένη, την παπική… Την Μεγαλόχαρη, την τάχα εικόνα του Ευαγγελισμού… Αυτήν με τον κρίνο γκαστρώματος και το κωλο-περιστέρι… Αυτήν, της Παναγίας της Τήνου!

- Αμάν, Βαγγελίστρα μου! 
ΔΙΑΒΑΣΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΟ...
Απόδραση για 2 ημέρες τον Ιούνιο στην πανέμορφη Τήνο! ⭐
Η Παναγία της Τήνου, γνωστή επίσης και ως Παναγία Ευαγγελίστρια, συνιστά έναν από τους σημαντικότερους τόπους ιερού προσκυνήματος στη χώρα αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο! 

Η Τήνος έχει προγραμματιστεί για 30/6 και θα επαναληφθεί και στους επόμενους μήνες.
ΣΧΟΛΙΑΣΑ:
Panagiotis Michalopoulos 
Έχω κάνει κατά καιρούς, τα πιο κάτω σχόλια:
1. Ερώτηση: Στον Ευαγγελισμό (Παναγία Τήνου), υπήρχε και περιστέρι; Υπήρχε και αρχάγγελος με κρίνο;
2. Ξέρετε τι εικόνα κρύβεται κάτω από το κάδρο το σκεπασμένο με χαϊμαλιά –τάματα, της Παναγίας της Τήνου;
Κρύβεται η εικόνα του Ευαγγελισμού, αυτή με την παπική άποψη ότι η Παναγία μύρισε έναν κρίνο για να μείνει έγκυος, με την βοήθεια μάλιστα και ενός περιστεριού!
3. Πώς μπορεί να είναι θαυματουργή αυτή η παπική και βλάσφημη εικόνα (της Τήνου), του Ευαγγελισμού με τον κρίνο και το περιστέρι;
4. Η αγία γραφή, μας αναφέρει πολλούς τρόπους παρουσίας του Αγίου Πνεύματος… Γιατί λοιπόν να έχουμε κι εμείς οι ορθόδοξοι αυτήν την παπικής προέλευσης τρέλα με το περιστέρι;
5. Γι αυτό λοιπόν λέω και ξαναλέω, ότι είναι μεγάλη αμαρτία, η μεγαλύτερη αμαρτία… Αυτή η βλασφημία κατά του αγίου πνεύματος: Να το αγιογραφούν δηλαδή –το Άγιο Πνεύμα, -παντού και πάντα, σαν ένα πανταχού παρών… περιστέρι!
Μια καθαρά παπική νοοτροπία, που έχει δυστυχώς υιοθετηθεί και από εμάς τους λεγόμενους ορθόδοξους!
6. Με ετικέτα «Παναγία Τήνου»:
140 αναρτήσεις στο ιστολόγιο «χαίρετε».
ΕΔΩ:
http://xairete.blogspot.gr/search/label/PANAGIA-THNOY


ΣΧΕΤΙΚΟ:
Panagiotis Michalopoulos
Αυτή βρήκε την εικόνα του Ευαγγελισμού στην Τήνο; 
https://www.facebook.com/1640511355982609/photos/a.1640523985981346.1073741829.1640511355982609/2155700291130377/?type=3&theater

Η χρήστης "Maria Kirki", κοινοποίησε ένα βίντεο του χρήστη "Ζωή Στο Χωριό" (3 ώρες πριν), και εύχεται… «Χρόνια πολλά στις εκκλησίες της Αγίας Τριάδας!!». Στο βίντεο, βλέπουμε σκηνές από την βλάσφημη εικονογράφηση της αγίας τριάδας. Αυτής, της επονομαζόμενης και ως… «καλώς τα παπάρια μας, τα δυο» –ένας νέος και ένας γέρος, «και το πουλί μας το σηκωμένο» –ένα περιστέρι που πετά από πάνω!

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Η χρήστης Maria Kirki κοινοποίησε ένα βίντεο του χρήστη Ζωή Στο Χωριό.
3 ώρες πριν
Χρόνια πολλά στις εκκλησίες της Αγίας Τριάδας!!

ΣΧΟΛΙΑΖΩ:
Η χρήστης «Maria Kirki», κοινοποίησε ένα βίντεο του χρήστη «Ζωή Στο Χωριό» (3 ώρες πριν), και εύχεται… «Χρόνια πολλά στις εκκλησίες της Αγίας Τριάδας!!».
Στο βίντεο, βλέπουμε σκηνές από την βλάσφημη εικονογράφηση της αγίας τριάδας.
Αυτής, της επονομαζόμενης και ως… «καλώς τα παπάρια μας, τα δυο» –ένας νέος και ένας γέρος, «και το πουλί μας το σηκωμένο» –ένα περιστέρι που πετά από πάνω!  

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1814420235520171&id=100008566363947
ΝΕΟ ΣΧΟΛΙΟ:
Lena Parodia 
Και υστερα λεεεεενε ....πως φταιει τοοο ισλαααμ . 
https://www.facebook.com/groups/721265688083440/permalink/785861171623891/

Τρίτη 29 Μαΐου 2018

Δυσσεβείς διάλογοι, σε δυο προτάσεις: 1. «Και πού είναι το περιστέρι, αυτό που κουτσούλισε και τον πρόεδρο Γιώργο Καρατζαφέρη; Γιατί δεν έκανε την εμφάνιση του, χθες, του αγίου πνεύματος, που είχε και την τιμητική του, τη γιορτή του;» 2. «Πάει αυτό! Το φάγαμε! Να ήταν κι΄ άλλο! Χα!»

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=239927626557728&set=a.112121599338332.1073741828.100016214779492&type=3&theater

Η καλή μου φίλη, Olga Aleksandrou.

ΑΡΧΕΙΑΚΟ:
Panagiotis Michalopoulos
26 Μαΐου 2016
Και ακόμα, πώς εξηγείτε το γεγονός ότι αυτές ακριβώς οι διαδόσεις για τέρατα και σημεία στο βίο του γ. Παΐσιου...

(οι προφητείες, η πάλη -σώμα με σώμα με δαίμονες, το να εξαφανίζεται εδώ και να εμφανίζεται σε άλλη ήπειρο, ή να είναι ταυτόχρονα -ζωντανός ακόμα, σε διάφορα σημεία του πλανήτη, το να μιλάει με ζώα –φίδια, σαύρες και βατράχια, κλπ), 
...τον έκαναν αυτόν άγιο τόσο σύντομα, αν όλα αυτά ήταν απλά φήμες;
http://xairete.blogspot.com/2016/05/blog-post_95.html
 

ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ -ΣΗΜΕΡΑ:
Olga Aleksandrou 
Εσείς τελικά που πιστεύεται
Panagiotis Michalopoulos 

Πιστεύω το ίδιο! Όπως και όπου πιστεύεις και εσύ, καλή μου φίλη!
Έτσι ακριβώς! Γι αυτό και είμαστε τόσο κολλητοί φίλοι στο φατσο-βιβλίο.
Τάλε –κουάλε! (tale quale)
Ταιριάξαμε και συμπεθεριάσαμε –που λένε! Πάει και τελείωσε!
Συγκεκριμένα…
Πιστεύω στον γέροντα Παΐσιο, στη φανέλα του, στη ζακέτα του, στα ματογυάλια του, στο κάστανο του, και στις πλαστικές του παντόφλες, που η Εκκλησία μας έχει βγάλει για προσκύνηση και λατρεία!
Χα!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1094618090600869&set=a.134489906613697.25213.100001580668005&type=3&theater

 Olga Aleksandrou
https://www.facebook.com/olga.aleksandrou.1
ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ:
Olga Aleksandrou 

Καλέ μου φίλε,
οποίος θέλει να τα προσκυνήσει τα προσκυνάει.
το να χλευαζουμε όμως και να γελάμε δεν είναι και το σωστό.
Panagiotis Michalopoulos 

σωστό!
Panagiotis Michalopoulos 

δεν γελάμε, δεν χλευάζουμε! 
ούτε και με το ότι παίρνουν χώμα απο τον τάφο του, και φτιάχνουν θεία μεταλαβιά με αυτό!
 Panagiotis Michalopoulos 
δεν γελάμε, δεν χλευάζουμε! 
Ούτε και πονηρευόμαστε πια, σε αυτήν την ηλικία!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1094618090600869&set=a.134489906613697.25213.100001580668005&type=3&theater

Μαζί με την Άλωση, γιορτάζει και η Αγία Θεοδοσία, η Πολίτισσα. Όχι αυτή στην πρώτη εικόνα, που αυτήν -από λάθος, βάζουν στις αναρτήσεις σήμερα -αυτήν που τις έκοψαν τους μαστούς… Αλλά αυτή την δεύτερη στην εικόνα... Αυτήν την Θεοδοσία γιορτάζουμε, που της έκοψαν τον ποπό!

ΔΙΑΒΑΖΩ ΣΧΟΛΙΑΖΩ:
Όπως διαβάζω, καταγόταν από την Κωνσταντινούπολη. Γεννήθηκε από γονείς πλουσίους. Σε ηλικία επτά ετών, έμεινε ορφανή από πατέρα. Την κληρονομιά που έλαβε, την κατέθεσε σε μοναστήρι στο οποίο εντάχθηκε από μικρή, στη μονή που βρισκόταν κοντά στο Σκοτεινό Φρέαρ και επονομαζόταν Ασπάρου Στέρνη.
Όταν ήρθε στο θρόνο ὁ Λέων ὁ Ἴσαυρος (717 – 741 μ.Χ.), οι εικονολάτρες δεν είχαν πια την κρατική εξουσία. Επικράτησε η άποψη ότι οι εικόνες δεν πρέπει να λατρεύονται. Ο εικονολάτρης Πατριάρχης Γερμανός, αντικατασταθηκε από τον Αναστάσιο. Το νέο δόγμα ήταν να βρίσκονται οι εικόνες ψηλά στο ναό, για να μη γίνονται αντικείμενα λατρείας (προσκύνηση, ασπασμός, κεριά, λιβάνια, λιτανείες κλπ).
Μια τέτοια εικόνα είδωλο, ήταν και η εικόνα του Χριστού (του ξανθού, μακρυμάλλη, με γαλανά μάτια που ευλογεί με το κωλοδάχτυλο) επί της Χαλκής Πύλης... Η οποία εικόνα –ως προκλητική, επιχειρήθηκε από τις αρχές να καθαιρεθεί από εκεί.
Τότε ἡ Θεοδοσία, επικεφαλής καλογραιών και άλλων γυναικών («χρυσή αυγή» της εποχής εκείνης), όρμησαν και κατέρριψαν από την κινητή σκάλα τον σπαθάριο πού ανέβηκε, για τον σκοπό αυτό. Πάει αυτός! Πήγε αδιάβαστος, γκρεμοτσακισμένος,  από το μένος των «χριστιανών» γυναικών!
Στη συνέχεια –με τον ίδιο τραμπουκισμό, οι μαινάδες αυτές, επιτέθηκαν με πέτρες και ξύλα κατά το Πατριαρχείου. Μπροστά σε αὐτή την κατάσταση ὁ Πατριάρχης Αναστάσιος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το Πατριαρχείο.
Ήταν παρθένες όλες, και τις έτρωγε ο ποπός τους, και όχι μόνο! 

Ζητούσαν απεγνωσμένα την αφορμή να επέμβουν οι αρχές, οι δυνάμεις τις τάξεις, να συλληφθούν, και να… ξεπαρθενευτούν! 
Και να κατάγουν έτσι, στις οσιομάρτυρες γυναίκες της Εκκλησίας!
ΣΧΕΤΙΚΟ:

Panagiotis Michalopoulos 
ΛΑΘΟΣ ΕΙΚΟΝΑ ΒΑΛΑΤΕ;
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1700448280046739&set=a.103324329759150.6983.100002447499959&type=3&theater
ΔΙΑΒΑΖΩ ΣΧΕΤΙΚΑ:
Άνθη Πνευματικα 
Κοντα στο Πατριαρχειο υπαρχει ο ναος Της, ...
ΤΟ σημερινο γκιουλ τζαμι.
Πηρε το ονομα αυτο, διοτι την ημερα της αλωσης ηταν στολισμενος με λουλουδια δια την μνημη της Αγιας Θεοδοσιας.
https://www.facebook.com/OrthodoxChris/photos/a.1006617066051691.1073741827.274543992592339/1887708421275880/?type=3&theater

Μοντέρνα αγιογραφία –αγιολογία!

Ariadne Armarioti
7 Αυγούστου 2016
Pizza is my savior
Η πίτσα είναι ο Σωτήρας μου.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1759571170924944&set=pb.100006162343166.-2207520000.1527549999.&type=3&theater

Δευτέρα 28 Μαΐου 2018

«Νοικοκυρές» (σύγχρονες, ελληνορθόδοξες)… Σε (αρχαιοελληνική –βουδιστική) …«δράση»!

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Νοικοκυρες εν δρασει.
26 Μαΐου στις 10:35 π.μ.
Ψυχοσάββατο✝️ σήμερα της Πεντηκοστής.....
Τα ψυχοσάββατα είναι ένα είδος μνημοσύνου, για να συγχωρεθεί η ψυχή αγαπημένων μας προσώπων.. Συνηθίζεται να προσφέρουμε κόλλυβα, που μπορούμε να φτιάξουμε μόνοι μας, ή να τα πάρουμε έτοιμα από κάποιο ζαχαροπλαστείο. Στη συνέχεια, τα πηγαίνουμε στην εκκλησία να διαβαστούν στον Εσπερινό της Παρασκευής είτε στη Θεία Λειτουργία του Σαββάτου.....
Κ α λ η σ π έ ρ α . σ α ς . . . . . .

ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos 

1 ημέρα πριν
Με μαγικά κόλλυβα και με μνημόσυνα μαγγανείας, θα «συγχωρεθεί η ψυχή των αγαπημένων μας προσώπων»;
Είχαν και στην Εκκλησία του Χριστού, στην πρώτη Εκκλησία, «την Μία, την Αγία, την Καθολική και Αποστολική Εκκλησία» στην οποία υποτίθεται ότι ανήκουμε, τέτοιες ειδωλολατρικές συνήθειες;
Και η παραβολή του Κυρίου με τον απάνθρωπο πλούσιο και τον φτωχό Λάζαρο –που λέει ότι δεν υπάρχει μετάνοια και τέτοια σωτηρία μετά θάνατον, διαγράφεται;
Olga Aleksandrou

53 λεπ. πριν
Όχι panagioti δεν διαγράφεται αλλά οι νεκροί είναι νεκροί δεν μπορούν να κάνουν πλέων τίποτα για να συνχωρεθουν οι ψυχές τους.. εμείς που πάμε στην εκκλησία και ανάβουμε ένα κεράκι για την υγεία μας θα πρέπει και να ανάβουμε ένα για τούς νεκρούς
Panagiotis Michalopoulos 

1 λεπτό πριν
Γεια σου Όλγα, και σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση.
Να είσαι πάντα καλά!
1. Στην παραβολή του Χριστού, πράγματι οι νεκροί δεν μπορούν να κάνουν τίποτε πια, που να μπορεί να αλλάξει την κατάσταση τους… Είτε αν αυτή είναι η δεδομένη σωτήρια τους, αφού είναι τελεσίδικη και δεν μπορούν πλέον να κατακριθούν ως σωσμένοι τελικά… Είτε εάν η κατάσταση αυτή, αφορά στην καταδίκη τους, αφού εκεί η μετάνοια δεν σώζει!
Ξεκάθαρα πράγματα. Αλλαγή και επιστροφή από την κόλαση, δεν υπάρχει πια, με καμιά δύναμη, με καμιά κυβέρνηση που λέμε, με καμιά παναγία, με κανενός παπά τις προσευχές, ούτε με μαγικά κόλλυβα, ούτε και με θαυματουργά καλογερικά κομποσκοίνια!
Ο πλούσιος μετάνιωσε, αλλά ως κολασμένος μένει εκεί και καίγεται μόνιμα, και δεν περνάει πλέον απέναντι, διότι υπάρχει «χάσμα μέγα», ανάμεσα σε αυτόν και τον φτωχό Λάζαρο που είναι στη βασιλεία των ουρανών και αγάλλεται και χαίρει!
2. Και βέβαια το (μαγικό;) κεράκι (τάχα για την υγεία μας και για τους νεκρούς, αλλά κυρίως για το παγκάρι και για τις φαρδιές τσέπες των παπάδων) δεν υπήρχε στην πρώτη Εκκλησία, την αληθινή την Εκκλησία, την Εκκλησία του Χριστού. Υπήρχε τότε μόνο στον βουδισμό, και από εκεί το υιοθέτησαν οι ειδωλολάτρες ελληνιστές, αυτοί που όταν αργότερα ενσωματώθηκαν αναγκαστικά στην κρατική βυζαντινή εκκλησία, το μετέδωσαν σαν χολέρα σε όλον τον τότε χριστιανικό κόσμο.

Νοικοκυρες εν δρασει. 
1 ημέρα πριν
Καλημέρα Παναγιώτη... 
Τα ήθη και έθιμα του λαού.. διατηρούνται με τη καρδιά.. κι όχι με τη λογική.. 
Μην το ψάχνεις άδικα... 
Καλή Κυριακή...🥛☕....
https://www.facebook.com/Noikokyres.en.drasei/photos/a.318833718478178.1073741828.318831141811769/596097994085081/?type=3&theater


ΣΧΕΤΙΚΟ:
Κυριακή, 27 Μαΐου 2018 

Με μαγικά κόλλυβα και με μνημόσυνα μαγγανείας, θα «συγχωρεθεί η ψυχή των αγαπημένων μας προσώπων»; Είχαν και στην Εκκλησία του Χριστού, στην πρώτη Εκκλησία, «την Μία, την Αγία, την Καθολική και Αποστολική Εκκλησία» στην οποία υποτίθεται ότι ανήκουμε, τέτοιες ειδωλολατρικές συνήθειες; Και η παραβολή του Κυρίου με τον απάνθρωπο πλούσιο και τον φτωχό Λάζαρο –που λέει ότι δεν υπάρχει μετάνοια και τέτοια σωτηρία μετά θάνατον, διαγράφεται;


Νέα σχόλια:
Olga Aleksandrou
Καλημέρα panagiotn.
ο Χριστός είναι ο Θεός μας, ο Θεός τής αγάπης.
πάντα μας δίνει την ευσπλαχνία του.
σαν χριστιανή ορθόδοξη κάνω αυτό που πρέπει…
να ανάβω το κεράκι μου και οποιαδήποτε να φτιάχνω κολυβα για την αδελφή μου που έφυγε στα 24 για την μαμά μου και τον πατέρα μου
Panagiotis Michalopoulos 

Καλημέρα, καλή μου φίλη!
Συμφωνώ με αυτά που λες για τον Χριστό μας.
Μας δίνει πράγματι την ευσπλαχνία του… 

Μας δίνει χρόνο σε αυτήν τη ζωή, για να ζούμε σύμφωνα με τις εντολές του... 
Μας δίνει χρόνο σε αυτήν τη ζωή, για να μετανοούμε!
Μετά θάνατον όμως -είναι δόγμα της Εκκλησίας αυτό, δεν υπάρχει μετάνοια, άρα ούτε και η εξ αυτής σωτηρία!
Αυτή είναι η πραγματική ορθοδοξία, αυτή που δεν βλέπεις, που αγνοείς.
Η άλλη –αυτή που ακολουθείς τυφλά, είναι η ψευτο-ορθοδοξία, αυτή των παπάδων… Η ορθοδοξία της κομπίνας, της αρπαχτής, των τυχερών, του μαμωνά και της σιμωνίας… Η ορθοδοξία του μπεζαχτά, της φαρδιάς τσέπης, του παγκαριού!
Olga Aleksandrou
καλημέρα.

αυτό είναι το σωστό.
όσες ευκαιρίες μας δίνει να τής βλέπουμε και να γινόμαστε πιο καλή άνθρωποι
Panagiotis Michalopoulos

Olga Aleksandrou
αμην

https://www.facebook.com/Noikokyres.en.drasei/photos/a.318833718478178.1073741828.318831141811769/596097994085081/?type=3&theater

Μια αλληγορική εικόνα… Έτσι και εμείς… Οι άνθρωποι της ομάδας του «χαίρετε»… Οι εργαζόμενοι, τόσο μέσα από το ιστολόγιο xairete, όσο και μέσα από το Facebook: Είμαστε συνέχεια «στον αέρα» τον ιντερνετικό -διαδικτυακό, 24 ώρες το 24ωρο…

ΔΙΑΒΑΖΩ:
ΣΧΟΛΙΑΖΩ:
Μια αλληγορική εικόνα… 
Έτσι και εμείς… Οι άνθρωποι της ομάδας του «χαίρετε»… 
Οι εργαζόμενοι, τόσο μέσα από το ιστολόγιο xairete, όσο και μέσα από το Facebook:
1. Είμαστε συνέχεια «στον αέρα» τον ιντερνετικό -διαδικτυακό, 24 ώρες το 24ωρο! 
2. Συνέχεια «στην τσίτα», στην υπερδιέγερση, και πάντα σε τέτοιες επικίνδυνες αποστολές, αποκατάστασης βλαβών –ευλαβών βλαμμένων, και στην επιχείρηση φωτισμού τους! 
3. Κάποιοι όμως που μας βλέπουν έτσι ψηλά, φοβούνται –πανικοβάλλονται οι πανίβλακες, και λένε ότι τάχα επιχειρούμε να τους κάνουμε ζημιά –δολιοφθορά, να τους… «αλλάξουμε τα φώτα»! 
4. Αυτά τα φώτα δηλαδή που δεν έχουν, αφού ζουν στο σκοτάδι της πλάνης, της παραπληροφόρησης, της θρησκοληψίας, της παραθρησκείας του τάχα αγίου φωτός… 
Στο σκοτάδι της παπαδίστικης πλάνης της τάχα σωτηρίας της ψυχής τους, με… τρισάγια, μνημόσυνα, κόλλυβα, καλογερικά κομποσκοίνια, και με την επίκληση της κάθε εικόνας που… θαυματουργεί! Χα!

Γράφαμε πέρσι, σαν σήμερα: «Πνεύμα ο θεός», μας λέει η αγία γραφή. Και εμείς οι ορθόδοξοι ξέρουμε ακόμα ότι…»

Γράφαμε πέρσι, σαν σήμερα:
Panagiotis Michalopoulos
28 Μαΐου 2017
 

«Πνεύμα ο θεός», μας λέει η αγία γραφή...
Και εμείς οι ορθόδοξοι ξέρουμε ακόμα ότι είναι τριαδικός αυτός ο θεός, σύμφωνα άλλωστε και με το σύμβολο της πίστεως μας.
Ο θεός πατέρας, λέει το δόγμα της αγίας τριάδας, έχει Υιό. Είναι «ο Λόγος» του θεού, λένε οι θεολόγοι.
Και… «ο Πατήρ διά του Υιού εν Αγίω Πνεύματι ποιεί τα πάντα- και έτσι διατηρείται η ενότητα της Αγίας Τριάδος και έτσι κηρύσσεται εις την Εκκλησίαν ένας Θεός.»
Παιδί υλικό όμως, δεν είχε ο θεός πατέρας. 

Δεν είχε… Χριστό, μπορούμε να πούμε!
Αλλά και αυτό του το παιδί -τον Λόγο να πούμε, ο θεός με τίποτε δεν θα ήθελε, δεν θα μπορούσε να τον δώσει κάπου και να γίνει κτήμα κάποιου άλλου, και αυτός να μείνει χωρίς παιδί. Ποιος άλλος -επίσης σωστός πατέρας, θα έκανε κάτι τέτοιο!
Ο θεός πατέρας, είναι ο μόνος που «έτεκεν υιόν» θεόν. Ο μόνος… «Θεοτόκος»!
 

Τα αναφέρω όλα αυτά τα πιο πάνω, σαν εισαγωγή, για να σας εκφράσω έναν προβληματισμό μου, σχετικό με τη θ. λειτουργία που μετέδωσε σήμερα η τηλεόραση του «Σταρ κεντρικής Ελλάδος». Το κανάλι, ήταν συνδεδεμένο με τον «Ιερό Ναό του Ευαγγελισμού της ΘΕΟΤΟΚΟΥ Λαμίας». Επόμενο λοιπόν ήταν να ακουστεί και το απολυτίκιο του Ευαγγελισμού…
«Σήμερον της σωτηρίας ημών το κεφάλαιον, και του απ’ αιώνος Μυστηρίου η φανέρωσις. Ο Υιός του Θεού Υιός της Παρθένου γίνεται, και Γαβριήλ την χάριν ευαγγελίζεται. Διό και ημείς συν αυτώ τη Θεοτόκω βοήσωμεν˙ Χαίρε Κεχαριτωμένη, ο Κύριος μετά σου.»
Καταλάβατε; 

«Ο Υιός του Θεού Υιός της Παρθένου γίνεται!». 
Πώς έγινε αυτό; Η Μαριάμ υιοθέτησε το παιδί του θεού, και έτσι το έκανε δικό της παιδί; Ή μήπως ο Υιός και Λόγος ξαναγεννήθηκε από την Μαριάμ, έγινε Χριστός, και έπαψε να είναι Λόγος;
Και τότε θα μπορούσαμε άραγε να πούμε ότι η Μαριάμ έπαιξε κατά κάποιον τρόπο το ρόλο μιας «παρένθετης μητέρας», που αυτός είναι σήμερα ο επιστημονικός όρος της γυναίκας που απλά κυοφορεί ένα βρέφος; Όπως μάλιστα υποστηρίζει ο χειρουργός, γυναικολόγος - μαιευτήρας κ. Θάνος Παράσχος «στην περίπτωση της παρένθετης μητρότητας μάνα δεν είναι αυτή που γεννάει το παιδί, αλλά αυτή που δίνει το γενετικό υλικό, το γονιμοποιημένο εξωσωματικά ωάριο της»!..
Θα μου πείτε ότι στην περίπτωση του Χριστού δεν έχουμε τέτοια εγκυμοσύνη, δεν έχουμε καν μια φυσιολογική εγκυμοσύνη. Δεν υπάρχει δε καθόλου αντρικό γενετικό υλικό, στην περίπτωση αυτή, της εκ Παρθένου γέννησης. 

Η σύλληψη, έγινε με άγιο πνεύμα!
Και αυτός που γεννήθηκε, δεν ήταν μόνον άνθρωπος, δεν ήταν μόνο θεός! Ήταν ο Ιησούς Χριστός, και τέλειος θεός και τέλειος άνθρωπος! Μοναδικός! 

Ο άχρονος Λόγος, παραμένει Λόγος και πάντα ενωμένος με την Αγία Τριάδα, αλλά παράλληλα -τη δεδομένη αυτή χρονική στιγμή, σαρκώνεται και ενανθρωπίζεται, στο πρόσωπο του Χριστού. Και έτσι έχουμε τα Χριστούγεννα, που δεν είναι και… θεούγεννα!

Με βάση λοιπόν τα πιο πάνω, γεννιέται και το εξής ερώτημα: «Είναι Θεοτόκος, η Μαριάμ;»
Το συμπέρασμα είναι πως ΟΧΙ!

Διότι σαν άνθρωπος ο Χριστός, δεν είχε πατέρα (δεν ήταν φυσικός πατέρας του, ο Ιωσήφ), και σαν θεός δεν είχε μητέρα, αφού προϋπήρχε σαν Υιός και Λόγος του θεού, γεννημένος προ πάντων των αιώνων!
Επομένως η Παναγία, και από υπερβολή λέγεται και «Παναγία», όταν ο θεός λέγεται απλά «Άγιος», και επίσης, από υπερβολή λέγεται και μητέρα θεού, και θεομάνα, και θεομήτωρ, και... θεογεννήτρια!
Σωστά;

https://www.facebook.com/panagiotis.michalopoulos1/posts/1426034244125917

Διαβάζω: «Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιο, Τριάς Αγία δόξα σοι!» (Προσευχή, που απαγγέλλεται κατά το Μικρό Απόδειπνο.)

ΔΙΑΒΑΖΩ:
28 mai - Sfânta Treime
Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!

(ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ - 
Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιο, Τριάς Αγία δόξα σοι!)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2002787563129215&set=a.1143680332373280.1073741835.100001939737683&type=3&theater
ΣΧΕΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ:
Ioannis Kyriakides 
Πολυ σωστα αλλα καποιοι τωρα μας τα λενε τελειως διαφορετικα αφου προσθεσανε και τεταρτο προσωπο στην αγια τριαδα!
Panagiotis Michalopoulos 

Δυστυχώς φίλτατε! Έτσι είναι, όπως τα λέτε!
1. Έτσι, έχουμε την παπική Μαριο-λατρεία, που έγινε, και, ορθόδοξη τοιαύτη!

Ioannis Kyriakides 
Τι κριμα φιλτατε.
Panagiotis Michalopoulos 
2. Η παναγία, στην παπαδική μας εκκλησία, μπαίνει πια σαν ισότιμο μέλος στην αγία τριάδα, τόσο στην εικονογράφηση, όσο και στην υμνολογία!
Panagiotis Michalopoulos 
3. Έχουμε δηλαδή σερβιρισμένα, «μια από τα ίδια» σκατά! Τόσο στον Παπισμό, όσο και στην λεγόμενη Ορθοδοξία, αφού οι δυο «Εκκλησίες», θεωρούνται πια σαν δίδυμες ή και σαν σιαμαίες αδελφές!
Θεωρούνται λέει, ότι είναι τάχα οι δυο πνεύμονες της μιας Εκκλησίας -ανατολικός και δυτικός πνεύμονας! Θεωρούνται –με άλλα λόγια, «κρέας με νύχι», «κώλος και βρακί», «σκατά με απόσκατα»!
Panagiotis Michalopoulos 

4. Έτσι εμείς οι ορθόδοξοι, ως παπίζοντες κανονικά, την αποκαλούμε «Παν-Αγία», όταν ο θεός είναι απλά Άγιος… 
Την αποκαλούμε σούπερ-θεά... Αφού αυτή λένε γέννησε τον... θεό!
Είναι λέμε η «μητέρα του θεού», η «θεομήτωρ», η «θεο-μάνα», η «θεο-γεννήτρια», κλπ!
Panagiotis Michalopoulos 

5. Είναι τέλος, αυτή που… μας σώζει!
Ψέλνουμε: Υπεραγία Θεοτόκε, σώσον ημάς!

Ioannis Kyriakides 
Ακριβως οπως τα λες φιλτατε, ...
εμεις ομως εχομε χρεος να ομολογουμε την αληθεια!
https://www.facebook.com/panagiotis.michalopoulos1/posts/1800584286670909

Κυριακή 27 Μαΐου 2018

Το ευαγγέλιο της Κυριακής: «Τω καιρώ εκείνω», ήταν που λέτε ένα περιστέρι… 1. αρσενικό στην κιβωτό του Νώε, το πρώτο ταχυδρομικό περιστέρι. 2. Γνήσιος απόγονος του, εμφανίστηκε στον ευαγγελισμό της παναγιάς της Τήνου… (Από τότε, έγινε θεός, «πανταχού παρών και τα πάντα πληρών»!) 3. Αυτό, στην Πεντηκοστή που γιορτάσαμε σήμερα, κατα-κοτσίλισε φλογίτσες στα κεφάλια των μαθητών της παναγιάς που αυτή έπαιζε σέντερ-φορ σε αυτήν την γιορτή, με τον προβολέα επάνω της, ενώ όλοι οι άλλοι γύρω της να είναι στην αφάνεια, στη σκιά! 4. Εμφανίζεται να κοτσιλάει και μέσα στον τάφο του Χριστού μετά την ανάσταση, πάνω στο σεντόνι σάβανο! 5. Αν υπάρχει φωτο με αγία γραφή, πρέπει να είναι αυτό, από πάνω για να την εγγυάται με την σφραγίδα της κοτσιλιάς του, και εκεί. 6. Το βλέπουμε ακόμα να καβαλά και στον Σταυρό του Χριστού μετά την αποκαθήλωση. 7. Ήταν μάλιστα θρονιασμένο –πασάς στα Γιάννενα –το μαλακισμένο, σαν έμβλημα της συνόδου του κωλόγερου Βαρθολομαίου στην Κρήτη, τις προάλλες! Χα!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=380263272396485&set=pb.100012384450646.-2207520000.1527452401.&type=3&theater
https://www.facebook.com/is.love.too.much.gr/posts/295196144352735
Panagiotis Michalopoulos 
Καλημέρα! Χα, χα!
Εγώ, που –όπως λέτε, κάνω χιούμορ –πνεύμα, πνεύμα αντιλογίας και ειρωνικό… Εγώ λοιπόν γιορτάζω κανονικά την ονομαστική μου εορτή, σαν «Σούπερ-Αγιότης» (Παναγιώτης), κανονικά, στην Κοίμηση της «Σούπερ-Αγίας» (Παναγίας) τον δεκαπενταύγουστο, που γίνεται και το μεγάλο πανηγύρι –με επισήμους κλπ, στην Τήνο.
Εκεί στην Μεγαλόχαρη», που η εικόνα της δεν φαίνεται καθόλου, διότι είναι σκεπασμένη με χαϊμαλιά –τάματα –τιμαλφή… Σαν βιτρίνα του Λαλαούνη ένα πράγμα! Από κάτω δε, υπάρχει η εικόνα του Ευαγγελισμού, αυτή η παπικής έμπνευσης παραλλαγή, με τον Άγγελο να προσφέρει τον ειδικό κρίνο εγκυμοσύνης. Πάνω δε από αυτό το σκηνικό, πετάει και ένα παπικό… κωλο-περιστέρι!
Χα! Το πανταχού παρών περιστέρι, που λέγαμε! Χα, χα!

https://www.facebook.com/Skeftome.ara.yparxw/photos/a.440351459496814.1073741828.439514439580516/832073753657914/?type=3&theater 

Ψυχοσάββατο, και… εφημερία! Χα!

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Ο χρήστης Απέραντη αγάπη. κοινοποίησε μια δημοσίευση.
23 ώρες πριν
Την πόρτα που 'χεις ουρανέ.. πως θά 'θελα, ν' ανοίξω.. 

να δω αυτούς που αγαπώ.. πάλι να τους αγγίξω.......
Ψυχοσάββατο✝️...Άλλη μιά μέρα μνήμης... 
ΣΧΟΛΙΑ:
https://www.facebook.com/is.love.too.much.gr/posts/294592504413099
ΣΧΕΤΙΚΟ:
https://www.facebook.com/is.love.too.much.gr/posts/294418504430499
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Την πόρτα που 'χεις ουρανέ.. πως θά 'θελα, ν' ανοίξω.. 
να δω αυτούς που αγαπώ.. πάλι να τους αγγίξω.......
Panagiotis Michalopoulos 
ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΠΑΝΕ; 
ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΤΟΝ ΑΔΗ;
Μετρημένα λόγια. 

Χα χα χα.. 
Είναι κι αυτοί που πάνε στην κόλαση... 
Τους ξέχασες ;)...
Καλό βράδυ Παναγιώτη !!!!
Panagiotis Michalopoulos 
Η κόλαση, δεν έχει ανοίξει ακόμα, δεν έχει αρχίσει η λειτουργία της. Έχει ετοιμαστεί -προαιωνίως, για τον διάβολο και τους αγγέλους του.
Παραπιπτόντως, στην συντέλεια των αιώνων, στη δεύτερη παρουσία του Χριστού και στην τελική κρίση –στην ανάσταση των νεκρών, θα πάνε εκεί, και όσοι κατακριθούν! Αυτοί δηλαδή που είχαν πεθάνει και οι ψυχές τους ήταν στον προθάλαμο της κόλασης, στον Άδη! Θα πάνε δε, και όσοι ζωντανοί κατακριθούν επίσης.
Οι υπόλοιποι, οι ζωντανοί που θα σωθούν, καθώς και οι πεθαμένοι που η ψυχή τους είναι στον παράδεισο, τον προθάλαμο της βασιλείας των ουρανών, θα πάνε –με το νέο σώμα τους, εκεί –στην βασιλεία των ουρανών!

Μετρημένα λόγια.
Ωραία.. Ελπίζω να συναντηθούμε στην βασιλεία :-)

Καλό ξημέρωμα Παναγιώτη !!!!!
Panagiotis Michalopoulos 

Καλή αντάμωση! 
Αμήν!
https://www.facebook.com/metrimena.logia/photos/a.172162526943602.1073741828.171301710363017/188627201963801/?type=3&theater