Τρίτη, 19 Αυγούστου 2014
Εκλεκτός Σχολιαστής μας, είπε... Πάλι καλά που είναι "φανερωμένη" μεν, ζωγραφισμένη από χέρι ανθρώπου δε!
P. MICHALOPOULOS είπε...
Αυτό που λέτε, ότι τάχα κάποιες εικόνες της Παναγίας είναι «αχειροποίητες», δεν το ήξερα! Μόνο πριν από λίγες μέρες άκουσα (στο βίντεο του ρεπορτάζ) από ένα Δεσπότη στο κήρυγμα του, να ονομάζει ξανά και ξανά… «αχειροποίητη» την εικόνα της Παναγίας εκεί στο πανηγύρι όπου χοροστατούσε. Είναι μάλιστα το πανηγύρι αυτό, μέσα σε κάποιο θέμα που σχολίασα τις προάλλες, αλλά για άλλο λόγο. Αυτό όμως το «αχειροποίητη» το παράκαμψα, δεν το ανάφερα, διότι δεν το είχα καταλάβει τότε.
Τώρα που το λέτε ξανά εσείς, το κατάλαβα!
Και είναι φοβερό, είναι ανατριχιαστικό, είναι και καταπληκτικό αυτό που διαπιστώνω (γέρασα για να το καταλάβω) ότι δυστυχώς δεν έχουμε αφήσει τίποτε από την αρχαία, την ειδωλολατρική θρησκεία των ελλήνων, που να μη το έχουμε αντιγράψει επακριβώς!
Έγραφα πριν από αρκετά χρόνια σε μια λογομαχία που είχα με νεο-ειδωλολάτρες που ενοχλούνταν από αυτό, το ότι δηλαδη τους ονόμαζαν ειδωλολάτρες (προτιμούσαν το «εθνικός»), τους έγραψα σε σχόλιο μου ότι πράγματι είναι ειδωλολατρική η αρχαία θρησκεία διότι πίστευαν στ΄ αλήθεια ότι μέσα στα αγάλματα κατοικούσαν οι θεοί που παρίσταναν αυτά τα είδωλα…
Τους έγραψα δε και κάτι που είχα μάθει τότε, ότι δηλαδή πριν από τα μαρμάρινα αγάλματα υπήρχαν ξύλινα τέτοια κατασκευάσματα ειδώλων, κάποια κούτσουρα που τα ονόμαζαν «Διηπετή», διότι πίστευαν ότι δεν ήταν κατασκευασμένα από χέρι άνθρωπου αλλά τα είχε πετάξει ο ίδιος ο Δίας από τον ουρανό!
Εκλεκτός Σχολιαστής μας, είπε...
Χαίρετε!
Διάβασα το σχόλιο και τις παραπομπές σας στα προ ετών κείμενά σας! Ομολογητής πίστεως!
Τον όρο "αχειροποίητη" εικόνα" τον γνωρίζω από παιδί, αφού με το σχολείο εκκλησιαζόμασταν στον ναό της "Αχειροποιήτου" στη Θεσαλονίκη, και φυσικά οι δάσκαλοι μας είχαν εξηγήσει γιατί λεγόταν έτσι (Παναγία Αχειροποίητος) από την εικόνα που "δεν τη ζωγράφισε χέρι ανθρώπου" ... !!! (έλεος!!!).
Για τα διιπετή ή διηπετή ή διοπετή, επίσης είχα ακουστά, αφού μάλιστα στην περικοπή Πραξ. ιθ΄23-41 που πρόσφατα σχολιάσαμε στο "ΧΑΙΡΕΤΕ", με αφορμή την επίθεση των αργυροκόπων (τεχνιτών ειδών ευσεβείας - ναϊσκων της Αρτέμιδος, (Μεγάλη η Άρτεμις Εφεσίων") κατά των Χριστιανών, αναφέρεται Διοπετές : 35 "καταστείλας δὲ ὁ γραμματεὺς τὸν ὄχλον φησίν· ἄνδρες ᾿Εφέσιοι, τίς γάρ ἐστιν ἄνθρωπος ὃς οὐ γινώσκει τὴν ᾿Εφεσίων πόλιν νεωκόρον οὖσαν τῆς μεγάλης θεᾶς ᾿Αρτέμιδος καὶ τοῦ Διοπετοῦς".
Γέρασα όμως κι εγώ, και δεν είχα συνδυάσει τις έννοιες "διιπετές" και "αχειροποίητος" που είναι άλλη μια απόδειξη ότι τα ειδωλολατρικά τερτίπια των αρχαίων ειδωλολατρών πέρασαν όχι μόνο στην λαϊκή χριστιανική θρησκεία, αλλά και πιο θεσμικά, αφού ... "άλαλα τα χείλη των ασεβών των μη προσκυνούντων την εικόνα την σεπτήν την ιστορηθείσα υπό του Αποστόλου, Λουκά ιερωτάτου, την οδηγήτριαν"...
Όσο πιο αχειροποίητη ή έστω φανερωμένη είναι η εικόνα, όπως όσο πιο διηπετές το ξόανο, μ' ένα σμπάρο τρία τρυγώνια: τόσο πιο εύκολα ποδηγετούνται οι αφελείς με παρόμοιας φιλοσοφίας "οράματα" και "αποκαλύψεις", τόσο πιο φανατικός εναντίον των αληθινών πιστών που δεν τα χάφτουν γίνεται ο κακόδοξος θρησκόληπτος όχλος αλλά και τόσο πιο πολύ γεμίζει το παγκάρι.
http://xairete.blogspot.gr/2014/08/blog-post_703.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου