1 hr ago
Οι θαυματουργές εικόνες.
(Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου)
ΔΙΑΒΑΖΩ:
«Γιατί μερικές εικόνες συμβαίνει να είναι θαυματουργές;» Γιατί έτσι το θέλει ο Θεός. Η θαυματουργία είναι δυνατή μόνο στο Θεό, σε κανέναν άλλο. Ούτε οι εικόνες ούτε οι άνθρωποι, που καταφεύγουν ευλαβικά σ’ αυτές, έχουν τη δύναμη να κάνουν ένα θαύμα. Το έλεος του Κυρίου είναι η αιτία και η πηγή όλων των θαυμάτων. Ο Θεός, καθώς είναι δεσπότης του σύμπαντος, μπορεί κάθε πράγμα να το χρησιμοποιήσει ως όργανο του ελέους Του.
Από το βιβλίο «Χειραγωγία στην πνευματική ζωή», Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου, εκδ. Ιερά Μονή Παρακλήτου, σελ. 183
πηγη
blog, themata-orthodoxias
Σχολιάζω:
Όταν η μαλακία πάει σύννεφο, όταν μάλιστα πέφτει και από πολύ ψηλά…
Τότε…
Μπορεί να είναι και το -σαν χρυσή βροχή- σπέρμα του Δία, που γονιμοποιεί…
Μπορεί να είναι η ουρανοκατέβατη «Αγία Επιστολή» του Χριστού τάχα, ή αυτή η μεγάλη Πέτρα που προσκυνεί το Ισλάμ!
Μπορεί να είναι ένα κούτσουρο –θεότητα, που πέταξε από ψηλά ο Δίας για να λατρεύεται…
Μπορεί να είναι μια εικόνα «φανερωμένη», σάπια μάλιστα, μια μουτζούρα, η οποία αφού «φανερώθηκε» πρέπει να λατρεύεται και να θεωρείται θαυματουργική…
Μπορεί να είναι μια ειδικής παραγγελίας εικόνα, μια εικόνα που βαφτίστηκε σαν αγιογραφημένη τάχα από τον Ευαγγελιστή Λουκά… Ώστε να αποκτήσει την ανάλογη εμπορική αξία, όπως αυτό το καρτούν με τίτλο «Η Παναγία των Ιεροσολύμων»!
Μπορεί ακόμα, να είναι μια «αχειροποίητη» εικόνα… Φτιαγμένη ίσως χωρίς χέρι, ενδεχομένως από κάποιον κουλό αγιογράφο ο οποίος σαν εναλλακτικό εργαλείο χρησιμοποίησε μάλλον κάποιο άλλο όργανο του σώματος του, όπως μεγάλο στόμα, μακρύ πόδι, σταθερό πέος, κλπ…
Βέβαια, σχετικά με την απόφαση του θεού να κάνει μια εικόνα θαυματουργή, είναι να απορεί κανείς για αυτήν την επιμονή του θεού, να συνεχίζει το θαύμα (το ένα κάποιο θαύμα που μπορεί να έγινε μέσα από την όποια εικόνα), να συνεχίζει εργολαβικά το θαύμα με αυτήν την συγκεκριμένη και την τόσο εμπορική πλέον –για τα πανηγύρια- ΜΑΓΙΚΗ εικόνα…
Και να θαυματουργεί ο «διότι έτσι του αρέσει» θεός, όχι μόνο μέσα από το πρωτότυπο της χαρακτηρισμένης «σαν θαυματουργή» αυτής εικόνας, αλλά και μέσα από το όποιο ευλογημένο αντίγραφο της, εγγυημένο για την αυθεντικότητα του από τον μάγο της φυλής, από τον τοπικό δεσπότη (της Βέροιας πχ).
Και έτσι, οι εικόνες αυτές, τα αντίγραφα, είναι ισότιμα σε θαυματουργική αξία και σε τιμή με τα πρωτότυπα!
Γι αυτό, όταν γίνεται μια επίσημη υποδοχή ενός τέτοιου «θαυματουργού» αντιγράφου μιας διάσημης εικόνας -μεταφερόμενου από ένα μέρος σε ένα άλλο, τότε η στάμπα αυτή τυγχάνει αναλόγου υποδοχής…
Με τιμές αρχηγού κράτους (άμα η μαλακία πάει σύννεφο, που λέγαμε), με μουσικές παρελάσεις, με λιτανείες, με τσολιάδες και Αμαλίες, με στρατιωτικά αγήματα να παρουσιάζουν όπλα, και με άλλες τέτοιες θεάρεστες μαλακίες!
Και φυσικά, οι θεωρούμενοι για χοντρο-μαλάκες πιστοί, καλούνται από αυτήν την (μη χέσω) Εκκλησία μας, να προσκυνήσουν όλα αυτά τα ξόανα…
Παρά την απαγορευτική θεία εντολή να μη κάνουμε είδωλα, να μη προσκυνάμε και να μη λατρεύουμε τίποτε άλλο από τον θεό και μόνον αυτόν!
ΣΧΕΤΙΚΟ:
4 σχόλια:
ΔΙΑΒΑΖΩ:
Παναγια Καναλα
2 hrs ago
Πολλοί έχουν τη γνώμη ότι οι πρώτες εικόνες της Παναγίας είναι του Αποστόλου Λουκά. Δεν είναι σωστό αυτό. Οι πρώτες εικόνες της Παναγίας είναι οι αχειροποίητες, δηλαδή χωρίς ανθρώπινο χέρι.
Η παράδοση λέει ότι όταν ζούσε η Παναγία, ο απόστολος Πέτρος και ο Ιωάννης έφτιαξαν μια εκκλησία για τη Παναγία χωρίς η ίδια να το γνωρίζει, στη Λήδα – απέξω από το Τελ Αβίβ – που είναι η πατρίδα του Αγίου Γεωργίου και υπάρχει ο τάφος του. Παρακάλεσαν τότε τη Παναγία να πάει εκεί και να ευλογήσει την Εκκλησία. Εκείνη τους είπε πηγαίνετε και θα με βρείτε εκεί. Οι Απόστολοι νόμισαν πως θα πήγαινε εκεί με κάποιο άλλο μέσο και από ευγένεια και ευσέβεια έσπευσαν γρηγορότερα για να την προλάβουν και να την υποδεχθούν. Όμως όταν μπήκαν μέσα παραδόξως είδαν σε μιά κολόνα στο Ιερό μια εικόνα της Παναγίας με το πρόσωπό της και το σώμα της ολόκληρο.
Αυτή ήταν η πρώτη και αχειροποίητη εικόνα της. Παρόμοια αχειροποίητη εικόνα ήταν και εκείνη του Ιερού Μανδηλίου με τη μορφή του προσώπου του Κυρίου που αποτυπωθηκε από τον ιδρώτα του Χριστού και θεράπευσε το βασιλιά της Εδέσσης Αύγαρο, όταν εκείνος είχε στείλει απεσταλμένους να τον βρούν για να προσευχηθεί γι’ αυτόν.
Υπήρξε και δεύτερη αχειροποίητη εικόνα της Παναγίας: Οι πρώτοι χριστιανοί έφτιαξαν ένα πολύ ωραίο Ναό, αλλά κάποια στιγμή οι Εβραίοι ήθελαν να τον πάρουν. Μετά από διαμάχη τελικά το θέμα έφθασε στα δικαστήρια και επειδή ήταν δύσκολη απόφαση, ο δικαστής ζήτησε να σφραγίσουν τον Ναό και να περιμένουν όλοι κάποιο σημάδι εξ ουρανού. Όταν αργότερα άνοιξαν τον Ναό, είδαν παραδόξως στο αριστερό πάνω μέρος του Ιερού την εικόνα της Παναγίας. Ο δικαστής τότε ρώτησε τι είναι αυτό που βλέπει, και του απάντησαν οι χριστιανοί ότι είναι η μορφή της Παναγίας, της Μαρίας μητρός του Χριστού και Θεού μας και έτσι αποφάσισε να τη δώσουν στους χριστιανούς.
Μετά τις παραπάνω δύο εικόνες που αναφέραμε έρχονται οι εικόνες του Ευαγγελιστού Λουκά. Όμως μόνο τρείς εικόνες που υπάρχουν μέχρι σήμερα είναι του Ευαγγελιστού.
Η μία βρίσκεται στα Καλάβρυτα στο Μέγα Σπήλαιο και είναι από κερί και λιβάνι (κηρομαστίχα) ανάγλυφος, η δεύτερη είναι της Σουμελά κοντά στη Βέροια, είναι με χρώμα και η Τρίτη είναι στη Κύπρο της Παναγίας του Κύκκου και είναι φτιαγμένη με ψηφίδα. Όλες οι άλλες εικόνες που υπάρχουν είναι σύμφωνα με αυτές του Ευαγγελιστού Λουκά και όχι του ίδίου του Λουκά.
Από αυτές τις τρείς έχουν ξεσηκώσει οι αγιογράφοι, ο καθένας με τη τέχνη του, όλες τις άλλες που ανέρχονται κατ’ άλλους σε πενήντα και κατ’ άλλους σε εκατόν είκοσι ή και εκατό πενήντα.
Στη συνέχεια θα αναφέρουμε πως δημιουργήθηκαν αυτές εικόνες.
Ο Ευαγγελιστής Λουκάς ήταν ερασιτέχης ζωγράφος και από ευχαρίστηση και σεβασμό ήθελε να φτιάσει σε μια εικόνα ένα πορτραίτο της Παναγίας. Πήγε μιά μέρα και ρώτησε τη Παναγία να της φτιάξει μια εικόνα και έλαβε την θετική της απάντηση.
Τότε εμφανίσθηκε ο αρχάγγελος Μιχαήλ μεταφέροντας τρία σανίδια και του τα έδωσε. Εκείνος από σεβασμό δεν τον ρώτησε γιατί του έδωσε τρία σανίδια, αφού μιά εικόνα ήθελε να φτιάξει.
Σε λίγο καιρό έφτιαξε μια εικόνα και αμέσως την παρουσίασε στη Παναγία μας.
Εκείνη όταν την είδε του είπε ότι ήταν ωραία, αλλά, πρόσθεσε ότι κάτι λείπει. «Μόνη μου είμαι; Δεν έχω γυιό;» Ο Λουκάς την είχε φτιάσει δεομένη, μόνη της.
Αυτή η εικόνα είναι στα Σουμελά στο συνοικισμό των Ποντίων. Κατόπιν έφτιασε άλλη μία με το Χριστό μαζί, είναι η σημερινή ευρισκόμενη στο Μέγα σπήλαιο στα Καλάβρυτα. Την αποκάλυψε και αυτή στη Παναγία. Εκείνη τον ενεθάρρυνε πως είναι πολύ καλή αλλά.. είχε βάλει το Χριστό μας δεξιά γι’ αυτό λέγεται δεξιοκρατούσα. Όπότε έφτιαξε τη τρίτη εικόνα που είχε βάλει το Χριστό στο άλλο κανονικό χέρι, την ευρισκομένη σήμερα στη Κύπρο και είναι που απεικονίζεται με κεκαλυμμένο το πρόσωπό της. Να λοιπόν τα τρία σανίδια που έφερε στον Ευαγγελιστή Λουκά ο αρχάγγελος που προαναφέραμε.
Τις τρείς αυτές εικόνες τις ευλόγησε η Παναγία μας με το πανάγιό της χέρι και είπε: «Η χάρις του εξ’ εμού γεννηθέντος Κύριού μου και Θεού μου, να είναι μετ’ αυτών» Αυτή η ευλογία, τις διασώζει μέχρι σήμερα μετά από τόση κακία είκοσι αιώνων, διότι είναι αλήθεια ότι δεν είναι τόσο εύκολο οι εικόνες αυτές να παραμένουν τόσους αιώνες, αν δεν υπάρχει η από άνωθεν βοήθειά της.
Με βάση αυτές τις εικόνες έχουμε τις άλλες αντίγραφες εικόνες και από διάφορα ιστορικά περιστατικά έχουμε επίσης πολλές άλλες εικόνες με εξακόσιες περίπου προσωνυμίες κάτω από διάφορα περιστατικά όπως είναι η Παναγία η Τριχερούσα, η Φανερωμένη, του Άξιον Εστί, η Πορταϊτισσα, της Τήνου, η Κανάλα, η Ελευθερώτρια και άλλες.
Συμπερασματικά, οι παραπάνω τρείς αχειροποίητες είκονες, μιά του Κυρίου και δύο της Παναγίας μας, και οι τρείς του Ευαγγελιστού Λουκά, απαντούν στους ασεβείς που δεν δέχονται τις εικόνες.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=310486252465298&id=260965577417366&substory_index=0
Από ασεβή παραμύθια, πρόστυχα θεοεμπαικτικά ψεύδη και διασπορά σατανοκίνητων φαντασιώσεων για τη μητέρα του Κυρίου μας και κάποιους αποστόλους, οι οποίες κάποια στιγμή ίσως αποπροσανατολίσουν ή ωθήσουν κάποιους πιστούς σε πειρασμό, ειδωλολατρεία, αμφιβολία, σιμωνία, απιστία, θεοεμπαιξία, απείθεια στο θείες εντολές, ασέβεια, λατρεία υποκατάστατων (ουκ ελάτρευσαν τον κτίσαντα αλλά την κτίσιν οι μη θεόφρονες) αναπαραγωγή και διασπορά των ασεβών μύθων αλλά κι έμπνευση για άλλους, αντιχριστολατρεία κ.ά. άλλο τίποτα!
ΣΥΝΝΕΦΟ !!!
Αλλά γιατί δεν ολοκληρώσατε το "πάζλ" της αναπαραγωγής των ασεβών και αντίχριστων μύθων υποκατάστατων της αληθινής πίστης;
'Επειτα από όλα αυτά τα ασεβή παραμύθια, προσετέθη επισήμως, με επικάλυψιν θείας ευσεβείας, η κατάλληλη απειλή, προς συμμόρφωσιν και παραδειγματισμόν των Ορθώς φρονούντων ελευθέρων πνευμάτων:
"Άλαλα τα χείλη των "ασεβών" των μη προσκυνούντων την εικόναν σου την σεπτήν, την ιστορηθείσαν υπό του αποστόλου, Λουκά ιερωτάτου, την οδηγήτριαν"...
Κι ας προσπαθούσε ο καταρτισμένος λυκειάρχης μας να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα και να μας πείσει ότι ... ιστορηθείσαν δεν σημαίνει "ζωγραφισθείσα" αλλά σημαίνει ότι "έγραψε την ιστορία της στο ευαγγέλιό του ο Λουκάς" κι ότι η πράξη της ζωγραφικής δεν λέγεται "ιστόρηση" αλλά "ανιστόρηση" κατά το άσμα " σ' αντιστόρησα παντοκρατόρισσα" (άλλη ασέβεια αυτή, αφού είναι μεν μήτηρ του Παντοκράτορος αλλά όχι και ... παντοκρατόρισσα). Ό,τι και να λέει ο λυκειάρχης, οι έχοντες τα "καλαθάκια" και τα "παγκάρια" δίπλα τους, θα μας παραμυθιάζουν ότι οι εικόνες είναι έργα του Λουκά ή και αχειροποίητες. Και παρά τη θεία εντολή να λατρεύουμε και να προσκυνούμε μόνο το Θεό μας (ου προσκυνήσεις ουδέ μη λατρεύσεις αυτοίς) θα μας φοβερίζουν:
"άλαλα τα χείλη των ασεβών των μη προκυνούντων την "εικόνα την σεπτήν".
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Μπορεί ακόμα, να είναι μια «αχειροποίητη» εικόνα… Φτιαγμένη ίσως χωρίς χέρι, ενδεχομένως από κάποιον κουλό αγιογράφο ο οποίος σαν εναλλακτικό εργαλείο χρησιμοποίησε μάλλον κάποιο άλλο όργανο του σώματος του, όπως μεγάλο στόμα, μακρύ πόδι, σταθερό πέος, κλπ…
http://xairete.blogspot.gr/2014/08/blog-post_943.html
Δημοσίευση σχολίου