Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2014

Από: ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ - Θέμα: Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Σχετικό με την ανάρτηση:

Αγιογραφία της Ύψωσης του Τιμίου Σταυρού (Από τη γιορτή αυτή, τον Σεπτέμβρη, άρχισε αυτή η φονική επιδημία γρίπης που συνεχίζεται;)

Μήνυμα 
Σήμερα στις 11:52 π.μ
Από: ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Προς: ιστολόγιο «χαίρετε»
michalopoulos_p@yahoo.gr
Θέμα: Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού


Αγαπητέ κ. Παναγιώτη

Μπορεί να υψωθεί ένα αντικείμενο στη γη, όταν αυτό βρίσκεται στον ουρανό;

Από την κοιλιά μου βέβαια δεν το βγάζω αυτό. Τρεις άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας από την Ανατολή το καταγράφουν. Άλλος ένας (από τη Δύση βέβαια, από που αλλού) έχει αντίθετη γνώμη. Διαλέγετε και παίρνετε. Ex oriente lux ή ex occidente?

Ο Χρυσόστομος πιστεύει ότι ο αληθινός Σταυρός του Ιησού δεν υπάρχει επί της γης, επειδή τον πήρε στον ουρανό ο Χριστός, ως το τρόπαιό του κατά του διαβόλου και του θανάτου και, μαζί με αυτόν θα έλθει κατά τη δευτέρα Παρουσία: "ουκ’ αφήκεν αυτόν (σταυρόν) είναι επί της γης, αλλά ανέσπασεν αυτόν και εις τον ουρανόν ανήγαγεν. Πόθεν δήλον τούτο; Μετ΄ αυτού μέλλει έρχεσθαι εν τη δευτέρα παρουσία" (Ιω. Χρυσοστόμου, ομιλία "εις τον Σταυρόν και εις τον ληστήν" PG τόμ. 49, Α΄ ομιλία, στ. 404 και Β΄ ομιλία, στ. 413).
 Κάπως ανάλογο χωρίο υπάρχει στην 13η κατήχηση του αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων: Ο άγιος Κύριλλος (350-386) καλεί τους δυσπιστούντες για τη σταύρωση του Ιησού να ελέγξουν όλα τα σχετικά με την σταύρωση, όπως είναι ο Γολγοθάς: «…..ο Γολγοθάς ούτος ο άγιος ο υπερανεστώς και μέχρι σήμερον φαινόμενος και δεικνύων μέχρι νυν όπως δια Χριστόν αι πέτραι τότε ερράγησαν, το μνήμα το πλησίον, όπου ετέθη, και ο επιτεθείς τη θύρα λίθος ο μέχρι σήμερον παρά τω μνημείω κείμενος….. τούτο (ο σταυρός) μετά του Ιησού φαίνεσθαι μέλλει πάλιν εξ ουρανού…..» (PG. κατήχ. 13. 39-41). Εδώ, παρατηρούμε, ότι ο άγιος Κύριλλος δεν αναφέρει καν την ύπαρξη σταυρού επί της γης και τούτο 25 χρόνια μετά την –-υποτιθέμενη- εύρεση  του Σταυρού από την αγία Ελένη (6.3.326). Κάτι ανάλογο αναφέρεται και στο λόγο: «Εις τον Σταυρόν και την δευτέραν Παρουσίαν» του αγίου Εφραίμ του Σύρου (306-373): «….. Ο ίδιος ο Τίμιος Σταυρός πρόκειται να εμφανισθεί ξανά πρώτος στη Δευτέρα Παρουσία του Χριστού, ως τίμιο και ζωοποιό και σεβαστό και άγιο σκήπτρο του μεγάλου βασιλιά Χριστού, σύμφωνα με το λόγο του Κυρίου που είπε ότι «θα φανεί στον ουρανό το σημείο του Υιού του ανθρώπου» (Ματθ. 24. 30)…..». Τα χωρία αυτά διευκρινίζουν σαφώς, ότι ο Σταυρός βρίσκεται στον ουρανό, όπως το διασαφηνίζει και ο Χρυσόστομος. 
Πάντως, αν ο σταυρός ευρίσκετο επί της γης και μάλιστα στα Ιεροσόλυμα, πρώτος ο άγιος Κύριλλος θα το διατυμπάνιζε και θα καλούσε κάθε δύσπιστο να προσέλθει να τον προσκυνήσει.  
Η παράδοση για την εύρεση του Σταυρού από την αγία Ελένη, δημιουργήθηκε από το 395 (και όχι το 326), όπου την γνωρίζουν: οι ιστορικοί Σωκράτης, Σωζόμενος και Θεοδώρητος, στη Δύση δε στις αρχές του 5ου αιώνα οι Ιερώνυμος, Ρουφίνος, Παυλίνος της Νόλα και Αμβρόσιος Μεδιολάνων, ο οποίος αναφέρει ότι ο Σταυρός βεβαιώθηκε από την επ’ αυτού επιγραφή του Πιλάτου. 

ΣΧΕΤΙΚΟ 
Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου 2010

Η πίστη της φακής: Ένα καζάνι, με συγχωρείτε, …τοοοόσο μεγάλο, βοήθεια σας!

Δεν υπάρχουν σχόλια: