Η Soula Orfanakos Chambers Tsampiras πρόσθεσε 19 νέες φωτογραφίες.
9 ώρες πριν
Μόσχα, Ρωσία.
Friday August 19.
Αγαπημένοι μου φιλες φιλοι με ολες της φωτογραφίες που εχουμε βγάλη εχουμε μεγαλη πλάκα τοσο πολυ πλάκα,εχουμε όλοι τοσο πλάκα , αλος Χάνης τα γιαλια του αλος πεχτη αλος το διαβατήριο του,μπενοντας στην Εκκλησια με τα μαντίλια μας, μοιάζουμε σαν μουσουλμάνοι, αλα εχουμε πολυ αγαπη και κατανόηση αναμεταξη μας !
ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos
Τι τα θέλατε τα μαντίλια? Είστε χριστιανές της πλάκας;
Panagiotis Megkoulas
Καλημέρα.. Σούλα μου..
Καλα να περνάτε.
Έτσι είναι οι Χριστιανές στη Ρωσία φοράνε μαντίλι για να μπουν στην εκκλησία.
Panagiotis Michalopoulos
Χριστιανές; Ορθόδοξες;
Πού λέει η αγία γραφή για μαντήλα;
Panagiotis Megkoulas
Φίλε συνονόματε, έχεις απόλυτο δίκιο.
Πουθενά δεν αναφέρεται στα χριστιανικά βιβλία πως οι γυναίκες πρέπει να φοράνε μαντίλι στην εκκλησία.
Οι σεβάσμιες γυναίκες στη Ρωσία όμως το έχουν σαν ένα άγραφο νόμο..
Μη ξεχνάμε πως και στην Ελλάδα συνέβαινε αυτό πρίν κάποια χρονάκια.. Είναι αυτο που λέμε έθιμα!!
Panagiotis Michalopoulos
Κι όμως αναφέρεται!
Αναφέρεται κάτι σχετικό με την κάλυψη της γυναικείας κεφαλής, σε επιστολή του αποστόλου Παύλου! Καμιά σχέση δηλαδή με το πρακτικό χωριάτικο μαντήλι –το έθιμο που λέτε, στη χώρα μας, παλιά.
Οι θεούσες λοιπόν, τόσο στην Ελλάδα, αλλά κυρίως στην Ρωσία, φοράνε αυτήν την μαντίλα για θρησκευτικούς λόγους, μόνο στην εκκλησία, στη λατρεία, παρερμηνεύοντας τα λόγια του αποστόλου Παύλου… Και το κάνουν λέει αυτό, από… σεβασμό στους αγγέλους!
Πάρε το αυγό, και κούρεψτο, που λένε! Χα!
Pegy Zamiloudi
Εγω θα ελεγα να τιμαμε τα ηθη και εθιμα του καθε τοπου χωρις εξαναγκασμο...οπως πανε να επιβαλουν την μαντηλα σε πολλα κρατη....Παντα θα θυμαμαι την αγαπημενη μου γιαγια που καθε Κυριακη φορουσε το μαντηλι της και πηγαινε στην εκκλησια....αλλα και στο σπιτι
Panagiotis Michalopoulos
8 Σχετικά σχόλια:
(Τρίτη, 19 Ιουλίου 2016)
1. Panagiotis Michalopoulos
Κοριτσάκια με μαντήλες; Γιατί;
2. Tina Antoniou
Γιατι το λεγει ο Αποστολος Παύλος οταν προσευχωνται οι γυναίκες η οταν μπαινουν σε χωρο Ιερό να καλύπτουν τα μαλλια τους.
Καλο ειναι να μάθουν και τα κοριτσάκια απο νωρίς.
Δε το βρίσκω λάθος
3. Panagiotis Michalopoulos
οταν μπαινουν γενικα σε χωρο Ιερό οπως σε ενα μοναστηρι, ή ειδικα στο ναο στη θεία λατρεία;
4. Panagiotis Michalopoulos
Διαβάζω στην Α΄ προς Κορινθίους Επιστολή του Αποστόλου Παύλου:
«Πρέπον εστίν γυναίκα ακατάλυπτον τω θεώ προσεύχεσθαι; ουδέ η φύσις αυτή διδάσκει υμάς ότι ανήρ μεν εάν κομά ατιμία αυτώ εστιν, γυνή δε εάν κομά δόξα αυτή εστιν; ότι η κόμη αντί περιβολαίου δέδοται αυτή».
5. Panagiotis Michalopoulos
Εδώ, ούτε λίγο ούτε πολύ, μαθαίνουμε ότι οι άντρες με μακριά μαλλιά, όπως και οι ιερείς μας, θεωρούνται και άτιμοι και θηλυπρεπείς!
6. Panagiotis Michalopoulos
Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι:
Ο άνδρας πρέπει να έχει ακάλυπτη την κεφαλή -στην προσευχή στη λατρεία, που σημαίνει να έχει κοντή κόμη και όχι μακριά και τούτο διότι η μακριά κόμη θεωρείται, ότι είναι κάλυμμα της κεφαλής. Αντίθετα, η γυναίκα πρέπει να μην έχει κοντή κόμη ή (όπως συνηθιζόταν τότε) να μην έχει κόμη μαζεμένη και δεμένη ψηλά στο κεφάλι της (ή κότσο όπως οι δικές μας οι θεούσες), αλλά θα πρέπει η κόμη της να είναι μακριά και να πέφτει ελεύθερα προς τα κάτω, οπότε η κόμη αυτή θεωρείται ως κάλυμμα της κεφαλής της.
7. Panagiotis Michalopoulos
Ο Παύλος σ’ αυτό το θέμα είναι κατηγορηματικός και σαφής:
«Η κόμη αντί περιβολαίου δέδοται αυτή», δηλ. τα μαλλιά της έχουν δοθεί αντί για κάλυμμα. Από την άλλη πλευρά, το να έχει ο άνδρας μακριά μαλλιά, δηλ. να έχει κάλυμμα στην κεφαλή, εκτός του ότι είναι αφύσικο και δηλώνει θηλυπρέπεια, από την άλλη ντροπιάζει το Χριστό, γιατί αντί να έχει Αυτόν για κάλυμμα, αυτός έχει τα μακριά μαλλιά του για κάλυμμα.
8. Panagiotis Michalopoulos
Η γυναίκα όμως έχει για κάλυμμα της κεφαλής της τα μακριά μαλλιά της, αν δε έχει τα μαλλιά της σηκωμένα ή έχει κοντά μαλλιά, τότε είναι σαν να είναι ξυρισμένη και επομένως να μην έχει κάλυμμα στην κεφαλή. Στην περίπτωση αυτή, που η γυναίκα δηλαδή δεν διαθέτει φυσικό κάλυμμα (τα μαλλιά της), τότε θα πρέπει να φέρει τεχνητό κάλυμμα στην κεφαλή, που είναι ένα πέπλο, ένα βέλο, ένα μαντήλι, κ.λπ. Επί πλέον τα μαλλιά της την προφυλάσσουν από ζηλόφθονα και κακόβουλα πνεύματα («αγγέλους», δηλ. δαίμονες), που επιβουλεύονται την εικόνα της εικόνας του Χριστού («δια τούτο οφείλει η γυνή εξουσίαν έχειν επί της κεφαλής δια τους αγγέλους»).
http://xairete.blogspot.gr/2016/07/blog-post_19.html
https://www.facebook.com/places/Proteinomenes-drasteriotetes-gia-ten-pole-Moscha/115085015172389/
ΣΧΕΤΙΚΟ:
12 σχόλια:
Γιατί δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Ο Παύλος στους Κορίνθιους λέγει:
1/ Οι άνδρες στο Ναό είναι κουρεμένοι και οι ιερείς ακόμη και μάλιστα "εν χρω". Δεν φέρουν κανένα κάλυμμα στο κεφάλι, ούτε επανωκαλύμμαυχο, ούτε μίτρα.
2/ Οι γυναίκες, εάν έχουν μακρυά μαλλιά (κάτω από τον αυχένα) δεν φέρουν κάλυμμα. Εάν είναι κουρεμένες ή φέρουν κότσο, τότε φέρουν κάλυμμα.
ΙΚ
ΔΙΑΒΑΖΩ:
Α ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 11
Α Κορ. 11,1 Μιμηταί μου γίνεσθε, καθὼς κἀγὼ Χριστοῦ.
Α Κορ. 11,1 (Γινεσθε μιμηταί μου, όπως και εγώ έγινα και είμαι μιμητής του Χριστού.)
Α Κορ. 11,2 Ἐπαινῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, ὅτι πάντα μου μέμνησθε καὶ καθὼς παρέδωκα ὑμῖν τὰς παραδόσεις κατέχετε.
Α Κορ. 11,2 (Σας επαινώ δε, αδελφοί, διότι πράγματι εις όλα με ενθυμείσθε και κρατείτε στερεά τας διδασκαλίας, τας οποίας σας έχω παραδώσει προφορικώς.)
Α Κορ. 11,3 θέλω δὲ ὑμᾶς εἰδέναι ὅτι παντὸς ἀνδρὸς ἡ κεφαλὴ ὁ Χριστός ἐστι, κεφαλὴ δὲ γυναικὸς ὁ ἀνήρ, κεφαλὴ δὲ Χριστοῦ ὁ Θεός.
Α Κορ. 11,3 (Θελω δε ακόμη να γνωρίζετε ότι κάθε Χριστιανού ανδρός η κεφαλή, που τον διευθύνει και τον κυβερνά προς το καλόν, είναι ο Χριστός. Κεφαλή δε της γυναικός είναι ο σύζυγος της. Κεφαλή δε του ένανθρωπήσαντος Χριστού είναι ο Θεός.)
Α Κορ. 11,4 πᾶς ἀνὴρ προσευχόμενος ἢ προφητεύων κατὰ κεφαλῆς ἔχων καταισχύνει τὴν κεφαλὴν αὐτοῦ.
Α Κορ. 11,4 (Καθε άνδρας, που προσεύχεται η φωτισμένος από το Αγιον Πνεύμα προλέγει, φανερώνει και διδάσκει το θέλημα του Θεού, όταν έχη κάλυμμα εις την κεφαλήν, κατεντροπιάζει την κεφαλήν του, διότι το κάλυμμα είναι σύμβολον υποτελείας και κατάλοιπον ιουδαϊκών καταργηθέντων πλέον τύπων.)
Α Κορ. 11,5 πᾶσα δὲ γυνὴ προσευχομένη ἢ προφητεύουσα ἀκατακαλύπτῳ τῇ κεφαλῇ καταισχύνει τὴν κεφαλὴν ἑαυτῆς· ἓν γάρ ἐστι καὶ τὸ αὐτὸ τῇ ἐξυρημένῃ.
Α Κορ. 11,5 (Καθε δε γυναίκα, η οποία εξ αντιθέτου, όταν προσεύχεται η όταν φανερώνη το θέλημα του Θεού έχει ακάλυπτον την κεφαλήν, κατεντροπιάζει την κεφαλήν της, διότι παρουσιάζεται ότι στασιάζει κατά του ανδρός, διεκδικεί εξουσίαν ανδρός και ότι επί πλέον είναι άσεμνος. Διότι καταπίπτει εις την ιδίαν άκοσμον κατάστασιν με την γυναίκα εκείνην, η οποία έχει ξυρίσει την καφαλήν της.)
Α Κορ. 11,6 εἰ γὰρ οὐ κατακαλύπτεται γυνή, καὶ κειράσθω· εἰ δὲ αἰσχρὸν γυναικὶ τὸ κείρασθαι ἢ ξυρᾶσθαι κατακαλυπτέσθω.
Α Κορ. 11,6 (Διότι εάν δεν έχη ένα σεμνόν κάλυμμα εις την κεφαλήν η γυναίκα, ας κουρεύεται τότε όπως και ο άνδρας. Εάν δε είναι απρεπές και αηδές εις την γυναίκα το να κουρεύεται, η το να ξυρίζεται, τότε ας καλύπτεται καλά.)
Α Κορ. 11,7 ἀνὴρ μὲν γὰρ οὐκ ὀφείλει κατακαλύπτεσθαι τὴν κεφαλήν, εἰκὼν καὶ δόξα Θεοῦ ὑπάρχων· γυνὴ δὲ δόξα ἀνδρός ἐστι.
Α Κορ. 11,7 (Διότι ο μεν άνδρας δεν πρέπει να καλύπτη την κεφαλήν, επειδή είναι εικών και καθρέπτης της δόξης του Θεού, όπως επλάσθη απ' αρχής. Η δε γυναίκα, μόνη βοηθός αυτή και ανταξία του ανδρός από όλα τα άλλα δημιουργήματα, είναι δόξα του ανδρός.)
Α Κορ. 11,8 οὐ γάρ ἐστιν ἀνὴρ ἐκ γυναικός, ἀλλὰ γυνὴ ἐξ ἀνδρός·
Α Κορ. 11,8 (Είναι άλλωστε ανώτερος ο άνδρας από την γυναίκα, όπως φαίνεται και εκ του γεγονότος, ότι δεν έγινε ο άνδρας από την γυναίκα, αλλά η γυναίκα από τον άνδρα.)
Α Κορ. 11,9 καὶ γὰρ οὐκ ἐκτίσθη ἀνὴρ διὰ τὴν γυναῖκα, ἀλλὰ γυνὴ διὰ τὸν ἄνδρα.
Α Κορ. 11,9 (Και διότι επί πλέον δεν επλάσθη από τον Θεόν ο άνδρας δια να βοηθή την γυναίκα και να υποτάσσεται εις αυτήν, αλλ' η γυναίκα επλάσθη, δια να υπηρετή τον άνδρα και να φέρεται με σεβασμόν και υποταγήν εις αυτόν.)
ΔΙΑΒΑΖΩ:
Α ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 11
Α Κορ. 11,10 διὰ τοῦτο ὀφείλει ἡ γυνὴ ἐξουσίαν ἔχειν ἐπὶ τῆς κεφαλῆς διὰ τοὺς ἀγγέλους.
Α Κορ. 11,10 [Δι' αυτό, επειδή δηλαδή ο Χριστός είναι κεφαλή του ανδρός, ο δε άνδρας είναι κεφαλή της γυναικός, οφείλει η γυναίκα να έχη επί της κεγαλής της, ως σύμβολον της υποταγής της στον άνδραν, το κάλυμμα, τουλάχιστον και δια λόγους εντροπής προς τους αγγέλους (οι οποίοι είναι αοράτως παρόντες μεταξύ μας και οι οποίοι όταν παρίστανται ενώπιον του Θεού καλύπτουν από σεβασμόν τα πρόσωπα αυτών).]
Α Κορ. 11,11 πλὴν οὔτε ἀνὴρ χωρὶς γυναικὸς οὔτε γυνὴ χωρὶς ἀνδρὸς ἐν Κυρίῳ·
Α Κορ. 11,11 (Αλλά μη λησμονείτε, ότι ούτε ο άνδρας, μετά την δημιουργίαν, γεννάται χωρίς την γυναίκα, ούτε η γυναίκα χωρίς τον άνδρα, σύμφωνα άλλωστε και με τους νόμους που έχει θέσει ο Κυριος.)
Α Κορ. 11,12 ὥσπερ γὰρ ἡ γυνὴ ἐκ τοῦ ἀνδρός, οὕτω καὶ ὁ ἀνὴρ διὰ τῆς γυναικός, τὰ δὲ πάντα ἐκ τοῦ Θεοῦ.
Α Κορ. 11,12 (Διότι όπως η γυναίκα προήλθεν από το άνδρα, πλασθείσα από την πλευράν του, έτσι έκτοτε και ο άνδρας γεννάται δια μέσου της γυναικός. Τα πάντα δε προέρχονται απ' αρχής και μέχρι τέλους από τον Θεόν.)
Α Κορ. 11,13 ἐν ὑμῖν αὐτοῖς κρίνατε· πρέπον ἐστὶ γυναῖκα ἀκατακάλυπτον τῷ Θεῷ προσεύχεσθαι;
Α Κορ. 11,13 (Καμετε, λοιπόν, σεις οι ίδιοι δικαίαν κρίσιν· είναι σεμνόν και πρέπον να προσεύχεται η γυναίκα προς τον Θεόν μα ακάλυπτον την κεφαλήν της;)
Α Κορ. 11,14 ἢ οὐδὲ αὐτὴ ἡ φύσις διδάσκει ὑμᾶς ὅτι ἀνὴρ μὲν ἐὰν κομᾷ, ἀτιμία αὐτῷ ἐστι,
Α Κορ. 11,14 (Η μήπως και αυτή η φύσις δεν σας διδάσκει ότι, εάν ο άνδρας τρέφη και περιποιήται κατά τρόπον θηλυπρεπή μακράν κόμην, είναι εξευτελισμός και εντροπή δι' αυτόν;)
Α Κορ. 11,15 γυνὴ δὲ ἐὰν κομᾷ, δόξα αὐτῇ ἐστιν; ὅτι ἡ κόμη ἀντὶ περιβολαίου δέδοται αὐτῇ.
Α Κορ. 11,15 (Η δε γυναίκα εξ αντιθέτου εάν τρέφη μακρυά μαλλιά, είναι τούτο τιμή και στόλισμά της, αφού και η ιδία η φύσις της έχει δώσει μια τέτοις δυνατότητα; Διότι η κόμη της έχει δοθή από τον Θεόν ως ένα ειδός σεμνής περιβολής.)
http://www.imgap.gr/file1/AG-Pateres/AG%20KeimenoMetafrasi/KD/07.%20KorA.htm
8 Σχετικά σχόλια:
(Τρίτη, 19 Ιουλίου 2016)
1. Panagiotis Michalopoulos
Κοριτσάκια με μαντήλες; Γιατί;
2. Tina Antoniou
Γιατι το λεγει ο Αποστολος Παύλος οταν προσευχωνται οι γυναίκες η οταν μπαινουν σε χωρο Ιερό να καλύπτουν τα μαλλια τους.
Καλο ειναι να μάθουν και τα κοριτσάκια απο νωρίς.
Δε το βρίσκω λάθος
3. Panagiotis Michalopoulos
οταν μπαινουν γενικα σε χωρο Ιερό οπως σε ενα μοναστηρι, ή ειδικα στο ναο στη θεία λατρεία;
4. Panagiotis Michalopoulos
Διαβάζω στην Α΄ προς Κορινθίους Επιστολή του Αποστόλου Παύλου:
«Πρέπον εστίν γυναίκα ακατάλυπτον τω θεώ προσεύχεσθαι; ουδέ η φύσις αυτή διδάσκει υμάς ότι ανήρ μεν εάν κομά ατιμία αυτώ εστιν, γυνή δε εάν κομά δόξα αυτή εστιν; ότι η κόμη αντί περιβολαίου δέδοται αυτή».
5. Panagiotis Michalopoulos
Εδώ, ούτε λίγο ούτε πολύ, μαθαίνουμε ότι οι άντρες με μακριά μαλλιά, όπως και οι ιερείς μας, θεωρούνται και άτιμοι και θηλυπρεπείς!
6. Panagiotis Michalopoulos
Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι:
Ο άνδρας πρέπει να έχει ακάλυπτη την κεφαλή -στην προσευχή στη λατρεία, που σημαίνει να έχει κοντή κόμη και όχι μακριά και τούτο διότι η μακριά κόμη θεωρείται, ότι είναι κάλυμμα της κεφαλής. Αντίθετα, η γυναίκα πρέπει να μην έχει κοντή κόμη ή (όπως συνηθιζόταν τότε) να μην έχει κόμη μαζεμένη και δεμένη ψηλά στο κεφάλι της (ή κότσο όπως οι δικές μας οι θεούσες), αλλά θα πρέπει η κόμη της να είναι μακριά και να πέφτει ελεύθερα προς τα κάτω, οπότε η κόμη αυτή θεωρείται ως κάλυμμα της κεφαλής της.
7. Panagiotis Michalopoulos
Ο Παύλος σ’ αυτό το θέμα είναι κατηγορηματικός και σαφής:
«Η κόμη αντί περιβολαίου δέδοται αυτή», δηλ. τα μαλλιά της έχουν δοθεί αντί για κάλυμμα. Από την άλλη πλευρά, το να έχει ο άνδρας μακριά μαλλιά, δηλ. να έχει κάλυμμα στην κεφαλή, εκτός του ότι είναι αφύσικο και δηλώνει θηλυπρέπεια, από την άλλη ντροπιάζει το Χριστό, γιατί αντί να έχει Αυτόν για κάλυμμα, αυτός έχει τα μακριά μαλλιά του για κάλυμμα.
8. Panagiotis Michalopoulos
Η γυναίκα όμως έχει για κάλυμμα της κεφαλής της τα μακριά μαλλιά της, αν δε έχει τα μαλλιά της σηκωμένα ή έχει κοντά μαλλιά, τότε είναι σαν να είναι ξυρισμένη και επομένως να μην έχει κάλυμμα στην κεφαλή. Στην περίπτωση αυτή, που η γυναίκα δηλαδή δεν διαθέτει φυσικό κάλυμμα (τα μαλλιά της), τότε θα πρέπει να φέρει τεχνητό κάλυμμα στην κεφαλή, που είναι ένα πέπλο, ένα βέλο, ένα μαντήλι, κ.λπ. Επί πλέον τα μαλλιά της την προφυλάσσουν από ζηλόφθονα και κακόβουλα πνεύματα («αγγέλους», δηλ. δαίμονες), που επιβουλεύονται την εικόνα της εικόνας του Χριστού («δια τούτο οφείλει η γυνή εξουσίαν έχειν επί της κεφαλής δια τους αγγέλους»).
http://xairete.blogspot.gr/2016/07/blog-post_19.html
Την ανωτέρω επεξήγηση την βρίσκουμε σε μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας, όπως στον Ιω. Χρυσόστομο και τον Μ. Φώτιο: έτσι ο Χρυσόστομος στην 26η ομιλία του, αναλύοντας το χωρίο καταλήγει στο συμπέρασμα: «Η γυναίκα αν τρέφει κόμη αυτή είναι δόξα της «διότι τα μακριά μαλλιά της εδόθησαν δια κάλυμμα». Και αν της δόθηκαν για κάλυμμα τότε για ποιο λόγο πρέπει να προσθέτει και άλλο κάλυμμα; Ώστε όχι μόνο από τη φύση αλλά και από την δική της προαίρεση να ομολογεί την υποταγή» (PG 61. 211-216). Ο Μ. Φώτιος στα «Αμφιλόχια, ερωταπόκρισις ρα΄» δεν είναι τόσο σαφής, όσο ο Χρυσόστομος, αλλά παρ’ όλα αυτά συνδέει το κάλυμμα της κεφαλής με τα μαλλιά. Έτσι σε ένα απόσπασμα λέγει ότι: «Ο άνδρας δηλαδή για να μην ντροπιάσει το κεφάλι του το έχει ακάλυπτο (γιατί δεν είναι λογικό ν’ αφαιρεί κανείς τα μαλλιά που του έδωσε η φύση και να εφευρίσκει κάποιο εξωτερικό κάλυμμα), για τη γυναίκα όμως το κάλυμμα είναι χρέος (δηλ. το φυσικό κάλυμμα, τα μαλλιά της). Σε άλλο σημείο κάνει αντιδιαστολή του φυσικού καλύμματος με το τεχνητό και εκεί που δεν υπάρχει φυσικό κάλυμμα (τα μαλλιά), τότε εφαρμόζεται το τεχνητό (το πέπλο).
Για την κουρά της κόμης της κεφαλής των κληρικών και μοναχών, ακόμη και της απόλυτης ξύρησής της, αναφέρουν διεξοδικά οι κανόνες: λθ΄ Αποστολικός, δ΄ της Δ΄, κα΄, λγ΄, μβ΄ της Πενθέκτης, β΄, ε΄ της ΑΒ΄, καθώς και οι Πατέρες: Μ. Αθανάσιος (περί παρθενίας λόγος), Γρηγόριος Θεολόγος (α΄ ειρηνικός), Ιω. Χρυσόστομος (ομιλία νστ΄), Κλήμης Αλεξανδρείας (Παιδαγωγός), Επιφάνιος Κύπρου (PG 42. 765-8), Ιερώνυμος (PL 25. 437), Ευστάθιος Θεσσαλονίκης και Νικόδημος Αγιορείτης (Πηδάλιο).
ΙΚ
Πολύ κακή η επεξήγηση στα νέα ελληνικά των αρχαίων. Ιδίως το σημείο (που δεν υπάρχει πουθενά στο αρχαίο κείμενο) ότι ο "άντρας είναι ανώτερος από τη γυναίκα", αν συνδυαστεί με τον παραλληλισμό που κάνει ο ίδιος ότι η γυναίκα είναι για τον άνδρα ότι ο Χριστός για τον Πατέρα (περι κεφαλών), είναι δυνητικά βλάσφημο (ανωτερότητα ενός προσώπου). Κοινωνικά, άστα να πάνε.
Ενώ η εξήγηση που δίνετια, ότι δηλαδή το κείμενο του Αποστόλου αποτελεί προτροπή για τα μαλλιά και όχι για λατρεία της μπούρκας είναι ωραία, θαυμάσια θα έλεγα αφού φέρνει στα ίσα την κατάσταση, υπάρχουν ορισμένα -για εμένα- ερωτήματα
1. Ο Χριστός τί κάλυμμα κεφαλής έφερε ως πρότυπο μίμησης; Δεν θυμάμαι να έχω πετύχει απεικόνιση του προσώπου Του με "κοντό μαλλί". Ίσως δεν είναι τόσο ασήμαντη σωτηριολογικά η κουβέντα για.. τρίχες, δεδομένου ότι το κομμάτι της μπούρκας απωθεί (όπως και η εμμονή στο γράμμα του νόμου χεχε)
2. Είναι αδιανόητο να μην αναφέρεται ότι είτε στους άνδρες είτε στις γυναίκες, τα μαλλιά έχει οριστεί να μακραίνουν το ίδιο και όχι όπως διαβάζω το παρά φύσιν "στη γυναίκα χαρίστηκε μακριά κόμη. Δεν ξέρω να γεννιούνται τα κορίτσια με μαλλί μακρύ και τα αγοράκια χωρίς. Είτε είσαι άντρας είτε γυναίκα, αν δεν τα κόψεις θα μακρύνουν, όπως και τα νύχια.
Φύτρες όλοι έχουν και με τον ίδιο τρόπο λειτουργούν. Δεν έχουν κάποια διαφοροποίηση, όπως αντίθετα συμβαίνει πχ με τις θηλές που έχουν μεν και τα δύο φύλα αλλά προορίζονται για αξιοποίηση στη γαλουχία μετά από εγκυμοσύνη-γέννα αποκλειστικά και μόνο στις γυναίκες, στις οποίες οι ορμόνες ήδη την προετοιμάζουν πολύ πριν προκύψει εγκυμοσύνη.
Γιατί λοιπόν αυτή η ιδιαίτερη μνεία για τις τρίχες στο κεφάλι, να παρεμβαίνει ο άντρας και να είναι κοντοκουρεμένος -εκτός αν ανήκει στο 50 κάτι % που μετά τα 20 καραφλιάζει-, ενώ η γυναίκα είτε να είναι μακρομαλλούσα είτε αν είναι κι αυτή σε λουκ μιλιτέρ, να βάλει τσεμπέρι; Δεν φτάνει η εκ φύσεως διαφοροποίηση -πλην ορισμένων ορμονικών διαταραχών- που κάνει καράφλα και μούσι στον άντρα και όχι στη γυναίκα;
Παράξενο μου φαίνεται, δεν αναφέρομαι σε κουρέματα για λόγους υγιεινής ή απλότητας ενώ προφανώς δε νομίζω να αναφέρεται ο Απόστολος στο ότι αν μια γυναία αφήσει ακάλυπτους τους ώμους από μαλλιά θα είναι πιο προκλητική -με το ίδιο σκεπτικό θα είναι και ο άνδρας προκλητικός για μια γυναίκα-
Μήπως τελικά εντάσσεται σε ένα τελείως διαφορετικό ιστορικό πλαίσιο, όπου αρκετοί άνδρες τα μάκραιναν για να παριστάνουν τις γυναίκες ή επιδείκνυαν εκνευριστικά μεγάλη μέριμνα στις τρίχες (όπως οι αρχαίοι Σπαρτιάτες αν θυμάμαι καλά) οπότε προτείνεται μεν μία λύση που απειχεί και σήμερα στη σωστή ερμηνεία της; Είναι επίσης καταγεγραμένο ιστορικά ότι η πλήρης ξύρηση της κεφαλής στην αρχαιότητα τηρούνταν για τους δούλους. Συνεπώς, σε αυτό το ιστορικό πλαίσιο, οι μακρυμάλλιδες ήταν οι "υλιστές" της εποχής και οι δούλοι του Θεού, αυθυποβάλοντας το σώμα τους στον ορισμό αυτό με τα δεδομένα της εποχής ξύριζαν το κεφάλι τους ως δούλοι -όχι πια ενός άρχοντα αλλά Του Κυρίου-. Συνεπώς κάπως έτσι εύρισκε (δεν ξέρω αν εύρισκε, εικάζω) και απήχηση στους αδύναμους σκλάβους. Βοήθεια κανείς; :)
Λέτε μάλλον, για αυτό:
Α Κορ. 11,3 θέλω δὲ ὑμᾶς εἰδέναι ὅτι παντὸς ἀνδρὸς ἡ κεφαλὴ ὁ Χριστός ἐστι, κεφαλὴ δὲ γυναικὸς ὁ ἀνήρ, κεφαλὴ δὲ Χριστοῦ ὁ Θεός.
Α Κορ. 11,3 (Θελω δε ακόμη να γνωρίζετε ότι κάθε Χριστιανού ανδρός η κεφαλή, που τον διευθύνει και τον κυβερνά προς το καλόν, είναι ο Χριστός. Κεφαλή δε της γυναικός είναι ο σύζυγος της. Κεφαλή δε του ένανθρωπήσαντος Χριστού είναι ο Θεός.)
Πολύ καλή η ανάλυση που μας κάνετε με το σχόλιο σας αυτό, αγαπητέ Σταυρο. Πολύ καλό το σκεπτικό σας, και πολύ χρήσιμα για τη συζήτηση μας τα ιστορικά στοιχεία που μας δίνετε.
Πιστεύω ότι με αυτά βοηθούμαστε αρκετά στο να καταλάβουμε όλη αυτήν την θεωρία για τα μαλλιά… Και ελπίζω ακόμα ότι με βάση πάλι αυτά σας τα λόγια, θα έχουμε και άλλη βοήθεια. Από τον Επισκέπτη μας, ίσως. Θα δούμε!
Ευχαριστώ! Καλό ξημέρωμα να έχουμε! Χαίρετε!
Σχετικά δε με τον μακρυμάλλη Χριστό, πολύτιμη βοήθεια είχαμε από τον κ. Καρδάση. Έτσι, ξέρουμε ότι ο Χριστός δεν πρέπει να ήταν μακρυμάλλης, και κακώς τον αγιογραφούν έτσι.
Ο Χριστός δεν ήταν ναζηραίος, δηλ. δεν είχε μακρύ μαλλί, δεν ακούμπαγε νεκρό και δεν έπινε κρασί. Το αντίθετο μάλιστα.
Ο Παύλος διδάσκει, για τον άνδρα να έχει πολύ κοντό μαλλί και για την γυναίκα να έχει πολύ μακρύ μαλλί.
Ο Παύλος είχε πρότυπο το Χριστό, όταν δίδασκε ο άνδρας να έχει πολύ κοντό μαλλί. Δεν πιστεύω άλλη εμφάνιση να είχε ο Χριστός και άλλη να δίδασκε ο Παύλος!
Αλλά και τόσοι κανόνες της Εκκλησίας διδάσκουν για πολύ κοντό μαλλί για τον άνδρα. Όλοι αυτοί οι κανόνες δεν παίρνουν για πρότυπο το Χριστό;
ΙΚ
Αλληλούια!
Ευχαριστούμε θερμά, φίλτατε μας κ. Ιωάννη Καρδάση!
Καλησπέρα και χαίρετε! Οπωσδήποτε ο Κύριος είναι μελαχρινός με κοντά μαλλιά και με γενειάδα, δεν έχει γαλάζια μάτια, ούτε ξανθά μακρυά μαλλιά ούτε και ξανθά γένεια.
Στις πολλές και διαφορετικές ερμηνείες ως προς το κάλυμμα κεφαλής γυναικών θα συνεισφέρω με άλλη μία, την οποία ασφαλώς θεωρώ έγκυρη. Πρώτα θα παραθέσω ότι στα παιδικά μου χρόνια, επισκεπτόμενος το ορεινό χωριό της καταγωγής μου, όλες οι γυναίκες και οι νέες, ακόμα και ανύπαντρες είχαν μαντήλια στο κεφάλι και μακρυά μανίκια, ακόμα και το καλοκαίρι. Φούστες μέχρι την κνήμη όλες, και καμμιά παντελόνι. Με ακάλυπτο κεφάλι, κοντό μανίκι κ.λπ. ήταν μόνο οι "πρωτευουσιάνες" που στις διακοπές επισκέπτονταν το χωριό. Βαμμένα μαλλιά, τότε, καμμιά! Στην εποχή μας άλλαξαν άρδην όλα, ακόμα και στα μυστήρια. Παρεβρισκόμουν σε βάπτιση, όπου όταν έσκυψε η κουμπάρα με το αβυσσαλέο ντεκολτέ, βλέπαμε όχι μόνο τους μαστούς που κρέμονταν αλλά και τις ρόγες!!! Ο ιερέας διάβαζε αφοσιωμένος στο ευχολόγιο, αλλά όταν έπεσε το βλέμμα του, τά'χασε!!! Σταμάτησε τους ψαλμούς, και μετά από μερικά δευτερόλεπτα αμηχανίας ψέλλισε: ντροπή, σκεπάστε την με κάτι, και της έφεραν ένα σάλι. Τα περιγράφω γλαφυρά, διότι το μαντήλι ως κάλυμμα στην εποχή μας είναι περισσότερο συμβολικό παρά ουσιαστικό, δηλ. η γυναίκα να καλύπτει την κεφαλή και να είναι με το κομπινεζόν τι νόημα έχει; Πρέπει όλη να είναι καλυμμένη.
Ως προς το κάλυμμα της κεφαλής των γυναικών: "Διά τούτο οφείλει η γυνή εξουσίαν έχειν επί της κεφαλής διά τους αγγέλους*". Εξουσία σημαίνει εξουσία. Το κάλυμμα της κεφαλής συμβολίζει την αναγνώριση αυτής της εξουσίας.
*Διά τους αγγέλους τι σημαίνει; Αυτό είναι το δύσκολο να ερμηνευτεί, υπάρχουν πολλές μα πολλές και διαφορετικές ερμηνείες πατέρων, ο δε Δρ. Κων/νος Σιαμάκης αφού τις αναφέρει όλες, καταλήγει, βάσει και της Γραφής ότι το νόημα είναι: Γυναίκα χριστιανή, όταν προσεύχεσαι ή προφητεύεις στις λατρευτικές συνάξεις της Εκκλησίας, οφείλεις να έχεις σύμβολο εξουσίας στην κεφαλή διότι και οι άγγελοι αναγνωρίζουν την εξουσία του άντρα. Και σύμβολο εξουσίας είναι το κάλυμμα της κεφαλής (μαντήλι, φακιόλι).
Με δυο λόγια, γενικά η πίστις μας διδάσκει οτι ως προς το φύλο "ουκ ένι άρσεν ή θήλυ". Ειδικότερα όμως στη λατρευτική και ποιμαντική ζωή της εκκλησίας, επειδή ο Κύριός μας, ο Θεάνθρωπος, είναι Θεός ως προς την θεία φύσι και άνδρας ως προς την ανθρωπίνη φύσι, μόνο ο άνδρας εκπροσωπεί τον Χριστό στην Εκκλησία αφού μόνο αυτός συνεχίζει το κήρυγμα του Κυρίου, μόνο αυτός τελεί τα μυστήρια, μόνο αυτός κρατεί την ηγεσία της στρατευομένης Εκκλησίας που του εμπιστεύτηκε ο Κύριος. Ο Χριστός ως ανήρ είναι η κεφαλή και των αγγέλων και πάσης της Εκκλησίας. 'Οπως οι άγγελοι υποτάσσονται στον Χριστό, ο οποίος ως προς την ανθρωπίνη φύσι του είναι άνδρας, έτσι οι χριστιανές γυναίκες όταν προσεύχονται στις συνάξεις ή προφητεύουν δι' Αγίου Πνεύματος στις συνάξεις, να φορούν κάλυμμα στην κεφαλή ως σύμβολο εξουσίας των ανδρών. Για να μη μοιάζουν με τις ιέρειες της ειδωλολατρείας που με μακρυά ξέπλεκα μαλλιά γοήτευαν το ακροατήριό τους. Πάντα ευσχημόνως και κατά τάξιν γινέσθω. Επί πλέον, λέω εγώ και ως δείγμα σεμνοπρέπειας. Ο άντρας χάριν αυτής της τάξεως απαγορεύεται να έχει κάλυμμα στην κεφαλή κατά τη λατρεία, διότι είναι "εικών και δόξα του Θεού" ενώ η γυναίκα είναι "δόξα του ανδρός". Αυτά ως προς την περίληψι που επιχείρησα, να κάνω, επιτυχώς ή ανεπιτυχώς από κείμενο του Κ.Σ.
Επισκέπτης
Δημοσίευση σχολίου