Πέμπτη 4 Ιανουαρίου 2018

Επίκαιρες σκέψεις: 1. Φάνηκε κάποιος Θεός, σε αυτά τα λεγόμενα… «Θεοφάνεια»; 2. Τι είδους «Φώτα» ήταν αυτά, στα… «σήμερα τα Φώτα, και οι φωτισμοί»;

4 σχόλια:

Nits είπε...

KIRIE MIHALOPOULO
EFHOME APO KARDIAS
MIA HRONIA GEMATI YGEIA
EVLOGIA KE HARA.
<>

P. MICHALOPOULOS είπε...

Μεγάλη ευλογία -για έμενα και για το ιστολόγιο, είναι και αυτή η σημερινή εμφάνιση σας αγαπητή κυρία Ευγενία μου!
Μου δίνετε έτσι και την ευκαιρία να σας ευχηθώ, και για την ονομαστική σας εορτή!
Αλλά χαθήκαμε πολύ, και μόνο κάθε χρόνο τέτοιες μέρες τα λέμε! Τι κάνετε; Πώς είναι η οικογένεια; Όλα καλά! Κρύο πολύ στον Καναδά; Είστε ακόμα στο Τορόντο; Έρχεστε καθόλου Ελλάδα; Μπαίνετε και άλλες φορές στο «χαίρετε»; Πώς το βλέπετε; Πάμε καλά;
Περιμένω νέα σας!
Χρόνια πολλά και ευλογημένα –πολύ παλιά και πολύ καλή μου, φίλη!
Καλή χρονιά, εύχομαι -από καρδιάς, και εγώ! Χαίρετε!

Ανώνυμος είπε...

"Ἡ Θεοφάνεια" δηλ. η φανέρωση του Θεού, "τα Θεοφάνεια" κύριε Παναγιώτη, είναι "ἡ ΧριστοῦΓέννα" δηλ. "τα Χριστούγεννα". Όταν η Εκκλησία, άρχισε να γιορτάζει την ΧριστούΓέννα, την ονόμαζε και Θεοφάνεια διότι «Θεός εφανερώθη εν σαρκί» (Α΄ Τιμ. γ΄16) και, γιορταζόταν κάθε 5 (πνευματικώς) και 6 (πανηγυρικώς) Ιανουαρίου. Τοποθετήθηκε 5 μέρες μετά την Πρωτοχρονιά του τότε ημερολογιακού έτους διότι υπήρχε η αμυδρή ανάμνηση ότι η Γέννηση του Κυρίου συνέπιπτε με την αρχή του έτους, επειδή ό Κύριος γεννήθηκε κατά τις πρώτες μέρες του Φορολογικού Ρωμαϊκού έτους το οποίο άρχιζε κάθε 1 Σεπτεμβρίου. Στην αρχή του Ρωμαϊκού φορολογικού ἐτους, στην 1 Σεπτεμβρίου κάθε 15 έτη έβγαινε το "Δόγμα" του Αυτοκράτορα για να γίνει η φορολογική απογραφή. Χρειαζόταν λίγων ημερών διαδρομή για τη μετάβαση από τη Ναζαρέτ στη Βηθλεέμ. Επειδή την 1 Σεπτεμβρίου του έτους μηδέν (0) "ἐξῆλθε δόγμα παρὰ Καίσαρος Αὐγούστου ἀπογράφεσθαι πᾶσαν τὴν Οἰκουμένην. αὕτη ἡ ἀπογραφὴ πρώτη ἐγἐνετο ἡγεμονεύοντος τῆς Συρίας Κυρηνίου" (Λουκ.β΄2) είναι γνωστό σε ποια ημερομηνία γεννήθηκε ο Χριστός (Αρχές Σεπτεμβρίου του έτους μηδέν (0) αφού η Γέννηση του Χριστού χώρισε την παγκόσμια Ιστορία σε προ Χριστού και μετά Χριστόν).

Όταν η Γέννηση του Χριστού για να ταυτιστεί με τις ειδωλολατρικές εορτές, στη Δύση μεταφέρθηκε στην 25η Δεκεμβρίου, και έπειτα εξ επιδράσεως των Δυτικών μεταφέρθηκε την 25 Δεκεμβρίου και στην Ανατολή, τότε σκέφτηκαν κατά την 6 Ιανουαρίου που είχε γίνει πανηγυρική ημέρα, να εορτάζεται η Βάπτιση, που μέχρι τότε δεν τη γιόρταζαν. Στη μνήμη του λαού όμως 6 Ιανουαρίου είναι η "Θεοφάνεια" ενώ ακόμα και σήμερα στα "Θεοφάνεια" παρέμεινε η μνήμη από το Γεγονός της Γεννήσεως, ότι δηλ. ανοίγουν οι Ουρανοί και οι ευσεβείς και αγνοί άνθρωποι βλέπουν τους αγγέλους, κάτι που απηχεί την περιγραφή των Ευαγγελίων για τους αγγέλους που κατέβηκαν στη Γέννηση του Χριστού και τους είδαν οι αγνοί ποιμένες «καὶ ἐξαίφνης ἐγένετο σὺν τῷ ἀγγέλῳ πλῆθος στρατιᾶς οὐρανίου αἰνούντων τὸν Θεὸν καὶ λεγόντων Δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ καὶ ἐπὶ γῆς εἰρήνη ἐν ἀνθρώποις εὐδοκία» (βλ. Λουκ.β΄8-14). Στην Εκκλησία σε κάθε "αρχή της ινδικτιώνος", αρχή του Εκκλησιαστικού έτους 1 Σεπτεμβρίου, έχουν παραμείνει ύμνοι σχετικοί με τη Γέννηση του Κυρίου. Οι πληροφορίες είναι από κείμενα των Κ.Σιαμάκη και Δ.Ανατολικιώτη.

Επισκέπτης.

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ευχαριστούμε θερμά -φίλτατε «Επισκέπτη» μας, και, για αυτήν την επίσκεψη σας εδώ, στο φτωχικό μου -το «χαίρετε»!
Ο ούτω πως, φανερωμένος Θεός, να σας έχει πάντα καλά...
Εσάς –και, για αυτό σας το σχόλιο... Όπως επίσης, και, τους Κ. Σιαμάκη και Δ. Ανατολικιώτη, για τα θαυμαστά αυτά κείμενα τους, που μας δίνουν αυτές τις τόσο κατατοπιστικές πληροφορίες!
Χαίρετε, όλοι!