Ο πρώτος ιεροκήρυκας, ο λόγιος αρχιμανδρίτης της Αρχιεπισκοπής π. Χρυσόστομος Παπαθανασίου βρίσκεται αυτήν την στιγμή στον άμβωνα του Ι.Ν. αγίου Διονυσίου του Αεροπαγίτη, και κηρύττει τον θείο λόγο – επίκαιρα - πάνω στην ευαγγελική περικοπή.
Τον άκουσα όμως μόλις τώρα να λέει ότι ο Αδάμ, ήταν ο πρώτος άνθρωπος πάνω στη Γη!
Μου φάνηκε παράξενη αυτή η (ξεκάρφωτη;) τοποθέτηση του! Μοιάζει σαν καρφί προς τον κ. Καρδάση, και τη θεωρία του ότι υπήρχαν κι άλλοι άνθρωποι πριν τον Αδάμ, ότι απλά ο Αδάμ ήταν αυτός που μπήκε στον Παράδεισο… Από τον οποίον βγήκε - ως γνωστόν - και έκανε τον Κάιν ο οποίος μετά το φονικό (λέει ο κ. Καρδάσης) έφυγε μακριά και εκεί που πήγε βρήκε γυναίκα και παντρεύτηκε, …ανάμεσα σε άλλους ανθρώπους που δεν ήταν απόγονοι του Αδάμ (όπως μας είπε και πάλι, χτες κιόλας, ο κ. Καρδάσης)!
Ακούτε φίλε μου;
Φαίνεται ότι μας διαβάζουν, και, από την Αρχιεπισκοπή! Μας διαβάζουν και απαντούν έμμεσα!
Περιμένουμε βέβαια ΚΑΙ την τοποθέτηση του μητροπολίτη Ν. Σμύρνης, ΚΑΙ το αν συνεχίζει να σας συμβουλεύεται ή αν το έκοψε!..
To be or to chimpanzee?
Γα@μώ την ατυχία μου, μέσα;
Ενδέχεται, ο εν λόγω Αρχιμανδρίτης να μην έχει διαβάσει τη Γένεση. Έτσι:
ΑπάντησηΔιαγραφή1/΄Ο Αδάμ δεν ήταν ο πρώτος άνθρωπος επί της γης, αλλά ο πρώτος άνθρωπος, που μπήκε (και κατόπιν βγήκε) στον Παράδεισο. Λέγει η Γένεση: "Δημιούργησε, λοιπόν, ο Θεός τον άνθρωπο σύμφωνα με τη δική του εικόνα, "κατ' εικόνα Θού" τον δημιούργησε, τους δημιούργησε άντρα και γυναίκα. Τους ευλόγησε και τους είπε: "Να κάνετε πολλά παιδιά, ώστε να πολλαπλασιαστείτε, να γεμίσετε τη γη και να κυριαρχήσετε σ' αυτήν""
(1. 27-28). Παρατηρήσεις:
α/ Όλα τα ανωτέρω έγιναν εκτός Παραδείσου, καθότι ο Θεός δημιούργησε άνδρα και γυνία, μόνο κατ' εικόνα του και όχι καθ' ομοίωση και τους ευλόγησε να κάνουν πολλά παιδιά.
β/ Είναι γνωστό, ότι στον Παράδεισο "ούτε γαμούσιν, ούτε γαμίζονται" (Μάρκ. 12. 25).
γ/ Όλα αυτά γίνονται και τελειώνουν την έκτη ημέρα της δημιουργίας και ακολουθεί η έβδομη ημέρα της ανάπαυσης του Θεού από τα έργα του (κεφ. 2 της Γένεσης).
2/ Στο 2ο κεφ. της Γένεσης, όπου ο Θεός αναπαύθηκε από τα έργα του (την 7η ημέρα), ΤΟΤΕ ένα ζευγάρι από τους ανθρώπους που έφτιαξε την 6η ημέρα, τους τοποθέτησε στον Παράδεισο (μιας και το θέλησαν) και τότε τους φύσηξε το Πνεύμα το άγιον (Γέν. 2. 7). "Ύστερα ο Κύριος ο Θεός φύτεψε ένα κήπο στην Εδέμ προς την ανατολή, όπου έβαλε τον άνθρωπο που είχε πλάσει" (2. 8). Τι λέει το χωρίο; ο Θεός φύτεψε ένα κήπο και εκεί έβαλε τον άνθρωπο που είχε πλάσει (βεβαίως εκτός του κήπου). Εξ άλλου, για να μπεις στον Παράδεισο, πρέπει να το θέλεις. Άγιος με το ζόρι δεν γίνεται κανείς.
3/ "Έτσι ο Κάιν έφυγε από τον τόπο όπου του είχε μιλήσει ο Κύριος και πήγε να ζήσει στη χώρα Νωδ, ανατολικά της Εδέμ. Ο Κάιν συνευρέθηκε με τη γυναίκα του και εκείνη έμεινε έγκυος και γέννησε τον Ενώχ. Έπειτα έκτισε πόλη και την ονόμασε με το όνομα του γυιού του Ενώχ" (Γέν. 4. 16-17).
Δηλ. ο Κάιν μετά τη δολοφονία του αδελφού του Άβελ εκδιώχθηκε από την Εδέμ (όχι τον Παράδεισο, αλλά την ευρύτερη περιοχή εκτός Παραδείσου) και πήγε πιο ανατολικά στη χώρα Νωδ. ΕΚΕΙ συνευρέθηκε με τη γυναίκα του. Αυτός λοιπόν ο γυιός του Αδάμ συνευρέθηκε με ξένη γυναίκα και όχι με κόρη του Αδάμ (αιμομιξία) και γέννησε τον Ενώχ. Αυτός και η γυναίκα του έκτισαν πόλη. Ποιοι έκτισαν πόλη; Τρεις και ο κούκος δεν χτίζουν πόλη. Εξ άλλου ο Κάιν ήταν γεωργός (Γέν. 4. 2), δεν ήταν κτίστης, ούτε αρχιτέκτονας να κτίζει πόλεις. Βρήκε λοιπόν στη Νωδ κτίστες (όχι ασφαλώς παιδιά του Αδάμ) και έκτισε πόλη, την Ενώχ.
ΙΚ
Περιμένουμε βέβαια ΚΑΙ την τοποθέτηση του μητροπολίτη Ν. Σμύρνης, ΚΑΙ το αν συνεχίζει να σας συμβουλεύεται ή αν το έκοψε!..
ΑπάντησηΔιαγραφή