Σάββατο 17 Απριλίου 2010

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ: "Για ποιόν ιερέα μιλάμε; Για το δημόσιο υπάλληλο, που είναι μισθωτός, άρα δεν είναι ποιμένας;"


ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ ΘΕΜΑ:

Πέμπτη, 15 Απριλίου 2010

Το προσκλητήριο του γάμου Μαστροκώστα-Δέλλα



P. MICHALOPOULOS είπε...

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ: "Για ποιόν ιερέα μιλάμε; Για το δημόσιο υπάλληλο, που είναι μισθωτός, άρα δεν είναι ποιμένας;"

ΕΡΩΤΗΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ:

Αν δεν ήταν μισθωτός, τι θα θέλατε να ήταν;

17 Απριλίου 2010 3:07 π.μ.
http://xairete.blogspot.com/2010/04/blog-post_15.html

10 σχόλια:

  1. Ποιμένας.

    Δεν μπορεί να είναι και τα δυο.

    Ή με το Χριστό (ποιμένας) ή με τον Μαμμωνά (μισθωτός).

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Χριστός με τους μαθητές, είχαν και ένα ταμείο. Οι ιερείς μας, τι θέλετε να έχουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ δεν θέλω τίποτε. Ο Χριστός δεν θέλει να αμείβονται οι ιερείς, γιατί είναι ποιμένες.

    'Αλλο το μισθωτός δημ. υπάλληλος και άλλο το ταμείο του εκκλ. συμβουλίου, που δεν το έχει ο ιερέας, καθότι προϊσταται και επομένως δεν πρέπει να είναι και ο ταμίας.

    Εξ άλλου, ούτε ο Χριστός ήταν ταμίας. Ο Ιούδας ήταν ταμίας και σαν κάθε ταμίας φυσικό ήταν και να κλέβει.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 1. Άρα, ας το κλέβει κάποιος το ταμείο της εκκλησίας, διότι «σίγουρα θα το κλέβει» λέτε, αρκεί αυτός να μην είναι ο ιερέας του ναού, αλλά ο ταμίας. Κατάλαβα καλά;

    2. Έχω κάνει επίτροπος για λίγο καιρό, και παραιτήθηκα, διότι έβλεπα τον ιερέα να αρπάζει τα από πάνω, τα χαρτονομίσματα από τον δίσκο, και να αφήνει δραχμούλες και δεκάρες για καταμέτρηση, τα από κάτω… Με την ανοχή των υπολοίπων των παλιών επιτρόπων που τους έλεγχε διότι αυτός τους διόρισε… Με θεωρούσε του χεριού του κι εμένα επειδή με είχε παντρέψει τότε (ενορία της γυναίκας μου) αλλά έπεσε έξω. Του μάζεψα πολλά, και παραιτήθηκα, αφού έκανα μαζί και μια αναφορά στον Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ Τίκα… Πήγα και στις εφημερίδες, και έγινε της… ας μη πω καλύτερα!

    3. Αλλά και μισθό έχουνε, και τυχερά κυνηγάγανε (στο ναό, στο δρόμο, στα σπίτια, στα νεκροταφεία), σαν π….ς, ...αλά βάζουν χέρι και στο ταμείο άμα λάχει να πούμε, κάποιοι. Φανταστείτε να μην είχαν και μισθό…

    4. Εσείς λοιπόν, από πού θέλετε να βρει χρήματα ένας οικογενειάρχης ιερέας για να ζήσει;

    5. Εκεί στην πρώην ενορία μου (αγ. Βάρβαρα Αργυρουπόλεως) που εκκλησιάζεστε, όταν εκκλησιάζεστε εκεί, τα λέτε αυτά στους παπάδες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν είπα, ότι ο ταμίας πρέπει να κλέβει, αλλά ότι ο ιερέας, ως πρόεδρος του εκκλ. συμβουλίου δεν μπορεί να είναι και ταμίας.

    Τώρα, αν εκτός από τον ταμία κλέβει και ο ιερέας, τότε ο Θεός και η ψυχή τους!

    Ένας οικογενειάρχης ιερέας, για να ζήσει ας βρει χρήματα, όπως εύρισκε ο ιερέας αιώνες τώρα και όπως βρίσκει ο Ορθόδοξος ιερέας εκτός Ελλάδος. Δηλ. όχι από το Δημόσιο, αλλά από την ενορία ή από την Εκκλησία. Π.χ. στη Γερμανία, δηλώνεις στη φορολογική δήλωση, αν είσαι πιστός και ποιού δόγματος και υπάρχει σχετικός φόρος, που αποδίδεται στην Εκκλησία σου. Αλλά αυτό προαιρετικά και εφ' όσον δηλώσεις το δόγμα.

    Τώρα, για τα "τυχερά" δηλ. πληρωμή για μυστήρια, έ αυτό υπήρχε ανέκαθεν από τους αγιουγδίτες και χριστέμπορους. Π.χ. στην ΚΠολη, τον 14ο αιώνα, ζητιάνευαν στους δρόμους, για να πληρώσουν τον παπά που θα τους κοινωνούσε! Εξ άλλου, η σιμωνία υπήρχε από τους αποστολικούς χρόνους!

    Δεν έχω πρόβλημα να τα πω και να τα γράψω στους παπάδες και Δεσποτάδες, που σχεδόν όλοι κινούνται στο ίδιο κλίμα.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. «Να πληρώνονται από την ενορία ή από την Εκκλησία», λέτε! Μισθός όμως δεν είναι κι αυτός; Αμοιβή για τις ιερατικές τους υπηρεσίες δεν είναι;

    Άλλωστε και τα χρήματα που παίρνουν τώρα από το Δημόσιο, σαν χρήματα της Εκκλησίας τα εκλαμβάνουν… Σαν υποχρέωση του κράτους – μετά από συμφωνία – για την τεραστία εκκλησιαστική περιουσία που αυτό της άρπαξε στο παρελθόν...

    Λοιπόν, για να σπάσει αυτός ο δεσμός, για να πάψει αυτή η δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα των εκκλησιαστικών προσώπων, πρέπει να γίνει χωρισμός.

    Χωρισμός σε όλα: Στις ορκωμοσίες, στα αγήματα στις λιτανείες, στους τσολιάδες για το Άγιο φως, στους εναγκαλισμούς και ασπασμούς με πολιτικά πρόσωπα, κλπ, κλπ.

    Φυσικά, και, στη μισθοδοσία.

    Οι δε ιερείς να πάψουν να είναι ζήτουλες, είτε προς το κράτος, είτε προς τους πιστούς.

    «Επάγγελμα παπάς», τέλος!

    Ας κάνουν ένα οποιοδήποτε αξιοπρεπές επάγγελμα (σκηνοποιός δεν ήταν ο Απόστολος Παύλος;) και ας αμείβονται μόνον από αυτό. Την δε ιεροσύνη, ας την έχουν μόνο σαν λειτούργημα! Και την χάρη των μυστηρίων να την παρέχουν δωρεάν!

    Πόσο θα τους εξύψωνε κάτι τέτοιο στα μάτια των πιστών σαν ποιμένες! Δεν νομίζετε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. «Επάγγελμα παπάς», τέλος!

    http://xairete.blogspot.com/2010/04/blog-post_18.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αν είναι έτσι όπως τα λέει ο ΙΚ τότε γιατί το Ευαγγέλιο λέει " Οι καλώς προεστώτες Πρεσβύτεροι διπλής τιμής αξιούσθωσαν, μάλιστα οι κοπιώντες εν λόγω και διδασκαλία... και άξιος ο εργάτης του μισθού αυτού.(Τιμ Α' 17-18). Το πρόβλημα ποιο είναι? Απαγορεύεται ο μισθός γενικά ή μόνο όταν αυτός είναι από την Πολιτεία?(δημοσιουπαλληλία). Χριστός Ανέστη !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ποια είναι η ερμηνεία; Ποιος είναι ο μισθός; Η τιμή μήπως; Και μάλιστα τιμή επαυξημένη κατά 100% (διπλός «μισθός») για τους «κοπιώντας εν λόγω και διδασκαλία»;

    Ο αγαπητός κ. Ι. Καρδάσης, είναι κατά της δημοσιοϋπαλληλικής ιδιότητας, κατά του να υπηρετεί τον Καίσαρα ο παπάς…

    Δεν θα είχε αντίρρηση όμως στο να «τα παίρνει» ο παπάς από το παγκάρι!

    Εγώ, πιστεύω ότι είναι Σιμωνία – γενικά - το να πληρώνεται ο παπάς για τις ιερατικές υπηρεσίες που παρέχει...

    Και επαναλαμβάνω αυτό που έγραψα πιο πάνω:

    «Ας κάνουν ένα οποιοδήποτε αξιοπρεπές επάγγελμα (σκηνοποιός δεν ήταν ο Απόστολος Παύλος;) και ας αμείβονται μόνον από αυτό. Την δε ιεροσύνη, ας την έχουν μόνο σαν λειτούργημα! Και την χάρη των μυστηρίων να την παρέχουν δωρεάν! Πόσο θα τους εξύψωνε κάτι τέτοιο στα μάτια των πιστών σαν ποιμένες! Δεν νομίζετε;»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Aπίστεφτες αλήθειες!!Πόσο θα ήθελα μια τέτοια ηγεσία στην εκκλησία μας.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή