Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018

«Αγαπητέ κε Παναγιώτη» (Έλαβα ένα διπλό μήνυμα, από τον «Επισκέπτη» μας)

ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΩΤΟ
Αγαπητέ κε Παναγιώτη,
Όχι μόνο κάποιοι θεολογικά αγράμματοι θρησκόληπτοι γεροντάδες, με τα κομποσχοίνια, τα οποία όμως ΔΕΝ εδίδαξε ο Χριστός και οι Απόστολοι, και "όποιος προσθέσει ένα ιώτα ή μίαν κεραίαν" στο Ευαγγέλιο θα Τον βρει αντιμέτωπο, αλλά και η θεολογία και η επίσημη καθεστυκιϊα εκκλησιαστική ηγεσία και δέκα εκατομμύρια ορθόδοξα βαπτισμένου λαού, έχουμε όλοι αναγάγει σε "απαραίτητο" μέσο λατρείας, ευσεβείας και σωτηρίας τα κεριά! Και τις λαμπάδες! Καθένας που εισέρχεται σε ναό, θεωρεί "αμαρτία" να μην ανάψει κεράκι! Και θεωρεί αυτονόητη κίνηση ευσέβειας και πράξη σωτηρίας να ανάψει!
Ο μόνος λόγος που επιβιώνει το έθιμο αυτό και παίρνει θεολογικό μανδύα είναι "η κονόμα", με αποκλειστικό σκοπό να πέσουν τα χρήματα του λαού στο παγκάρι! Πάει ο άλλος σε ένα "προσκύνημα" και του λέμε "πάρε 5 ευρώ κι άναψέ μου ένα κερί για την ψυχή των γονέων μου"...
Ότι με το άναμμα του κεριού δεν σώζεται ούτε εκείνος που το ανάβει ούτε οι ψυχές των γονέων, είναι αυτονόητο, δεν το συζητάμε, αλλά διερωτώμεθα μήπως και αμαρτάνουμε, και διότι σιωπούμε και διότι, αν και δεν το πιστεύουμε, ανάβουμε κι εμείς κεριά για να μη σκανδαλίσουμε τους άλλους, κι έτσι συνεργούμε να θεωρείται ένας φακός, ένα φωτιστικό μέσο, σε απαραίτητο μέσο σωτηρίας και λατρείας και επιπλέον συνεργούμε στην μόλυνση της ατμόσφαιρας και σε ασθένειες και θανάτους ανθρώπων με την καύση της παραφίνης που παράγει καρκινογόνα δηλητηριώδη αέρια. Υπό αυτό το πρίσμα, της προστασίας της υγείας εμού και των αδελφών των εντός του Ναού, από δω και μπρος θα ρίχνω το ευρώ στο παγκάρι αλλά θα αποφεύγω να ανάβω κερί!
Το ότι εξ Ανατολών ήρθε το κομποσκοίνι στην Ελλάδα ως θρησκευτικό αντικείμενο, έχει αναφερθεί στο "χαίρετε".

Αλλά, αγαπητέ κε Παναγιώτη, τι να σου κάνει ο ακατήχητος λαός, όταν τον διδάσκουν ότι τα κεριά και τα κομποσχοίνια θα τον σώσουν; Φυσικά "τα θέλει" ο λαός, διότι αντί να ακολουθεί το Ευαγγέλιο και την Ηθική του, προτιμάει και να αμαρτάνει ασύστολα και να ασεβεί αδιάντροπα και να "σώζεται" (κούνια που τον κούναγε) τραβώντας ένα κομποσκοινάκι κι ανάβοντας ένα κεράκι...
Επισκέπτης
ΜΗΝΥΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ:
Αγαπητέ κε Παναγιώτη,
Στις Πράξεις (20, 7-12) αναφέρεταί πως σε μια λατρευτική Σύναξη σε ανώγειο, υπήρχαν πολλές αναμμένες λαμπάδες, για τον φωτισμό βέβαια της τότε εποχής και όχι ως θρησκευτικά ή λατρευτικά αντικείμενα. Και ο ιερός συγγραφέας των Πράξεων, ο ιατρός Λουκάς, τονίζει ειδικά την ύπαρξη των "πολλών λαμπάδων". Γιατί; Ως ιατρός (και όχι αγιογράφος "αχειροποίητων εικόνων" όπως μας παραμυθιάζουν) γνώριζε ότι οι πολλές αναμμένες λαμπάδες ήταν το αίτιο λόγω του οποίου σε συνδυασμό με το συνωστισμό του πλήθους και την χρονική παράταση της ιερουργίας (=κηρύγματος θείου Λόγου υπό του Απ. Παύλου) ζαλίστηκε από το μονοξείδιο και διοξείδιο του άνθρακα ο Εύτυχος, αποκοιμήθηκε, έπεσε κάτω νεκρός κι έπειτα από τον εναγκαλισμό του Απ. Παύλου, σηκώθηκε ζωντανός.
Συνεπώς μόνο ως μέσα φωτισμού, θέλει τις λαμπάδες και τα κεριά ο χριστιανισμός ο οποίος πουθενά δεν διδάσκει ότι η αφή κεριών είναι ιερά και ευσεβιστική πράξη σωτηρίας. Από αλλού ήρθε αυτή η δοξασία, άλλωστε αλλού έχουν και "αρωματικά" κεριά, και ΝΑΙ, αν εκείνοι έχουν ιερά κεριά στις ασεβείς ειδωλολατρικές τελετές τους, είναι ένας λόγος να μην τους αντιγράφουμε εμείς. Είναι και θέμα καθαρής και όχι επικίνδυνης ατμόσφαιρας σε κλειστό χώρο. Όσο για το φωτισμό, έχουμε πλέον ηλεκτρικές λάμπες κι όχι πολυελαίους και κεριά.

 Επισκέπτης
http://xairete.blogspot.com/2015/08/facebook.html

ΣΧΕΤΙΚΟ:

Απολογητική θεολογία: 1. Όταν οι άθρησκοι, οι άθεοι, οι αιρετικοί, και γενικά οι εκτός Εκκλησίας άνθρωποι, μας κατηγορούν εμάς τους ορθόδοξους χριστιανούς… 2. Όταν μας λένε ότι δεν είμαστε χριστιανική θρησκεία αλλά ένα προϊόν εβραϊκής μετάλλαξης, με βουδιστικά στοιχεία, κυρίως… 3. Όπως τα κεριά, τα λιβάνια, τα κομποσκοίνια, οι εικόνες, το φωτοστέφανο, η προσκύνηση, το χειροφίλημα, τα λείψανα, τα ανθοστολισμένα κουβούκλια με τις ομπρέλες στις λιτανείες, και το βουδιστικό επίσης κωλοδάχτυλο ευλογίας… 4. Πώς θα απολογηθούμε; Πώς θα απαντήσουμε για να τους αποστομώσουμε; 5. Ας αρχίσουμε σήμερα από το λιβάνισμα, το θυμίαμα, το θυμιατό, και θα πάμε και παρακάτω αργότερα.


ΣΧΕΤΙΚΟ:
Πέμπτη, 19 Ιουλίου 2018

Σχόλιο από «Επισκέπτη» (πέρσι, σαν σήμερα): «Ευτυχώς που στην εποχή μας ο λαός ξύπνησε και δεν παρασύρεται από ειδωλολατρείες, θαυμαρουργά ξόανα και τοτέμ, εξαγορά της θείας χάριτος με τάματα, λειψανολατρείες, θαυματολατρείες, οράματα γεροντάδων και ψευτοπροφητείες! Ή όχι!»


ΣΧΕΤΙΚΟ:
Πιστεύετε κι εσείς, σε αυτήν την (μη χέσω) …«Ορθόδοξη» άποψη (του αγίου Δημητρίου, τάχα), για τις μαγικές ιδιότητες του καρκινογόνου και καπνογόνου κεριού –αυτού του βουδιστικής προέλευσης λατρευτικού στοιχείου, στις εκκλησιές μας;
ΔΙΑΒΑΖΩ:
«Όσο περισσότερο καίγονται οι λαμπάδες μπροστά από τις Εικόνες, τόσο περισσότερο καίγονται οι αμαρτίες εκείνου που με πίστη τις φέρνει. Όταν όμως τις αφαιρούν (οι νεωκόροι), TOTE και εκείνος ο οποίος τις φέρνει, χάνει τον μισθό του, και εκείνος που τις αφαιρεί θα έχει κόλαση στην ψυχή του.»
http://xairete.blogspot.gr/2016/10/blog-post_71.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου