Σοβαροί -εκκλησιαστικού τύπου παράγοντες... Με ρωτούν –σε κάθε ευκαιρία, γιατί επιμένω να κυκλοφορώ ακόμα και τώρα, γέρων πλέον, με πολιτικά ρούχα… Σαν λαϊκός δηλαδή, και όχι κανονικά με ράσα (εσωτερικό γκρι και εξωτερικό μαύρο) ως Κληρικός της Ορθόδοξης Εκκλησίας…
Δεδομένου, ότι έχω χειροθετηθεί Αναγνώστης -από τα νιάτα μου, από τον Επίσκοπο Φλωρίνης Αυγουστίνο.
Τι με εμποδίζει λένε, αφού εδώ και πάνω από 7 χρόνια είναι πια το σπίτι μου, κάτι σαν μοναστήρι!
Άλλωστε τέτοια ήταν, λένε, η περιβολή του Αναγνώστη, ακόμα και έξω από το ναό, μέχρι και σχετικά πρόσφατα!
Μου το συνιστούν, και με έναν ακόμα λόγο που επικαλούνται…
Ότι λέει τους δημιουργώ πρόβλημα στις μελλοντικές… αγιογραφίες μου, ως γέροντας Παναγιώτης Μιχαλόπουλος ο Αργυροπολίτης (Ξάνθου 66 –Ελληνικό), οπότε πρέπει λέει να έχουν φωτογραφίες μου με ράσο, και υπογένειο!
Καλημέρα σας αγαπητέ αδελφέ Παναγιώτη! Ωραία το θέτετε το ερώτημα περί ρασοφορίας, θα μπορούσατε μάλιστα να προσθέσετε ερωτήματα όπως: Από ποιον αιώνα άρχισαν οι Χριστιανοί να αποδέχονται ως συμβατό με την Εκκλησία τον οργανωμένο αναχωρητικό μοναχισμό, από πότε άρχισε η εκκλησία να αίρει την απαγόρευση της εν τω κόσμω ιερωσύνης σε μοναχούς, από πότε άρχισαν οι κληρικοί να φορούν το μοναχικό ράσο, που μέχρι τότε απαγορευόταν ρητώς σε ιερείς, από πότε άρχισαν οι αρχιερείς να φορούν στολές μεταμφιέσεων σε αυτοκράτορες με μίτρα ή στρατιωτικούς, από πότε οι ιερείς άρχισαν να φορούν το συγκεκριμένο καπέλο και μήπως παλιότερα φορούσαν κάποιο πλατύγυρο και παλιότερα τίποτε ως στολή κ.α... Είχα συζητήσει κατ΄ ιδίαν με τον επίσκοπο Αυγουστίνο και στα θέματα αυτά συμφωνούσε μαζί σας. Μου έλεγε ότι το ράσο δεν είναι κάτι το δογματικό ή το Χριστιανικό, ούτε τα μακρυά μαλλιά για τους ιερείς και θα έπρεπε να καταργηθεί. αλλά με απόφαση της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπισκέπτης.
Καλημέρα και σε εσάς, αγαπητέ εν Χριστώ αδελφέ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα μπορούσα –λέτε, να προσθέσω ΚΑΙ από μόνος μου, αυτά τα ερωτήματα που μόλις υποβάλατε, τα ρητορικά υποθέτω, από τα οποία βγαίνει εμμέσως και το συμπέρασμα, η απάντηση αυτόματα…
Ίσως να μπορούσα αν είχα -ΚΑΙ εγώ, τις γνώσεις σας, τη σοφία σας, τον φωτισμό σας!
Για μια ακόμα φορά λοιπόν, μας ενισχύετε -εδώ στο φτωχό μας το ιστολόγιο, και σας ευχαριστώ θερμά γι αυτό!
Εμείς σας ευχαριστούμε, κύριε Παναγιώτη τόσο για την μοναχική (όχι "καλογερική" αλλά που δεν έχει συμπαραστάτες) σας επιμονή στην ακρίβεια της Ορθοδόξου Πίστεως. Εσείς είστε περισσότερο μελετημένος, σοφός και φωτισμένος εκ του Αγίου Πνεύματος και της Θεόπνευστης Αγίας Γραφής στις περιπτώσεις που την προτάσσετε έναντι αλλοθρήσκων παραδόσεων. Τα δε ιστορικά στοιχεία εκ της Εκκλησιαστικής Ιστορίας, είναι εύκολο να τα ανακαλύψουμε είτε στις πηγές τους, έντυπα και ηλεκτρονικά βιβλία αλλά και άρθρα ειλικρινών ερευνητών στο διαδἰκτυο, αν και, "τό τε πάλαι τό τε νῦν" οἱ ἐπικρατήσαντες καὶ ἐπικρατοῦντες με μέθοδο "ἐξαφανίζουν" τὰ συγγράμματα τῶν ιδεολογικών ἀντιπάλων τους. Και ως γνωστόν, μέσω μιας αυτοκράτειρας, επικράτησαν οι εικονολάτρες. Στα περισσότερα σημερινά κείμενα συνεπώς θα βροὐμε ότι τα ράσα και οι αυτοκρατορικές στολές μεταμφίεσης των Ορθοδόξων κληρικών είναι ... ιερά και, μάλιστα τους προσδίδουν και συμβολικές "αγιωτικές" σημασίες. Όπως κάνουν με τα κεριά, τις "θαυματουργές" εικόνες, τη Μαριολατρεία, την αγιολατρεία, τη γεροντολατρεία, τη βασκανία, το μάτιασμα, τα κόλλυβα, τη Φανουρόπιτα, το Χριστουγεννιάτικο δέντρο, τον Αη Βασίλη που φέρνει τα δώρα, το "φλουρἰ" της Βασιλὀπιττας και δε συμμαζεύεται. Υπομονή, ελπίδα και Πίστη στον Κύριο και στην αληθινή Εκκλησία Του. Χαίρετε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπισκέπτης.
Ιστορία του ράσου (κείμενο κληρικού που δημοσιεύτηκε σε αρκετές ιστοσελίδες)
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=189281&cid=122
Ευχαριστώ και πάλι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα τα μελετήσω αργότερα, απόγευμα προς βράδυ, με τον τρίτο καφέ, και θα τα ξαναπούμε!
Χαίρετε φίλτατε!