Παρασκευή 2 Μαρτίου 2018

Η περιστερά...

Γιώργος Ρόκκας
Η περιστερά (σαν συμβολισμός) στην βάπτιση (του ανθρώπου) Ιησού, αν θεωρηθεί σαν μία υπόσταση (οντότης) της Θεότητας , η φωνή που ακούστηκε σαν μια άλλη υπόσταση και η Θεία φύση του Ιησού σαν μια άλλη υπόσταση , τότε ερμηνευτικά παραβλέπουμε την απανταχού παρουσία του Θεού, προκειμένου να εκπληρώσουμε δόγμα που δεν έχει διατυπωθεί ποτέ μέσα στην Αγία Γραφή
Panagiotis Michalopoulos
Καλημέρα, αγαπητέ Γεώργιε!
Και αν κατάλαβα καλά, πρέπει τότε –σύμφωνα με αυτό που εσείς υποστηρίζετε, πρέπει να παραβλέψουμε και τη θεία φύση του Ιησού! 

Διότι ήταν χώρια αυτά τα δυο θεία πρόσωπα. Ο πατέρας στον ουρανό, και ο Χριστός στο ποτάμι! 
Και αφού θεωρούμε ότι Πατέρας και Υιός είναι ένας θεός, διακόπτεται έτσι (περιβλέποντες πνεύμα και αγία τριάδα) διακόπτεται, ΚΑΙ έτσι, η πανταχού παρουσία του ενός θεού. Αλλού βρίσκεται το ένα πρόσωπο και αλλού το άλλο!
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Βιβλίο: Η ΤΡΙΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Συγγραφέας: ΖΟΥΛΙΑΝΙΤΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ
Κεφάλαια:
Τι είναι η Αγία Τριάδα, Η Αγία Γραφή για την Αγία Τριάδα, Ο Άνθρωπος όμοιος με τα πρόσωπα του Θεού, Ο Θεός αποτελείται από τρία πρόσωπα, Δύο πρόσωπα της Αγίας Τριάδας στον Λωτ, Τα τρία πρόσωπα του Θεού, Ο Πατήρ-Θεός, Ο Υιός και Λόγος, Επιχειρήματα αρνητών της θεότητος, Ο Χριστός δεν είναι κτίσμα, Και η Αποκάλυψη δεν ομιλεί περί κτίσματος, Ο Υιός είναι Θεός, Ο Υιός είναι ο Άναρχος Λόγος του Θεού, Ο Υιός δεν είναι μικρότερος από τον Πατέρα του, Ο Χριστός είναι Θεάνθρωπος και ίσος με τον Πατέρα, Όλες οι ιδιότητες του Θεού προϋπήρχαν, Ο Ιεχωβά είναι ο Τριαδικός Θεός, Ο Υιός είναι ο Ιεχωβά Θεός, Ο Υιός είναι είναι το Α και το Ω, Η σχέση Πατρός και Υιού είναι μυστήριο, Το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, Τι διδάσκουν οι αρνητές του, Τι Διδάσκει η Αγία Γραφή, Το Άγιο Πνεύμα είναι πρόσωπο, Αμείλικτα ερωτηματικά, Το Άγιο Πνεύμα είναι Θεός, Το Άγιο Πνεύμα είναι ο Ιεχωβά, Κοινά γνωρίσματα της Αγίας Τριάδας, Ποιό είναι το όνομα του Θεού, Σημασία του ονόματος Ιεχωβά, Εγώ ειμί ο Ων, Το όνομα του Θεού της Καινής Διαθήκης, Ποιό είναι το νέο όνομα, Έσεσθέ μοι μάρτυρες.


ΣΧΕΤΙΚΟ:
Anastasia Roma
Αγαπητε Παναγιώτη για το δόγμα της Αγίας Τριάδος, εκτός από τις ρητές μαρτυρίες της Καινής Διαθήκης, έχουμε και υπαινιγμούς στην Παλαιά Διαθήκη. Ένας από αυτούς τούς υπαινιγμούς είναι και η εμφάνιση του Θεού στον Αβραάμ υπό την μορφή τριών ανδρών. 

Στη Γένεση (18,1) ενώ ο Αβραάμ καθόταν κοντά στη δρυ Μαμβρῆ, όπου είχε στήσει την σκηνή του, τον επισκέφτηκαν τρεις άγνωστοι άνδρες. 
Ο Αβραάμ τους υποδέχτηκε με εγκαρδιότητα και αγάπη, παρ᾿ όλο που του ήταν άγνωστοι. Στη συνέχεια τους παρέθεσε πλούσιο τραπέζι. Κατά την συζήτηση οι άγνωστοι επισκέπτες ανήγγειλαν στον Αβραάμ ότι η γυναίκα του η Σάρρα θα αποκτήσει παιδί μέσα σ' ένα χρόνο, όπως και έγινε. 
Οι Πατέρες της Εκκλησίας στο βιβλικό αυτό γεγονός είδαν μία προτύπωση του μυστηρίου της Αγίας Τριάδος, το οποίο απεκαλύφθη πλήρως στην Καινή Διαθήκη. 
Για αυτό και η φιλοξενία του Αβραάμ απεικονίστηκε στη σχετική εικόνα. 
Επειδή στην συνέχεια της βιβλικής διηγήσεως οι δύο από τους τρεις άνδρες εμφανίζονται ως Άγγελοι, επικράτησε να εικονίζονται και οι τρεις με την αγγελική μορφή. 
Μια τέτοια εικόνα υπήρχε και τιμούνταν στους αρχαίους καιρούς στο μέρος, όπου έγινε η φιλοξενία του Αβραάμ κατά την μαρτυρία του Ευσεβίου Καισαρείας. 
Η υπεροχή του μέσου Αγγέλου επικράτησε σε πολλές εικόνες της φιλοξενίας. Αυτό οφείλεται στην ερμηνεία, που έδωσαν μερικοί Πατέρες της Εκκλησίας (Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Ιωάννης Δαμασκηνός) στο γεγονός. Οι Πατέρες είδαν στην φιλοξενία του Αβραάμ την εμφάνιση του Ιησού Χριστού συνοδευόμενου από δύο Αγγέλων, ενώ άλλοι (Κύριλλος ο Αλεξανδρείας, Αμβρόσιος ο Μεδιολάνων) ερμήνευσαν την επίσκεψη των τριών ανδρών ως προτύπωση ολοκλήρου της Αγίας Τριάδος
Είναι άξιον παρατηρήσεως, ότι ο μέσος άγγελος όχι μόνο υπερέχει στο μέγεθος των δύο άλλων αλλά είναι και ο μόνος που κρατάει ειλητάριο. Αυτό αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο της εικονογραφίας του Χριστού, ήδη από τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους, γι' αυτό και υποστηρίχτηκε ότι, επειδή μάλιστα έχει και ένσταυρο φωτοστέφανο, ότι συμβολίζει τον Χριστό ή κατ᾿ άλλους τον Θεό Πατέρα. 
Στην δεύτερη περίπτωση που οι Άγγελοι εικονίζονται ως ισοκέφαλοι, χωρίς δηλαδή διάκριση μεγέθους και άλλων χαρακτηριστικών, η εικόνα θέλει να δηλώσει την ισοτιμία των Προσώπων της Αγίας Τριάδος. 
Η πατερική ερμηνεία της φιλοξενίας του Αβραάμ ως συμβολισμού της Αγίας Τριάδος επηρέασε και τα τροπάρια της Εκκλησίας μας. 
Έτσι ένα τροπάριο της Κυριακής του Παραλύτου παρουσιάζει ωραιότατα τον συμβολισμό: 
“Μέτοικος ὑπάρχων ὁ ᾿Αβραάμ, κατηξιώθη τυπικῶς ὑποδέξασθαι, ἑνικόν μέν Κύριον ἐν τρισίν ὑποστάσεσιν, ὑπερούσιον, ἀνδρικαῖς δέ μορφώσεσιν 
(Κανών Μεσονυκτικού, ωδή στ´).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου