1. Διαβάζω:
«Γνῶσιν ἄγνωστον γνῶναι,
ἡ Παρθένος ζητοῦσα,
ἐβόησε πρὸς τὸν λειτουργοῦντα•
ἐκ λαγόνων ἁγνῶν,
υἷον πῶς ἔσται τεχθῆναι δυνατόν;
λέξον μοι.»
Σχολιάζω:
Αν και κλεισμένη από μωρό 3 ετών στα άγια των αγίων για 12 ολόκληρα χρόνια η Μαρία, φαίνεται να έχει διδαχτεί τα πάντα για τα γυναικολογικά. Και ανοίγει τέτοια συζήτηση με τον αρχάγγελο Γαβριήλ. Πώς θα μείνει έγκυος χωρίς κανονική σχέση με άντρα; Ήταν απλά αρραβωνιασμένη με τον Ιωσήφ, και έμεναν ακόμα χωριστά! Φαίνεται ότι ο Άγγελος δεν της είχε εξηγήσει ακόμα τίποτε για τον «κρίνο». Τον κρατούσε κρυμμένο πίσω του –στην αρχή, και της τον κρατούσε για έκπληξη! Και μετά: «κούκου –τσα! Να μύρισε!» (παπική εικόνα παναγίας Τήνου)
2. Διαβάζω:
«Χαῖρε, σοφῶν ὑπερβαίνουσα γνῶσιν, Χαῖρε, Νύμφη Ἀνύμφευτε!»
Σχολιάζω:
Ο Άγγελος την επαινεί για τις γνώσεις της περί τα ερωτικά, και προφητεύει για αυτήν, ότι θα μείνει για πάντα αρραβωνιασμένη. Μια νύφη… ανύπαντρη! Ο γάμος δεν έγινε ποτέ, ούτε και όταν -έγκυος πια, έμενε με τον Ιωσήφ!
3. Διαβάζω:
Δύναμις τοῦ Ὑψίστου,
ἐπεσκίασε τότε,
πρὸς σύλληψιν τῇ Ἀπειρογάμω•
Σχολιάζω:
Μια ακόμα εμφάνιση του αγίου πνεύματος. Κάτι σαν ΣΚΙΑ! (Η πρώτη από όσες ξέρουμε.)
Η επομένη ήταν σαν περιστέρι στη Βάπτιση, η άλλη σαν νεφέλη στην Μεταμόρφωση, και τέλος σαν πύρινες γλώσσες στην Πεντηκοστή.
Αυτή όμως η μαλακισμένη εικόνα του Ευαγγελισμού της Τήνου, περιστέρι δείχνει!
4. Διαβάζω:
«Ἔχουσα θεοδόχον,
ἡ Παρθένος τὴν μήτραν,
ἀνέδραμε πρὸς τὴν Ἐλισάβετ.»
Σχολιάζω:
Δεν λέει τίποτε στον αρραβωνιαστικό της, το κρύβει διότι δεν είναι ακόμα εμφανής η εγκυμοσύνη της! Και το αποκαλύπτει σε μια συγγενή της, στην Ελισάβετ, με ένα ταξιδάκι που κάνει σε αυτήν, ερήμην προφανώς του Ιωσήφ!
Γυναίκες!
5. Διαβάζω:
«Ζάλην ἔνδοθεν ἔχων,
λογισμῶν ἀμφιβόλων,
ὁ σώφρων Ἰωσὴφ ἐταράχθη•
πρὸς τὴν ἄγαμόν σὲ θεωρῶν,
καὶ κλεψίγαμον ὑπονοῶν Ἄμεμπτε•
μαθὼν δέ σου τὴν σύλληψιν,
ἐκ Πνεύματος Ἁγίου,
ἔφη•
Ἀλληλούια.»
Σχολιάζω:
Ζαλίστηκε ο Ιωσήφ, όταν είδε τη Μαρία με την κοιλία φουσκωμένη! Σκέφτηκε αρχικά να την χωρίσει από αρραβωνιαστικιά. Μετά έμαθε για το Άγιο πνεύμα (κανονικό, ούτε κρίνος, ούτε περιστέρι) στην υπόθεση, και είπε «Αλληλούια» που μεταφράζεται σε «Άντε, ρε! Χαλάλη, τότε!»
Βέβαια η εγκυμοσύνη προχωρούσε κανονικά, και στο παραπέντε να γεννήσει η Μαρία (έμπαινε Σεπτέμβρης πια –χωρίς χιόνια στον καμπαναριό), βγήκε εκείνη η διαταγή για απογραφή. Ο Ιωσήφ έπρεπε να πάει ταξίδι στην πατρίδα του τη Βηθλεέμ να απογραφεί, μαζί βέβαια με την οικογένεια του που δεν ήταν άλλη από την Μαρία. Δεν υπήρχαν αλλά παιδιά, που λένε ότι ο Ιωσήφ ήταν χήρος με παιδιά! Πάει λοιπόν εκεί, και η Μαρία μόλις προλαβαίνει και γεννάει σε ένα στάβλο. Κάποιοι αγιογράφοι μετά, βάφτισαν τον στάβλο σπηλιά, και έβαλαν από έξω τον Ιωσήφ (να μη φαίνεται ότι έχει τρυφερή σχέση με τη Μαρία) και τον μασκάρεψαν και σε 80 ετών γερό (για να μη σας μπει καμιά πονηρή σκέψη για μετέπειτα «αδελφούς του Ιησού»), και τον δείχνουν να είναι ακόμα και τότε σκεπτικός, για το πώς στο καλό έγινε πατέρας, αν και άγαμος, αν και… «νυμφίος ανύμφευτος»!
«Γνῶσιν ἄγνωστον γνῶναι,
ἡ Παρθένος ζητοῦσα,
ἐβόησε πρὸς τὸν λειτουργοῦντα•
ἐκ λαγόνων ἁγνῶν,
υἷον πῶς ἔσται τεχθῆναι δυνατόν;
λέξον μοι.»
Σχολιάζω:
Αν και κλεισμένη από μωρό 3 ετών στα άγια των αγίων για 12 ολόκληρα χρόνια η Μαρία, φαίνεται να έχει διδαχτεί τα πάντα για τα γυναικολογικά. Και ανοίγει τέτοια συζήτηση με τον αρχάγγελο Γαβριήλ. Πώς θα μείνει έγκυος χωρίς κανονική σχέση με άντρα; Ήταν απλά αρραβωνιασμένη με τον Ιωσήφ, και έμεναν ακόμα χωριστά! Φαίνεται ότι ο Άγγελος δεν της είχε εξηγήσει ακόμα τίποτε για τον «κρίνο». Τον κρατούσε κρυμμένο πίσω του –στην αρχή, και της τον κρατούσε για έκπληξη! Και μετά: «κούκου –τσα! Να μύρισε!» (παπική εικόνα παναγίας Τήνου)
2. Διαβάζω:
«Χαῖρε, σοφῶν ὑπερβαίνουσα γνῶσιν, Χαῖρε, Νύμφη Ἀνύμφευτε!»
Σχολιάζω:
Ο Άγγελος την επαινεί για τις γνώσεις της περί τα ερωτικά, και προφητεύει για αυτήν, ότι θα μείνει για πάντα αρραβωνιασμένη. Μια νύφη… ανύπαντρη! Ο γάμος δεν έγινε ποτέ, ούτε και όταν -έγκυος πια, έμενε με τον Ιωσήφ!
3. Διαβάζω:
Δύναμις τοῦ Ὑψίστου,
ἐπεσκίασε τότε,
πρὸς σύλληψιν τῇ Ἀπειρογάμω•
Σχολιάζω:
Μια ακόμα εμφάνιση του αγίου πνεύματος. Κάτι σαν ΣΚΙΑ! (Η πρώτη από όσες ξέρουμε.)
Η επομένη ήταν σαν περιστέρι στη Βάπτιση, η άλλη σαν νεφέλη στην Μεταμόρφωση, και τέλος σαν πύρινες γλώσσες στην Πεντηκοστή.
Αυτή όμως η μαλακισμένη εικόνα του Ευαγγελισμού της Τήνου, περιστέρι δείχνει!
4. Διαβάζω:
«Ἔχουσα θεοδόχον,
ἡ Παρθένος τὴν μήτραν,
ἀνέδραμε πρὸς τὴν Ἐλισάβετ.»
Σχολιάζω:
Δεν λέει τίποτε στον αρραβωνιαστικό της, το κρύβει διότι δεν είναι ακόμα εμφανής η εγκυμοσύνη της! Και το αποκαλύπτει σε μια συγγενή της, στην Ελισάβετ, με ένα ταξιδάκι που κάνει σε αυτήν, ερήμην προφανώς του Ιωσήφ!
Γυναίκες!
5. Διαβάζω:
«Ζάλην ἔνδοθεν ἔχων,
λογισμῶν ἀμφιβόλων,
ὁ σώφρων Ἰωσὴφ ἐταράχθη•
πρὸς τὴν ἄγαμόν σὲ θεωρῶν,
καὶ κλεψίγαμον ὑπονοῶν Ἄμεμπτε•
μαθὼν δέ σου τὴν σύλληψιν,
ἐκ Πνεύματος Ἁγίου,
ἔφη•
Ἀλληλούια.»
Σχολιάζω:
Ζαλίστηκε ο Ιωσήφ, όταν είδε τη Μαρία με την κοιλία φουσκωμένη! Σκέφτηκε αρχικά να την χωρίσει από αρραβωνιαστικιά. Μετά έμαθε για το Άγιο πνεύμα (κανονικό, ούτε κρίνος, ούτε περιστέρι) στην υπόθεση, και είπε «Αλληλούια» που μεταφράζεται σε «Άντε, ρε! Χαλάλη, τότε!»
Βέβαια η εγκυμοσύνη προχωρούσε κανονικά, και στο παραπέντε να γεννήσει η Μαρία (έμπαινε Σεπτέμβρης πια –χωρίς χιόνια στον καμπαναριό), βγήκε εκείνη η διαταγή για απογραφή. Ο Ιωσήφ έπρεπε να πάει ταξίδι στην πατρίδα του τη Βηθλεέμ να απογραφεί, μαζί βέβαια με την οικογένεια του που δεν ήταν άλλη από την Μαρία. Δεν υπήρχαν αλλά παιδιά, που λένε ότι ο Ιωσήφ ήταν χήρος με παιδιά! Πάει λοιπόν εκεί, και η Μαρία μόλις προλαβαίνει και γεννάει σε ένα στάβλο. Κάποιοι αγιογράφοι μετά, βάφτισαν τον στάβλο σπηλιά, και έβαλαν από έξω τον Ιωσήφ (να μη φαίνεται ότι έχει τρυφερή σχέση με τη Μαρία) και τον μασκάρεψαν και σε 80 ετών γερό (για να μη σας μπει καμιά πονηρή σκέψη για μετέπειτα «αδελφούς του Ιησού»), και τον δείχνουν να είναι ακόμα και τότε σκεπτικός, για το πώς στο καλό έγινε πατέρας, αν και άγαμος, αν και… «νυμφίος ανύμφευτος»!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου