Κυριακή 9 Ιουλίου 2017

Και όταν λέμε ότι τιμούμε την εικόνα –την όποιαν εικόνα, τι ακριβώς εννοούμε;

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Ο χρήστης Ι.Ν. Αγίας Βαρβάρας Χαλάνδρίου κοινοποίησε ένα σύνδεσμο. 
23 Ιουνίου στις 1:30 π.μ 
Μέγα σημείο: 
Δάκρυσε η εικόνα της αγίας Παρασκευής. 
http://www.diaforetiko.gr/mega-simio-dakryse-ikona-tis-agias-paraskevis/ 
   
ΣΧΟΛΙΑΖΩ:
Panagiotis Michalopoulos 
Το ρεπορτάζ λέει, ότι αυτή η εικόνα στη Βουλγαρία, δεν είναι η πρώτη φορά που δακρύζει!
Και μιλάμε για δάκρυα, σωστή… βρύση! 
Να είναι άραγε θαύμα, ή κάποιο τέχνασμα για την προσέλευση προσκυνητών, και για αύξηση των εσόδων του ναού με την εικόνα; 
Και πώς αποδεικνύεται το θαύμα; Έγινε κάποια ανάλυση του υγρού αυτού, των υποτιθέμενων δακρύων; 
Πάντως –όπως λέει το ρεπόρτερ, ο κόσμος έτρεξε και πάλι για να προσκυνήσει!!!.. 
Έτσι, αν και το να προσκυνούμε το οτιδήποτε άλλο εκτός από τον θεό, είναι απαγορευμένο από την αγία γραφή, εδώ δίνεται το άλλοθι, δίνεται η αφορμή για εξαίρεση του κανόνα, και πάμε σε μια καθαρή προσκύνηση ειδώλου! 
Αλλά -σου λέει ο άλλος, δεν είναι είδωλο -ξόανο!.. Δεν προσκυνάς την εικόνα –το ξύλο και την μπογιά, αλλά η τιμή πάει στο πρωτότυπο -στο εικονιζόμενο πρόσωπο… Το οποίο πάλι δεν είναι ο θεός, διότι κανείς ποτέ δεν είδε το θεό, άρα δεν μπορεί και να τον εικονίσει! 
Και όταν λέμε ότι τιμούμε την εικόνα –την όποιαν εικόνα, τι ακριβώς εννοούμε;
Εννοούμε μόνο την προσκύνηση; 
Ή εννοούμε επίσης και τον ασπασμό, και τα τάματα, και τα κεριά και τα λιβάνια; 
Και να την περιφέρουμε για λιτανεία στους δρόμους, μέσα σε κουβούκλιο με κουρτίνες -σαν επιτάφιο, και σκεπασμένη από επάνω με μια βουδιστικής προέλευσης τέντα, ή ομπρέλα;
Όλα αυτά; 
Και όλα αυτά τα «τιμητικά», πηγαίνουν στο πρωτότυπο; 
https://www.facebook.com/agiabarbaraxalandriou/posts/1721230684572404
ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos 
Πώς μπορεί να είναι θαυματουργή αυτή η παπική και βλάσφημη εικόνα (της Τήνου), -του Ευαγγελισμού, με τον κρίνο και το περιστέρι;
Η "ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ" ΠΑΠΙΚΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΤΗΝΟΥ
Giannis Margaritis 
Κακό πραγμα η θρησκοληψία Παναγιωτη
Panagiotis Michalopoulos 

Όπως για παράδειγμα…
Giannis Margaritis 
Να λες ότι είσαι Χριστιανός κι όλες σου οι πράξεις και σκέψεις να είναι αντιχριστιανικές. Πράττει κανείς όσα δίδαξε ο Χριστός η λέμε απλά και εύκολα ότι πιστεύουμε χωρίς να γνωρίζουμε τι και πώς??Και τους αγίους και τις εικόνες που τους απεικονίζουν ποιος τους δημιούργησε ο Χριστός η ο κλήρος για καθαρά συμφέροντα?Δηλ.παρακαλούμε τη Παναγία και το Χριστο να μας έχει καλά για ποιο λόγο?? Για να πηγαίνουμε ενάντια στο λόγο του και να κάνουμε τα αίσχη? Η μήπως ο Χριστός σα παντογνώστης και πανταχού παρών δε ξέρει τις ανάγκες μας και θα πρέπει με διαφορα πεσκέσια (τάματα) και παρακάλια να ζητάμε βοήθεια? [...] Ποιος λοιπόν έχει την ικανότητα να διαβάζει τις σκέψεις των ανθρώπων και να τους κηρύττει αγίους? Κι αυτή η χλιδή που επικρατεί στην εκκλησία και η εμφάνιση των δεσποτάδων είναι Χριστιανικά η φανφάρες κι επίδειξη.Και τα χρυσά κ ασημένια τάματα που κρεμνούν στις εικόνες επιδεικτικά ο Χριστός,η Παναγία και οι υποτιθέμενοι άγιοι τα παίρνουν η μερικοί επιτήδειοι εκμεταλλευόμενοι τον αφελή, Κι αν δεν υπήρχαν όλα αυτά θα γινόταν κανείς ρασοφόρος? Ο χριστός είπε να πληρώνουμε μπαίνοντας στην εκκλησία και σε όλα τα μυστήρια?[...]
Να λοιπόν ποια είναι η θρησκοληψία και πολλά άλλα που χρειάζεται πολύ χρόνος για να ειπωθούν! 
Panagiotis Michalopoulos 
1. Το «να λες ότι είσαι Χριστιανός κι όλες σου οι πράξεις και σκέψεις να είναι αντιχριστιανικές», είναι... υποκρισία!
2. Και «η χλιδή που επικρατεί στην εκκλησία και η εμφάνιση των δεσποτάδων», είναι πράγματι μια μια μεγάλη πρόκληση και μια κανονική επιδειξιμανία.
3. Η προσευχή, είναι καλή όταν γίνεται σωστά -όπως μας δίδαξε ο Κύριος.
4. Οι εικόνες, όταν είναι σωστές, βοηθούν στην ιερότητα του χώρου του ναού. Δεν πρέπει όμως να γίνονται αντικείμενα λατρείας και θρησκοληψίας όπως λέτε.
5. Τα δε τάματα, είναι μια αισχρή εφεύρεση των παπάδων, για να τα εμπορεύονται.
Όλο αυτό το χάλι, όλα αυτά τα χαϊμαλιά να σκεπάζουν μια εικόνα, δεν αποτελεί τιμή στα ακονιζόμενα πρόσωπα, αλλά είναι τελικά μια μεγίστη πράξη ασέβειας.
6. Τους αγίους, τους τιμάμε σαν φίλους του θεού… Παίρνουμε δε ονόματα αγίων και καλούμαστε να τους μιμηθούμε. Και αναφέρομαι σε πραγματικούς άγιους, και όχι σε ονειρικούς ή σε διάφορους άλλους που από λάθος έχουν αναγνωριστεί ως Άγιοι από την Εκκλησία.
7. Τέλος, τα χρήματα για τις ιεροπραξίες, είναι ένα μεγάλο εκκλησιαστικό παράπτωμα, που λέγεται Σιμωνία, και κανονικά έπρεπε να επιβάλλεται η ποινή της καθαίρεσης γι αυτό.
Δυστυχώς όμως, το κακό αυτό έχει γίνει πια καθεστώς στην Εκκλησία, ένα εμπόριο και μια εκμετάλλευση του θρησκευτικού συναισθήματος.
Για ένα πολύ μικρότερο εμπόριο, και μάλιστα έξω από το ναό, ο Χριστός είχε πάρει ένα φραγγέλιο για να διαμαρτυρηθεί!

Giannis Margaritis 

Και τι σημαίνει προσκυνώ μια εικόνα? Επειδή ακουμπάω τα μολυσμένα χείλια μου πάνω της έγινα καλός άνθρωπος? Από μέσα του ο καθένας δε μπορεί να προσευχηθεί και σε οποιονδήποτε χώρο? Θα πρέπει να τον βλέπουν η υπάρχει διαφορά? Κι αν υπάρχει ποια είναι??
Panagiotis Michalopoulos

1. Η προσκύνηση διαφόρων προσώπων ή αντικειμένων γενικά, δεν είναι κάτι το χριστιανικό. Είναι ανατολίτικη τακτική, είναι ειδωλολατρία, είναι μια συνήθεια που την έχουμε πάρει κι αυτήν από την ανατολή, από τον κιναιδικό βουδισμό. Μαζί με τα κεριά, τα λιβάνια, τα φωτοστέφανα, τα χειροφιλήματα, τα κομποσκοίνια, και το… «δάχτυλο» ευλογίας.
Η μόνη δε προσκύνηση η μόνη λατρεία, αναφέρεται (τόσο στην παλαιά διαθήκη, όσο και στην καινή διαθήκη) μόνο προς τον θεό! Ούτε σε εικόνες, ούτε σε λείψανα, ούτε σε εσώρουχα και σε παντούφλες αγίων.
2. Μπορούμε να προσευχόμαστε από μέσα μας, και σε οποιοδήποτε χώρο. Παντού και πάντα, προσευχόμαστε!
Υψίστη δε εκτέλεση αυτού του καθήκοντος, είναι αυτό που γίνεται εκτάκτως στις ιερές ακολουθίες. Στα μυστήρια, τα τελούμενα μέσα στο ναό! Αυτή είναι η Εκκλησία μας, αυτή και αυτοί είμαστε εμείς που την αποτελούμε, οι ορθόδοξοι ως μέλη –κλήρος και λαός, ένα σώμα, με κεφαλή τον Χριστό!
Giannis Margaritis 

Αυτά ακριβώς πιστεύω κι εγώ και συμφωνώ απόλυτα σε όλα.
Απλά ο κλήρος ως όφειλε δε τα κηρύττει ποτέ, από καθαρό συμφέρον γιατί θα χάσει τη μάσα κι ο καθένας ακολουθεί ο τι βρήκε η βλέπει.
Η μήπως έχεις την εντύπωση απ όσους εκκλησιάζονται ότι καταλαβαίνει κανείς τι ακούει?
Ακόμη και το σταυρό τους πού κάνουν μηχανικά τον κάνουν κι από συνήθεια. 
Ένας άμα κάνει την αρχή σταυροκοπιούνται όλοι και αμφιβάλω αν ξέρουν γιατί ανάβουν κερί
Panagiotis Michalopoulos 

Δεν έχω δει κανέναν να κάνει σωστά το σημείο του σταυρού, όταν εκκλησιάζεται! Θα μου πεις «εσύ παρακολουθείς τι κάνει ο άλλος;»
Όχι όταν εκκλησιάζομαι, αλλά όταν αδυνατώ να εκκλησιαστώ και παρακολουθώ τη θ. λειτουργία ή διάφορες άλλες ακολουθίες από την τηλεόραση. Εκεί λοιπόν βλέπουμε τόσο το λαό, όσο και τους επισήμους –μπροστά, μπροστά, πώς κάνουν τον σταυρό τους.
Βλέπεις ακόμα σε προσκύνηση εικόνων και λειψάνων, μια ατέλειωτη ουρά από πιστούς να περνάει από εκεί, και ο τηλεοπτικός φακός είναι μάρτυρας ότι κανείς δεν κάνει σωστά τον σταυρό του.
Και το σημείο του σταυρού, είναι μια ομολογία πίστεως, μια σύντομη προσευχή, μια ευλογία προς τον εαυτό μας. Αν δεν γίνεται σωστά, τότε καλυτέρα να μη γίνεται καθόλου!
Giannis Margaritis 

Μα γι αυτό ειπα πριν οτι ολα γινονται τελειως μηχανικά κι απο συνηθεια χωρις να γνωριζουν το νόημα.
Οσο για το προσκύνημα των οστών ειναι άλλο κεφάλαιο και την απάτη που γινεται.
https://www.facebook.com/panagiotis.michalopoulos1/posts/1124846777578000

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου