ΔΙΑΒΑΖΩ:
Konstantinos Kottis προς π.Χρήστος Καραφουλίδης
28 Δεκεμβρίου 2016 στις 2:37 μ.μ.
Κλείνοντας το 2016, ανεβάζω το πρώτο μέρος της αναλυτικής δημοσίευσής μου για την εικόνα της Γεννήσεως του Χριστού, διανθισμένο με εξαιρετικές πρώιμες και βυζαντινές παραστάσεις. Επίκεντρο εδώ τα δορυφόρα στοιχεία, οι Μάγοι και η ταυτότητά τους, ο Αστήρ και ο τόπος της Γέννησης, τα Ευαγγέλια και τα απόκρυφα κείμενα, οι προφητείες και η υμνολογία. Με παράθεση πάντα των αυθεντικών σχετικών πηγών και πατερικών ερμηνειών. Εν ευθέτω χρόνω και το δεύτερο μέρος:
ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos
(4 ώρες πριν)
Πολύ κατατοπιστικό αυτό το άρθρο. Μάθαμε πολλά σχετικά με τον χώρο που γεννήθηκε ο Χριστός, σχετικά με τους μάγους, σχετικά και με το αστέρι. Συμβολικά όλα αυτά, επιμορφωτικά, αλλά και κάπως επουσιώδη.
Και το λέω αυτό, διότι πρόσεξα, πως κάτι δεν ερευνήθηκε, δεν αναφέρθηκε καθόλου. Και αυτό το κάτι, είναι το θέμα με τον Ιωσήφ. Θέμα πραγματικά ουσιαστικό.
Όλοι μας έχουμε παρατηρήσει ότι σε άλλες εικόνες τον βλέπουμε νέο τον Ιωσήφ και σε άλλες γέρο.
Ήταν λοιπόν νέος, ώστε να δείχνει έτσι κάπως σαν «αγία οικογένεια» στις παπικές εικόνες; Ή ήταν γέρος και μάλιστα 80 ετών, όπως τον δείχνουν οι βυζαντινοί, οι ορθόδοξοι αγιογράφοι, στηριζόμενοι σε κάποιο σχετικό χαρτί;
Και είναι ουσίας αυτό το θέμα – με τον Ιωσήφ, διότι συμπαρασέρνει και το θέμα της αειπαρθενίας της Μαρίας, και φυσικά και το ζήτημα με τους «αδελφούς» του Ιησού.
Konstantinos Kottis
(2 ώρες πριν)
Αν προσέξατε αποτελεί το πρώτο μέρος της μελέτης, όπου αναλύονται τα δορυφόρα στοιχεία της εικόνας. Βασικό στοιχείο βέβαια, η τεκμηρίωση, με αυτούσια και πλήρη παράθεση των σχετικών πηγών. Κάποια στιγμή, μεσα στο 2017 θα αναφερθώ στα κεντρικά στοιχεία της εικόνας.
Πάντως στον Ιωσήφ κάνω αναφορά στο πρώτο αυτό μέρος.
Panagiotis Michalopoulos
(Μόλις τώρα)
Ναι, διάβασα σχετικά, εκεί που αναφέρατε για τον διωγμό από τον Ηρώδη… Ότι ο Ιωσήφ με την Μαρία και το βρέφος, διέφυγαν στην Αίγυπτο… Από τον "δρόμο της ερήμου" λέτε, και ότι κάποια στιγμή μπήκαν και σε μια σπηλιά. Και αναφέρετε σαν πηγή γι αυτό -για τη σπηλιά ένα πλαστό ευαγγέλιο, αυτό του Ματθαίου, λέτε.
1. Έτσι συμπεραίνουμε ότι οι αγιογραφίες μας, οι γιορτές και οι ύμνοι μας, και όλα τα σχετικά της ορθοδοξίας μας, είναι βασισμένα σε πλαστά ευαγγέλια… Σε ευαγγέλια, που εμείς οι ίδιοι σαν Εκκλησία, τα έχουμε απορρίψει και καταδικάσει.
2. Πάντως, όλη αυτή η εικόνα, όπου ένας Ιωσήφ, έχει τέτοια κότσια ώστε...
α) να μπορεί να τρέχει για απογραφή...
β) να ταλαιπωρείται τόσο, με μια έγκυο γυναίκα –ετοιμόγεννη, σε ένα μακρινό αφιλόξενο μέρος...
γ) να καταφεύγει σαν πρόσφυγας σε άλλο κράτος μέσα από μια έρημο και μένοντας κρυμμένος ακόμα και σε σπηλιά…
Όλο αυτό το σκηνικό, δεν νομίζω να συνηγορεί υπέρ ενός πραγματικού γέροντα -μνηστήρα Ιωσήφ.
https://www.facebook.com/koimisistheotokou/posts/1378934665473128
Konstantinos Kottis προς π.Χρήστος Καραφουλίδης
28 Δεκεμβρίου 2016 στις 2:37 μ.μ.
Κλείνοντας το 2016, ανεβάζω το πρώτο μέρος της αναλυτικής δημοσίευσής μου για την εικόνα της Γεννήσεως του Χριστού, διανθισμένο με εξαιρετικές πρώιμες και βυζαντινές παραστάσεις. Επίκεντρο εδώ τα δορυφόρα στοιχεία, οι Μάγοι και η ταυτότητά τους, ο Αστήρ και ο τόπος της Γέννησης, τα Ευαγγέλια και τα απόκρυφα κείμενα, οι προφητείες και η υμνολογία. Με παράθεση πάντα των αυθεντικών σχετικών πηγών και πατερικών ερμηνειών. Εν ευθέτω χρόνω και το δεύτερο μέρος:
ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos
(4 ώρες πριν)
Πολύ κατατοπιστικό αυτό το άρθρο. Μάθαμε πολλά σχετικά με τον χώρο που γεννήθηκε ο Χριστός, σχετικά με τους μάγους, σχετικά και με το αστέρι. Συμβολικά όλα αυτά, επιμορφωτικά, αλλά και κάπως επουσιώδη.
Και το λέω αυτό, διότι πρόσεξα, πως κάτι δεν ερευνήθηκε, δεν αναφέρθηκε καθόλου. Και αυτό το κάτι, είναι το θέμα με τον Ιωσήφ. Θέμα πραγματικά ουσιαστικό.
Όλοι μας έχουμε παρατηρήσει ότι σε άλλες εικόνες τον βλέπουμε νέο τον Ιωσήφ και σε άλλες γέρο.
Ήταν λοιπόν νέος, ώστε να δείχνει έτσι κάπως σαν «αγία οικογένεια» στις παπικές εικόνες; Ή ήταν γέρος και μάλιστα 80 ετών, όπως τον δείχνουν οι βυζαντινοί, οι ορθόδοξοι αγιογράφοι, στηριζόμενοι σε κάποιο σχετικό χαρτί;
Και είναι ουσίας αυτό το θέμα – με τον Ιωσήφ, διότι συμπαρασέρνει και το θέμα της αειπαρθενίας της Μαρίας, και φυσικά και το ζήτημα με τους «αδελφούς» του Ιησού.
Konstantinos Kottis
(2 ώρες πριν)
Αν προσέξατε αποτελεί το πρώτο μέρος της μελέτης, όπου αναλύονται τα δορυφόρα στοιχεία της εικόνας. Βασικό στοιχείο βέβαια, η τεκμηρίωση, με αυτούσια και πλήρη παράθεση των σχετικών πηγών. Κάποια στιγμή, μεσα στο 2017 θα αναφερθώ στα κεντρικά στοιχεία της εικόνας.
Πάντως στον Ιωσήφ κάνω αναφορά στο πρώτο αυτό μέρος.
Panagiotis Michalopoulos
(Μόλις τώρα)
Ναι, διάβασα σχετικά, εκεί που αναφέρατε για τον διωγμό από τον Ηρώδη… Ότι ο Ιωσήφ με την Μαρία και το βρέφος, διέφυγαν στην Αίγυπτο… Από τον "δρόμο της ερήμου" λέτε, και ότι κάποια στιγμή μπήκαν και σε μια σπηλιά. Και αναφέρετε σαν πηγή γι αυτό -για τη σπηλιά ένα πλαστό ευαγγέλιο, αυτό του Ματθαίου, λέτε.
1. Έτσι συμπεραίνουμε ότι οι αγιογραφίες μας, οι γιορτές και οι ύμνοι μας, και όλα τα σχετικά της ορθοδοξίας μας, είναι βασισμένα σε πλαστά ευαγγέλια… Σε ευαγγέλια, που εμείς οι ίδιοι σαν Εκκλησία, τα έχουμε απορρίψει και καταδικάσει.
2. Πάντως, όλη αυτή η εικόνα, όπου ένας Ιωσήφ, έχει τέτοια κότσια ώστε...
α) να μπορεί να τρέχει για απογραφή...
β) να ταλαιπωρείται τόσο, με μια έγκυο γυναίκα –ετοιμόγεννη, σε ένα μακρινό αφιλόξενο μέρος...
γ) να καταφεύγει σαν πρόσφυγας σε άλλο κράτος μέσα από μια έρημο και μένοντας κρυμμένος ακόμα και σε σπηλιά…
Όλο αυτό το σκηνικό, δεν νομίζω να συνηγορεί υπέρ ενός πραγματικού γέροντα -μνηστήρα Ιωσήφ.
https://www.facebook.com/koimisistheotokou/posts/1378934665473128
Konstantinos Kottis
Αρθρογράφος…
Αρθρογράφος…
στην εταιρεία e-ptolemeos.gr
(11 Δεκεμβρίου 2014 έως σήμερα)
Σπουδάζει… Μεταπτυχιακές Σπουδές
Σπουδάζει… Μεταπτυχιακές Σπουδές
στην Ορθόδοξη θεολογία στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Στο παρελθόν: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Στο παρελθόν: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
και Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας,
Θεολογικής Σχολής, Θεσσαλονίκης
Τόπος διαμονής: Θεσσαλονίκη
Τόπος καταγωγής: Πτολεμαΐδα
Τόπος διαμονής: Θεσσαλονίκη
Τόπος καταγωγής: Πτολεμαΐδα
Έζησε σε Φλώρινα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου