ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ, είπε...
Ο Ματθαίος αναφέρει, ότι ο Χριστός γεννήθηκε σε σπίτι.
Ο Μάρκος δεν αναφέρει για τη γέννηση.
Ο Λουκάς αναφέρει, ότι ο Χριστός γεννήθηκε σε φάτνη.
Ο Ιωάννης δεν αναφέρει για τη γέννηση.
ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ, είπε...
1. Άλλο είναι το περιστατικό στη φάτνη, που περιγράφει ο Λουκάς ο οποίος αναφέρει για την απογραφή, για την κοσμοσυρροή, για τη μέρα της Γέννησης, για τον σταύλο, τη φάτνη, για τους αγγέλους που ανυμνούσαν και τους ποιμένες που προσκύνησαν τον Χριστό αυθημερόν, όχι όμως για τους μάγους, διότι οι 3 ή 13 ή 33 (δεν γνωρίζουμε πόσοι ήσαν) μάγοι δεν Τον προσκύνησαν αυθημερόν και στη φάτνη, αλλά μεταγενέστερα, παιδίον και σε οικία.
2. Άλλο λοιπόν και χρονικά μεταγενέστερο είναι το περιστατικό σε οικία της Βηθλεέμ, το οποίο περιγράφει ο Ματθαίος, ο οποίος αναφέρεται στην προσκύνηση των μάγων: όταν ήλθαν οι μάγοι για να προσκυνήσουν τον Χριστό, ο Χριστός ήταν σε σπίτι.
Ο Ματθαίος αναφέρει, ότι ο Χριστός γεννήθηκε σε σπίτι.
Ο Μάρκος δεν αναφέρει για τη γέννηση.
Ο Λουκάς αναφέρει, ότι ο Χριστός γεννήθηκε σε φάτνη.
Ο Ιωάννης δεν αναφέρει για τη γέννηση.
ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ, είπε...
1. Άλλο είναι το περιστατικό στη φάτνη, που περιγράφει ο Λουκάς ο οποίος αναφέρει για την απογραφή, για την κοσμοσυρροή, για τη μέρα της Γέννησης, για τον σταύλο, τη φάτνη, για τους αγγέλους που ανυμνούσαν και τους ποιμένες που προσκύνησαν τον Χριστό αυθημερόν, όχι όμως για τους μάγους, διότι οι 3 ή 13 ή 33 (δεν γνωρίζουμε πόσοι ήσαν) μάγοι δεν Τον προσκύνησαν αυθημερόν και στη φάτνη, αλλά μεταγενέστερα, παιδίον και σε οικία.
2. Άλλο λοιπόν και χρονικά μεταγενέστερο είναι το περιστατικό σε οικία της Βηθλεέμ, το οποίο περιγράφει ο Ματθαίος, ο οποίος αναφέρεται στην προσκύνηση των μάγων: όταν ήλθαν οι μάγοι για να προσκυνήσουν τον Χριστό, ο Χριστός ήταν σε σπίτι.
ΟΙ ΜΑΓΟΙ, ...ΣΤΗΝ ΣΠΗΛΙΑ!
Οι ευαγγελιστές συμφωνούν απόλυτα. Ο Ματθαίος δεν λέει πουθενά ότι ο Χριστός γεννήθηκε σε οικία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλο είναι το περιστατικό στη φάτνη, που περιγράφει ο Λουκάς ο οποίος αναφέρει για την απογραφή, για την κοσμοσυρροή, για τη μέρα της Γέννησης, για τον σταύλο, τη φάτνη, για τους αγγέλους που ανυμνούσαν και τους ποιμένες που προσκύνησαν τον Χριστό αυθημερόν, όχι όμως για τους μάγους, διότι οι 3 ή 13 ή 33 (δεν γνωρίουμε πόσοι ήσαν) μάγοι δεν Τον προσκύνησαν αυθημερόν και στη φάτνη, αλλά μεταγενέστερα, παιδίον και σε οικία.
Άλλο λοιπόν και χρονικά μεταγενέστερο είναι το περιστατικό σε οικία της Βηθλεέμ, το οποίο περιγράφει ο Ματθαίος, ο οποίος αναφέρεται στην προσκύνηση των μάγων: όταν ήλθαν οι μάγοι για να προσκυνήσουν τον Χριστό, ο Χριστός ήταν σε σπίτι.
Κανένας Ευαγγελιστής δεν αναφέρει ότι οι μάγοι ήρθαν την ώρα και μέρα που γεννήθηκε ο Χριστός, ούτε ότι τον προσκύνησαν την ίδια μέρα της γεννήσεως, όπως τον προσκύνησαν οι ποιμένες στην φάτνη!
Η προσκύνηση των μάγων έγινε μετά από ένα χρονικό διάστημα, είτε όταν είχε φύγει ο πολύς κόσμος της απογραφής και βρέθηκε ένα κατάλυμα σε οικία για να μείνει ο Χριστός, είτε λίγο αργότερα αφού ο Χριστός είχε μεταβεί πρώτα στα Ιεροσόλυμα για την περιτομή και την αφιέρωση ως πρωτοτόκου, με τον Συμεών και τη Φανουἠλ κι έπειτα για κάποιο λόγο ξαναμετέβησαν στη Βηθλεέμ, όπου σε οικία τον προσκύνησαν οι μάγοι, ή, τέλος, άν ο αστέρας εμφανίστηκε στους μάγους την ώρα της γέννησης του Χριστού και τότε εκείνοι ξεκίνησαν το ταξίδι που τους πήρε αρκετό χρόνο, βρήκαν τον Ιησού σε οικία, παιδίον, επειδή μετά την περιτομή και αφιέρωση στα Ιεροσόλυμα ο Χριστός ξαναβρέθηκε για κάποιο λόγο σε οικία της Βηθλεέμ, τόπο καταγωγής του Ιωσήφ. Με την τρίτη εκδοχή συνηγορεί το ότι ο Ηρώδης έδωσε διαταγή να σφαγούν τα παιδιά κάτω των δύο ετών αλλά και η χρήση της λέξης "παιδίον" από τον Ευαγγελιστή που περιγράφει την προσκύνηση των μάγων, που στην εποχή εκείνη σήμαινε άνω του έτους και το ότι προ της σφαγής αναφέρεται η φυγή στην Αἰγυπτο, η οποία έπεται αμέσως της προσκυνήσεως των μάγων οι οποίοι κατά θείον σχέδιον τους πρόσφεραν, στους πάμπτωχους Ιωσήφ και Μαρία, και χρυσά νομίσματα και άλλα πολύτιμα είδη, τόσο χρήσιμα για την διαβίωσή του στην ξένη χώρα.
πηγή: http://philologus.gr/files/MELET13.PDF "οι μάγοι και ο αστέρας τους".
Μια διόρθωση, αν εκ κεκτημένης ταχύτητας έγραψα Φανουήλ, γράψτε Άννα του Φανουήλ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και καλό υπόλοιπο των εορτών, με το καλό να υποδεχτούμε το νέο έτος.
Ο "συνήθης ύποπτος" επισκέπτης και φίλος σας.
Το ότι ο Χριστός γεννήθηκε σε σπήλαιο αναγράφεται στο απόκρυφο κείμενο: "Πρωτοευαγγέλιο του Ιακώβου", παράγραφος 18. 1.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΚ
Σας ευχαριστώ φίλτατε για το σχόλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι που σας ξαναβλέπω.
Χρόνια πολλά και ευλογημένα.