Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

Ακόμα λοιπόν και αυτός ο επίσκοπος Φλώρινας, ο μακαρίτης Αυγουστίνος Καντιώτης, πίστευε κι αυτός στον γνωστό μύθο ότι η Παναγία ήταν (με τα «Εισόδια») έγκλειστη στο ναό, από μωρό;

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Σήμερα, ἀγαπητοί μου, 21 Νοεμβρίου εἶνε μεγάλη θεομητορικὴ ἑορτή.
ἡ Ἐκκλησίαμας ἑορτάζει τὰ Εἰσόδια τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου.
Τὸ μονάκριβο παιδὶ τοῦ Ἰωακεὶμ καὶ τῆς Ἄννης, ὅταν ἔγινε τριῶν ἐτῶν, τὸ πῆραν οἱ ἅγιοι γονεῖς καὶ τὸ πῆγαν στὸ ναὸ τοῦ Σολομῶντος.
Καί, κατ᾿ ἐξαίρεσιν, ἐπετράπη νὰ εἰσέλ θῃ στὰ ἅγια τῶν ἁγίων, ὅπου «ἅπαξ τοῦ ἐνιαυτοῦ μόνος ὁ ἀρχιερεὺς» εἰσήρχετο (Ἑβρ. 9,7), καὶ ν᾿ ἀφιερωθῇ στὸ Θεό, γιὰ νὰ μείνῃ ἐκεῖ μέχρι τὴν ἡμέρα ποὺ μνηστεύθηκε τὸν Ἰωσήφ.

(†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος
(Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία, ἡ ὁποία ἔγινε στὸν ἱ. ναὸ Ἁγ. Παντελεήμονος Φλωρίνης τὴν Τετάρτη 21-11-1984.) 

ΣΧΕΤΙΚΟ:

Περί «Εισοδίων της Θεοτόκου»: Δηλαδή; Η Παναγία ήταν έγκλειστη και τρόφιμος του ναού, από μωρό; Ένα παρθένο ανήλικο κοριτσάκι ανάμεσα σε παπάδες; Ακόμα και τη στιγμή που έμεινε έγκυος στον Ιησού; Και μετά, αυτοί οι ίδιοι οι παπάδες την φόρτωσαν –την μικρή Μαρία, στον αγαθιάρη τον Ιωσήφ;


ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ ΘΕΜΑ: 
Πέμπτη, 24 Δεκεμβρίου 2015

Το ιερό δισκοπότηρο, της θ. κοινωνίας: Στη συνηθισμένη περίπτωση που οι παπάδες (σε σχετική συναλλαγή) το έχουν ακριβοπληρώσει -με ειδική παραγγελία για μεγάλες εορτές (όχι από την τσέπη τους βέβαια, αλλά εισπράττοντας και σχετική μίζα), … Και είναι ακριβό, να πούμε… Τότε, το λατρεύεις κι αυτό σαν είδωλο! Έτσι δεν είναι;

Ο εκλεκτός συνεργάτης -Σχολιαστής μας, ο «Επισκέπτης», έγραψε:
Καλήν εσπέραν άρχοντες, αν είναι ορισμός σας, Χριστού την θείαν γέννησιν να ειπώ στ΄αρχοντικό σας. Χριστός γεννάται σήμερον εν Βηθλεέμ τη πόλει, οι ουρανοί αγάλλονται, χαίρει η κτίσις όλη... (έστω και ετεροχρονισμένα, δηλ. από 5 Σεπτεμβρίου στις 25 Δεκεμβρίου που εορτάζουμε Χριστούγεννα).
[…]  διαβάζοντας τα κανονικά Ευαγγέλια των αυτοπτών και θεόπνευστων και αξιόπιστων μαρτύρων (και Μαρτύρων με τη ζωή που επιβεβαιώνει την αξιοπιστία τους) και όχι τα απόκρυφα με τους τρείς (!!!) μάγους, με το δήθεν σπήλαιο και με τα δήθεν εισόδια όπου η Μαρία δήθεν έμεινε 12 χρόνια στο ναό, ή την κατά τα απόκρυφα εν σώματι μετάστασή της στους ουρανούς, που δεν το λέει κανένα Κανονικό Ευαγγέλιο, με δήθεν όοολους τους αποστόλους να μαζεύονται από όοοολα τα πέρατα της οικουμένης εν μέσω διωγμών, που τα βρήκαν αυτά; Κι έριξε και τη ζώνη της; ... που τα βρήκαν αυτά!!!
Έτσι και για το δισκοπότηρο, διαβάζω πώς παρέδωκε ο Κύριος το Μυστήριο. Χωριστά τον οίνον χωριστά τον άρτον. Δεν πήρε κοχλιάριον, να ανακατέψει οίνον και άρτον. Και ενώ είπε, ο Κύριος, "τούτο ποιείτε εις την εμήν ανάμνησιν" εμείς σαν να το κάνουμε επίτηδες, δεν ντρεπόμαστε που αλλοιώσαμε τόσο πολύ ξεκάθαρα ακόμα και το απλό τελετουργικό; Για χάρι της κοινωνίας των νηπίων, με το δήθεν "χρυσό δοντάκι" με το κουταλάκι γίναμε όλοι νήπιοι και ξεκουτιασμένοι. 

Κατά τα άλλα, με τα νηπιοβαπτίσματα και με τις λατέρνες και με τα χαϊμαλιά, λατρεύοντας ζωγραφιές ανθρώπων δήθεν ακολουθούμε την παράδοση... την παράδοση των ανθρώπων ναι, την ιερά παράδοση όχι.
Καλά Χριστούγεννα. Καλή Σωτηρία.
http://xairete.blogspot.gr/2015/12/blog-post_35.html 


ΣΧΕΤΙΚΟ:
Ο εκλεκτός συνεργάτης -Σχολιαστής μας, ο «Επισκέπτης», έγραψε:
(9 Αυγούστου 2014 - 11:08 π.μ.)
Χαίρετε κε Παναγιώτη.
Βιβλικότατο το ερώτημά σας "ΠΟΥ να πιστέψουμε πια; Δεν έχει μείνει τίποτε όρθιο από την Αγία Ορθοδοξία μας...".
Αυτό νομίζω ότι διερωτήθηκε και Κύριος, γνωρίζοντας τα καμώματα των "θρησκευτικών ανθρώπων": «Πλήν ο Υιός του ανθρώπου ελθών άρα ευρήσει την πίστιν επί της γής;» (Λουκ.18,8). Θα βρει τη σωστή πίστη ή κάποια άλλη "θρησκεία;". Ασφαλώς και όπως βεβαιώνει ο λόγος του Θεού (Μαρκ.13,31, Λουκ.12,32 κ.λπ.) θα υπάρχει πάντοτε η ορθή Πίστις, οι Λόγοι του Θεού, το μικρόν ποίμνιον, έστω κι αν διώκεται σωματικά ή πνευματικά όχι μόνο από αιρετικούς, αθέους, αλλοθρήσκους, αλλά κυρίως από την επίσημη θρησκεία εκείνων που καταδίκασαν σε εξορία -και έμμεσα σε θάνατο- τον ιερό Χρυσόστομο, τους οποίους δεσποτάδες αγιοποίησε μάλιστα η επίσημη θρησκεία και τους προσκυνάμε σαν αγίους!!!.
Συμφωνώ ότι, αν και είναι να γελάς με τα καμώματά τους, κατά βάθος είναι να κλαις για την παρθένο που θέλουν να την μετατρέψουν σε πόρνη της αποκαλύψεως με το δισκοπότηρο στο χέρι να πίνει βδελύγματα ... (Αποκ. κεφ. 17)... Αλλά είναι προφητευμένο κ. Παναγιώτη. Όμως "ουαί τω ανθρώπω δι ού το σκάνδαλον έρχεται" (Ματθ.18,7) .
Εμείς τω Θεώ δόξα, είχαμε σε παλαιότερες εποχές κατηχητάς και ιεροκήρυκας που μας δίδαξαν την Ορθόδοξη Πίστη στον Κύριο και μας απάλλαξαν από τις θρησκοληψίες και τα ξόανα.
Λόγω προσωπικών ζητημάτων και διασπάσεων της φιλίας των ιεροκηρύκων ή και ημών ίσως να μην έχουμε προσωπική επικοινωνία με εκείνους και μεταξύ μας. Αλλά, παραμένουμε στην ορθή Πίστι που διδαχθήκαμε στη νεότητά μας: "είπεν ο Κύριος, είπαν οι Απόστολοι, λέει ο λόγος του Θεού στο Ευαγγέλιο, δογμάτισε η Εκκλησία διά των Οικ. Συνόδων" ενώ, με την πάροδο του χρόνου, η διδασκαλία που επικρατεί πλέον στην σύγχρονη εκκλησιαστική πραγματικότητα, έντυπη από άμβωνος και ηλεκτρονική, είναι ... "είπεν ο γέροντας".
Συνεπώς το ερώτημά σας παραμένει "ουσιαστικό" και αφορά, τους νέους πιστούς αλλά κι εμάς, όχι για την προσωπική πίστι μας αλλά για την κάθε φορά που θέλουμε να μιλήσουμε σε κάποιον για το Χριστό! 

Θα του μιλήσουμε για το Χριστό, για το Ευαγγέλιο, ... κι έπειτα; 
Πρέπει να τον παραπέμψουμε στην Εκκλησία, στην αδελφότητα των πιστών, εκεί που θα πρέπει να να ακούσει την υγιαίνουσα διδασκαλία... εκεί που θα πρέπει να γνωρίσει την χριστιανική ζωή της αγάπης, αδελφοσύνης, κοινοκτημοσύνης (Πραξ. 2,42-Πραξ.4,32) αλληλεγγύης, ορθοπραξίας και ορθοδοξίας. 
ΠΟΥ να τον παραπέμψουμε; εκεί που θα του μιλάνε για ανατολικά και ειδωλολατρικά; Να βλέπει περιφορές λειψάνων και ιερών υφασμάτων με "καλαθάκια" για τον οβολό, να τον βάλουν να προσκυνά ... τρίχες από τα γένια του Προδρόμου και "δώρα" των μάγων που προσκύνησαν τον Χριστό; Και .. ουρές; και χρυσές μίτρες και τάματα οκάδων σε ζωγραφισμένες εικόνες όταν έμψυχες εικόνες του Θεού, συνάνθρωποί μας αδελφοί εν Χριστώ υποφέρουν από την πείνα, την ανεργία και την υπερβολική φορολόγηση του Κράτους; ΠΟΥ; Δεν έχει μείνει τίποτε όρθιο από την Αγία Ορθοδοξία μας.
http://xairete.blogspot.gr/2014/08/blog-post_83.html 


ΣΧΕΤΙΚΟ:
ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ ΘΕΜΑ... 
Δευτέρα, 24 Αυγούστου 2015

Σχολιάζοντας την εικόνα –φόντο, στη πρώτη σελίδα του λογαριασμού του χρήστη Ευάγγελος Κουτρουμπέλης, στο facebook:


Panagiotis Michalopoulos
Ελαβα…
(24 Αυγούστου 2015 - 8:19 μ.μ.)
το μήνυμα:

Όχι μόνο κάποιοι θεολογικά αγράμματοι θρησκόληπτοι γεροντάδες, με τα κομποσχοίνια, τα οποία όμως ΔΕΝ εδίδαξε ο Χριστός και οι Απόστολοι, και "όποιος προσθέσει ένα ιώτα ή μίαν κεραίαν" στο Ευαγγέλιο θα Τον βρει αντιμέτωπο, αλλά και η θεολογία και η επίσημη καθεστυκιϊα εκκλησιαστική ηγεσία και δέκα εκατομμύρια ορθόδοξα βαπτισμένου λαού, έχουμε όλοι αναγάγει σε "απαραίτητο" μέσο λατρείας, ευσεβείας και σωτηρίας τα κεριά! Και τις λαμπάδες! Καθένας που εισέρχεται σε ναό, θεωρεί "αμαρτία" να μην ανάψει κεράκι! Και θεωρεί αυτονόητη κίνηση ευσέβειας και πράξη σωτηρίας να ανάψει!
Ο μόνος λόγος που επιβιώνει το έθιμο αυτό και παίρνει θεολογικό μανδύα είναι "η κονόμα", με αποκλειστικό σκοπό να πέσουν τα χρήματα του λαού στο παγκάρι! Πάει ο άλλος σε ένα "προσκύνημα" και του λέμε "πάρε 5 ευρώ κι άναψέ μου ένα κερί για την ψυχή των γονέων μου"...
Ότι με το άναμμα του κεριού δεν σώζεται ούτε εκείνος που το ανάβει ούτε οι ψυχές των γονέων, είναι αυτονόητο, δεν το συζητάμε, αλλά διερωτώμεθα μήπως και αμαρτάνουμε, και διότι σιωπούμε και διότι, αν και δεν το πιστεύουμε, ανάβουμε κι εμείς κεριά για να μη σκανδαλίσουμε τους άλλους, κι έτσι συνεργούμε να θεωρείται ένας φακός, ένα φωτιστικό μέσο, σε απαραίτητο μέσο σωτηρίας και λατρείας και επιπλέον συνεργούμε στην μόλυνση της ατμόσφαιρας και σε ασθένειες και θανάτους ανθρώπων με την καύση της παραφίνης που παράγει καρκινογόνα δηλητηριώδη αέρια. Υπό αυτό το πρίσμα, της προστασίας της υγείας εμού και των αδελφών των εντός του Ναού, από δω και μπρος θα ρίχνω το ευρώ στο παγκάρι αλλά θα αποφεύγω να ανάβω κερί!
Το ότι εξ Ανατολών ήρθε το κομποσκοίνι στην Ελλάδα ως θρησκευτικό αντικείμενο, έχει αναφερθεί στο "χαίρετε".
Αλλά, αγαπητέ κε Παναγιώτη, τι να σου κάνει ο ακατήχητος λαός, όταν τον διδάσκουν ότι τα κεριά και τα κομποσχοίνια θα τον σώσουν; Φυσικά "τα θέλει" ο λαός, διότι αντί να ακολουθεί το Ευαγγέλιο και την Ηθική του, προτιμάει και να αμαρτάνει ασύστολα και να ασεβεί αδιάντροπα και να "σώζεται" (κούνια που τον κούναγε) τραβώντας ένα κομποσκοινάκι κι ανάβοντας ένα κεράκι...
Επισκέπτης
http://xairete.blogspot.gr/2015/08/facebook.html 

ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos 
Ακόμα και ο επίσκοπος Φλώρινας, ο μακαρίτης Αυγουστίνος Καντιώτης, πίστευε κι αυτός στον γνωστό μύθο ότι η Παναγία ήταν (με τα «Εισόδια») έγκλειστη στο ναό, από μωρό;
Tony Vlito 

ΠΙΣΤΕΥΕ ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ. ΑΛΛΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΙ ΕΣΕΝΑ ΤΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΕΙ. ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΟΣ
Panagiotis Michalopoulos 

Μη το λες για αστείο! Με ρωτούσε, πολλές φορές! Δίπλα του ήμουν, στο ίδιο κτίριο, στην ίδια αδελφότητα. Κρατούσα το βιβλιοπωλείο. Εδώ στην Αθήνα. Αυτά, πριν γίνει μητροπολίτης. Μετά, έφυγε για Φλώρινα, και… χάλασε! Χα!
https://www.facebook.com/groups/126723204197873/permalink/547189815484541/

9 σχόλια:

  1. Αυτά αναφέρονται στο πρωτοευαγγέλιο του αδελφόθεου Ιακώβου. Θεωρείται από την Εκκλησία ως ψυχοφελής διήγηση και είναι ψευδεπίγραφο, δηλ. δεν το έγραψε ο Ιάκωβος, αλλά κάποιος άλλος και έβαλε ως συγγραφέα τον Ιάκωβο. Δεν εντάσσεται στα Κανονικά βιβλία της Κ.Δ., αλλά έγινε δεκτό από την Εκκλησία και υπάρχουν και αγιογραφίες, από το βιβλίο αυτό.
    Το ερώτημα που τίθεται πάνω στο γεγονός αυτό είναι, εάν η Θεοτόκος κατά την παραμονή της στο Ναό εισήρχετο στα Άγια των Αγίων, όπου μόνον ο Αρχιερέας είχε αυτό το δικαίωμα και μόνο μια φορά το χρόνο, κατά την εορτή του εξιλασμού. Το γεγονός της εισόδου της Θεοτόκου στα άγια των αγίων φέρεται αμάρτυρο στην Αγία Γραφή. Υπάρχει μόνο στην προφορική Παράδοση της Εκκλησίας και καταγράφεται μόνο στα Απόκρυφα Ευαγγέλια και μάλιστα σε εκείνο του Ιακώβου του αδελφόθεου, το Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου.
    Εκείνο που έχει ιδιαίτερη σημασία στη διήγηση αυτή και είναι γενεσιουργός αιτία της αναμφίβολα, δεν είναι το ιστορικό υπόβαθρό της, αλλά το θεολογικό συμβολικό περιεχόμενο του γεγονότος και η βαθύτερη σωτηριολογική σημασία του. Στην ορθόδοξη παράδοση τα Εισόδια της Θεοτόκου εκλαμβάνονται ως προοίμιο και προαναφώνηση του Ευαγγελισμού. Η, σύμφωνα με την προορισμένη βουλή και ευδοκία του Θεού, παραμονή της Παναγίας στο Ναό του Σολομώντα ήταν γι΄ αυτήν περίοδος κάθαρσης, μύησης στην εν αγίω Πνεύματι ζωή και προετοιμασία, για να γίνει με την αυτεξούσια προαίρεση της το ιερό κατοικητήριο του Λόγου και μητέρα, του δι' αυτής, ενανθρωπήσαντος Θεού. Τη στενή σχέση των Εισοδίων με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου εκφράζει με μοναδικό τρόπο ο εκκλησιαστικός ύμνος των Εισοδίων: «Τα της νυμφεύσεως απογράφονται θεία συμβόλαια της υπέρ νουν κυοφορίας σου, αγνή Παρθένε σήμερον εν πνεύματι αγίω, εν οίκω Θεού».
    1.- Δεν αναφέρεται από τον Παύλο, αλλά και από κανέναν άλλον Απόστολο και ευαγγελιστή η παραμονή της Θεοτόκου στα Άγια των Αγίων.
    2.- Ο Παύλος δεν αναφέρει πουθενά και σε καμιά επιστολή του για την Θεοτόκο, τη μητέρα του Χριστού, παρ’ όλον ότι η Θεοτόκος παρέμεινε στο Ναό από το 12 π.Χ. μέχρι το 3 π.Χ.
    3.- Η παραμονή οιουδήποτε εβραίου και πολύ περισσότερο θηλυκού γένους στα Άγια των Αγίων ήτανε αυστηρότατα απαγορευμένη από τον Μωσαϊκό Νόμο και επέσυρε την ποινή του θανάτου σ’ όποιον το έκανε, αλλά και σε όποιον το επέτρεπε.
    4.- Η παραμονή της Θεοτόκου στα Άγια των Αγίων με την άδεια του Αρχιερέα θα σήμαινε την θανατική του καταδίκη. Αλλά τέτοια καταδίκη Αρχιερέα δεν είναι γνωστή, πράγμα που θα επέβαλε και την αγιοποίησή του, όπως στην περίπτωση του ραβίνου Γαμαλιήλ, νομοδιδάσκαλου και διδάσκαλου του Απ. Παύλου (Πράξ. 22. 3), ο οποίος αγιοποιήθηκε (3 Αυγούστου). Κατά την παράδοση θεωρείται κρυπτοχριστιανός και πρότεινε να αφεθεί στο Θεό η απόδειξη, του εάν το κίνημα των Αποστόλων ήτανε εκ Θεού ή όχι: «ότι εάν η εξ ανθρώπων η βουλή αύτη ή το έργον τούτο, καταλυθήσεται. ει δε εκ Θεού εστιν, ου δύνασθε καταλύσαι αυτό, μη ποτε και θεομάχοι ευρεθήτε» (Πράξ. 5. 38-39).
    Επομένως η Παναγία δεν μπήκε πραγματικά στα Άγιων Αγίων.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το πρωτοευαγγέλιο του αδελφόθεου Ιακώβου, λοιπόν, θεωρείται από την Εκκλησία ως ψυχοφελής διήγηση.
    Το ίδιο και η διήγηση με τον άγιο Γεώργιο και τον δράκο.
    Το ίδιο και με τον άγιο Δημήτριο που σκοτώνει τον βούλγαρο ηγεμόνα που είχε πεθάνει από πνευμονία.
    Το ίδιο και η δοξασία ότι ο Άγιος Δημήτριος κηρύττει ότι το κερί που ανάβουμε λιώνει μαζί του και τις αμαρτίες μας.
    Το ίδιο και το ότι τα κομποσκοίνια βγάζουν ψυχές από την κόλαση, κλπ, κλπ, κλπ!
    Α, ρε Καντιωτη! Πέθανες νωρίς (103 ετών), πριν από 7 χρόνια… Και έχασες όλα τα σημερινά γλέντια… Με τις πλαστικές παντόφλες, τη φανέλα, τα γυαλιά του Παΐσιου, και το χώμα από τον τάφο του… Με την υποδοχή του αγίου φωτός με τιμές αρχηγού κράτους, και μάλιστα από την κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου! Χα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΝΑΙ, η Εκκλησία δέχεται το πρωτοευαγγέλιο του Ιακώβου, ότι είναι ψυχοφελής διήγηση.
    Για τα υπόλοιπα, τα θεωρώ, ως παράγωγα κάποιας ευφάνταστης ευσεβιστικής διήγησης.
    Αντίθετα παραθέτω κάποια στοιχεία για τον άγιο Δημήτριο τον Μυροβλήτη από δυο επιστήμονες:
    Το θέμα της μυροβλησίας αμφισβητείται από δύο Καθηγητές: τον Κύριλλο Μάνγκο καθηγητή της Βυζαντινής και Νεοελληνικής γλώσσας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και τον καθηγητή της Θεολογικής του ΑΠΘ Νικόλαο Ζαχαρόπουλο.
    Α/ Καθηγητής Κύριλλος Μάνγκο
    Ο άγιος Δημήτριος υπήρξε διάκονος (και όχι στρατιωτικός) στο Σίρμιο, πρωτεύουσα του Ιλλυρικού, όπου και μαρτύρησε επί Διοκλητιανού.
    Το Σίρμιο βρίσκεται στη Σερβία, η σημερινή Μιτροβίτσα, πλησίον του ποταμού Σάβα και απέχει περίπου 70 χμ. δυτικά του Βελιγραδίου.
    Όταν η Θεσσαλονίκη έγινε πρωτεύουσα του Ιλλυρικού, το 442, μεταφέρθηκε το μαρτύριο του αγίου στην πρωτεύουσα.
    Μέχρι τον 7ο αι. δεν υπήρχαν λείψανα του αγίου, τα οποία εμφανίστηκαν αργότερα.
    Ο τάφος του αγίου αναβλύζει μύρο, με σύστημα σωληνώσεων, όπου το μύρο ρίχνεται και πηγαίνει στον τάφο.
    (ΠΗΓΗ: Κύριλλος Μάνγκο, καθ. Βυζαντινής και νεοελληνικής γλώσσας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Βιβλίο: «Βυζάντιο, η αυτοκρατορία της Ν. Ρώμης», σελ. 188. Έκδοση: Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τράπεζας, 1999).
    Β/ Καθηγητής Νικόλαος Ζαχαρόπουλος
    «Ο καθηγητής αρχαιολογίας των ναών της Θεσσαλονίκης, μου υπέδειξε τον αγωγό, που κυλούσε το μύρο ΠΡΟΣ τον τάφο του αγίου».
    (ΠΗΓΗ: Νικόλαος Ζαχαρόπουλος, καθηγητής της Θεολογικής ΑΠΘ. Η δήλωσή του βρίσκεται στο blog: erevoktonos.blogspot.gr/2014/10/blog-post_797.html).

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σας ευχαριστώ και πάλι θερμά για τον κόπο, για τα σχόλια σας, αγαπητέ φίλε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Έχω λοιπόν καταλάβει ότι γενικά έχουμε εικόνες, ύμνους και εορτές, που όχι μόνον είναι αντίθετες με τις γραφές, αλλά και που έχουν στηριχτεί σε πλαστά κείμενα, τύπου «Αγίας Επιστολής του Χριστού».
    Έχω καταλάβει ότι όλα όσα απορρέουν από αυτά τα («ψυχοφελή και ευσεβιστικά») κείμενα, τα βαφτίσαμε σαν «παράδοση της Εκκλησίας», ενώ δεν είναι πραγματική «Ιερά Παράδοση», αλλά Παράδοση Απάτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έτσι, ενώ π.χ. δεν πρέπει να προσκυνάμε είδωλα, εμείς καλά και ντε, φτιάξαμε εικόνες… Αυτές, που τάχα δεν είναι είδωλα, αλλά είναι λέει… θεία κατασκευάσματα. Έτσι, φτιάξαμε τον μύθο ότι διάφορα από αυτά τα εικονιζόμενα πρόσωπα, πόζαραν τάχα τα ίδια στους αγιογράφους τους, όπως π.χ. ο Αρχάγγελος Μιχαήλ της Λέσβου σε έναν καλόγερο, όπως η Παναγία η ίδια -πολλές φορές μάλιστα όταν ακόμα ζούσε, στον ευαγγελιστή Λουκά, ή η Παναγία η ίδια σε όραμα -σε μια μοναχή, για το πορτρέτο της ως... Ιεροσολυμίτισσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έτσι ο χριστιανισμός μας, μετατρέπεται σε ειδωλολατρία, ΚΑΙ με την λατρεία και την προσκύνηση των εικόνων. Εικόνων, που πρέπει λέει να τις προσκυνούμε αν θέλουμε να λεγόμαστε πιστοί, αλλιώς σύμφωνα με τον σχετικό ύμνο, θα πρέπει να… μουγκαθούμε! Εικόνες, που μόνο άπιστοι λέει, δεν τις προσκυνούν. Αφού σύμφωνα με την Εκκλησία, οι εικόνες αυτές είναι η εμφάνιση του ίδιου του θεού -με διάφορα σημάδια, αφού άλλες κουνιούνται, άλλες ματώνουν, άλλες δακρύζουν, άλλες εμφανίζονται και εξαφανίζονται όπου και όπως θέλουν…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αντιγράφοντας δε κανονικά -και σε αυτό, την αρχαία ειδωλολατρική θρησκεία, θεσπίσαμε και εμείς το εξωφρενικό, ότι κάποιες από τις εικόνες μας (τις πιο διάσημες, και πιο θαυματουργές τάχα), δεν τις έχει λέει φτιάξει ανθρώπινο χέρι, αλλά είναι ετοιμοπαράδοτες από τον ουρανό. Είναι οι λεγόμενες αχειροποίητες εικόνες, πιστά αντίγραφα -ως προς την άπατη, των ξύλινων ειδώλων του Δία, που -όπως λένε, τα πετούσε τότε ο ίδιος από τον ουρανό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πρόσφατα δε έμαθα, ότι υπάρχει και μια αγιογραφία του Ευαγγελισμού, αυτή με το πουλί και τον κρίνο -όπως αυτή η παπική εικόνα της Τήνου, η οποία έγινε λέει με οδηγίες του γέροντα Παΐσιου που είδε τάχα και ο ίδιος την Παναγία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή