ΔΙΑΒΑΖΩ: «Ο αρχαίος τρόπος μεταλήψεως των πιστών ήταν αυτός που τηρείται σήμερα από τους Λειτουργούς, δηλ. πρώτα το Σώμα του Χριστού από το Δίσκο και μετά το Αίμα από το Ποτήριο.» Ερώτηση: Γιατί και οι πιστοί να μην κοινωνούν με τον ίδιο τρόπο;
Καλημέρα Παναγιώτη! Εδώ στην ενορία μου, την ώρα της θ. μεταλήψεως, τρέχει να μπει πρώτη στη σειρά μια μεσόκοπη κυρία με έναν άντρα, τον γιο της, ένα μεγάλο παιδί χαζό. Έχει και μια χαζή κόρη (άτομα με ειδικές ανάγκες, όλη η οικογένεια). Μετά από αυτό, πολλοί –νέα κορίτσια κυρίως, σιχαίνονται να πάνε να κοινωνήσουν. Ολιγοπιστία, θα μου πεις! Ε, ναι! Σου λέει ο άλλος, τι γίνεται εδώ; Προηγείται ο άρρωστος, ο κάθε άρρωστος, και όχι τα βρέφη; Ο κάθε σιφιλιδιασμένος, χλεμπονιάρης, σαλιάρης, μυξιάρης… Οι γριές που δεν ανοίγουν το στόμα τους γιατί τους πέφτει η μασέλα… Και μετά τα παιδιά και τα νήπια; Βέβαια, έχουν κοινωνήσει και οι παπάδες… Αυτοί παραδοσιακά, απ' ευθείας δια των χειλιών από το άγιο ποτήρι… Οι παπάδες, που κάποιοι σιχαίνονται ακόμα και να τους φιλήσουν και το χέρι! Και που τώρα με τη θ. κοινωνία, συμμετέχοντες, είναι σαν να τους φιλούν στο στόμα!.. Με το οποίο στόμα, το προηγούμενο βράδυ μπορεί και να έχουν κάνει και στοματικό έρωτα στην παπαδιά τους, οι ίδιοι αυτοί παπάδες, αν είναι σχετικά νορμάλ, ή σε κανέναν νεαρό αλβανό, αν είναι από τους άλλους! Στους παπικούς πάλι, δεν ξέρω αν γίνεται το ίδιο. Αυτοί – οι «ιερείς» τους, μάλλον δεν κοινωνούν με «αίμα χριστού» τους πιστους, πάρα μόνο οι ίδιοι. Αυτοί, κοινωνούν τους πιστους, μόνο με «σώμα Χριστού», με την όστια, ένα άζυμο μπισκοτάκι –σαν την αραβική πίτα, που το βάζουν στο στόμα του πιστού με το χέρι τους, το όποιο και όσο καθαρό χέρι τους! Σαν αντίδωρο ένα πράγμα, να πούμε! Εμείς δε, το ίδιο βρομιάρηδες, παίρνουμε με γυμνά χέρια τόσο το αντίδωρο από το πανέρι ή από το χέρι του παπά, όσο και τον άρτο από την αρτοκλασία… Το ίδιο βέβαια και την πίτα του άγιου Φανουρίου. Τι να κάνουμε λοιπον με όσους σκανδαλίζονται, με όσους είναι ολιγόπιστοι; Να καταργήσουμε την μετάληψη από το ίδιο ποτήρι; Αντί για δισκοπότηρο πανάκριβο – χρυσό και με διαμάντια, να έχουμε κανονικά ποτηράκια του κρασιού, ένα για κάθε πιστό χωριστά; Όπως γίνεται και στην «Εκκλησία» των προτεσταντών;
κατά τους ι.κανόνες,πρώτα το σώμα και μετά το αίμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΚ
ΔΙΑΒΑΖΩ:
ΑπάντησηΔιαγραφή«Ο αρχαίος τρόπος μεταλήψεως των πιστών ήταν αυτός που τηρείται σήμερα από τους Λειτουργούς, δηλ. πρώτα το Σώμα του Χριστού από το Δίσκο και μετά το Αίμα από το Ποτήριο.»
Ερώτηση:
Γιατί και οι πιστοί να μην κοινωνούν με τον ίδιο τρόπο;
Έλα ντε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΚ
Καλημέρα Παναγιώτη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ στην ενορία μου, την ώρα της θ. μεταλήψεως, τρέχει να μπει πρώτη στη σειρά μια μεσόκοπη κυρία με έναν άντρα, τον γιο της, ένα μεγάλο παιδί χαζό. Έχει και μια χαζή κόρη (άτομα με ειδικές ανάγκες, όλη η οικογένεια). Μετά από αυτό, πολλοί –νέα κορίτσια κυρίως, σιχαίνονται να πάνε να κοινωνήσουν. Ολιγοπιστία, θα μου πεις! Ε, ναι!
Σου λέει ο άλλος, τι γίνεται εδώ; Προηγείται ο άρρωστος, ο κάθε άρρωστος, και όχι τα βρέφη; Ο κάθε σιφιλιδιασμένος, χλεμπονιάρης, σαλιάρης, μυξιάρης… Οι γριές που δεν ανοίγουν το στόμα τους γιατί τους πέφτει η μασέλα… Και μετά τα παιδιά και τα νήπια;
Βέβαια, έχουν κοινωνήσει και οι παπάδες… Αυτοί παραδοσιακά, απ' ευθείας δια των χειλιών από το άγιο ποτήρι…
Οι παπάδες, που κάποιοι σιχαίνονται ακόμα και να τους φιλήσουν και το χέρι! Και που τώρα με τη θ. κοινωνία, συμμετέχοντες, είναι σαν να τους φιλούν στο στόμα!.. Με το οποίο στόμα, το προηγούμενο βράδυ μπορεί και να έχουν κάνει και στοματικό έρωτα στην παπαδιά τους, οι ίδιοι αυτοί παπάδες, αν είναι σχετικά νορμάλ, ή σε κανέναν νεαρό αλβανό, αν είναι από τους άλλους!
Στους παπικούς πάλι, δεν ξέρω αν γίνεται το ίδιο. Αυτοί – οι «ιερείς» τους, μάλλον δεν κοινωνούν με «αίμα χριστού» τους πιστους, πάρα μόνο οι ίδιοι. Αυτοί, κοινωνούν τους πιστους, μόνο με «σώμα Χριστού», με την όστια, ένα άζυμο μπισκοτάκι –σαν την αραβική πίτα, που το βάζουν στο στόμα του πιστού με το χέρι τους, το όποιο και όσο καθαρό χέρι τους! Σαν αντίδωρο ένα πράγμα, να πούμε!
Εμείς δε, το ίδιο βρομιάρηδες, παίρνουμε με γυμνά χέρια τόσο το αντίδωρο από το πανέρι ή από το χέρι του παπά, όσο και τον άρτο από την αρτοκλασία… Το ίδιο βέβαια και την πίτα του άγιου Φανουρίου.
Τι να κάνουμε λοιπον με όσους σκανδαλίζονται, με όσους είναι ολιγόπιστοι; Να καταργήσουμε την μετάληψη από το ίδιο ποτήρι; Αντί για δισκοπότηρο πανάκριβο – χρυσό και με διαμάντια, να έχουμε κανονικά ποτηράκια του κρασιού, ένα για κάθε πιστό χωριστά; Όπως γίνεται και στην «Εκκλησία» των προτεσταντών;