Σχολιάζοντας...
την εικόνα –φόντο, στη πρώτη σελίδα του λογαριασμού του χρήστη Ευάγγελος Κουτρουμπέλης, στο facebook:
Giorgos George
Με συγχωρειτε. Αυτη η εικονα δεν ειναι ορθοδοξη αλλα απο δυτικη επιρροη. Απαγορευεται με κανονικη διαταξη η απεικονιση της Αγιας Τριαδος κατ' αυτο το τροπο.
Panagiotis Michalopoulos
Ποιος σας είπε ο θεός Πατέρας γέρασε; Ποιος σας είπε ότι το Άγιο Πνεύμα αποκρυσταλλώθηκε σε περιστέρι από τη βάφτιση του Χριστού; Ποιος σας είπε ότι ο Πατέρας φοράει αυτό το τρίγωνο -σαν το καπέλο του Μ. Ναπολέοντα στο κεφάλι του; Ποιος σας είπε ότι ο Πατέρας και ο Υιός ευλογούν με το «δάχτυλο», σαν τους μητροπολίτες; Ποιος σας είπε ότι ο Υιός και ο Πατέρας, έκλεψαν το φωτοστέφανο του Βούδα;
Μάριος Τομάζος
Αγαπητοί φίλοι Γιώργο καί Παναγιώτη,μπορεί νά έχετε δίκηο γιά τήν εν λόγω εικόνα.Αλλά κάθε εικόνα δέν προσφέρεται γιά λατρεία.Ακόμη καί τόν Κύριό μας Ιησού Χριστό πού εγνώρισαν οί Απόστολοι κατά σάρκα πλέον ομολογούν ότι δέν γνωρίζουν ουδένα κατά σάρκα γιατί είναι πλέον εν ενδόξει μορφή.Ας είμεθα επιεικείς μέ τά πάντων τών ομολογουμένων τό Ονομα του Ιησού.Καί με οποια εικόνα ευλαβείται γιά τήν κοινωνοία μέ τον Κύριον Ιησούν Χριστόν εκ καθαράς καρδίας.(κι'ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω).ο έσχατος εν Κυρίω.
Panagiotis Michalopoulos
ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΑΡΙΕ...
1. Λέτε: «μπορεί νά έχετε δίκηο γιά τήν εν λόγω εικόνα».
1. Απάντηση: Όχι, «μπορεί»! Σίγουρα έχουμε δίκιο! Υπάρχει και απόφαση οικούμενης συνόδου που καταδικάζει τη συγκεκριμένη απεικόνιση!
2. Λέτε: «Αλλά κάθε εικόνα δέν προσφέρεται γιά λατρεία»!
2. Απάντηση: Κι όμως! Η εικόνα αυτή βρίσκεται σε πολλές ορθόδοξες εκκλησιές! Και λατρεύεται με προσκύνηση, με κεριά, με λιβάνια και καντήλια!
Και διδάσκει την αίρεση την παπική, με την ίση απόσταση του Αγιου Πνεύματος από τον Υιό και τον Πατερα (διδάσκει την εκπόρευση, και, εκ του Υιού, το φιλιόκβε δηλαδη). Διδάσκει την αίρεση ότι ο Υιός είναι νεότερος από τον Πατέρα, άρα «υπήρχε χρόνος που Υιός δεν υπήρχε», άρα είναι κατώτερος!
3. Λέτε: «Ακόμη καί τόν Κύριό μας Ιησού Χριστό πού εγνώρισαν οί Απόστολοι κατά σάρκα πλέον ομολογούν ότι δέν γνωρίζουν ουδένα κατά σάρκα γιατί είναι πλέον εν ενδόξει μορφή.»
3. Απάντηση: Ο Χριστός, αναστήθηκε με τη σάρκα του, ένδοξη βεβαια, αλλά φανερώθηκε με αυτήν, και έτσι μπορεί να απεικονίζεται.
Εικονίζουμε μόνο ό,τι βλέπουμε! Όχι ό,τι δεν βλέπουμε, όπως δηλαδη τον πατέρα γέρο, το άγιο πνεύμα περιστέρι σε μόνιμη βάση, και τον αρχάγγελο με τον «γονιμοποιό» κρίνο, όπως δηλαδη στην παπική «θαυματουργή» εικόνα του Ευαγγελισμού της «Μεγαλόχαρης» της Τήνου, κλπ.
4. Λέτε: «Ας είμεθα επιεικείς μέ τά πάντων τών ομολογουμένων τό Ονομα του Ιησού.»
4. Απάντηση: Θέλετε να είμαστε επιεικείς με την αίρεση; Τι σοι ορθόδοξος είστε;
Ludmilla Simone
Ποῖο εἶνε τὸ φωτοστέφανον τοῦ Βούδα;
Panagiotis Michalopoulos
ΑΓΑΠΗΤΗ Ludmilla!
Δεν ξέρατε ότι το φωτοστέφανο των αγίων, το έχουμε κλέψει από τον βουδισμό;
Όπως και τα κεριά και τα λιβάνια! Όπως και την προσκύνηση και το χειροφίλημα… Όπως και τα κομποσκοίνια ακόμα!
Ludmilla Simone
Ἀκόμα καὶ ἔτσι νὰ ἦτο (ποὺ δὲν εἶνε, τοὐλάχιστον διὰ τὰ κομβοσχοίνια), τί σημασίαν ἔχει;
Panagiotis Michalopoulos
Θέλετε μια φωτογραφία του βούδα, με το φωτοστέφανο του, και με το κομποσκοίνι του, με τα κεριά, τα καντήλια και τα λιβάνια του, την προσκύνηση του, και να ευλογεί με το… κωλοδάχτυλο -όπως οι δεσποτάδες;
Ludmilla Simone
Κεριὰ, λιβάνια, καὶ εἰκόνες ἀκόμα, χρησιμοποιοῦν καὶ οἱ Σατανισταί! Λοιπόν; Πρέπει νὰ τὰ καταργήσωμεν; Τὸ ὅτι δίδωμεν ἄλλην σημασίαν ἐμεῖς εἰς αὐτά, δὲν εἶνε ἀρκετὸν νὰ σὲ ἀναπαύσῃ;
Panagiotis Michalopoulos
Ποια σημασία δίνετε εσείς στο κερί;
Δεν ξέρω ποια δίνουν οι σατανιστές, αλλά οι δικοί μας (οι «ορθόδοξοι» ας πούμε) το έχουν δαιμονοποιήσει το κερί!
Εσείς;
Ludmilla Simone
Πολὺ βαρὴς ὁ ὅρος ποὺ ἐχρησιμοποίησες διὰ τὸ κερί! Τί ἐννοεῖς;
Panagiotis Michalopoulos
Ποια σημασία δίνετε εσείς στο κερί;
Ludmilla Simone
Πολλοὶ οἱ λόγοι χρήσεως τῶν κηρίων καὶ πολλοὶ οἱ συμβολισμοί! Μερικοὺς λόγους μπορεῖς νὰ διαβάσῃς ἐδῶ... (σχετικό λινγ ακροδεξιάς παραθρησκευτικής οργανωσης)
Panagiotis Michalopoulos
Ελαβα…
(24 Αυγούστου 2015 - 8:19 μ.μ.)
το μήνυμα:
Όχι μόνο κάποιοι θεολογικά αγράμματοι θρησκόληπτοι γεροντάδες, με τα κομποσχοίνια, τα οποία όμως ΔΕΝ εδίδαξε ο Χριστός και οι Απόστολοι, και "όποιος προσθέσει ένα ιώτα ή μίαν κεραίαν" στο Ευαγγέλιο θα Τον βρει αντιμέτωπο, αλλά και η θεολογία και η επίσημη καθεστυκιϊα εκκλησιαστική ηγεσία και δέκα εκατομμύρια ορθόδοξα βαπτισμένου λαού, έχουμε όλοι αναγάγει σε "απαραίτητο" μέσο λατρείας, ευσεβείας και σωτηρίας τα κεριά! Και τις λαμπάδες! Καθένας που εισέρχεται σε ναό, θεωρεί "αμαρτία" να μην ανάψει κεράκι! Και θεωρεί αυτονόητη κίνηση ευσέβειας και πράξη σωτηρίας να ανάψει!
Ο μόνος λόγος που επιβιώνει το έθιμο αυτό και παίρνει θεολογικό μανδύα είναι "η κονόμα", με αποκλειστικό σκοπό να πέσουν τα χρήματα του λαού στο παγκάρι! Πάει ο άλλος σε ένα "προσκύνημα" και του λέμε "πάρε 5 ευρώ κι άναψέ μου ένα κερί για την ψυχή των γονέων μου"...
Ότι με το άναμμα του κεριού δεν σώζεται ούτε εκείνος που το ανάβει ούτε οι ψυχές των γονέων, είναι αυτονόητο, δεν το συζητάμε, αλλά διερωτώμεθα μήπως και αμαρτάνουμε, και διότι σιωπούμε και διότι, αν και δεν το πιστεύουμε, ανάβουμε κι εμείς κεριά για να μη σκανδαλίσουμε τους άλλους, κι έτσι συνεργούμε να θεωρείται ένας φακός, ένα φωτιστικό μέσο, σε απαραίτητο μέσο σωτηρίας και λατρείας και επιπλέον συνεργούμε στην μόλυνση της ατμόσφαιρας και σε ασθένειες και θανάτους ανθρώπων με την καύση της παραφίνης που παράγει καρκινογόνα δηλητηριώδη αέρια. Υπό αυτό το πρίσμα, της προστασίας της υγείας εμού και των αδελφών των εντός του Ναού, από δω και μπρος θα ρίχνω το ευρώ στο παγκάρι αλλά θα αποφεύγω να ανάβω κερί!
Το ότι εξ Ανατολών ήρθε το κομποσκοίνι στην Ελλάδα ως θρησκευτικό αντικείμενο, έχει αναφερθεί στο "χαίρετε".
Αλλά, αγαπητέ κε Παναγιώτη, τι να σου κάνει ο ακατήχητος λαός, όταν τον διδάσκουν ότι τα κεριά και τα κομποσχοίνια θα τον σώσουν; Φυσικά "τα θέλει" ο λαός, διότι αντί να ακολουθεί το Ευαγγέλιο και την Ηθική του, προτιμάει και να αμαρτάνει ασύστολα και να ασεβεί αδιάντροπα και να "σώζεται" (κούνια που τον κούναγε) τραβώντας ένα κομποσκοινάκι κι ανάβοντας ένα κεράκι...
Επισκέπτης
http://xairete.blogspot.gr/2015/08/facebook.html
Panagiotis Michalopoulos
Έλαβα…
(24 Αυγούστου 2015 - 11:02 μ.μ.)
το νέο μήνυμα:
Στις Πράξεις (20, 7-12) αναφέρεταί πως σε μια λατρευτική Σύναξη σε ανώγειο, υπήρχαν πολλές αναμμένες λαμπάδες, για τον φωτισμό βέβαια της τότε εποχής και όχι ως θρησκευτικά ή λατρευτικά αντικείμενα. Και ο ιερός συγγραφέας των Πράξεων, ο ιατρός Λουκάς, τονίζει ειδικά την ύπαρξη των "πολλών λαμπάδων". Γιατί; Ως ιατρός (και όχι αγιογράφος "αχειροποίητων εικόνων" όπως μας παραμυθιάζουν) γνώριζε ότι οι πολλές αναμμένες λαμπάδες ήταν το αίτιο λόγω του οποίου σε συνδυασμό με το συνωστισμό του πλήθους και την χρονική παράταση της ιερουργίας (=κηρύγματος θείου Λόγου υπό του Απ. Παύλου) ζαλίστηκε από το μονοξείδιο και διοξείδιο του άνθρακα ο Εύτυχος, αποκοιμήθηκε, έπεσε κάτω νεκρός κι έπειτα από τον εναγκαλισμό του Απ. Παύλου, σηκώθηκε ζωντανός.
Συνεπώς μόνο ως μέσα φωτισμού, θέλει τις λαμπάδες και τα κεριά ο χριστιανισμός ο οποίος πουθενά δεν διδάσκει ότι η αφή κεριών είναι ιερά και ευσεβιστική πράξη σωτηρίας. Από αλλού ήρθε αυτή η δοξασία, άλλωστε αλλού έχουν και "αρωματικά" κεριά, και ΝΑΙ, αν εκείνοι έχουν ιερά κεριά στις ασεβείς ειδωλολατρικές τελετές τους, είναι ένας λόγος να μην τους αντιγράφουμε εμείς. Είναι και θέμα καθαρής και όχι επικίνδυνης ατμόσφαιρας σε κλειστό χώρο. Όσο για το φωτισμό, έχουμε πλέον ηλεκτρικές λάμπες κι όχι πολυελαίους και κεριά.
Επισκέπτης.
http://xairete.blogspot.gr/2015/08/facebook.html
Pistos Xristianos
-Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης λέγει στο Ιερό Πηδάλιον : «καί ὁ ἄναρχος Πατήρ πρέπει νά ζωγραφίζεται καθώς ἐφάνη εἰς τόν προφήτην Δανιήλ ὡς Παλαιός Ἡμερῶν... δέν ζωγραφοῦμεν Αὐτόν κατά τήν Θείαν φύσιν. Ἐπειδή ἀδύνατον φησιν, εἶναιἱστορῆσαι καί ζωγραφῆσαι φύσιν Θεοῦ... ζωγραφοῦμεν Αὐτόν ὡς ἐφάνη εἰς τόν Προφήτην».(Πηδάλιον, ἔκδοσις Ἀστήρ, σελίς 320).
-Ο Άγιος Επιφάνιος λέγει : «Καί ὡς ὁ Δανιήλ, εἶδεν τόν Παλαιόν τῶν ἡμερῶν, τοῦτο ὀπτασία τοῦ ΠΑΤΡΟΣ». (Αγίου Επιφανίου).
Panagiotis Michalopoulos
Διαβάζω:
Η Αποκάλυψη φανερώνει ότι στην πραγματικότητα ο Παλαιός των Ημερών, είναι ο Ίδιος ο Υιός του Ανθρώπου! Προσέξτε την περιγραφή:
"Αποκάλυψις 1/α΄ 12-15,17,18: "Και επέστρεψα βλέπειν την φωνήν ήτις ελάλει μετ' εμού. Και επιστρέψας είδον επτά λυχνίας χρυσάς, και εν μέσω τών λυχνιών όμοιον υιόν ανθρώπου, ενδεδυμένον ποδήρη και περιεζωσμένον προς τοις μαστοίς ζώνην χρυσάν. Η δε κεφαλή αυτού και αι τρίχες λευκαί ως έριον λευκόν, ως χιών, και οι οφθαλμοί αυτού ως φλοξ πυρός, και οι πόδες αυτού όμοιοι χαλκολιβάνω, ως εν καμίνω πεπυρωμένης, και η φωνή αυτού ως φωνή υδάτων πολλών... και ότε είδον αυτόν έπεσα προς τους πόδας αυτού ως νεκρός. Και έθηκεν την δεξιάν αυτού προς εμέ λέγων: "Μη φοβού! Εγώ ειμι ο πρώτος και ο έσχατος, και ο ζων, και εγενόμην νεκρός και ιδού ζων ειμί εις τους αιώνας τών αιώνων...".
Δείτε την κοινή περιγραφή του Δανιήλ και της Αποκάλυψης, η οποία μας αποκαλύπτει ποιος ήταν ο Παλαιός των Ημερών. Και στα δύο βιβλία βλέπουμε τον Υιό του Ανθρώπου, και στα δύο βλέπουμε άσπρα μαλλιά με τις ίδιες περιγραφές, βλεπουμε τη "φλόγα πυρός", βλέπουμε το "καμίνι πεπυρωμένο", κλπ. Μόνο που τα χαρακτηριστικά του Παλαιού των Ημερών του Δανιήλ, τα βλέπουμε να τα έχει στην Αποκάλυψη ο Υιός του Ανθρώπου! Είναι προφανές ότι τους ταυτίζει.
Pistos Xristianos
Η Ζ Οικουμενική Σύνοδος στην Η πράξη αυτής λέγει : «Πιστεύοντες εἰς ἓνα Θεόν ἐν Τριάδι ἀνυμνούμενον, τάς τιμίας αὐτοῦ εἰκόνας ἀσπαζόμεθα» (Πρακτικά Οἰκουμενικῶν Συνόδων, Τόμ. Γ´ σελ. 383/883). Αυτή η Συνοδική απόφαση είναι ξεκάθαρη. Διότι φανερώνει τα εξής : α) Ότι ο Τριαδικός Θεός μπορεί να εικονιστεί και β) Η φράση «τάς τιμίας αὐτοῦ εἰκόνας» φανερώνει ότι η εικόνα του Τριαδικού Θεού δεν είναι μόνο μία όπως λέγουν διάφοροι. Αν η «Φιλοξενία του Αβραάμ» ήταν η μόνη εικόνα του Τριαδικού Θεού γιατί η Ζ Οικουμενικη Σύνοδος ομιλεί σε πλυθυντικό αριθμό για «τάς τιμίας αὐτοῦ εἰκόνας» ;
Panagiotis Michalopoulos
Διαβάζω: [Αν η «Φιλοξενία του Αβραάμ» ήταν η μόνη εικόνα του Τριαδικού Θεού γιατί η Ζ Οικουμενική Σύνοδος ομιλεί σε πλυθυντικό αριθμό για «τάς τιμίας αὐτοῦ εἰκόνας»;]
Σχολιάζω: Εμείς, το πλήθος των απανταχού ορθοδόξων χριστιανών, τιμούμε τις εικόνες της αγίας τριάδας που υπάρχουν σε διάφορους ναούς, οι οποίες βέβαια είναι σε πολλά αντίγραφα και όχι ένα μόνο περιφερόμενο από ναό σε ναό! Άρα, πληθυντικός αριθμός για πολλά αντίτυπα της Φιλοξενίας του Αβραάμ!
Και η οικουμενική σύνοδος καταδίκασε την συγκεκριμένη παπική –αιρετική εικόνα με τον θεό γέρο, τον υιό νέο, να ευλογούν με το δάχτυλο σαν δεσποτάδες, και το άγιο πνεύμα αποκρυσταλλωμένο σαν περιστέρι καλά και ντε, ενώ έχει κάνει την παρουσία του και με άλλη μορφή! Και φυσικά, δεν κάθισαν περιστέρια στα κεφάλια των μαθητών την ημέρα της πεντηκοστής!
Pistos Xristianos
(κατά κόσμον: ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ)
[...] Η εμφάνιση του Πατρός ως Παλαιού των Ημερών στον Δανιήλ δείχνει την αιωνιότητα αυτού. Ομοίως η εμφάνιση του Υιού ως Παλαιού των Ημερών στην Αποκάλυψη του Ιωάννη δείχνει το ίδιο ακριβώς πράγμα. [...]
Panagiotis Michalopoulos
Η αίρεση στην εικόνα, είναι ότι ο Πατέρας ως γέρος, φαίνεται παλαιότερος του Υιού, και είναι η αίρεση ότι υπήρχε χρόνος που ο Υιός δεν υπήρχε, άρα είναι κατώτερος του Πατέρα ο οποίος λένε είναι ο μόνος άχρονος!
Στην ίδια δε εικόνα, υπάρχει και το περιστέρι… Ξεκάρφωτο, αφού δεν ταιριάζει εκεί με την βάπτιση του Χριστού… Το περιστέρι, σαν άγιο πνεύμα σε ίση απόσταση από τα άλλα δυο πρόσωπα, για να προπαγανδίζει και την αίρεση του παπικού φιλιόκβε, ότι δηλαδη εκπορεύεται και από τον υιό! Άλλωστε, κανένα από τα δυο πρόσωπα (πατήρ και υιός) δεν έχει τις άσπρες τρίχες του οράματος, σαν χαρακτηριστικό της παλαιότητας. Μόνο ο πατέρας εμφανίζεται σαν γέρος (διαφέρει αυτό) γκριζομάλλης βέβαια και γοητευτικός γέρος, και μόνο σε αυτόν υπάρχει η επιγραφή «ο παλαιός των ημερών»!
Χώρια βέβαια, που και οι δυο (συγχρονισμένοι σαν σε μπαλέτο) ευλογούν με το κωλοδάχτυλο το μητροπολιτικό!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1387965228111481&set=a.1387965421444795.1073741828.100006940513745&type=1&theater
την εικόνα –φόντο, στη πρώτη σελίδα του λογαριασμού του χρήστη Ευάγγελος Κουτρουμπέλης, στο facebook:
Giorgos George
Με συγχωρειτε. Αυτη η εικονα δεν ειναι ορθοδοξη αλλα απο δυτικη επιρροη. Απαγορευεται με κανονικη διαταξη η απεικονιση της Αγιας Τριαδος κατ' αυτο το τροπο.
Panagiotis Michalopoulos
Ποιος σας είπε ο θεός Πατέρας γέρασε; Ποιος σας είπε ότι το Άγιο Πνεύμα αποκρυσταλλώθηκε σε περιστέρι από τη βάφτιση του Χριστού; Ποιος σας είπε ότι ο Πατέρας φοράει αυτό το τρίγωνο -σαν το καπέλο του Μ. Ναπολέοντα στο κεφάλι του; Ποιος σας είπε ότι ο Πατέρας και ο Υιός ευλογούν με το «δάχτυλο», σαν τους μητροπολίτες; Ποιος σας είπε ότι ο Υιός και ο Πατέρας, έκλεψαν το φωτοστέφανο του Βούδα;
Μάριος Τομάζος
Αγαπητοί φίλοι Γιώργο καί Παναγιώτη,μπορεί νά έχετε δίκηο γιά τήν εν λόγω εικόνα.Αλλά κάθε εικόνα δέν προσφέρεται γιά λατρεία.Ακόμη καί τόν Κύριό μας Ιησού Χριστό πού εγνώρισαν οί Απόστολοι κατά σάρκα πλέον ομολογούν ότι δέν γνωρίζουν ουδένα κατά σάρκα γιατί είναι πλέον εν ενδόξει μορφή.Ας είμεθα επιεικείς μέ τά πάντων τών ομολογουμένων τό Ονομα του Ιησού.Καί με οποια εικόνα ευλαβείται γιά τήν κοινωνοία μέ τον Κύριον Ιησούν Χριστόν εκ καθαράς καρδίας.(κι'ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω).ο έσχατος εν Κυρίω.
Panagiotis Michalopoulos
ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΑΡΙΕ...
1. Λέτε: «μπορεί νά έχετε δίκηο γιά τήν εν λόγω εικόνα».
1. Απάντηση: Όχι, «μπορεί»! Σίγουρα έχουμε δίκιο! Υπάρχει και απόφαση οικούμενης συνόδου που καταδικάζει τη συγκεκριμένη απεικόνιση!
2. Λέτε: «Αλλά κάθε εικόνα δέν προσφέρεται γιά λατρεία»!
2. Απάντηση: Κι όμως! Η εικόνα αυτή βρίσκεται σε πολλές ορθόδοξες εκκλησιές! Και λατρεύεται με προσκύνηση, με κεριά, με λιβάνια και καντήλια!
Και διδάσκει την αίρεση την παπική, με την ίση απόσταση του Αγιου Πνεύματος από τον Υιό και τον Πατερα (διδάσκει την εκπόρευση, και, εκ του Υιού, το φιλιόκβε δηλαδη). Διδάσκει την αίρεση ότι ο Υιός είναι νεότερος από τον Πατέρα, άρα «υπήρχε χρόνος που Υιός δεν υπήρχε», άρα είναι κατώτερος!
3. Λέτε: «Ακόμη καί τόν Κύριό μας Ιησού Χριστό πού εγνώρισαν οί Απόστολοι κατά σάρκα πλέον ομολογούν ότι δέν γνωρίζουν ουδένα κατά σάρκα γιατί είναι πλέον εν ενδόξει μορφή.»
3. Απάντηση: Ο Χριστός, αναστήθηκε με τη σάρκα του, ένδοξη βεβαια, αλλά φανερώθηκε με αυτήν, και έτσι μπορεί να απεικονίζεται.
Εικονίζουμε μόνο ό,τι βλέπουμε! Όχι ό,τι δεν βλέπουμε, όπως δηλαδη τον πατέρα γέρο, το άγιο πνεύμα περιστέρι σε μόνιμη βάση, και τον αρχάγγελο με τον «γονιμοποιό» κρίνο, όπως δηλαδη στην παπική «θαυματουργή» εικόνα του Ευαγγελισμού της «Μεγαλόχαρης» της Τήνου, κλπ.
4. Λέτε: «Ας είμεθα επιεικείς μέ τά πάντων τών ομολογουμένων τό Ονομα του Ιησού.»
4. Απάντηση: Θέλετε να είμαστε επιεικείς με την αίρεση; Τι σοι ορθόδοξος είστε;
Ludmilla Simone
Ποῖο εἶνε τὸ φωτοστέφανον τοῦ Βούδα;
Panagiotis Michalopoulos
ΑΓΑΠΗΤΗ Ludmilla!
Δεν ξέρατε ότι το φωτοστέφανο των αγίων, το έχουμε κλέψει από τον βουδισμό;
Όπως και τα κεριά και τα λιβάνια! Όπως και την προσκύνηση και το χειροφίλημα… Όπως και τα κομποσκοίνια ακόμα!
Ludmilla Simone
Ἀκόμα καὶ ἔτσι νὰ ἦτο (ποὺ δὲν εἶνε, τοὐλάχιστον διὰ τὰ κομβοσχοίνια), τί σημασίαν ἔχει;
Panagiotis Michalopoulos
Θέλετε μια φωτογραφία του βούδα, με το φωτοστέφανο του, και με το κομποσκοίνι του, με τα κεριά, τα καντήλια και τα λιβάνια του, την προσκύνηση του, και να ευλογεί με το… κωλοδάχτυλο -όπως οι δεσποτάδες;
Ludmilla Simone
Κεριὰ, λιβάνια, καὶ εἰκόνες ἀκόμα, χρησιμοποιοῦν καὶ οἱ Σατανισταί! Λοιπόν; Πρέπει νὰ τὰ καταργήσωμεν; Τὸ ὅτι δίδωμεν ἄλλην σημασίαν ἐμεῖς εἰς αὐτά, δὲν εἶνε ἀρκετὸν νὰ σὲ ἀναπαύσῃ;
Panagiotis Michalopoulos
Ποια σημασία δίνετε εσείς στο κερί;
Δεν ξέρω ποια δίνουν οι σατανιστές, αλλά οι δικοί μας (οι «ορθόδοξοι» ας πούμε) το έχουν δαιμονοποιήσει το κερί!
Εσείς;
Ludmilla Simone
Πολὺ βαρὴς ὁ ὅρος ποὺ ἐχρησιμοποίησες διὰ τὸ κερί! Τί ἐννοεῖς;
Panagiotis Michalopoulos
Ποια σημασία δίνετε εσείς στο κερί;
Ludmilla Simone
Πολλοὶ οἱ λόγοι χρήσεως τῶν κηρίων καὶ πολλοὶ οἱ συμβολισμοί! Μερικοὺς λόγους μπορεῖς νὰ διαβάσῃς ἐδῶ... (σχετικό λινγ ακροδεξιάς παραθρησκευτικής οργανωσης)
Panagiotis Michalopoulos
Ελαβα…
(24 Αυγούστου 2015 - 8:19 μ.μ.)
το μήνυμα:
Όχι μόνο κάποιοι θεολογικά αγράμματοι θρησκόληπτοι γεροντάδες, με τα κομποσχοίνια, τα οποία όμως ΔΕΝ εδίδαξε ο Χριστός και οι Απόστολοι, και "όποιος προσθέσει ένα ιώτα ή μίαν κεραίαν" στο Ευαγγέλιο θα Τον βρει αντιμέτωπο, αλλά και η θεολογία και η επίσημη καθεστυκιϊα εκκλησιαστική ηγεσία και δέκα εκατομμύρια ορθόδοξα βαπτισμένου λαού, έχουμε όλοι αναγάγει σε "απαραίτητο" μέσο λατρείας, ευσεβείας και σωτηρίας τα κεριά! Και τις λαμπάδες! Καθένας που εισέρχεται σε ναό, θεωρεί "αμαρτία" να μην ανάψει κεράκι! Και θεωρεί αυτονόητη κίνηση ευσέβειας και πράξη σωτηρίας να ανάψει!
Ο μόνος λόγος που επιβιώνει το έθιμο αυτό και παίρνει θεολογικό μανδύα είναι "η κονόμα", με αποκλειστικό σκοπό να πέσουν τα χρήματα του λαού στο παγκάρι! Πάει ο άλλος σε ένα "προσκύνημα" και του λέμε "πάρε 5 ευρώ κι άναψέ μου ένα κερί για την ψυχή των γονέων μου"...
Ότι με το άναμμα του κεριού δεν σώζεται ούτε εκείνος που το ανάβει ούτε οι ψυχές των γονέων, είναι αυτονόητο, δεν το συζητάμε, αλλά διερωτώμεθα μήπως και αμαρτάνουμε, και διότι σιωπούμε και διότι, αν και δεν το πιστεύουμε, ανάβουμε κι εμείς κεριά για να μη σκανδαλίσουμε τους άλλους, κι έτσι συνεργούμε να θεωρείται ένας φακός, ένα φωτιστικό μέσο, σε απαραίτητο μέσο σωτηρίας και λατρείας και επιπλέον συνεργούμε στην μόλυνση της ατμόσφαιρας και σε ασθένειες και θανάτους ανθρώπων με την καύση της παραφίνης που παράγει καρκινογόνα δηλητηριώδη αέρια. Υπό αυτό το πρίσμα, της προστασίας της υγείας εμού και των αδελφών των εντός του Ναού, από δω και μπρος θα ρίχνω το ευρώ στο παγκάρι αλλά θα αποφεύγω να ανάβω κερί!
Το ότι εξ Ανατολών ήρθε το κομποσκοίνι στην Ελλάδα ως θρησκευτικό αντικείμενο, έχει αναφερθεί στο "χαίρετε".
Αλλά, αγαπητέ κε Παναγιώτη, τι να σου κάνει ο ακατήχητος λαός, όταν τον διδάσκουν ότι τα κεριά και τα κομποσχοίνια θα τον σώσουν; Φυσικά "τα θέλει" ο λαός, διότι αντί να ακολουθεί το Ευαγγέλιο και την Ηθική του, προτιμάει και να αμαρτάνει ασύστολα και να ασεβεί αδιάντροπα και να "σώζεται" (κούνια που τον κούναγε) τραβώντας ένα κομποσκοινάκι κι ανάβοντας ένα κεράκι...
Επισκέπτης
http://xairete.blogspot.gr/2015/08/facebook.html
Panagiotis Michalopoulos
Έλαβα…
(24 Αυγούστου 2015 - 11:02 μ.μ.)
το νέο μήνυμα:
Στις Πράξεις (20, 7-12) αναφέρεταί πως σε μια λατρευτική Σύναξη σε ανώγειο, υπήρχαν πολλές αναμμένες λαμπάδες, για τον φωτισμό βέβαια της τότε εποχής και όχι ως θρησκευτικά ή λατρευτικά αντικείμενα. Και ο ιερός συγγραφέας των Πράξεων, ο ιατρός Λουκάς, τονίζει ειδικά την ύπαρξη των "πολλών λαμπάδων". Γιατί; Ως ιατρός (και όχι αγιογράφος "αχειροποίητων εικόνων" όπως μας παραμυθιάζουν) γνώριζε ότι οι πολλές αναμμένες λαμπάδες ήταν το αίτιο λόγω του οποίου σε συνδυασμό με το συνωστισμό του πλήθους και την χρονική παράταση της ιερουργίας (=κηρύγματος θείου Λόγου υπό του Απ. Παύλου) ζαλίστηκε από το μονοξείδιο και διοξείδιο του άνθρακα ο Εύτυχος, αποκοιμήθηκε, έπεσε κάτω νεκρός κι έπειτα από τον εναγκαλισμό του Απ. Παύλου, σηκώθηκε ζωντανός.
Συνεπώς μόνο ως μέσα φωτισμού, θέλει τις λαμπάδες και τα κεριά ο χριστιανισμός ο οποίος πουθενά δεν διδάσκει ότι η αφή κεριών είναι ιερά και ευσεβιστική πράξη σωτηρίας. Από αλλού ήρθε αυτή η δοξασία, άλλωστε αλλού έχουν και "αρωματικά" κεριά, και ΝΑΙ, αν εκείνοι έχουν ιερά κεριά στις ασεβείς ειδωλολατρικές τελετές τους, είναι ένας λόγος να μην τους αντιγράφουμε εμείς. Είναι και θέμα καθαρής και όχι επικίνδυνης ατμόσφαιρας σε κλειστό χώρο. Όσο για το φωτισμό, έχουμε πλέον ηλεκτρικές λάμπες κι όχι πολυελαίους και κεριά.
Επισκέπτης.
http://xairete.blogspot.gr/2015/08/facebook.html
Pistos Xristianos
-Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης λέγει στο Ιερό Πηδάλιον : «καί ὁ ἄναρχος Πατήρ πρέπει νά ζωγραφίζεται καθώς ἐφάνη εἰς τόν προφήτην Δανιήλ ὡς Παλαιός Ἡμερῶν... δέν ζωγραφοῦμεν Αὐτόν κατά τήν Θείαν φύσιν. Ἐπειδή ἀδύνατον φησιν, εἶναιἱστορῆσαι καί ζωγραφῆσαι φύσιν Θεοῦ... ζωγραφοῦμεν Αὐτόν ὡς ἐφάνη εἰς τόν Προφήτην».(Πηδάλιον, ἔκδοσις Ἀστήρ, σελίς 320).
-Ο Άγιος Επιφάνιος λέγει : «Καί ὡς ὁ Δανιήλ, εἶδεν τόν Παλαιόν τῶν ἡμερῶν, τοῦτο ὀπτασία τοῦ ΠΑΤΡΟΣ». (Αγίου Επιφανίου).
Panagiotis Michalopoulos
Διαβάζω:
Η Αποκάλυψη φανερώνει ότι στην πραγματικότητα ο Παλαιός των Ημερών, είναι ο Ίδιος ο Υιός του Ανθρώπου! Προσέξτε την περιγραφή:
"Αποκάλυψις 1/α΄ 12-15,17,18: "Και επέστρεψα βλέπειν την φωνήν ήτις ελάλει μετ' εμού. Και επιστρέψας είδον επτά λυχνίας χρυσάς, και εν μέσω τών λυχνιών όμοιον υιόν ανθρώπου, ενδεδυμένον ποδήρη και περιεζωσμένον προς τοις μαστοίς ζώνην χρυσάν. Η δε κεφαλή αυτού και αι τρίχες λευκαί ως έριον λευκόν, ως χιών, και οι οφθαλμοί αυτού ως φλοξ πυρός, και οι πόδες αυτού όμοιοι χαλκολιβάνω, ως εν καμίνω πεπυρωμένης, και η φωνή αυτού ως φωνή υδάτων πολλών... και ότε είδον αυτόν έπεσα προς τους πόδας αυτού ως νεκρός. Και έθηκεν την δεξιάν αυτού προς εμέ λέγων: "Μη φοβού! Εγώ ειμι ο πρώτος και ο έσχατος, και ο ζων, και εγενόμην νεκρός και ιδού ζων ειμί εις τους αιώνας τών αιώνων...".
Δείτε την κοινή περιγραφή του Δανιήλ και της Αποκάλυψης, η οποία μας αποκαλύπτει ποιος ήταν ο Παλαιός των Ημερών. Και στα δύο βιβλία βλέπουμε τον Υιό του Ανθρώπου, και στα δύο βλέπουμε άσπρα μαλλιά με τις ίδιες περιγραφές, βλεπουμε τη "φλόγα πυρός", βλέπουμε το "καμίνι πεπυρωμένο", κλπ. Μόνο που τα χαρακτηριστικά του Παλαιού των Ημερών του Δανιήλ, τα βλέπουμε να τα έχει στην Αποκάλυψη ο Υιός του Ανθρώπου! Είναι προφανές ότι τους ταυτίζει.
Pistos Xristianos
Η Ζ Οικουμενική Σύνοδος στην Η πράξη αυτής λέγει : «Πιστεύοντες εἰς ἓνα Θεόν ἐν Τριάδι ἀνυμνούμενον, τάς τιμίας αὐτοῦ εἰκόνας ἀσπαζόμεθα» (Πρακτικά Οἰκουμενικῶν Συνόδων, Τόμ. Γ´ σελ. 383/883). Αυτή η Συνοδική απόφαση είναι ξεκάθαρη. Διότι φανερώνει τα εξής : α) Ότι ο Τριαδικός Θεός μπορεί να εικονιστεί και β) Η φράση «τάς τιμίας αὐτοῦ εἰκόνας» φανερώνει ότι η εικόνα του Τριαδικού Θεού δεν είναι μόνο μία όπως λέγουν διάφοροι. Αν η «Φιλοξενία του Αβραάμ» ήταν η μόνη εικόνα του Τριαδικού Θεού γιατί η Ζ Οικουμενικη Σύνοδος ομιλεί σε πλυθυντικό αριθμό για «τάς τιμίας αὐτοῦ εἰκόνας» ;
Panagiotis Michalopoulos
Διαβάζω: [Αν η «Φιλοξενία του Αβραάμ» ήταν η μόνη εικόνα του Τριαδικού Θεού γιατί η Ζ Οικουμενική Σύνοδος ομιλεί σε πλυθυντικό αριθμό για «τάς τιμίας αὐτοῦ εἰκόνας»;]
Σχολιάζω: Εμείς, το πλήθος των απανταχού ορθοδόξων χριστιανών, τιμούμε τις εικόνες της αγίας τριάδας που υπάρχουν σε διάφορους ναούς, οι οποίες βέβαια είναι σε πολλά αντίγραφα και όχι ένα μόνο περιφερόμενο από ναό σε ναό! Άρα, πληθυντικός αριθμός για πολλά αντίτυπα της Φιλοξενίας του Αβραάμ!
Και η οικουμενική σύνοδος καταδίκασε την συγκεκριμένη παπική –αιρετική εικόνα με τον θεό γέρο, τον υιό νέο, να ευλογούν με το δάχτυλο σαν δεσποτάδες, και το άγιο πνεύμα αποκρυσταλλωμένο σαν περιστέρι καλά και ντε, ενώ έχει κάνει την παρουσία του και με άλλη μορφή! Και φυσικά, δεν κάθισαν περιστέρια στα κεφάλια των μαθητών την ημέρα της πεντηκοστής!
Pistos Xristianos
(κατά κόσμον: ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ)
[...] Η εμφάνιση του Πατρός ως Παλαιού των Ημερών στον Δανιήλ δείχνει την αιωνιότητα αυτού. Ομοίως η εμφάνιση του Υιού ως Παλαιού των Ημερών στην Αποκάλυψη του Ιωάννη δείχνει το ίδιο ακριβώς πράγμα. [...]
Panagiotis Michalopoulos
Η αίρεση στην εικόνα, είναι ότι ο Πατέρας ως γέρος, φαίνεται παλαιότερος του Υιού, και είναι η αίρεση ότι υπήρχε χρόνος που ο Υιός δεν υπήρχε, άρα είναι κατώτερος του Πατέρα ο οποίος λένε είναι ο μόνος άχρονος!
Στην ίδια δε εικόνα, υπάρχει και το περιστέρι… Ξεκάρφωτο, αφού δεν ταιριάζει εκεί με την βάπτιση του Χριστού… Το περιστέρι, σαν άγιο πνεύμα σε ίση απόσταση από τα άλλα δυο πρόσωπα, για να προπαγανδίζει και την αίρεση του παπικού φιλιόκβε, ότι δηλαδη εκπορεύεται και από τον υιό! Άλλωστε, κανένα από τα δυο πρόσωπα (πατήρ και υιός) δεν έχει τις άσπρες τρίχες του οράματος, σαν χαρακτηριστικό της παλαιότητας. Μόνο ο πατέρας εμφανίζεται σαν γέρος (διαφέρει αυτό) γκριζομάλλης βέβαια και γοητευτικός γέρος, και μόνο σε αυτόν υπάρχει η επιγραφή «ο παλαιός των ημερών»!
Χώρια βέβαια, που και οι δυο (συγχρονισμένοι σαν σε μπαλέτο) ευλογούν με το κωλοδάχτυλο το μητροπολιτικό!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1387965228111481&set=a.1387965421444795.1073741828.100006940513745&type=1&theater
Όχι μόνο κάποιοι θεολογικά αγράμματοι θρησκόληπτοι γεροντάδες, με τα κομποσχοίνια, τα οποία όμως ΔΕΝ εδίδαξε ο Χριστός και οι Απόστολοι, και "όποιος προσθέσει ένα ιώτα ή μίαν κεραίαν" στο Ευαγγέλιο θα Τον βρει αντιμέτωπο, αλλά και η θεολογία και η επίσημη καθεστυκιϊα εκκλησιαστική ηγεσία και δέκα εκατομμύρια ορθόδοξα βαπτισμένου λαού, έχουμε όλοι αναγάγει σε "απαραίτητο" μέσο λατρείας, ευσεβείας και σωτηρίας τα κεριά! Και τις λαμπάδες! Καθένας που εισέρχεται σε ναό, θεωρεί "αμαρτία" να μην ανάψει κεράκι! Και θεωρεί αυτονόητη κίνηση ευσέβειας και πράξη σωτηρίας να ανάψει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ μόνος λόγος που επιβιώνει το έθιμο αυτό και παίρνει θεολογικό μανδύα είναι "η κονόμα", με αποκλειστικό σκοπό να πέσουν τα χρήματα του λαού στο παγκάρι! Πάει ο άλλος σε ένα "προσκύνημα" και του λέμε "πάρε 5 ευρώ κι άναψέ μου ένα κερί για την ψυχή των γονέων μου"...
Ότι με το άναμμα του κεριού δεν σώζεται ούτε εκείνος που το ανάβει ούτε οι ψυχές των γονέων, είναι αυτονόητο, δεν το συζητάμε, αλλά διερωτώμεθα μήπως και αμαρτάνουμε, και διότι σιωπούμε και διότι, αν και δεν το πιστεύουμε, ανάβουμε κι εμείς κεριά για να μη σκανδαλίσουμε τους άλλους, κι έτσι συνεργούμε να θεωρείται ένας φακός, ένα φωτιστικό μέσο, σε απαραίτητο μέσο σωτηρίας και λατρείας και επιπλέον συνεργούμε στην μόλυνση της ατμόσφαιρας και σε ασθένειες και θανάτους ανθρώπων με την καύση της παραφίνης που παράγει καρκινογόνα δηλητηριώδη αέρια. Υπό αυτό το πρίσμα, της προστασίας της υγείας εμού και των αδελφών των εντός του Ναού, από δω και μπρος θα ρίχνω το ευρώ στο παγκάρι αλλά θα αποφεύγω να ανάβω κερί!
Το ότι εξ Ανατολών ήρθε το κομποσκοίνι στην Ελλάδα ως θρησκευτικό αντικείμενο, έχει αναφερθεί στο "χαίρετε".
Αλλά, αγαπητέ κε Παναγιώτη, τι να σου κάνει ο ακατήχητος λαός, όταν τον διδάσκουν ότι τα κεριά και τα κομποσχοίνια θα τον σώσουν; Φυσικά "τα θέλει" ο λαός, διότι αντί να ακολουθεί το Ευαγγέλιο και την Ηθική του, προτιμάει και να αμαρτάνει ασύστολα και να ασεβεί αδιάντροπα και να "σώζεται" (κούνια που τον κούναγε) τραβώντας ένα κομποσκοινάκι κι ανάβοντας ένα κεράκι...
Επισκέπτης
Ευχαριστώ θερμά, φίλτατε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι εμείς οι αναγνώστες, σας ευχαριστούμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτις Πράξεις (20, 7-12) αναφέρεταί πως σε μια λατρευτική Σύναξη σε ανώγειο, υπήρχαν πολλές αναμμένες λαμπάδες, για τον φωτισμό βέβαια της τότε εποχής και όχι ως θρησκευτικά ή λατρευτικά αντικείμενα. Και ο ιερός συγγραφέας των Πράξεων, ο ιατρός Λουκάς, τονίζει ειδικά την ύπαρξη των "πολλών λαμπάδων". Γιατί; Ως ιατρός (και όχι αγιογράφος "αχειροποίητων εικόνων" όπως μας παραμυθιάζουν) γνώριζε ότι οι πολλές αναμμένες λαμπάδες ήταν το αίτιο λόγω του οποίου σε συνδυασμό με το συνωστισμό του πλήθους και την χρονική παράταση της ιερουργίας (=κηρύγματος θείου Λόγου υπό του Απ. Παύλου) ζαλίστηκε από το μονοξείδιο και διοξείδιο του άνθρακα ο Εύτυχος, αποκοιμήθηκε, έπεσε κάτω νεκρός κι έπειτα από τον εναγκαλισμό του Απ. Παύλου, σηκώθηκε ζωντανός.
Συνεπώς μόνο ως μέσα φωτισμού, θέλει τις λαμπάδες και τα κεριά ο χριστιανισμός ο οποίος πουθενά δεν διδάσκει ότι η αφή κεριών είναι ιερά και ευσεβιστική πράξη σωτηρίας. Από αλλού ήρθε αυτή η δοξασία, άλλωστε αλλού έχουν και "αρωματικά" κεριά, και ΝΑΙ, αν εκείνοι έχουν ιερά κεριά στις ασεβείς ειδωλολατρικές τελετές τους, είναι ένας λόγος να μην τους αντιγράφουμε εμείς. Είναι και θέμα καθαρής και όχι επικίνδυνης ατμόσφαιρας σε κλειστό χώρο. Όσο για το φωτισμό, έχουμε πλέον ηλεκτρικές λάμπες κι όχι πολυελαίους και κεριά. Και πάλι ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
Επισκέπτης.
Συγχαρητήρια, και για το νέο εμπνευσμένο σχόλιο σας, φίλτατε! Ευχαριστούμε και πάλι!
ΑπάντησηΔιαγραφή- Η προφητεία του Δανιήλ αναφέρει σαφώς ότι «ὡς υἱὸς ἀνθρώπου ἐρχόμενος ἦν καὶ ἕως τοῦ παλαιοῦ τῶν ἡμερῶν ἔφθασε καὶ ἐνώπιον αὐτοῦ προσηνέχθη». Το όραμα παρουσιάζει ΔΥΟ πρόσωπα. Δεν μπορεί και τα δύο αυτά πρόσωπα να είναι ο Ιησούς !!! Μία τέτοια άποψη είναι σαφώς Νεστοριανίζουσα ! Ο αιρετικός Νεστόριος υποστήριζε ότι ο Ιησούς Χριστός είναι δύο πρόσωπα. Δεν είναι λοιπόν Αρειανίζουσα η απεικόνιση του Πατρός ως Παλαιού των Ημερών……είναι μάλλον Νεστοριανίζουσα η ερμηνεία του Ιησού Χριστού ως δύο προσώπων ταυτόχρονα !!! Είναι παράλογο να δεχθεί κανείς ότι σε ένα όραμα παρουσιάζεται ένα πρόσωπο ως δύο πρόσωπα …!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην πραγματικότητα ο Προφήτης Δανιήλ βλέπει σε όραμα την συνέχεια της σκηνής της Ανάληψης του Κυρίου Ιησού Χριστού : « καὶ ταῦτα εἰπὼν βλεπόντων αὐτῶν ἐπήρθη, καὶ νεφέλη ὑπέλαβεν αὐτὸν ἀπὸ τῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν. καὶ ὡς ἀτενίζοντες ἦσαν εἰς τὸν οὐρανὸν πορευομένου αὐτοῦ» Πράξεις 1: 9-10 / «καὶ ἰδοὺ μετὰ τῶν νεφελῶν τοῦ οὐρανοῦ ὡς υἱὸς ἀνθρώπου ἐρχόμενος ἦν καὶ ἕως τοῦ παλαιοῦ τῶν ἡμερῶν ἔφθασε» Δανιήλ 7: 13.
Η εμφάνιση του Πατρός ως Παλαιού των Ημερών δεν σηματοδοτεί Αρειανισμό όπως μωρολογούν ορισμένοι. Με αυτήν την λογική θα μπορούσαμε να κατηγορήσουμε και το εδάφιο «ἐκ γαστρὸς πρὸ ἑωσφόρου ἐγέννησά σε» (Ψαλμός 109:3 κατά τους Εβδομήκοντα) ως δήθεν Αρειανικό ! Μη γένοιτο !
Η εμφάνιση του Πατρός ως Παλαιού των Ημερών στον Δανιήλ δείχνει την αιωνιότητα αυτού. Ομοίως η εμφάνιση του Υιού ως Παλαιού των Ημερών στην Αποκάλυψη του Ιωάννη δείχνει το ίδιο ακριβώς πράγμα.
Το ότι στην Αποκάλυψη παρουσιάζεται ο Υιός ως Παλαιός των Ημερών αυτό δεν σημαίνει ότι ο Πατήρ δεν μπορεί να παρουσιάζεται ως Παλαιός των Ημερών στον Δανιήλ. Στην Γραφή και ο Υιός και ο Πατήρ παρουσιάζονται ως Γιαχβέ, Αδωνάϊ, Σαβαώθ, Κύριος, Θεός.
Για παράδειγμα ο Ευαγγελιστής Ιωάννης ταυτίζει τον Γιαχβέ Σαβαώθ που είδε σε όραμα ο Ησαϊας με τον Ιησού Χριστό, ενώ ο Απόστολος Παύλος ταυτίζει τον Γιαχβέ Σαβαώθ που είδε στο εν λόγω όραμα ο Ησαϊας με το Άγιο Πνεύμα !
ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Η αίρεση στην εικόνα, είναι ότι ο Πατέρας ως γέρος, φαίνεται παλαιότερος του Υιού, και είναι η αίρεση ότι υπήρχε χρόνος που ο Υιός δεν υπήρχε, άρα είναι κατώτερος του Πατέρα ο οποίος λένε είναι ο μόνος άχρονος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην ίδια δε εικόνα, υπάρχει και το περιστέρι… Ξεκάρφωτο, αφού δεν ταιριάζει εκεί με την βάπτιση του Χριστού… Το περιστέρι, σαν άγιο πνεύμα σε ίση απόσταση από τα άλλα δυο πρόσωπα, για να προπαγανδίζει και την αίρεση του παπικού φιλιόκβε, ότι δηλαδη εκπορεύεται και από τον υιό! Άλλωστε, κανένα από τα δυο πρόσωπα (πατήρ και υιός) δεν έχει τις άσπρες τρίχες του οράματος, σαν χαρακτηριστικό της παλαιότητας. Μόνο ο πατέρας εμφανίζεται σαν γέρος (διαφέρει αυτό) γκριζομάλλης βέβαια και γοητευτικός γέρος, και μόνο σε αυτόν υπάρχει η επιγραφή «ο παλαιός των ημερών»!
Χώρια βέβαια, που και οι δυο (συγχρονισμένοι σαν σε μπαλέτο) ευλογούν με το κωλοδάχτυλο το μητροπολιτικό!
ΔΙΑΒΑΖΩ:
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Αβραάμ δέχτηκε τον Θεό ως Τριάδα Προσώπων τα Οποία παρουσιάστηκαν ως άνδρες –αγγελιοφόροι. Οι τρείς Άγγελοι δηλαδή που δέχτηκε ο Αβραάμ ήταν Άκτιστοι- ήταν τα Τρία Πρόσωπα του Θεού (Πατήρ- Υιός- Άγιο Πνεύμα).Την άποψη αυτή δέχονται ορισμένοι Πατέρες της Εκκλησίας (Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας, Άγιος Αμβρόσιος Μεδιολάνων) και μερίδα Ορθοδόξων Χριστιανών. Αυτή την άποψη δέχονταν και ο μακαριστός Θεολόγος Νικόλαος Σωτηρόπουλος. Αυτήν την άποψη δέχομαι και εγώ. Μάλιστα υπάρχει και ένα Τροπάριο της Εκκλησίας που εκφράζει αυτήν την άποψη, (τροπάριο της Κυριακής του Παραλύτου): «Μέτοικος ὑπάρχων ὁ ᾿Αβραάμ, κατηξιώθη τυπικῶς ὑποδέξασθαι, ἑνικόν μέν Κύριον ἐν τρισίν ὑποστάσεσιν, ὑπερούσιον, ἀνδρικαῖς δέ μορφώσεσιν» (Κανών Μεσονυκτικού, ωδή στ´).
ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
http://aktines.blogspot.gr/2015/07/blog-post_24.html