Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015

Ο μόνος ίσως χριστιανός πρωθυπουργός εδώ και πολλά-πολλά χρόνια! (Οι θεομπαίχτες και ο "άθεος"!!!)

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Freepen.gr 
3 ώρες πριν
Οι θεομπαίχτες και ο άθεος !!! 
Του Μιχάλη Τζανάκη
Το θρησκευτικό συναίσθημα είναι κάτι απολύτως προσωπικό που δεν επιτρέπεται σε κανέναν να το σχολιάζει αρνητικά ή θετικά. Η θρησκεία μας άλλωστε, βαθιά ανθρωποκεντρική, στερεί η ίδια το δικαίωμα να μέμφεται εκείνον που επιλέγει να πιστεύει κάτι άλλο, ή να πιστεύει το ίδιο πράγμα με τρόπο πάντως διαφορετικό. 
Αφορμή να γράψω τούτες τις αράδες μου έδωσαν όλοι εκείνοι οι θεομπαίχτες, που δεν έχασαν την ευκαιρία να την «πέσουν» στον πρωθυπουργό –λες και δε θα έχουν άλλες ευκαιρίες για κριτική εις βάρος του- για τον πολιτικό όρκο του. Είναι βλέπετε ανήκουστο να ορκίζεται κάποιος στην τιμή και τη συνείδησή του!!! Άλλωστε τιμή και συνείδηση έχουν εκλείψει εδώ και πολλά χρόνια απ’ την πολιτική και τους πολιτικούς. Το παν φαίνεται στην πολιτική ζωή της Ελλάδας είναι να κάνεις το «σταυρό» σου και, αφού τον κάνεις, να επιδίδεσαι απερίσπαστος σε κάθε είδους απάτη, κλοπή, ανηθικότητα μια που έχεις το «άλλοθι» της «πίστης» και τη σιγουριά της «χριστιανικής αφέσεως αμαρτιών»!!!
Βλέπετε, άπαντες οι «Κορυδαλλιώτες» πολιτικοί, αλλά και πολλοί άλλοι έκαναν το «σταυρό» τους με τα δυο τους χέρια συνοδευόμενο και με πολλές «μετάνοιες», αλλά δε «βοήθησαν» ούτε αυτούς, ούτε δυστυχώς εμάς!!! 

Η Παναγία της Τήνου και οι Αγιορείτικες Μονές θα ‘χουν να το λένε πόσοι «μαγάρισαν» με τα σταυροπροσκυνήματα των εικόνων τους πριν το ρίξουν στην κρατική μεν, «χριστιανική» δε, κλοπή!!! 
Η ηθική της θρησκείας μας, η πεμπτουσία του Χριστιανισμού είναι η πίστη στις αρχές του Ανθρωπισμού, η αλληλεγγύη και η αγάπη!!! Σε τρεις λέξεις «Θεός Αγάπη εστί» θα μπορούσε να συνοψιστεί η θρησκεία μας και όχι στα χειροφιλήματα, τις νηστείες και τους συναγελασμούς- ενίοτε και στις μπίζνες- με το ιερατείο!!!
Το ήθος και η ηθική των μελών της νέας κυβέρνησης θα κριθούν απ’ τα «έργα και τις ημέρες» τους, από το πόσο υπερασπίζονται και τιμούν το λαό που τους έδωσε την τιμή να τον εκπροσωπούν και όχι απ’ τους υποκριτές και τους φαρισαίους, που επικαλύπτουν τη δική τους ανηθικότητα με τη δήθεν οδύνη τους για τους «αντίχριστους» που ήρθαν στην εξουσία.
«Άθεοι» και «αντίχριστοι» άλλωστε πρέπει να θεωρηθούν εκείνοι που οδήγησαν στη φτώχεια, στην ανέχεια, στη δυστυχία, στις αυτοκτονίες, στην κατάθλιψη χιλιάδες ή εκατομμύρια συμπολίτες μας!!! Εχθροί του Χριστιανισμού είναι εκείνοι που έκλεψαν, που πρόδωσαν το λαό τους, που ήταν επαγγελματίες ψεύτες και πρόστυχοι απέναντι στην ίδια την Ιστορία, ακόμα κι αν δε λογοδότησαν ποτέ στη Δικαιοσύνη.
Αν βοηθήσει κάποιος-όποιος κι αν είναι αυτός- να επουλωθούν αυτές οι πληγές, που άφησαν οι «καλοί χριστιανοί πολιτικοί», εκείνος είναι ο πραγματικός Χριστιανός. Εκείνος που δε θα προκαλεί τον πανικό και τον τρόμο στην κοινωνία, αυτός είναι ο ηθικός και ο «ενάρετος»!!!
Τα «ράσα» ως γνωστόν δεν κάνουν τον «παπά», όπως οι γραβάτες κι οι θρησκευτικοί όρκοι δεν κάνουν τον πολιτικό. Ο πολιτικός «κυριλές» ημίτρελων γραβατωμένων βιβλιοπωλητών, παχύσαρκων καθηγητών που οδηγούν θωρακισμένα αυτοκίνητα, υπερ-ορθοδόξων τιμητών της ηθικής που ποζάρουν μπροστά σε εικονίσματα και …φράκτες, σβαστικολατρών και υπουργών κωλοχαρτοσυλλεκτών εν όψει του επερχόμενου κομμουνιστικού κινδύνου, απευθύνεται απλά σε ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ!!!
Άντε, γιατί «πήξαμε» τόσα χρόνια στους υποκριτές και τους θεομπαίχτες, τους πολιτικάντηδες των μνημόσυνων, των γαμήλιων δεξιώσεων και των τηλεπερσόνων «μαϊντανών» που έβγαζαν το … παντεσπάνι τους «μαϊμουδίζοντας» κομματικά στιχάκια και συνεντευξιάζονταν σε MEGA-λα κανάλια για ενίσχυση της … σταυροδοσίας τους !!!
Είναι πολύ νωρίς για οποιαδήποτε κρίση και θ’ αποτελέσει μέγιστη απογοήτευση αν αποδειχθεί «μια απ’ τα ίδια» και αυτή η κυβέρνηση! 

Αλλά, αν ο Τσίπρας υπερασπίσει την τιμή, την αξιοπρέπεια και την Ιστορία της χώρας, που ατίμασαν τόσοι και τόσοι υπερ-ορθόδοξοι, θα είναι πραγματικός ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ. Ο μόνος ίσως εδώ και πολλά-πολλά χρόνια!!!
istor.tzanakis@gmail.com

ΣΧΕΤΙΚΟ:

Όταν ο Τσίπας δήλωνε άθρησκος (και οι αντίχριστοι τον είπαν άθεο) θα εννοούσε προφανώς ότι δεν είναι θρησκόληπτος. Φαίνεται δηλαδη ότι σαν αριστερός (και ο Χριστός αριστερός ήταν στα κοινωνικά και τα οικονομικά) δεν είναι απλά θρησκόληπτος. Ήδη σαν άνθρωπος του θεού κάνει θαύματα: Μέσα σε μια εβδομάδα έφερε καπάκι την ευρωπαϊκή ένωση, έκανε οπαδό του τον Βύρωνα τον Πολύδωρα και τον πρώην βασιλέα Κωνσταντίνο, ξεσήκωσε τον πρόεδρο Ομπάμα να κάνει δηλώσεις υποστήριξης… Και προσεχώς (μαθαίνω) θα κάνει και τον Σόιμπλε να… ξαναπερπατήσει! Έκανε ρε σεις, τέτοια μεγάλα θαύματα ο Μέγας Κωνσταντίνος;

21 σχόλια:

  1. Respect!
    Αμοιβαία τα συναισθήματα!
    Καλημέρα στη Βιρτζίνια!
    Αμήν! Καλό Τριώδιο, Σταυρούλα μας!
    Χαίρετε! :D
    Καλό μήνα, καλή Κυριακή, αδέλφια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χριστιανός είναι μόνο όποιος πιστεύει στο Χριστό και στην Ανάστασή Του κατά το Ευαγγέλιο και το Σύμβολο της Πίστεως και είναι μέλος της Εκκλησίας.

    Αν κάποιος δηλώνει ότι δεν πιστεύει στο Χριστό τότε σαφώς δεν είναι χριστιανός, έστω κι αν είναι ο καλύτερος άνθρωπος.

    Ο κάθε καλός άνθρωπος δεν είναι υποχρεωτικά χριστιανός. Εξ άλλου οι περισσότερες θρησκείες διδάσκουν καλολογία, αλλά και κάθε άνθρωπος, θρησκευόμενος ή άθεος έχει από τον Δημιουργό τον έμφυτο νόμο της συνείδησης, που αν τον ακολουθεί είναι καλός άνθρωπος.

    Ο πιστός χριστιανός (Ορθοδοξία) είναι υποχρεωτικά καλός άνθρωπος αλλά και πολύ παραπάνω (Ορθοπραξία).

    Επισκέπτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστούμε για τις ευχές.

    Καλό μήνα, Καλή εβδομάδα, Χαίρετε.

    Επισκέπτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ ωραία η τοποθέτηση σας φίλτατε, και συμφωνούμε απόλυτα!
    Του λείπει λοιπόν η ομολογία πίστεως του πρωθυπουργού, και η ορθοπραξία μετά, όπως λέτε…
    Με πρώτο από όλα, το να γονατίσει σε κάποιον πνευματικό όπως και ο Φλωράκης, και μετά να κάνει και θρησκευτικό γάμο (με δημοσίους υπαλλήλους ιερείς) καταβάλλοντας και τα ανάλογα τυχερά…
    Και αμέσως μετά (κατά το έθιμο της εκκλησίας του κώλου), να βαφτίσει και τα παιδιά του στην κολυμπήθρα… Αυτή, ξέρετε, με το λίγο νερό στον πάτο που πλένει μόνο το κωλαράκι του μωρού! Τέλος, θα πρέπει να επαναλάβει και τον όρκο του… Κανονικά, χριστιανικά τη φορά αυτή, παλαμίζοντας το ευαγγέλιο, με τον αρχιεπίσκοπο –τον αρχηγό της κρατικής Εκκλησίας παρόντα, στο προεδρικό μέγαρο…
    Θα έχει τότε και την τιμή να τον έχει μετά και ο Άνθιμος δίπλα στο θρόνο του, στον μητροπολιτικό ναό, στη θ. λειτουργία σε δοξολογίες κλπ.
    Διαφορετικά, θα μείνει ένας προ Χριστού Χριστιανός, σαν τον Σωκράτη να πούμε, και τα λόγια του δεν θα είναι ποτέ τελείως ορθόδοξα, αλλά θα έχουν ίσως τον χαρακτηρισμό εκείνο του λεγόμενου «σπερματικού λόγου» θείας φώτισης!
    Και το χειρότερο: Δεν θα λατρεύει τον «άγιο» γ. Παΐσιο, τον προστάτη της χρυσής αυγής και των απανταχού χριστιανο-φασιστών!
    Χα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ κε Μιχαλόπουλε,

    Χαίρομαι που συμφωνούμε στους γενικούς "ορισμούς - τοποθετήσεις".

    Εκπλήσσομαι όμως με τα υπόλοιπα που περιγράφετε "ότι λέω" ως "απαραίτητα για να είναι κάποιος χριστιανός" αφού σαφώς ΔΕΝ τα υποστηρίζω εγώ, τουλάχιστο τα περισσότερα, αφού τα περισσότερα δεν είναι γνήσιος χριστιανισμός αλλά κακοδοξίες.

    Η ταυτότητα "χριστιανός", είναι ιερή, "εν ου παικτοίς" και ιδίως δεν μπορεί να δοθεί σε οποιονδήποτε "με το ζόρι". Ας αφήσουμε τον καθένα να δηλώνει ότι πιστεύει. Σεβαστή και επιδοκιμαστέα η ειλικρίνεια, καταδικαστέα η υποκρισία. Το συγκεκριμένο άρθρο στο συγκεκριμένο ιστολόγιο, σαφώς σκόπιμα ή από άγνοια τα μπερδεύει, όπως τα μπερδεύουν αρκετοί που νομίζουν ότι μπορεί να είναι και μασόνοι και χριστιανοί, και αρχαιοειδωλολάτρες και χριστιανοί, και χριστιανοί και παϊσιανοί. Ου δυνάμεθα δυσί κυρίοις δουλεύειν.

    Επισκέπτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σας ευχαριστώ και πάλι, φίλτατε!
    Έτσι είναι! Όπως τα λέτε: Ου δυνάμεθα δυσί κυρίοις δουλεύειν. 1. Δεν μπορούμε να είμαστε και μασόνοι και χριστιανοί (όπως είναι πρωτοκλασάτα στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ).
    2. Δεν μπορούμε να είμαστε και αρχαιοειδωλολάτρες και χριστιανοί (όπως είναι στο ΛΑΟΣ και στη χρυσή αυγή).
    3. Δεν μπορούμε να είμαστε και χριστιανοί και παϊσιανοί (όπως είναι επίσημα πια η ορθόδοξη εκκλησία).
    Γι αυτό και ο κ. Τσίπας που δεν είναι με κανέναν από τους πιο πάνω, μπορεί ελευθέρα -αν θέλει, να είναι ένας καθαρός… κρυπτο-χριστιανός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι αντίχριστοι: ο κ. Τσίπρας δήλωσε κάποτε ότι άπλα -σαν αριστερός, δεν είναι θρησκευόμενος, και έβαλαν αμέσως για τίτλο στο βίντεο ότι τάχα δήλωσε ότι είναι άθεος!
    Άθεος… Μόνο και μόνο επειδή δεν χαμουρεύεται με το παπαδαριό, με την εκκλησία του κώλου… Επειδή δεν έχει δηλαδη αυτά τα βασικά συστατικά της κάθε θεούσας και του κάθε θεούσου, σήμερα!
    https://www.youtube.com/watch?v=_t-nQattIwk

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΔΙΑΒΑΖΩ:
    Θρησκευόμενος ή Θρησκόληπτος;

    Πόσο λεπτά είναι τα όρια ανάμεσα από ένα Θρησκευόμενο άτομο και από ένα Θρησκόληπτο;
    Μιλώντας για την Χριστιανική Θρησκεία, Θρήσκος είναι αυτός που ακολουθεί το τυπικό και τους κανόνες της Εκκλησίας, τι γίνεται όμως αν ο πιστός δέχεται άκριτα τα πάντα, αν παρερμηνεύει κάποια πράγματα πλάθωντας μέσα στο μυαλό μια άλλη εικόνα του ορθού πιστού;
    Είναι πλέον Θρήσκος ή Θρησκόληπτος;
    Κατά πόσο συνηγορεί η ίδια η εκκλησία στην δημιουργία Θρησκόληπτων πιστών;
    Τρομολαγνεικές προφητείες "αγίων γερόντων" του Ορους περί του τέλους του κόσμου, που παίρνουν συνέχεια παράταση λόγω του ότι περνάει η ημερομηνία και το τέλος δεν έρχεται, διαμελισμοί σωρών Αγίων για να έχουν περισσότεροι ναοί "θαυματουργά κόκκαλα", εικόνες που δακρύζουν, είναι κοντά η Εκκλησία σε αυτά που δίδαξε ο Χριστός πλέον, ή οδηγεί τους πιστούς σε ένα σύγχρονο Μεσαίωνα και σκοταδισμό;
    Οι σκέψεις αυτές υπήρχαν πάντα μέσα στο μυαλό μου, κάθε μέρα έρχεται και από κάτι να μου δυναμώσει την άποψη ότι δυστυχώς ο Μεσαίωνας στην Ελλάδα καλά κρατεί.

    http://kakoslykos7.blogspot.com/2007/10/blog-post_9966.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΣΧΕΤΙΚΟ:

    Όταν ο Τσίπας δήλωνε άθρησκος (και οι αντίχριστοι τον είπαν άθεο) θα εννοούσε προφανώς ότι δεν είναι θρησκόληπτος. Φαίνεται δηλαδη ότι σαν αριστερός (και ο Χριστός αριστερός ήταν στα κοινωνικά και τα οικονομικά) δεν είναι απλά θρησκόληπτος. Ήδη σαν άνθρωπος του θεού κάνει θαύματα: Μέσα σε μια εβδομάδα έφερε καπάκι την ευρωπαϊκή ένωση, έκανε οπαδό του τον Βύρωνα τον Πολύδωρα και τον πρώην βασιλέα Κωνσταντίνο, ξεσήκωσε τον πρόεδρο Ομπάμα να κάνει δηλώσεις υποστήριξης… Και προσεχώς (μαθαίνω) θα κάνει και τον Σόιμπλε να… ξαναπερπατήσει! Έκανε ρε σεις, τέτοια μεγάλα θαύματα ο Μέγας Κωνσταντίνος;

    http://xairete.blogspot.gr/2015/02/blog-post_2.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ο χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία.

    Είναι "χριστιανική πίστη", "βασιλεία τοῦ Χριστού" , "Εκκλησία τοῦ Χριστού", "ζωή, οδός ζωής, στρατεία, σχολή - επιστήμη -διδαχή, διαθήκη".

    Ο χριστιανός είναι πιστός και δεν είναι θρήσκος, θρησκευόμενος, θρησκόληπτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Λέτε: «Ο χριστιανός είναι πιστός και δεν είναι θρήσκος, θρησκευόμενος, θρησκόληπτος.»

    Και συμπληρώνω:
    Και επίσης δεν ορκίζεται στο Ευαγγέλιο, όπως ακριβώς έκανε και ο κ. Τσίπρας.
    Ο οποίος μάλιστα στη διαβεβαίωση που έδωσε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, είχε καλέσει σαν παρατηρητή –τιμής ένεκεν, τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, αλλά αυτός αρκέστηκε στο να του δώσει την ευχή του -εκεί στη συνάντηση τους στην αρχιεπισκοπή, και τελικά αρνήθηκε να παρευρεθεί στην τελετή.
    Είχε παρευρεθεί όμως και μάλιστα απρόσκλητος, στην πολιτική ορκωμοσία του δημάρχου Αθήνας κ. Καμίνη!
    Και φυσικά, τόσο ο αρχιεπίσκοπος όσο και ο μητροπολίτης Πειραιά, δεν θεωρούν άθεο τον κ. Τσίπρα, όπως οι δεξιοί και οι ακροδεξιοί διαδίδουν ότι είναι. Διότι τότε δεν θα καλούσαν έναν άθεο σαν τιμώμενο πρόσωπο στην τελετή κατάδυσης του τιμίου σταυρού στο λιμάνι του Πειραιά.
    Έτι δεν είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητέ κε Παναγιώτη, όλα μου τα σχόλια ήταν θεωρητικά για υπεράσπιση των εννοιών όπως τι είναι "καλός άνθρωπος", "χριστιανός", (ο καλός άνθρωπος δε σημαίνει ότι είναι χριστιανός), "πίστη", "θρησκεία", "πιστός" , "θρήσκος", "θρησκόληπτος", "άθεος", κ.λπ. Επίσης σε προηγούμενο θέμα σχολίασα ότι: ο πιστός χριστιανός δεν πρέπει να ορκίζεται ούτε στο Ευαγγέλιο με θρησκευτικό όρκο, ούτε με πολιτικό όρκο, αλλά να δίνει υπόσχεση. Και είναι προς τιμήν ενός αθέου το ότι δεν δίνει θρησκευτκό όρκο, αποδεικνύοντας ότι είναι έντιμος κι όχι θεοεμπαίκτης και υποκριτής.

    Δεν αναφέρθηκα για συγκεκριμένο πρόσωπο. Τις έννοιες υπερασπίστηκα !!! Και ιδίως τις έννοιες "χριστιανός" και "χριστιανική πίστη" που και οι δύο είναι "εν οι παικτοίς". Δεν παίζουμε με αυτά.
    Ο καθένας είναι ελεύθερος να πιστεύει όπου και ό,τι θέλει ή και να μην πιστεύει. Ό,τι και αν δηλώνει οφείλουμε αφενός να το σεβόμαστε, και να μην τον κάνουμε "χριστιανό" αν δήλωσε "άθρησκος", ή "άθεος", αφετέρου να τον επαινούμε αν είναι ειλικρινής κι όχι θεοεμπαίκτης.

    Επειδή όμως διαπιστώνω ότι ενδιαφέρεστε για τις παραπάνω έννοιες ως προς πρόσωπα της εξουσίας, παραθέτω το λινκ

    http://www.philologus.gr/2/58-2010-01-31-22-26-39/110-2009-10-28-22-05-52

    όπου ελπίζω ότι θα βρήτε πολλά στοιχεία, που αποδεικνύουν αυτά που καταλάβατε, ότι κάποιοι "αηδιασμένοι" από τους ηλίθιους φανατισμένους θρησκευόμενους, δηλώνουν "άθεοι" (άθρησκοι) και ευεργετούν ή δεν βλάπτουν την Εκκλησία και τους πιστούς, ενώ οι "θρήσκοι" (ειδωλολάτρες ή δήθεν χριστιανοί) φανατικά κυνηγούν τους πιστούς Χριστιανούς και βλάπτουν την Εκκκλησία, η οποία όμως έχει το Χριστό Αρχηγό και "πολεμουμένη νικά".

    Επισκέπτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σας ευχαριστώ και πάλι, αγαπητέ μας «επισκέπτη».
    Διάβασα το άρθρο «θρησκεία», στο οποίο με παραπέμψατε, και βρήκα ότι είναι ένα καταπληκτικό ένα πολύ ενδιαφέρον, πολύ αναλυτικό και πλούσιο σε έννοιες κείμενο.
    Βέβαια δεν το εμπέδωσα τόσο καλά τώρα, λόγω της ώρας. Θα το διαβάσω ξανά κατά το μεσημέρι όταν μετά από δυο καφέδες θα είμαι περισσότερο ξυπνητός και λιγότερο νυσταγμένος από ότι είμαι τώρα.
    Θυμήθηκα όμως τώρα και σας το λέω ότι στα νιάτα μου, στην εφηβεία μου, είχα διαβάσει μια «Χριστιανική Σπίθα» του πατρός Αυγουστίνου η οποία αν δεν κάνω λάθος είχε τίτλο «Άνω Θρώσκω», και αναφερόταν φυσικά στο θέμα αυτό της θρησκείας και του θρήσκου άνθρωπου. Ίσως καταφέρω να το βρω και αυτό το κείμενο.
    Καλό μας ξημέρωμα λοιπόν, και συν θεώ θα πούμε περισσότερα, όταν ξημερώσει!
    Ο θεός μαζί σας φίλτατε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Και για να έρθω στα τελευταία λόγια του πιο πάνω σχολίου σας, θα τα επαναλάβω, θα συμφωνήσω απόλυτα και θα σας πω:
    Και φυσικά στο άρθρο αυτό, βρήκα πολλά στοιχεία, που αποδεικνύουν αυτά που λέτε ότι κατάλαβα…
    Ότι δηλαδη κάποιοι "αηδιασμένοι" από τους ηλίθιους φανατισμένους θρησκευόμενους, δηλώνουν "άθεοι" (άθρησκοι) και ευεργετούν ή δεν βλάπτουν την Εκκλησία και τους πιστούς, ενώ οι "θρήσκοι" (ειδωλολάτρες ή δήθεν χριστιανοί) φανατικά κυνηγούν τους πιστούς Χριστιανούς και βλάπτουν την Εκκκλησία, η οποία όμως έχει το Χριστό Αρχηγό και "πολεμουμένη νικά".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ευχαριστώ για τον κόπο που υποβληθήκατε στη μελέτη. Ο Θεός ας μας ευλογεί όλους, όλη την Ελλάδα. Το "άνω θρώσκω" το ανέφερε ο π. Αυγουστίνος ως ετυμολογία της λέξης "άνθρωπος", δηλαδή που "άνω θρώσκει", που κοιτάει ψηλά στο θεό, αλλά δεν ξέρω αν ισχύει η ετυμολογία.

    Ο π. Αυγουστίνος χρησιμοποιούσε τον όρο: "θρησκεία" για το χριστιανισμό, αλλά αργότερα ενστερνίστηκε τα συμπεράσματα από τις βιβλικές και πατερικές μελέτες του κου Κώστα ως προς την υψηλή σημασία του βιβλικού χωρίου "η άπαξ παραδοθείσα τοις αγίοις πίστις". Τις λέξεις "θρησκεία, θρησκευτικός" τις συνηθίσαμε όλοι μας στην καθημερινή χρήση, αλλά σε μια ουσιαστική συζήτηση όπως αυτή εδώ, και σε άλλες ιδίως απολογητικού χαρακτήρα, οφείλουμε να τονίζουμε ότι διαχωρίζουμε τους όρους.

    Στην νεότητά του και ο Κ.Σιαμάκης χρησιμοποιούσε τον όρο π.χ. "πνευματική θρησκεία" ως περιεχόμενη στην "χριστιανική πίστη" η οποία είναι η "βασιλεία του θεού". Έγραφε το 1971 στο άρθρο "θρησκεία ή βασιλεία;": "τὸ Βυζάντιον, ἑδραιωθὲν μὲ τὴν σύμπραξιν τῶν Χριστιανῶν, ὑποκατέστησεν ἐν συνεχείᾳ τὸν Χριστιανισμὸν ὡς πίστιν καὶ ἐκκλησίαν καὶ βασιλείαν καὶ ζωὴν καὶ σχολήν, καὶ τὸν περιώρισε μόνον εἰς τὴν πτυχὴν τῆς θρησκείας. αὐτὸ εἶναι τὸ πρῶτον στάδιον τῆς δολιοφθορᾶς ποὺ διενήργησε τὸ Βυζάντιον εἰς βάρος τῆς βασιλείας τοῦ Χριστοῦ εἰς διάστημα ἑνὸς αἰῶνος, ἀπὸ τοῦ 313 μέχρι τοῦ 407· ... κατὰ δὲ τὸ δεύτερον καὶ μακροχρονιώτερον διάστημα ἀπὸ τοῦ Ε΄ μέχρι τοῦ ΙΕ΄ αἰῶνος διενήργησε καὶ ἄλλην δολιοφθορὰν χειροτέραν τῆς πρώτης. σιγὰ σιγὰ καὶ ἀνεπαίσθητα μετέβαλε τὴν πνευματικὴν θρησκείαν, τὴν πτυχὴν δηλαδὴ εἰς τὴν ὁποίαν περιώρισε τὸν Χριστιανισμόν, εἰς θρησκείαν λαϊκοῦ καὶ ἐγκοσμίου τύπου. καὶ ἐνῷ θρησκεία ἐντὸς τοῦ Χριστιανισμοῦ εἶναι ἡ ἁγνὴ ζωὴ καὶ ἡ ἐλεημοσύνη ὑφ᾿ ὅλας τὰς μορφάς, ποὺ ἐμβολίασαν τὴν πρώην ἄδικον καὶ σαρκόδουλον ζωὴν τῶν ἀνθρώπων, τὸ Βυζάντιον αὐτὰ μὲν τὰ πνευματικὰ στοιχεῖα τῆς θρησκείας τὰ ὑπέσκαψεν, ἀντ᾿ αὐτῶν δὲ κατεσκεύασεν ὑπαλληλικὸν σῶμα, ἑορταστικὰ προγράμματα καὶ τυπικά, στολὰς ἐπισήμους, ἀρχιτεκτονικοὺς ῥυθμούς, καλὰς τέχνας, διοικητικὸν δίκαιον, τοπικὰ καὶ λαϊκὰ ἔθιμα, πανηγύρεις, λογοτεχνίαν, καὶ ὅ,τι ἄλλο δὲν ἔχει τὴν δύναμιν τῆς πίστεως, οὔτε τὴν ἀξίαν τῆς ἁγνότητος καὶ τῆς ἐλεημοσύνης. ἐννοεῖται ὅτι τὰ ἄλλα κράτη ἐξετράπησαν πολὺ περισσότερον τοῦ Βυζαντίου. τὰ κοπτικὰ καὶ συριακὰ κράτη, ἡ λατινικὴ Εὐρώπη τοῦ πάπα, καὶ ἡ «ἁγία ῾Ρωσία» τῶν τσάρων, προεξέτειναν τὸ ἔργον τῆς καταστροφῆς τῆς βασιλείας τοῦ Χριστοῦ καὶ ἔφθασαν εἰς μίαν μακραίωνα παράνομον συμβίωσιν μὲ τὸν Χριστιανισμόν. ἀλλὰ τὸ Βυζάντιον ἔπαιξε τὸν ῥόλον τοῦ πρώτου ἀποπλανητοῦ. αὐτὰ βεβαίως δὲν σημαίνουν ἀφανισμὸν τῆς ἐκκλησίας, τῆς ὁποίας πύλαι ᾅδου οὐ κατισχύουσι κατὰ τὸν λόγον τοῦ Κυρίου (Μθ 16,18)".

    Αλλά στα χρόνια της ωριμότητάς του κατόπιν των βιβλικών και πατερικών μελετών του συνεπέρανε ότι άλλο πίστις κι άλλο θρησκεία, ο χριστιανισμός είναι πίστις κι όχι θρησκεία, όπως αναφέρεται στο νεότερο άρθρο που μελετήσατε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. 1.Εγώ σας ευχαριστώ αγαπητέ «Επισκέπτη» μας, για τον κόπο στον οποίον υποβάλλεστε για να μας βρείτε τις πιο καθαρές πήγες, από όπου μπορούμε κι εμείς να πάρουμε ό,τι το πιο αγνό και αληθινό σχετικά με την πίστη μας.
    Είστε ομολογουμένως ο καλός μου άγγελος, εδώ στο ιστολόγιο αυτό, και στη ζωή μου κατ’ επέκταση!
    2. Ναι θυμήθηκα και εγώ τώρα, όλα τα σχετικά με την έννοια "θρησκεία" με τη «Σπίθα», με την εποχή εκείνη με τον π. Αυγουστίνο. Και μπράβο του γέροντα, που μετά διαφωτίστηκε και ο ίδιος από τον «Κώστα»!
    3. Αυτός ο άνθρωπος ο άγνωστος μου φίλτατε, ο Κ. Σιαμάκης, είναι τελικά από ότι κατάλαβα, από ότι έμαθα από εσάς, ένας πραγματικός στυλοβάτης της Ορθοδοξίας μας.
    Σας είμαι λοιπόν ευγνώμων που μου τον γνωρίσατε μέσα από αυτές τις παραπομπές σας!
    4. Σας ευχαριστώ θερμά για τη διαφώτιση, για την εδραίωση της πίστης, για την ενίσχυση της πεποίθηση ότι υπάρχουν πράγματι άγιοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ας έχει την ευχή του Θεού και ό νέος Πρωθυπουργός, για να "αναστήσει" έναν λαό που τον είχαν "σταυρώσει" για πολλά χρόνια και τα τελευταία 5 τον είχαν φτάσει στα όρια της κοινωνικής εξόντωσης (ζωντανός νεκρός) για να καρπώνονται τα λαμόγια που φοροδιαφεύγουν, τα "δανεικά" και τα "κλεμμένα", εξ άλλου εμείς καλά γνωρίζουμε ότι καλύτερα κάποιος να είναι ειλικρινής παρά υποκριτής και θεοεμπαίκτης. Γνωρίζουμε επίσης ότι οι φανατικοί "θρήσκοι" υπήρξαν οι χειρότεροι εχθροί των πιστών χριστιανών και της εκκλησίας ενώ οι "αδιάφορα άθεοι" οι καλύτεροι φίλοι των χριστιανών και της εκκλησίας.

    Άγιοι δηλ. πιστοί χριστιανοί υπάρχουν και στις μέρες μας, άγνωστοι, ταπεινοί, ή και γνωστότεροι που τους εκτιμούν οι χριστιανοί, όχι όμως και τα πλήθη των φανατικών "γεροντιανών" που ακολουθούν τυφλά τους δικούς του προβεβλημένους "αγίους" διορατικούς, θαυματοποιούς.

    Σας ικετεύω, όμως, μην εκτίθεστε, ιδίως με κάποιους "χαρακτηρισμούς" για τους γέροντές τους, που έγιναν "θεσμικά" "άγιοι" (τη γνώμη του θεού και αποκλειστικού Κριτού, τη γνωρίζουν άραγε εκείνοι που τους "αγιοποίησαν";) διότι οδηγούν σε επιπλέον φανατισμό, και οι "γεροντιανοί" ας τους αποκαλέσω έτσι, είναι εξ ορισμού φανατισμένοι, άρα ίσως και επικίνδυνοι και δεν υπάρχει και ελπίδα να σκεφτούν σωστά, αφού οι ίδιοι είναι που διαρκώς ζητούν προφητείες και προφήτες, θαύματα και θαυματοποιούς, λειψανολατρείες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. 1. «Ας έχει την ευχή του Θεού και ό νέος Πρωθυπουργός.»

    - Αμήν φίλτατε!

    2. «Άγιοι δηλ. πιστοί χριστιανοί υπάρχουν και στις μέρες μας, άγνωστοι, ταπεινοί, ή και γνωστότεροι που τους εκτιμούν οι χριστιανοί, όχι όμως και τα πλήθη των φανατικών "γεροντιανών" που ακολουθούν τυφλά τους δικούς του προβεβλημένους "αγίους" διορατικούς, θαυματοποιούς.»

    - Ο θεός να τον έχει πάντα καλά, να τον χαριτώνει όλο και περισσότερο αυτόν τον εξαίρετο θεολόγο, τον κ. Κώστα μας!

    3. «Σας ικετεύω, όμως, μην εκτίθεστε, ιδίως με κάποιους "χαρακτηρισμούς" για τους γέροντές τους…»

    - Εμένα πάλι η ιδιότητα μου είναι αυτή: Να τις πατώ δυνατά με μια γαλότσα, -άγρια και αμείλικτα και όπου τις βρω, -ακόμα και μέσα στη φωλιά τους, στις ιστοσελίδες τους, κάτι τέτοιες φανατικές - βρομερές Παΐσιακές και λοιπές «γεροντιανές» κατσαρίδες.
    Είναι άλλωστε και πιο οικολογικό αυτό, από τον πιο πολιτισμένο τρόπο να τις ψεκάζει κανείς! Χα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Περί του νέου μας πρωθυπουργού, περί πραγματικά αγίων θεολόγων των ημερών μας, και περί κάποιων φατικών Παΐσιακών και λοιπών «γεροντιανών» κατσαρίδων.

    http://xairete.blogspot.gr/2015/02/blog-post_3.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. - "Ο θεός να τον έχει πάντα καλά"

    Αμήν. Εννοούσα όμως κε Μιχαλόπουλε, όπως και το έγραψα, όχι μόνο τον εξαίρετο ερμηνευτή των Γραφών αλλά κι εσάς και τον ΙΚ και τη Σταυρούλα και όλους τους αγνούς πιστούς αγίους χριστιανούς.

    - "Εμένα πάλι η ιδιότητα μου είναι αυτή ... "

    Μήπως φανατίζονται περισσότερο και το αποτέλεσμα είναι αντίθετο;
    Εξάλλου νομίζω ότι δεν είναι κατσαρίδες, είναι σκορπιοί δηλητηριώδεις και ύαινες [με πνευματικούς όρους, αλλά στην παλιότερη εκκλησιαστική ιστορία και με όρους επιθέσεων και σωματικών κακοποιήσεων] άρα υποθέτω ότι είναι επικίνδυνοι και να συκοφαντήσουν, και να διαβάλουν και να οδηγήσουν σε περιπέτειες και διώξεις υπέρ του θεούλη τους, και θεός φυλάξοι, να προχωρήσουν και σε άλλες καταστάσεις. Ο θεός συνιστά εκτός από θάρρος, σύνεση, ο Απ. Παύλος όταν κινδύνεψε, π.χ. στην Εφεσο, δεν εμφανίστηκε να "απολογηθεί" στον φανατισμένο όχλο, αφού δεν θα υπήρχε αποτέλεσμα, πήγαν άλλοι κι εκείνος φυγαδεύτηκε.΄

    Καλημέρα σας, άγιε του Θεού, ο θεός μαζί σας, προσέχετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή