Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014

Δηλαδη; Προσευχή χωρίς κομποσκοίνι δεν γίνεται;

ΔΙΑΒΑΖΩ:

Η Οδος Σωτηριας 
κοινοποίησε τη φωτογραφία
της Dionisia Dionisopoulou.
28 Νοεμβρίου στις 12:45 μ.μ.

- Λέμε και καμιά μαλακία, να περάσει η ώρα!
ΣΧΟΛΙΑ:
Mariana Vasiliu

Amin
Aggela Ioannou

Όμορφα λόγια παππουλη μας !! 
Panagiotis Michalopoulos
Δηλαδη; Προσευχή χωρίς κομποσκοίνι δεν γίνεται; Δεν υπάρχει δυνατότητα απευθείας σύνδεσης με το θεό, -ασύρματη, χωρίς να μεσολαβούν τέτοια κομπολόγια - κατασκευάσματα βουδιστικής προέλευσης;
 
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=519398891533493&id=100003901598893

7 σχόλια:

  1. Ούτε ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ούτε οι αυτόπτες και αυτήκοοι της διδασκαλίας του μαθηταί Του και απόστολοι, που στο κάτω της γραφής ήσαν οι "εντεταλμένοι Του", οι "εξουσιοδοτημένοι", λαβόντες μάλιστα στην Πεντηκοστή το Άγιο Πνεύμα και "ήξεραν τι διδάσκουν και γράφουν στην Καινη Διαθήκη", ούτε ο Απ. Παύλος ούτε η Παναγία και οι μαθήτριες, ούτε η πρακτική της πρώτης Εκκλησίας που περιγράφεται στις Πράξεις, ούτε η προφητική Αποκάλυψις του Ιωάννου, ούτε οι Αποστολικοί Πατέρες, ούτε η Εκκλησία των κατακομβών, ούτε οι Οικουμενικές Σύνοδοι, ούτε ο ιερός Χρυσόστομος, αλλά και στις μέρες μας ούτε ο π. Αυγουστίνος ούτε ο π. Δανιήλ ούτε οι κατηχηταί μας ούτε ο κ. Π. Μιχαλόπουλος πρεσβεύουν τα περί "κομβοσχοινίου". Άρα, ούτε υποχρεωτικό είναι, και μάλλον ούτε ανήκει στην παράδοση της Εκκλησίας, αφού δεν υπήρχε επί 1600 - 1700 χρόνια, και εμφανίστηκε εδώ και ... 300 μόνο χρόνια σε σκοτεινούς χρόνους ...

    Γράφει ο κ. Κων/νος Σιαμάκης, σοφός Ορθόδοξος επιστήμων ερευνητής(ΜΕΛΕΤΕΣ 2010) :

    "... αὐτὸ (το κομβοσχοίνι) γιὰ πρώτη φορὰ ἐμφανίστηκε τὸ ΙΖ’ αἰῶνα στὴν τουρκοκρατούμενη Ἑλλάδα, προερχόμενο ἀπὸ τοὺς ἐξισλαμισμένους τέως βουδδιστὰς τῆς Δυτικῆς Ἰνδίας (Πακιστάν), κι ἔφτασε ἐδῶ μέσῳ μουσουλμάνων, σταυροφόρων, παπικῶν, καὶ Ἑλλήνων οὐνιτῶν τοῦ Αἰγαίου..."

    http://www.philologus.gr/2/58-2010-01-31-22-26-39/198-2011-09-07-18-50-57

    Σημ. Για αποφυγή παρεξηγήσεων οι αναφορές στο παραπάνω άρθρο αφορούν ιστορική έρευνα για φαινόμενα του αρχαίου μοναχισμού στην ειδωλολατρική αρχαιότητα της Ανατολής.

    Στον παρακάτω σύνδεσμο, φαίνεται επίσης (δεξιά από τη λέξη "κομποσκοίνι" το E που σημαίνει ότι είναι "ασιατικό ειδωλολατρικό έθιμο"

    http://www.philologus.gr/2/58-2010-01-31-22-26-39/111-2009-10-28-22-08-46

    [σαν "θρησκευτικό" αντικείμενο και μέσον, όχι φυσικά το κομπολόι η το μπεγλέρι για να περάσει η ώρα].


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχ, αυτοί οι Ασιάτες, ιδίως αυτοί οι κινέζοι οι παμπόνηροι σχιστομάτηδες! Και τι δεν έχουν ανακαλύψει, και τι δεν έχουν κατασκευάσει για να το εισάγουν -μπιρ παρά, σε εμάς! Ακόμα και το πρώτο τηλέφωνο (έστω και θρησκευτικού τύπου), το κομποσκοίνι δηλαδη, σαν μέσο επικοινωνίας με τον θεό!
    Και βέβαια οι μοναχοί τους, θα το χρησιμοποιούσαν άδοντας δικούς τους ύμνους… όπως… «Χάρε Κρίσνα, Χάρε Κρίσνα», άπειρες φορές, -μέχρι πλήρους αποβλακώσεως τους… Το αντίστοιχο δηλαδη με το «Κύριε, Ιησού Χριστέ…», κλπ, που λένε οι δικοί μας και… πέφτουν σε έκσταση!
    Λέτε για τους Ασιάτες, για το κομποσκοίνι τους, ότι το χρησιμοποιούσαν σαν «θρησκευτικό» αντικείμενο και μέσον… Και όχι φυσικά σαν το κομπολόι, η σαν μπεγλέρι για να περάσει η ώρα τους.
    Και σωστά!
    Εξυπακούεται δε ότι ψάλλοντας, σίγουρα, δεν θα έλεγαν εκείνο το δικό μας το νταλκαδιάρικο, το …«εγώ ήμουν το μπεγλέρι σου, κι άλλος είναι ο ντερμπεντέρης σου!». Ούτε και το άλλο που λέει… «θα πουλήσω το ρολόι, και θα πάρω κομπολόι, να μετράω τους καημούς και τους αναστεναγμούς!».
    Πέρα από την πλάκα όμως…
    Το κοινό στοιχείο σε αυτά τα δυο, ανάμεσα στο καλογερικό κομποσκοίνι και στο λαϊκό κομπολόι, είναι ότι και τα δυο σε κάνουν να ξεφεύγεις κάπως από την πραγματικότητα… Να ξεχνιέσαι, βρε αδελφέ!
    Αν μάλιστα σε αυτό το κόλπο της αφής, το χειρονακτικό, το παίξιμο ντε, προστεθεί και η απόλαυση της όσφρησης…. ω, ρε μάνα μου!
    Στη μια περίπτωση, να τραβάς κομποσκοίνι -για παράδειγμα, και να είσαι κλεισμένος σε χώρο ντουμανιασμένο από λιβάνι (του Λιβάνου;), …ή στην άλλη περίπτωση, να παίζεις το κομπολογάκι σου («το φτηνό, το μεράκι σου»), και να ρουφάς παράλληλα και το χόρτο (από την Περσία;) με τον ναργιλέ σου, με αυτό δηλαδη το επίσης γνήσιο ελληνικό -κι αυτό, μέσο επικοινωνίας με το θείο! Και… «ρούφα – ρούφα στα βοτσαλάκια, αγίους έβλεπα και αγγελάκια… Και ρούφα – ρούφα, στη Φρεατίδα, ότι μ’ αγάπαγες –άπιστη, είδα!».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χε χε !!! λύθηκα στα γέλια όταν διάβασα "και τι δεν έχουν ανακαλύψει ... Ακόμα και το πρώτο τηλέφωνο (έστω και θρησκευτικού τύπου), το κομποσκοίνι δηλαδη, σαν μέσο επικοινωνίας με τον θεό!"

    ΧΑ !!!

    Αυτό ακριβώς που καταλάβατεήθελα να επισημάνω, με την τελευταία υποσημείωση. Δηλαδή, ότι το κοσμικό κομπολόι, που κατά καιρούς κι εγώ χρησιμοποιώ σαν μπεγλέρι - ανδρικό αξεσουάρ (χωρίς να καπνίζω τσιγάρα κ.λπ.), είναι αθώο, υπήρχε από την αρχαιότητα, όπως και το αντίστοιχο γυναικείο αξεσουάρ με χάντρες σαν βραχιόλι, κολιέ, κόσμημα, δεν αναφερόμαστε σε αυτό αλλά στο καταναγκαστικό "θρησκευτικό" κομβοσχοίνι σαν υποχρεωτικό μέσο λατρείας και προσευχής, που δεν μας το παρέδωσε ο Χριστός οι Απόστολοι και η Εκκλησία και που θα έπρεπε επειδή ακριβώς ήταν και είναι λατρευτικό θρησκευτικό μέσον των ανατολικών θρησκειών, να είναι απορριπτέο από την Ορθοδοξία ως τοιούτο.

    Παρακολούθησα παραστάσεις με περιστρεοφόμενους δερβίσηδες, μουσουλμάμους μοναχούς δηλαδή, που είχαν δώσει παραστάσεις στην Ελλάδα, ο επικεφαλής τους μοναχός είχε κομβοσχοίνι.

    Επισκέπτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αποκαλυπτικό, έξοχο (και «θεόπνευστο», -όπως σας έλεγα και παλιά, -και με μαλώνατε γι αυτό), ΚΑΙ αυτό το σχόλιο σας, φίλτατε!
    Χαίρομαι δε που σας έκανα να γελάσετε! Και το περίμενα αυτό, αφού το επεδίωξα με το συγκεκριμένο «σόου» μου!
    Έγραψα αυτό που έγραψα, -εξαιρετικά αφιερωμένο που λένε, για να γιορτάσουμε έτσι χαρούμενα ΚΑΙ αυτόν τον νέο κύκλο (από χθες) της συνεργασίας μας!
    Χαίρετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κε Μιχαλόπουλε, καλημέρα σας, χαίρετε!

    Πολύ σωστή η απάντησή σας ότι οι χριστιανοί έχουμε ως ημέρα Κυρίου την Κυριακή της Κ.Δ. και όχι το Σάββατο της Π.Δ. επειδή την Κυριακή αναστήθηκε ο Κύριος.
    Και επιπλέον επειδή ο ίδιος ο Κύριος επέλεξε την Κυριακή σαν «ημέρα Του» αφού όχι μόνο την Ανάστασή Του αλλά και όλες τις εμφανίσεις Του ως Αναστημένος Θεάνθρωπος επέλεξε και τις πραγματοποίησε σε ημέρα Κυριακή! (το μαρτυρούν πάνω από δέκα χωρία της Καινής Διαθήκης). Δεν θέλησε να Αναστηθεί και να εμφανίζεται ως Αναστημένος στο Σάββατο, την εορτή και αργία της Π.Δ.!
    Κυριακή επίσης, πρώτη ημέρα της Εβδομάδος και όχι Σάββατο, ο ίδιος Αναστάς Κύριος αφού εμφανίστηκε στους μαθητές, τους οδήγησε στη Βηθανία, και ενώπιόν τους Ανελήφθη.
    Και, ας μη μείνει η εντύπωση ότι εμείς οι σύγχρονοι χριστιανοί αντικαταστήσαμε το Σάββατο της Π.Δ. με την Κυριακή της Κ.Δ. Η Κυριακή ως «ημέρα Κυρίου» αντί του Σαββάτου της Π.Δ. ορίσθηκε (λόγω επιλογής της από τον Κύριο), ήδη από την πρώτη Εκκλησία, την πλήρη Αγίου Πνεύματος μετά την Πεντηκοστή, όταν ζούσαν οι ίδιοι οι Απόστολοι, Ευαγγελιστές, Μαθητές του Χριστού, οι πρώτοι πιστοί, οι μαθητές του ευρύτερου κύκλου και οι μαθήτριες του Χριστού, η Παναγία.

    Ο Απόστολος Παύλος, μαρτυρεί άμεσα ότι ήδη, όταν έγραφε την προς Κολοσαείς επιστολή, ήταν γεγονός η εκ μέρους της χριστιανικής Εκκλησίας κατάργηση του Σαββάτου της Π.Δ. και οι χριστιανοί δεν τηρούσαν το τυπικό του:

    «Μὴ οὖν τις ὑμᾶς κρινέτω ἐν βρώσει ἢ ἐν πόσει ἢ ἐν μέρει ἑορτῆς ἢ νουμηνίας ἢ σαββάτων» (Κολοσσ.2,16) που ερμηνεύεται: «ας μη σας κρίνη και ας μη σας κατακρίνη κανείς δια φαγητόν η ποτόν η δια κάτι που αναφέρεται εις Εβραϊκήν εορτήν η εις την πρωτομηνιάν η εις την ημέραν του Σαββάτου» Αναγνωρίζοντας όσο αφορά π.χ. το Σάββατο και τα τυπικά του ότι για την Εκκλησία του Χριστού ήδη από τότε δεν ίσχυαν οι τυπικές διατάξεις του Νόμου της Π.Δ. και δεν τις τηρούσαν οι Χριστιανοί.

    Ο Ιωάννης ήταν ο αγαπημένος μαθητής του Ιησού απόστολος και Ευαγγελιστής, ένας από τους τρεις επιλέκτους μαθητές που είδε τη Μεταμόρφωση του Ιησού, αυτόπτης και αυτήκοος της διδασκαλίας και της σταύρωσης του Χριστού, της Ανάστασής Του, της Ανάληψής Του, αυτός που ο Χριστός του εμπιστεύτηκε τη μητέρα Του, συμμετείχε στην ίδρυση της Εκκλησίας στην Πεντηκοστή, συγγραφέας θεοπνεύστως του κατά Ιωάννην Ευαγγελίου, τριών Επιστολών (Α, Β, Γ Ιωάννου) και της Αποκαλύψεως, δηλ. σημαντικού μέρους των βιβλίων της Καινής Διαθήκης. Ας μην πει κάποιος ότι δεν είναι αξιόπιστος μάτρυρας.

    Ο Ιωάνης λοιπόν, μας φανερώνει ιστορικά ότι ήδη η πρώτη Αποστολική Εκκλησία για τους παραπάνω λόγους είχε ορίσει ως ημέρα Κυρίου και την είχε ονομάσει Κυριακή, όταν ο ίδιος συνέγραφε στην Πάτμο την Αποκάλυψη:

    «ἐγενόμην ἐν πνεύματι ἐν τῇ κυριακῇ ἡμέρᾳ» (Αποκ. 1,10)

    Τι άλλη μαρτυρία πιο αξιόπιστη θέλουμε;

    Επισκέπτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απουσίαζα όλη μέρα σήμερα, φίλτατε, και μόλις τώρα είδα το σχόλιο σας, το οποίο και με κατέπληξε ευχάριστα -όπως κάθε σας σχόλιο. Σας ευχαριστώ θερμά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σαββάτο κάτι έχω, Δευτέρα πώς αντέχω… Την Κυριακή πρωί: λαλά-λαλάλα-λάλα!

    http://xairete.blogspot.gr/2014/12/blog-post_76.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή