Σάββατο 30 Αυγούστου 2014

Παναγία Τσαμπίκα, η παιχνιδιάρα: Τρελαίνεται να παίζει το κρυφτούλι με την εικόνα της! Χα!

Παναγία Τσαμπίκα, η παιχνιδιάρα
ΔΙΑΒΑΖΩ:
Παναγία Μήτηρ Κυρίου
4 hrs ago


ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΣΑΜΠΙΚΑ

Η εικόνα της Παναγίας της Τσαμπίκας βρισκόταν αρχικά στο Μοναστήρι της Παναγίας του Κύκκου (Κύπρος). Από την Κύπρο, με θαυματουργικό τρόπο, η εικόνα έφευγε και πήγαινε στο βουνό Ζαμβύκη του Αρχάγγελου της Ρόδου. Η απώλεια της εικόνας προκάλεσε αναστάτωση στους μοναχούς του Κύκκου που κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια για να την εντοπίσουν.
Στο βουνό Ζαμβύκη η Παναγία κρύβεται από τα βλέμματα των Χριστιανών σε ένα κυπαρίσσι. Όμως πολύ ταπεινά και απλά φανερώνεται σε βοσκό που μένει στην απέναντι περιοχή της βρύσης του Αιμαχού (Γιεμαχιού). Ο βοσκός είδε το φως της Παναγίας αλλά αρχικά δεν έδωσε καμία σημασία. Το είδε και την επόμενη βραδιά. Όταν όμως το είδε και για τρίτη φορά αποφάσισε να ανεβεί στο απέναντι βουνό, για να δει από κοντά με τα μάτια του, τι ήταν αυτό το φως.

Όταν έφθασε στο ύψωμα ο βοσκός μαρμάρωσε στο θέαμα που είδε να προβάλλεται μπροστά του. Είδε την εικόνα της Παναγίας να φωτίζεται από ακοίμητο κανδήλι στο «κυπαρίσσι το αεράτο» (έτσι λέγεται το δέντρο που είχε σταθμεύσει η Μεσίτρια των ανθρώπων). Από το γεγονός αυτό πήρε η εικόνα και το όνομα της, αφού η λέξη «τσάμπα», στην τοπική διάλεκτο της ρόδου σημαίνει σπίθα, φωτιά.
 
Αυτό το κυπαρίσσι σώζεται μέχρι σήμερα και στη ρίζα του υπάρχει μια τρύπα που σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα βγάζει ζεστό και κρύο αέρα. Τελικά οι Κυκκώτες εντόπισαν την εικόνα στο νησί της Ρόδου και την μετέφεραν πίσω στην Κύπρο. 
Η εικόνα όμως και πάλι γύρισε πίσω στο βουνό της. Οι Κύπριοι όταν την ξαναέφεραν πίσω για να είναι σίγουροι ότι είναι η εικόνα τους, την έκαψαν λίγο από πίσω για να έχουν κάποιο σημάδι που θα την αναγνώριζαν πιο εύκολα. 
 
Η εικόνα όμως και για τρίτη φορά έρχεται στη νέα της κατοικία (το σημάδι σώζεται πολύ καθαρά μέχρι σήμερα). Η εικόνα από τότε δεν έφυγε ποτέ από τη Ρόδο. Το Μοναστήρι της Παναγίας της Τσαμπίκας, γιορτάζει το Γενέσιο της Θεοτόκου την 8η Σεπτεμβρίου και την Γ΄ Κυριακή των Νηστειών (Σταυροπροσκύνησης).
https://www.facebook.com/panagiamitirkyriou/photos/a.660485680650188.1073741827.660483940650362/826788077353280/?type=1&theater

2 σχόλια:

  1. Κε Μιχαλόπουλε,
    «Παναγία η γκαστρωμένη από τον κρίνο», και όχι «Παναγία η Μεγαλόχαρη», έπρεπε να λέγετε η Παναγία της Τήνου... Διότι η εικόνα της -κάτω από τις χάντρες και τα άλλα κοσμήματα που την σκεπάζουν εντελώς, δείχνει τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, τον παπικό… Αυτόν δηλαδή με τον άγγελο που της προσφέρει τον κρίνο…

    Μεγαλόχαρη δε, έπρεπε να λέγεται η δικιά μας Παναγία, αυτή η Παναγία Τσαμπίκα στη Ρόδο…
    «Η παιχνιδιάρα», όπως πολύ χαρακτηριστικά την περιγράφετε με τα σκίτσα που προσθέσατε στο ξένο κείμενο, αυτό με το «θαύμα»- παραμυθάκι «Άγκυρας» για μικρά παιδιά, ή και για μεγαλύτερους αλλά τελείως γκαγκά τύπους, τους λεγομένους και «ευσεβείς βλαμμένους» στην εκκλησιαστική γλώσσα.

    Και είναι Μεγαλόχαρη η τσαμπούκα μας, διότι αυτή πράγματι με τη χάρη της μπορεί και γκαστρώνει όλες αυτές τις γυναίκες που έχουν την ανάγκη της.
    Γι αυτό και τα τάματα με τα κουκλάκια –μωράκια στην εικόνα της!
    Χαίρετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχετικό:
    Παναγία η μαύρη, η ξεπέτα… (Αυτή στ’ αλήθεια φέρνει τα παιδιά, και όχι ο Πελαργός! Χα!)

    http://xairete.blogspot.gr/2014/08/blog-post_561.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή