Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

Ο πατήρ Κουμπής υπερασπίζεται τον ιερέα που αρνήθηκε να βαπτίσει τη μικρή Λυδία

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Postin.gr 
3 hrs ago
Εξαιρετική απάντηση
Η απάντηση ενός άλλου ιερέα του π. Ανδρέα Κουμπή, στο facebook, σχετικά με το βίντεο της βάπτισης της μικρής Λυδίας έχει προκαλέσει εξαιρετικά θετικά σχόλια. 
Σας την παραθέτουμε.

Σχετικά με το βίντεο που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο όπου ιερέας φαίνεται να αρνήθηκε να προχωρήσει στη βάπτιση τρίχρονου κοριτσιού, όταν το μικρό ρωτήθηκε απ' αυτόν και είπε ότι δεν επιθυμεί να βαπτιστεί και μάλιστα αρκετές φορές, θα ήθελα να πω τα εξής.
Κατ' αρχάς για να προχωρήσουμε σε όποια κρίση, πρέπει να δεχτούμε ότι το βίντεο είναι αληθινό και όχι πλαστό ή σκηνοθετημένο για κάποιους λόγους. Με αυτό το δεδομένο θα διατυπώσουμε κάποιες σκέψεις πάντα προσωπικές.
 

1. Δεν πρόκειται για νήπιο αλλά για μικρό παιδί. Όφειλαν οι γονείς να το έχουν από καιρό προετοιμάσει με την κατάλληλη αγωγή, με επισκέψεις στο ναό και γνωριμία με τον ιερέα. Έστω σαν παιγνίδι, ή δεν ξέρω πως αλλιώς έπρεπε το παιδάκι να έχει εξοικειωθεί με το γεγονός της βάπτισης. Έχω προσωπική εμπειρία, όταν βάπτισα περίπου της ίδιας ηλικίας κοριτσάκι. Οι γονείς είχαν κάνει μεγάλη και σωστή προετοιμασία και δυο επισκέψεις στην εκκλησία για να γνωριστούμε με το μικρό και να πούμε τι ακριβώς θα γίνει εκείνη την ημέρα της βάπτισής του. Και πράγματι όλα πήγαν πολύ καλά.
Ας ερωτηθούν οι γονείς γιατί δεν το βάπτισαν τόσα χρόνια, όταν ήταν νήπιο; Υπάρχει σοβαρός λόγος ή απλά αμέλεια; Οφείλουν να δώσουν εξηγήσεις στην ενορία τους, εάν φυσικά πιστεύουν στο θεσμό της ενορίας.
Διάβασα σχόλια στα οποία πολλοί ζητούν να επιτιμηθεί ο ιερέας και να καταγγελθεί στον επίσκοπο. Γιατί ο ιερέας και όχι οι γονείς;; Δεν πρέπει να κληθούν ενώπιον του επισκόπου να δώσουν εξηγήσεις για την βαρύτατη αμέλειά τους; Δεν είναι μέλη της Εκκλησίας; Ποιος πνευματικός τους επέτρεψε να αφήσουν το παιδάκι αβάπτιστο τρία χρόνια;
 

2. Σχετική έρευνα θα έπρεπε να κάνει και ο ιερέας. Δηλ. Να ζητήσει να μάθει ποιας ηλικίας είναι το μικρό, αν θέλει, πως αντιδρά όταν του λένε για βάπτιση κτλ. δικαιολογείται βέβαια ο ιερέας από το γεγονός ότι στις μεγάλες πόλεις με τα πολλά μυστήρια κάποιες τέτοιες περιπτώσεις ξεφεύγουν από την αντίληψη του εφημέριου και βρίσκεται ξαφνικά μπροστά σε τέτοιες καταστάσεις. Αλήθεια τι έπρεπε να κάνει ο ιερέας όταν το μικρό έτρεχε και γύριζε μέσα στο ναό αρνούμενο να μπει στην κολυμβήθρα;; Έπρεπε να κάνει τον θηριοδαμαστή; Να αναγκάσει με κάποιο τρόπο το μικρό να "υπακούσει". Πιστεύω ότι η όλη σκηνή θα ήταν απείρου κάλους θέαμα και όσοι κατηγορούν σήμερα τον ιερέα, θα τον κατηγορούσαν και τότε για βασανιστή νηπίων... κάτι σαν τον Ηρώδη.
 

3. Πολλοί σχολιαστές παρέκαμψαν το γεγονός της άρνησης της μικρής. Είπαν ότι είναι παιδί και δεν ξέρει τι θέλει ή φοβάται κτλ. Δεν νομίζω ότι το θέμα είναι τόσο απλό. Πολλά σημεία από την ακολουθία του μυστηρίου έχουν καταντήσει τυπικές ερωτήσεις και ανεύθυνες απαντήσεις από τους αναδόχους. Δεχόμεθα ως αναδόχους ανθρώπους που κάποτε τους βάπτισαν ως χριστιανούς, αλλά μετά, ούτε εκκλησιάζονται ούτε έχουν μυστηριακή ζωή. Αρκούμαστε να μας ομολογήσουν τη στιγμή της κατηχήσεως το "Πιστεύω" για λογαριασμό του νηπίου, ενώ είμαστε σχεδόν βέβαιοι ότι ούτε οι ίδιοι γνωρίζουν τι λένε και τι ομολογούν και πολύ περισσότερο αγνοούν ποια αγωγή θα ασκήσουν στο μικρό, του οποίου την πνευματική ευθύνη ενώπιον της Εκκλησίας αναλαμβάνουν. Όλους αυτούς που στην ουσία δεν ξέρουν τι κάνουν, δεχόμαστε την ομολογία της στιγμής, επειδή είναι ενήλικες και δεν μας παίρνει να τους αμφισβητήσουμε...... Γιατί να μην δεχτούμε και την άρνηση της μικρής;
Και κάτι τελευταίο. Υπάρχουν άγιοι μάρτυρες της Εκκλησίας μας μικρά παιδιά, που ομολόγησαν ενώπιον τυράννων ότι είναι χριστιανοί και θανατώθηκαν για την ομολογία τους. Αυτή την ομολογία γιατί την δεχόμαστε και κατατάσσουμε τα παιδάκια αυτά στις χορείες των αγίων; Η ομολογία υπέρ του Χριστού μετράει και η άρνηση δεν μετράει και αρπάζουμε το μικρό και το βαπτίζουμε με το ζόρι;


postin. gr

4 σχόλια:

  1. Καλά έκανε ο ιερέας που αρνήθηκε, άξιος. Πώς θα αντίκρυζε τον Κριτή ο οποίος θα του έλεγε "-Γιατί ενέπαιξες το μυστήριο και βάπτισες ανήλικο και πιθανώς ακατήχητο κοριτσάκι το οποίο τρις εδήλωσε ότι ΔΕΝ ήθελε να βαπτιστεί;".

    Ο νηπιοβαπτισμός, είναι μια από τις πολλές αιτίες των δεινών της εκκλησίας μας. Δεν κατάλαβαν κάποιοι ότι ο συρφετός των νεοειδωλολατρών λειψανοεικονοτριχοζωνοδιορατικολαγνών αχρίστιανων χριστιανών οφείλεται στον νηπιοβαπτισμό κατά παράβαση του "όστις θέλει".

    Εκτός ΑΝ τέτοιους θέλουν, "χριστιανούς" της λαμπαδούρας και της ταυτότητας και όχι συνειδητούς πιστούς χριστιανούς, τους οποίους διώκουν, όπως σε άλλη εποχή, επίσκοποι και κληρικοί εδίωξαν και εδολοφόνησαν, ως ηθικοί αυτουργοί, στην εξορία, τον ιερό Χρυσόστομο. Οι όμοιοί τους τους έκαναν και αγίους και τους προσκυνάμε! Αυτή την εκκλησία θέλουν και στις μέρες μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΔΙΑΒΑΖΩ:
    Να, γιατί ο Ιερέας αρνήθηκε να βαφτίσει την τρίχρονη Λυδία – Τι απαντάει για το βίντεο που έχει προκαλέσει σάλο σε ολόκληρη την Ελλάδα

    Ο ίδιος μίλησε σήμερα στην εκπομπή της Πόπης Τσαπανίδου και εξήγησε τους λόγους για τους οποίους αρνήθηκε να βαφτίσει το κοριτσάκι.

    Ο Πατέρας Πέτρος είναι Αρχιμανδρίτης στον Ιερό Ναό Σωτήρος στο Μόναχο.

    Για το περιστατικό ανέφερε:

    «Όταν το παιδί είναι άνω των 12 μηνών και πρέπει να βαφτιστεί, παρακαλώ τους γονείς για ένα διάστημα να εκκλησιάζονται πιο τακτικά για να εξοικειωθεί το παιδί με τον Ιερέα και τον χώρο της εκκλησίας. Για να του δείξω πως θα τελεστεί η βάφτιση και τι θα συμβεί… για να μην τρομάζει.

    Η εκκλησία δεν απαγορεύει να γίνει το μυστήριο εάν το παιδί αρνηθεί. Είναι προσωπικό μου θέμα. Μια φορά μου συνέβη να τελέσω μυστήριο, μια πολύ άσχημη εμπειρία για μένα, και είπα δεν μπορώ να κάνω βαφτίσεις με την βία και το παιδί να ουρλιάζει μέσα στην εκκλησία».

    Όσο για το αν είναι ακραία η στάση του ο Ιερέας απάντησε:
    Δεν είναι ακραία η στάση. Δεν μου αρέσει η βία. Δεν μου αρέσει να πιέζω και για αυτό παρακαλάω τους γονείς να έρχονται στην εκκλησία πιο συχνά και όχι μόνο για τα βαφτίσια.

    Ζητώ συγγνώμη εάν δημιούργησε πρόβλημα όλο αυτό, είπε τέλος ο ιερέας.

    Για την ιστορία, τελικά η μικρή Λυδία βαφτίστηκε την ίδια μέρα από άλλον ιερέα της εκκλησίας.

    http://xairete.blogspot.gr/2014/06/video.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστούμε για την περαιτέρω ενημέρωση. Ο ΑΞΙΟΣ ιερεύς έκανε το καθήκον του. Έστω κι αν ήταν μια "άτυχη" στιγμή έκφρασης για το κοριτσάκι, αν ο ιερέας το "βάπτιζε" ενώπιον ανθρώπων και Θεού, ενώ το ίδιο έλεγε "ΔΕΝ ΘΕΛΩ", θα ήταν αξιοκατάκριτος, ενώ το "βάπτισμα" δεν θα ήταν έγκυρο βάπτισμα αλλά παρωδία.

    Επικρατεί η λανθασμένη αντίληψη ότι ο νηπιοβαπτισμός είναι υποχρεωτική εκλησιαστική πρακτική.

    Εμείς όμως, ως πιστά μέλη της Εκκλησίας, γνωρίζουμε ότι κανονικά προηγείται η κατήχηση και έπεται η βάπτιση. Κάθε Κυριακή στον εκκλησιασμό, όταν ακούμε τον ιερέα να εκφωνεί μεγαλοφώνως:
    " - ΄Όσοι κατηχούμενοι, προέλθετε!!!
    - Οι κατηχούμενοι, προέλθετε!!!
    - Μή τις των κατηχουμένων;"

    οι έχοντες σχέση με την Ορθόδοξη Εκκλησία και κάποια οσμή Ορθόδοξης κατηχήσεως, γνωρίζουμε ότι η ορθή διαχρονική πρακτική της Εκκλησίας είναι πρώτα η κατήχηση και έπειτα η εθελοντική προσέλευση στο ιερό μυστήριο του βαπτίσματος με ταυτόχρονη ομολογία της Πίστεως από τον ίδιο τον βαπτιζόμενο κι όχι "α/α" (αντ' αυτού από τον "ανάδοχο" !!!). Άσχετα από το τι επικράτησε μετά από τα πρώτα 1000 χρόνια ιστορίας του Χριστιανισμού σε σκοτεινούς χρόνους μεταξύ άλλων πολλών δεινών και δεισιδαιμονιών που θεωρούνται "δόγματα", και τα οποία ασφαλώς και θα διορθωθούν σε κάποιο επόμενο ιστορικό στάδιο της Εκκλησίας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μου θυμίσατε τώρα και κάτι σχετικό με το άλλο μυστήριο, με το γάμο…
    Βλέπουμε σε ξένες ταινίες όπου υπάρχει η σκηνή του γάμου, βλέπουμε ετεροδόξους «ιερείς» να ρωτούν εναλλάξ τους νυμφευόμενους αν δέχονται ο ένας τον άλλον…

    Μου θυμίσατε έναν καθηγητή θρησκευτικών, που είχα στη Σιβιτανίδειο, έναν -με έδρα βυζαντινολογίας, που είχε έρθει εκτάκτως εκεί προς στα μέσα της σχολικής χρονιάς (1965) για να αντικαταστήσει τον θεολόγο μας (τον κ. Ηλία Μπαραμπούτη) που μόλις είχε χειροτονηθεί ιερέας και απεχώρησε!

    Μας έλεγε λοιπόν, ότι και στον ορθόδοξο γάμο πρέπει να γίνεται η σχετική ερώτηση, και αν δεν γίνεται (που πάντα δεν γίνεται) τότε ο γάμος μπορεί τυπικά να θεωρηθεί άκυρος!..

    ΑπάντησηΔιαγραφή