Λουκά β΄ 22 – 40
Απολυτίκιο Υπαπαντής
Χαίρε κεχαριτωμένη Θεοτόκε Παρθένε
εκ σου γαρ ανέτειλεν ο Ήλιος της δικαιοσύνης, Χριστός ο Θεός ημών, φωτίζων τους εν σκότει.
Ευφραίνου και συ Πρεσβύτα δίκαιε, δεξάμενος εν αγκάλαις, τον ελευθερωτήν των ψυχών ημών, χαριζόμενον ημίν, και την Ανάστασιν.
ΔΙΑΒΑΖΩ:
ΑπάντησηΔιαγραφήτου Πρεσβυτέρου Στεφάνου Αλεξόπουλου
Σύμφωνα με την Ιουδαϊκή παράδοση, η μητέρα που θα έφερνε στον κόσμο αγόρι ήταν ακάθαρτη για 40 ημέρες από την γέννησή του (80 εάν το παιδί είναι κορίτσι).
Μετά την συμπλήρωση των ημερών του καθαρισμού, προσερχόταν στον Ναό, όπου προσέφερε «αμνόν ενιαύσιον εις ολοκαύτωμα και νεοσσόν περιστεράς η τρυγόνα περί αμαρτίας επί την θύραν της Σκηνής του Μαρτυρίου προς τον ιερέα».
Η οικονομικά αδύνατη γυναίκα θα μπορούσε να προσφέρει αντ’ αυτών «δύο τρυγόνας η δύο νεοσσούς περιστερών, μίαν εις ολοκαύτωμα και μίαν περί αμαρτίας, και εξιλάσεται περί αυτής ο ιερέας και καθαρισθήσεται». Έτσι λοιπόν και η Θεοτόκος, ακολουθώντας τον Μωσαϊκό νόμο, «ότε επλήσθησαν αι ημέραι του καθαρισμού» πήγε στο Ναό «του δούναι θυσίαν κατά το ειρημένον εν τω νόμω κυρίου, ζεύγος τρυγόνων η δύο νοσσούς περιστερών».
πηγή: Θησαυρός Γνώσεων και Ευσεβείας (Πνευματικά Θησαυρίσματα)
από το Απόψεις για την Μονή Βατοπεδίου
ΣΧΟΛΙΑΖΩ:
Βρώμικη λοιπόν η υπόθεση της γέννας! Βρώμικη η κάθε γυναίκα, αλλά και η Παναγία!
Και το χειρότερο...
Βρώμικος και ο Χριστός! Πώς; Στη βάφτιση στον Ιορδανή, αν και τον δείχνουν ολόγυμνο στις βυζαντινές αγιογραφίες, φροντίζουν να τον… καθαρίσουν (για τα μάτια μας, μόνο) παρουσιάζοντας τον ως... ακαθορίστου φύλου! Καταλαβαίνετε!