Δραματικό βίντεο, που απεικονίζει τις τελευταίες στιγμές πριν από τη συντριβή του μοιραίου αεροπλάνου της εταιρείας «ΉΛΙΟΣ» στο Γραμματικό πριν πέντε χρόνια, και αποτελεί υλικό που κινηματογραφήθηκε από τα F16, που ακολουθούσαν το αεροσκάφος, δόθηκε στη δημοσιότητα.
Το χρονικό της τραγωδίας
Συγκεκριμένα στις 14 Αυγούστου του 2005, το αεροπλάνο ξεκίνησε από την Λάρνακα με προορισμό την Πράγα και με ενδιάμεση στάση στο αεροδόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα.
Στις 10:37 εισήλθε στο FIR Αθηνών αλλά δεν μπόρεσε να έρθει σε επαφή με τον πύργο ελέγχου. Αφού διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει επαφή με το αεροπλάνο ενεργοποιήθηκε η διαδικασία σύμφωνα με σχέδιο διάσωσης για ανάλογες περιπτώσεις.
Στις 11:05 απογειώθηκαν από την Νέα Αγχίαλο δύο μαχητικά F-16 τα οποία ήρθαν σε οπτική επαφή με το αεροπλάνο, και στις 11:18 διαπίστωσαν ότι ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν αναίσθητος, ο κυβερνήτης δεν ήταν στην θέση του και είχε ενεργοποιηθεί το σύστημα παροχής οξυγόνου με μάσκες. Ολα αυτά αποτυπώνονται στους διαλόγους των πιλότων των δύο F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας που συνόδευαν το μοιραίο αεροσκάφος μέχρι την συντριβή του.
Το αεροπλάνο, ενώ πετούσε με τον αυτόματο πιλότο προς Εύβοια, ενώ ξαφνικά έστριψε νότια και στις 11:41 οι πιλότοι των μαχητικών είδαν κάποιο άτομο – τον Ανδρέα Προδρόμου- να προσπαθεί να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου. Μετά από λίγο τα καύσιμα του τελείωσαν, σταμάτησε ο αριστερός και ο δεξιός κινητήρας και στις 12:05 συνετρίβη στην περιοχή του Γραμματικού.
Η αιτία της συντριβής
Οι πρώτες εκτιμήσεις ήταν ότι υπήρξε απότομη αποσυμπίεση του εσωτερικού του αεροπλάνου, καθώς ανάμεσα στα πτώματα των επιβατών υπήρχαν πολλά που φορούσαν μάσκες οξυγόνου, και το ο αεροπλάνο είχε ιστορικό με προβλήματα στο σύστημα κλιματισμού.
Τα "μαύρα κουτιά" εστάλησαν στη στην Γαλλία για ανάλυση και η πιο σοβαρή πιθανότητα για την αιτία της συντριβής ήταν εκείνη του ανθρώπινου λάθους, ενώ στη δίκη που ακολούθησε, είδαν το φως της δημοσιότητας και στοιχεία πλημμελούς συντήρησης του.
Δραματικό βίντεο, που απεικονίζει τις τελευταίες στιγμές πριν από τη συντριβή του μοιραίου αεροπλάνου της εταιρείας «ΉΛΙΟΣ» στο Γραμματικό πριν πέντε χρόνια, και αποτελεί υλικό που κινηματογραφήθηκε από τα F16, που ακολουθούσαν το αεροσκάφος, δόθηκε στη δημοσιότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο χρονικό της τραγωδίας
Συγκεκριμένα στις 14 Αυγούστου του 2005, το αεροπλάνο ξεκίνησε από την Λάρνακα με προορισμό την Πράγα και με ενδιάμεση στάση στο αεροδόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα.
Στις 10:37 εισήλθε στο FIR Αθηνών αλλά δεν μπόρεσε να έρθει σε επαφή με τον πύργο ελέγχου. Αφού διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει επαφή με το αεροπλάνο ενεργοποιήθηκε η διαδικασία σύμφωνα με σχέδιο διάσωσης για ανάλογες περιπτώσεις.
Στις 11:05 απογειώθηκαν από την Νέα Αγχίαλο δύο μαχητικά F-16 τα οποία ήρθαν σε οπτική επαφή με το αεροπλάνο, και στις 11:18 διαπίστωσαν ότι ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν αναίσθητος, ο κυβερνήτης δεν ήταν στην θέση του και είχε ενεργοποιηθεί το σύστημα παροχής οξυγόνου με μάσκες. Ολα αυτά αποτυπώνονται στους διαλόγους των πιλότων των δύο F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας που συνόδευαν το μοιραίο αεροσκάφος μέχρι την συντριβή του.
Το αεροπλάνο, ενώ πετούσε με τον αυτόματο πιλότο προς Εύβοια, ενώ ξαφνικά έστριψε νότια και στις 11:41 οι πιλότοι των μαχητικών είδαν κάποιο άτομο – τον Ανδρέα Προδρόμου- να προσπαθεί να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου. Μετά από λίγο τα καύσιμα του τελείωσαν, σταμάτησε ο αριστερός και ο δεξιός κινητήρας και στις 12:05 συνετρίβη στην περιοχή του Γραμματικού.
Η αιτία της συντριβής
Οι πρώτες εκτιμήσεις ήταν ότι υπήρξε απότομη αποσυμπίεση του εσωτερικού του αεροπλάνου, καθώς ανάμεσα στα πτώματα των επιβατών υπήρχαν πολλά που φορούσαν μάσκες οξυγόνου, και το ο αεροπλάνο είχε ιστορικό με προβλήματα στο σύστημα κλιματισμού.
Τα "μαύρα κουτιά" εστάλησαν στη στην Γαλλία για ανάλυση και η πιο σοβαρή πιθανότητα για την αιτία της συντριβής ήταν εκείνη του ανθρώπινου λάθους, ενώ στη δίκη που ακολούθησε, είδαν το φως της δημοσιότητας και στοιχεία πλημμελούς συντήρησης του.
http://news247.gr/a/4!128473