Μα στη νηστεία δεν μαγειρεύουμε. Νηστεία (κατά τους Ι. Κανόνες) σημαίνει ασιτία ή ξηροφαγία. Δηλ. κατά τον άγιο Νικόδημο ή δεν τρώμε τίποτε ή τρώμε ψωμί και νερό στις 3 μετά το μεσημέρι, αν ο άγιος της ημέρας δεν είναι δοξολογούμενος ή δυο φορές την ημέρα αν ο άγιος είναι δοξολογούμενος (ΠΗΔΑΛΙΟ, ξδ΄ και ξθ΄ Αποστολικοί, σελ. 82-84 και 91-96). Όλα τα άλλα μαγειρεύματα (και μάλιστα μοναστηριακού τύπου) είναι εκ του πονηρού.
Γιατί νηστεία σημαίνει εγκράτεια από βρώματα και απολαύσεις πάσης φύσεως. Η βιντεοταινία είναι μια απόλαυση, ενώ ο δαπανόμενος χρόνος μπορεί και πρέπει να χρησιμοποιείται για εντατική προσευχή: "..... ίνα σχολάζηται τη νηστεία και τη προσευχή..... (Κορ. Α΄ 7.5)
Αιρετικός: «Η προσευχή είναι πνευματική απόλαυση, η βιντεοταινία κοσμική απόλαυση».
Απαντώ:
1. Όπως κοσμική απόλαυση είναι το (άλλο αμάρτημα αυτό) να πιούμε την Τετάρτη ένα ποτήρι νερό για να ξεδιψάσουμε, ένα ποτήρι δροσερό νερό - λόγω καλοκαιριού - και όχι… βραστό για να τσουρουφλιστουμε και να μας κοπεί έτσι και αυτή η καταραμένη η «απόλαυση»!
2. Απόλαυση, και, η «επίσκεψη» στην… τουαλέτα! Εκτός και αν υπάρχουν προβλήματα ουρολογικά, ή… κανονική δυσκοιλιότητα, οπότε καταργείται, θέλοντας και μη, και, αυτή η «κοσμικότητα»…
3. Άλλοι κοσμικοί πάλι, ακόμα και την Τετάρτη, έχουν το ελάττωμα να ξαπλώνουν σε κρεβάτι με στρώμα - και όχι με καρφιά φακίρη – και σε κρεβάτι με κανονικό μαξιλάρι αντί για μια κοτρόνα που θα μείωνε την συγκεκριμένη «κοσμική απόλαυση» σε μέρα νηστείας!
4. Άλλοι πάλι, ημέρα Τετάρτη, …μπαίνουν στο «κοσμικό» ιστολόγιο «χαίρετε», όπως κι εσείς αγαπητέ (και μη τυφλέ, θέλω να ελπίζω) «αιρετικέ» φίλε σχολιαστή!
Έκανα καλά που το έβαλα σε εισαγωγικά το ψευδώνυμο σας;
Γίνατε αρκετά κατανοητός, κύριε αιρετικέ! Σε άλλους, το όνομα αυτό θα θεωρείτο βρισιά αλλά για εσάς που κάνετε προβοκάτσια ως μη ορθόδοξος, είναι δρόσος στο πρόσωπο σας.
Τετάρτη σήμερα και νηστεία και τι μαγειρέψαμε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα στη νηστεία δεν μαγειρεύουμε.
Νηστεία (κατά τους Ι. Κανόνες) σημαίνει ασιτία ή ξηροφαγία. Δηλ. κατά τον άγιο Νικόδημο ή δεν τρώμε τίποτε ή τρώμε ψωμί και νερό στις 3 μετά το μεσημέρι, αν ο άγιος της ημέρας δεν είναι δοξολογούμενος ή δυο φορές την ημέρα αν ο άγιος είναι δοξολογούμενος (ΠΗΔΑΛΙΟ, ξδ΄ και ξθ΄ Αποστολικοί, σελ. 82-84 και 91-96).
Όλα τα άλλα μαγειρεύματα (και μάλιστα μοναστηριακού τύπου) είναι εκ του πονηρού.
Αιρετικός
Δηλαδή καλά έκανα και «έψησα» έναν τουρκικό καφέ το πρωί στον οποίο βούτηξα τα παξιμάδια μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μεσημέρι, βέβαια, δεν είχα τα θαλασσινά της φωτογραφίας αλλά συνδύασα ένα σακουλάκι με φιστίκια με μια παλιά καλή ελληνική βίντεοταινία…
Σωστός;
Όχι σωστός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίπαμε (δηλ. ο άγιος Νικόδημος) ψωμί και νερό, ώρα 3 μ.μ.
Ούτε καφέ και παξιμάδι το πρωϊ, γιατί δεν έχουμε δοξολογούμενο άγιο, ούτε φιστίκια με βιντεοταινία το μεσημέρι.
Αυτά είναι, είτε μας αρέσει, είτε όχι.
Αιρετικός
"ούτε φιστίκια με βιντεοταινία το μεσημέρι, επιτρέπεται"
ΑπάντησηΔιαγραφήH βιντεοταινία σκέτη;
Ούτε μόνο η βιντεοταινία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑιρετικός
Γιατί;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί νηστεία σημαίνει εγκράτεια από βρώματα και απολαύσεις πάσης φύσεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ βιντεοταινία είναι μια απόλαυση, ενώ ο δαπανόμενος χρόνος μπορεί και πρέπει να χρησιμοποιείται για εντατική προσευχή: "..... ίνα σχολάζηται τη νηστεία και τη προσευχή..... (Κορ. Α΄ 7.5)
Αιρετικός
Η προσευχή, δεν είναι μια απόλαυση κι αυτή;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ προσευχή είναι πνευματική απόλαυση, η βιντεοταινία κοσμική απόλαυση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑιρετικός
Αιρετικός: «Η προσευχή είναι πνευματική απόλαυση, η βιντεοταινία κοσμική απόλαυση».
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπαντώ:
1. Όπως κοσμική απόλαυση είναι το (άλλο αμάρτημα αυτό) να πιούμε την Τετάρτη ένα ποτήρι νερό για να ξεδιψάσουμε, ένα ποτήρι δροσερό νερό - λόγω καλοκαιριού - και όχι… βραστό για να τσουρουφλιστουμε και να μας κοπεί έτσι και αυτή η καταραμένη η «απόλαυση»!
2. Απόλαυση, και, η «επίσκεψη» στην… τουαλέτα! Εκτός και αν υπάρχουν προβλήματα ουρολογικά, ή… κανονική δυσκοιλιότητα, οπότε καταργείται, θέλοντας και μη, και, αυτή η «κοσμικότητα»…
3. Άλλοι κοσμικοί πάλι, ακόμα και την Τετάρτη, έχουν το ελάττωμα να ξαπλώνουν σε κρεβάτι με στρώμα - και όχι με καρφιά φακίρη – και σε κρεβάτι με κανονικό μαξιλάρι αντί για μια κοτρόνα που θα μείωνε την συγκεκριμένη «κοσμική απόλαυση» σε μέρα νηστείας!
4. Άλλοι πάλι, ημέρα Τετάρτη, …μπαίνουν στο «κοσμικό» ιστολόγιο «χαίρετε», όπως κι εσείς αγαπητέ (και μη τυφλέ, θέλω να ελπίζω) «αιρετικέ» φίλε σχολιαστή!
Έκανα καλά που το έβαλα σε εισαγωγικά το ψευδώνυμο σας;
Γίνατε αρκετά κατανοητός, κύριε αιρετικέ! Σε άλλους, το όνομα αυτό θα θεωρείτο βρισιά αλλά για εσάς που κάνετε προβοκάτσια ως μη ορθόδοξος, είναι δρόσος στο πρόσωπο σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚλείνουμε λοιπόν εδώ, και… «ευχαριστούμε»!
:-(