Τετάρτη, 6 Αύγουστος 2008
Ο Άγιος Γεώργιος, ο καταραμένος δράκος, και η βασιλοπούλα!!!
«Ο Άγιος στην Παράδοση: Ως πολεμικός άγιος (ο Άγιος Γεώργιος) και ελευθερωτής συγκεντρώνει πολλές θαυμάσιες διηγήσεις και παραδόσεις, από τις οποίες η σπουδαιότερη είναι αυτή που μιλάει για το φόνο του δράκοντα και της σωτηρίας της βασιλοπούλας. Το θηρίο αυτό φυλούσε το νερό μιας πηγής κοντά στη Σιλήνα στη Λιβύη και το άφηνε να τρέχει μόνον όταν εύρισκε κάποιον άνθρωπο να φάει. Οι κάτοικοι της περιοχής όριζαν με κλήρο το θύμα του δράκοντα. Ολόκληροι στρατοί είχαν αντιταχθεί με αυτό το τέρας, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Ο κλήρος έφερε και την σειρά της βασιλοπούλας, την οποία έσωσε ο Άγιος Γεώργιος φονεύοντας τον δράκο.
Πρώτος τη βιογραφία του έγραψε ο Πάπας Γελάς στο Acta Sancti Georgii (496), ενώ ακολούθησε ο Άγιος Ανδρέας από την Κρήτη.».
http://el.wikipedia.org/wiki/
ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΥΤΗ;
Εκκλησία της Κύπρου: Διαβάζει το Blog μου, και συμμορφώνεται!..
Άνευ α-λόγου, αλλά μετά λόγου ορθοδόξου πίστεως!
Από την εφημερίδα «Φιλελεύθερος» της Κύπρου, η είδηση ότι η Εκκλησία του νησιού, αποφάσισε «την επιστροφή στη βυζαντινή τεχνοτροπία, όταν οι ιερές εικόνες απεικόνιζαν μόνο τα πρόσωπα των αγίων, χωρίς την παρουσία ζώων».
Στο πνεύμα αυτό άρχισαν ήδη να αντικαθίστανται από τα τέμπλα των εκκλησιών οι εικόνες του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου και του Αγίου Μάμαντος.
Αντίθετα με την «παράδοση» (γελοιογραφία), που ήθελε τον Άγιο Γεώργιο τον Τροπαιοφόρο να ιππεύει ένα άλογο και να σκοτώνει το θεριό με το δόρυ του στρατηλάτη, στη νέα εικόνα, από την οποία θα αντικατασταθεί, και η οποία απηχεί τη βυζαντινή τεχνοτροπία, θα είναι ενδεδυμένος με στολή στρατηγού, χωρίς άλογο, δόρυ και δράκο.
Από την εικόνα του Αγίου Μάμαντος έχει αφαιρεθεί το λιοντάρι και από την εικόνα του Αγίου Δημητρίου φεύγουν το άλογο και το δόρυ.
Σε δηλώσεις του ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Β' ανέφερε ότι στη βυζαντινή εποχή οι στρατιωτικοί άγιοι «ήσαν άνευ αλόγου, όπως παρουσιάζονται σήμερα». Όπως εξήγησε, έγιναν αυτές οι προσθήκες για διδακτικούς λόγους, αφού ο περισσότερος κόσμος ήταν αγράμματος.
Από την εφημερίδα «Φιλελεύθερος» της Κύπρου, η είδηση ότι η Εκκλησία του νησιού, αποφάσισε «την επιστροφή στη βυζαντινή τεχνοτροπία, όταν οι ιερές εικόνες απεικόνιζαν μόνο τα πρόσωπα των αγίων, χωρίς την παρουσία ζώων».
Στο πνεύμα αυτό άρχισαν ήδη να αντικαθίστανται από τα τέμπλα των εκκλησιών οι εικόνες του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου και του Αγίου Μάμαντος.
Αντίθετα με την «παράδοση» (γελοιογραφία), που ήθελε τον Άγιο Γεώργιο τον Τροπαιοφόρο να ιππεύει ένα άλογο και να σκοτώνει το θεριό με το δόρυ του στρατηλάτη, στη νέα εικόνα, από την οποία θα αντικατασταθεί, και η οποία απηχεί τη βυζαντινή τεχνοτροπία, θα είναι ενδεδυμένος με στολή στρατηγού, χωρίς άλογο, δόρυ και δράκο.
Από την εικόνα του Αγίου Μάμαντος έχει αφαιρεθεί το λιοντάρι και από την εικόνα του Αγίου Δημητρίου φεύγουν το άλογο και το δόρυ.
Σε δηλώσεις του ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Β' ανέφερε ότι στη βυζαντινή εποχή οι στρατιωτικοί άγιοι «ήσαν άνευ αλόγου, όπως παρουσιάζονται σήμερα». Όπως εξήγησε, έγιναν αυτές οι προσθήκες για διδακτικούς λόγους, αφού ο περισσότερος κόσμος ήταν αγράμματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου