Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2009

Σχόλια περί αγίου φωτός και αγιασμένου ύδατος

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ:

ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ...


5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με τον αγαπητό Παναγιώτη, για τον αγιασμό των υδάτων και προσθέτω κάτι που ξέρω προσωπικά.
Γνωρίζω ιερέα, ο οποίος κάθε χρόνο αγιάζει το πόσιμο νερά στο διυλιστήριο της ΕΥΔΑΠ. Επομένως, μετά τον αγιασμό των υδάτων αυτών, όποιος ανοίξει τη βρύση του σπιτιού του θα πιεί νερό αγιασμένο.
Ή κάνω λάθος;
Αιρετικός


P. MICHALOPOULOS είπε...

Σε ευχαριστώ αγαπητέ ανώνυμε, και για το σχόλιο σου και για το ότι με αποκαλείς «αγαπητό». Αλλά γιατί υπογράφεις σαν «αιρετικός»; Θα αστειεύεσαι προφανώς! :-)

Σχετικά τώρα με αυτό που γράφεις, έχω να προσθέσω ότι και εδώ στην Αθήνα, στο Κολωνάκι, στη «Δεξαμενή», γίνεται το ίδιο, και το έθιμο θέλει να παρευρίσκεται και ο Δήμαρχος κάθε χρόνο στην τελετή αυτή.

Αλλά και στους ναούς, κάθε πρώτη του μήνα τελείται η ακολουθία του αγιασμού, και μετά το δοχείο τοποθετείται στην έξοδο από όπου, με μια βρυσούλα που έχει, παίρνει το εκκλησίασμα αγιασμό σε ποτήρια για να πιει εκείνη τη στιγμή, ή για να τον μεταφέρει στο σπίτι για να το ραντίσει ή και για να πιουν από αυτόν όσα μέλη της οικογένειας δεν μπόρεσαν να εκκλησιαστούν. Όσο δε αντλείται νερό από το δοχείο, δεν εξαντλείται – όχι από θαύμα βέβαια – αλλά διότι άνθρωπος του ναού (νεωκόρος ή επίτροπος) συμπληρώνει συνεχώς με νερό της βρύσης, ώστε να φτάσει η ποσότητα για όλους τους πιστούς.

Σαν συμβολισμός λοιπόν όλο αυτό, είναι καλό. Δεν συμφωνείς;

Περιμένω απάντηση και από άλλους, περιμένω περισσότερους να καταθέσουν τη γνώμη τους πάνω σε αυτό.


Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ πλήρως με τα γραφόμενά σου, όπως και για το ότι αγιάζεται μια ορισμένη ποσότητα νερού -μικρή ή μεγάλη- και ότι πάντως δεν έρχεται νερό εξ ουρανού.
Το ίδιο συμβαίνει και με το άγιο Φώς. Ο Πατριάρχης αγιάζει ήδη υπάρχον φως, σύμφωνα και με την ευχή που διαβάζει: "..... εκ τάφου δε θεοπρεπώς αναλάμψαν αναμιμνησκόμενοι, φωτοφάνειαν ποιούμεθα, ..... εκ του επί τούτον τον φωτοφόρον σου Τάφον ενδελεχώς και αειφώτως εκκαιομένου φωτός ευλαβώς λαμβάνοντες, διαδιδόαμεν τοις πιστεύουσιν εις σε....."
Επομένως ο Πατριάρχης εύχεται να αγιασθεί το φως που υπάρχει ήδη και καίει πάντοτε, οπότε μετά τον αγιασμό δίδεται τούτο στους πιστούς.
Αν το Φως ερχόταν εξ ουρανού θα ήταν ήδη αγιασμένο και δεν θα χρειαζόταν να ξανααγιασθεί με καμία ευχή, όπως γίνεται και με το νερό, που επειδή δεν είναι αγιασμένο χρειάζεται να αγιασθεί.
Ή γίνεται τίποτε άλλο που αγνοούμε;
Αιρετικός


P. MICHALOPOULOS είπε...

Ή γίνεται τίποτε άλλο που αγνοούμε;


P. MICHALOPOULOS είπε...

Σχόλια στην ανάρτηση "Θαύμα" στη Σύμη...

Τον ίδιο προβληματισμό (απάτη ή δαιμονισμός;) είχα και για την περίπτωση του «θαύματος» με το άγιο φως!

http://xairete.blogspot.com/2008/11/blog-post_3945.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου