tag:blogger.com,1999:blog-1162876148002753379.post2481846478874065237..comments2024-01-25T12:30:45.797+02:00Comments on XAIRETE: 1. Εύλογα ερωτήματα: Έχουν δηλαδή (με βάση το σκίτσο και τις σχετικές αγιογραφίες), έχουν ήδη πιάσει δουλειά οι πάσης φύσεως δαίμονες (διαβόλοι, τριβόλοι, κλπ) στην κόλαση; Δηλαδή από τώρα, πριν την επίσημη λειτουργία της κόλασης, που θα γίνει μετά την Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου; 2. Συμπέρασμα: Τελικά, αργά ή γρήγορα -στην μέλλουσα ζωή…P. MICHALOPOULOShttp://www.blogger.com/profile/08980525559058575375noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-1162876148002753379.post-8104734365458079412016-10-30T15:34:13.527+02:002016-10-30T15:34:13.527+02:00Αυτό το… «τον θάνατον καταπατήσας και τον Διάβολον...Αυτό το… «τον θάνατον καταπατήσας και τον Διάβολον καταργήσας», τι σημαίνει;<br />Φαντάζομαι ότι μάλλον θα εννοεί αυτόν τον μυθικό Άδη, τον άρχοντα του κάτω κόσμου… Όπου ο Χριστός κατέβηκε εκεί, και τον νίκησε κατά κράτος…<br />Και γι αυτό μετά βλέπουμε τον Χριστό -στην εικόνα της Ανάστασης, να κρατάει συμβολικά και μια σημαία, σαν νικητής! Και εμείς μετά αναφωνούμε μαζί με τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο στον «κατηχητικό λόγο» του: <br />1. «Ὁ ἅδης φησίν, ἐπικράνθη, συναντήσας σοι κάτω. <br />Ἐπικράνθη˙ καί γάρ κατηργήθη.» <br /><br />2. «Ποῦ σου, θάνατε, τό κέντρον; Ποῦ σου, ἅδη, τό νῖκος; <br />Ἀνέστη Χριστός καί σύ καταβέβλησαι. <br />Ἀνέστη Χριστός καί πεπτώκασι δαίμονες.»<br /><br />Επίσης στον όρθρο την Κυριακή, ψέλνουμε (σε ήχο β΄) και το «χαροκόποιον», το αναστάσιμο απολυτίκιο:<br /><br />«Ὅτε κατῆλθες πρός τόν θάνατον, ἡ ζωή ἡ ἀθάνατος, τότε τόν ᾍδην ἐνέκρωσας, τῇ ἀστραπῇ τῆς Θεότητος• ὅτε δέ καί τούς τεθνεῶτας ἐκ τῶν καταχθονίων ἀνέστησας, πᾶσαι αἱ Δυνάμεις τῶν ἐπουρανίων ἐκραύγαζον• Ζωοδότα Χριστέ ὁ Θεός ἡμῶν, δόξα σοι.»<br />P. MICHALOPOULOShttps://www.blogger.com/profile/08980525559058575375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1162876148002753379.post-48583705075330227242016-10-30T12:13:31.117+02:002016-10-30T12:13:31.117+02:00Πριν την β΄ παρουσία έχουμε τον Παράδεισο και τον ...Πριν την β΄ παρουσία έχουμε τον Παράδεισο και τον Άδη. <br />Μετά την β΄ παρουσία έχουμε την Βασιλεία των Ουρανών και την Κόλαση.<br />Όποιος ζει από τώρα την Κόλαση, θα συνεχίσει να την ζει και μετά. Όποιος ζει από τώρα την Βασιλεία των Ουρανών, θα συνεχίσει να την ζει και μετά. <br />Εξ άλλου μπορεί να γευτεί κανείς την Βασιλεία των Ουρανών σε κάθε λειτουργία. Κάθε λειτουργία είναι πρόγευση της Βασιλείας των Ουρανών και ενδεικτικός είναι ο λόγος του Ιερέα: "Ευλογημένη η Βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος" στην οποίον γευόμαστε τα παρελθόντα, τα παρόντα και τα μέλλοντα. Χαρακτηριστική είναι η ευχή: "Μεμνημένοι τοίνυν της σωτηρίου ταύτης εντολής, και πάντων των υπέρ ημών γεγενημένων, του σταυρού, του τάφου, της τριημέρου αναστάσεως, της εις ουρανούς αναβάσεως, της εκ δεξιών καθέδρας, της δευτέρας και ενδόξου πάλιν παρουσίας". "Με την ανάμνηση της .............της β΄ και ενδόξου παρουσίας", δηλ. ζούμε ήδη κάτι το μελλοντικό!!<br />Όσον αφορά τους αγγέλλους και τους δαίμονες αυτοί υπάρχουν δισεκατομμύρια μέσα στην Εκκλησία και ειδικά στο Ιερό Βήμα και ας λέει η Εκκλησία επισήμως, ότι οι δαίμονες έχουν καταργηθεί. Μα που το λέει;<br />Στα μνημόσυνα διαβάζεται μια ευχή, που υπάρχει στο λειτουργικό βιβλίο: "Το θάνατον καταπατήσας και τον Διάβολον καταργήσας".<br />Αν καταργήθηκε ο Διάβολος, τότε βαράτε βιολιτζήδες. <br /><br />ΙΚAnonymousnoreply@blogger.com