ΔΙΑΒΑΖΩ:
(Από το Γραφείο Τύπου της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας Ναούσης και Καμπανίας)
Είναι σωστό να φορούν πολύτιμα άμφια οι ιερείς;
Η κατηγορία περί πολυτελών αμφίων των ιερέων είναι παλιά δεν είναι σημερινή, αλλά ανάγεται στην αρχαία Εκκλησία!
Να τι γράφει ο αείμνηστος Παναγόπουλος επ' αυτού:
Υπάρχουν «Ευαγγελικοί» που κατηγορούν τούς Ιερωμένους για το βαρύτιμο των στολών των. Και εξ αιτίας αυτού παραμένουν μακράν της Εκκλησίας και του Αγιασμού πολλοί εξ ημών.
Όπως λέγουν οι άγιοι ημών Πατέρες υπάρχει λόγος όπου ενδύονται κατ' εξοχήν οι Αρχιερείς τόσον μεγαλοπρεπώς εις την Εκκλησίαν.
Λέγει π.χ. ο Μ. Βασίλειος «Χρήσιμον και το της εσθήτος ιδίωμα…»
Εκ των λόγων αυτών του θείου Πατρός αποδεικνύεται, ότι υπάρχει λόγος της ιερατικής μεγαλοπρεπούς ενδυμασίας, διότι κηρύττει και δια της στολής του ακόμη ο Αρχιερεύς, η ζώσα αύτη εικόνα του Κυρίου.
Ώστε δεν είναι αμαρτία όταν βλέπομεν χρυσοποίκιλτον τον Αρχιερέα εις την Εκκλησίαν, διότι εικονίζει τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστον.
Δια δε την στολήν έξω της Εκκλησίας είναι υπόθεσις ενός εκάστου. Ο Μ. Βασίλειος, όστις έξω της Εκκλησίας εκυκλοφορούσε με απλούν τετριμμένον ράσον, εντός της Εκκλησίας ήτο μεγαλοπρεπής. Έλεγε δε χαρακτηριστικά «Τώρα ενδύεται Χριστός, ο Βασίλειος».
Κι ακόμα ο π. Επιφάνειος λέει χαρακτηριστικά:
Πολλοί άνθρωποι αντιδρούν βλέποντας στις Εκκλησίες βαρύτιμους πολυελαίους και χρυσά άμφια...
- Οι νέοι, βέβαια, δίνουν σημασία σ' αυτά τα όποιο βλέπουν...
Οι ίδιοι νέοι πού κατηγορούν για πολυτέλεια την Εκκλησία, ξοδεύουν μόνο για τσιγάρα, περίπου 5 Ευρώ ημερησίως και φορούν τις πανάκριβες φίρμες «τρακτερωτών» παπουτσιών των 150 Ευρώ. Αφήνω τις βράδυνες τους εξόδους στα ταβερνάκια —συνήθως πολλές φορές εβδομαδιαίως— όπου πληρώνουν τρεις κεφτέδες ένα χιλιάρικο, καθώς και την κατανάλωση αλκοόλ στην οποία, κατά τις στατιστικές, πρωτεύουμε πανευρωπαϊκώς! Έχουν, λοιπόν, δικαίωμα να κατηγορούν;
http://imverias.blogspot.gr/2012/07/blog-post_884.html
ΔΙΑΒΑΖΩ
ΣΧΟΛΙΟ :
Η κρίση τής γλώσσας είναι πλέον εμφανής. Οι ιερείς δέν ξέρουν πλέον τί διαβάζουν. Διότι η κρίση τής φρονήσεως είναι παλαιότερη. Από παλαιά δέν ξέρουν τί λένε.
Δέν κατορθώσαμε νά βρούμε σημείο στό κείμενο τού Μ.Βασιλείου, στό οποίο νά αναφέρεται πώς οι ιερείς μπορούν νά φορούν χρυσοποίκιλτα άμφια μέ διαμαντένιες λεπτομέρειες, ούτε σημείο στό οποίο νά αναφέρεται ότι ο αρχιερεύς είναι η ζώσα εικόνα τού Κυρίου. Απλώς αναφέρει ότι ενδύεται ο Βασίλειος τον Κύριο όπως τόν ενεδύθη κάθε χριστιανός στό βάπτισμα καί εικονίζει τό βάπτισμα...
Καί πώς τελειώνει τήν αερολογία του ο Ιεροκήρυξ; κατηγορώντας τούς νέους.
Όπως συνήθως. Σάν Κατίνα.